سال ۲۰۰۳ میلادی بود که بنتلی برای نخستین بار مدل کانتینِنتال GT را بهعنوان اولین ساخته تولید انبوه خود (و نیز اولین محصول پس از خریداری سهامَش توسط گروه فولکس واگِن در ۱۹۹۸) به دنیای خودرو معرفی کرد. نسل اول این گرند تورِر انگلیسی تا سال ۲۰۱۱ روی خط تولید بود و پس از آن جای خود را به نسل دومی داد که قرار است تا انتهای ۲۰۱۷ به فروش برسد. با وجود اینکه در نسل دوم بهروزرسانیها و ارتقادِهیهای قابلتوجهی مثل ارائه نسخه سوپراسپرت با قلب ۷۰۰ اسب بخاری روی کانتینِنتال انجام شد، اما مشکل قدیمی بودن پلتفرم (مشترک با فولکس واگِن فِیتون) گریبانش را بهسختی میفشرد و گاهاً نمیگذاشت آب خوش از گلویش پایین برود. در نتیجه بنتلیِ بزرگ بر آن شد تا با ارائه نسلی کاملاً جدید بر این معضل هم فائق آمده و با آمادگی بیشتری به سمت گرند تورِرهای لوکس بازار حملهور شود.
ظاهر خودرو تغییر فاحشی نداشته و شاکله اولیه خود را کاملاً حفظ کرده است. تنها نکته قابلتوجه، بهرهگیری از عناصر بصری موجود در مدل مفهومی EXP 10 Speed 6، از جمله چراغهای جلو و عقب میباشد که در آوردگاه ۲۰۱۵ ژنو به نمایش درآمد و نظرهای بسیاری را به خود جلب نمود. در بحث ابعاد بدنه، به لطف استفاده از پلتفرم MSB مشترک با پورشه پانامرا، فاصله بین دو محور به میزان ۵.۳ اینچ (۱۳۴.۶ میلیمتر) افزایش یافته و این امکان را برای طراحان فراهم ساخته تا با بهرهگیری از خطوطی کشیدهتر، نمایی تنومندتر و زیباتر به کانتینِنتال ببخشند. رینگها هم بهصورت استاندارد از نوع ۲۱ اینچی بوده و در صورت انتخاب مالک با نمونه غولپیکر ۲۲ اینچی تعویض میشوند.
اما نگاهی به زیر کاپوت بیاندازیم. بنتلی پیشرانه ۶ لیتری (۵۹۹۸ سیسی) W12 خود را برای تپیدن در سینه کانتینِنتال جوان مورد بهروزرسانی قرار داده و مدعی است که ابعاد آن ۲۴ درصد کوچکتر از یک بلوک ۱۲ سیلندر V شکل با مشخصات یکسان است! از طرفی قدرت و گشتاور این نیروگاه غیرنظامی نیز به ترتیب به ۶۲۶ اسب بخار و ۹۰۰ نیتوتنمتر بالغ گردیده و برای ثبت شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت طی تنها ۳.۷ ثانیه مانعی پیشِ روی خود نمیبیند. نقل و انتقال ارقام مذکور بر عهده فلایویل دوگانه جدید و جعبهدنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار قرار گرفته تا شتابگیریها و تعویض دندهها نرمتر انجام شوند. همچنین به لطف بهرهگیری از فناوری خاموش/روشن (Start/Stop) و نسخه پیشرفتهتر سامانه غیرفعال سازی سیلندرها، آلایندگی منتشره از مجموعه فنی به نسبت مدل کنونی ۱۶ درصد کاهش را نشان میدهد.
مشخصات فنی بنتلی کانتینِنتال ۲۰۱۹
نوع خودرو: گرند تورِر کوپه دو درب – پیشرانه جلو – دو دیفرانسیل
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): ۴۸۵۰ / ۱۹۶۶ / ۱۴۰۵
فاصله بین دو محور (میلیمتر): ۲۸۵۱
وزن خشک (کیلوگرم): ۲۲۴۴
حجم صندوق بار (لیتر): ۳۵۸
پیشرانه: ۱۲ سیلندر ۵۹۹۸ سیسی W شکل با توربو دوقلو
بیشینه قدرت (اسب بخار/دور بر دقیقه): ۶۲۶ / ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰
بیشینه گشتاور (نیوتنمتر/دور بر دقیقه): ۹۰۰ / ۱۳۵۰ تا ۴۵۰۰
جعبهدنده: هشت سرعته دو کلاچه خودکار
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت (ثانیه): ۳.۷
سقف سرعت (کیلومتر بر ساعت): ۳۳۳
ترمزها (جلو/عقب): هردو دیسکی آهنی
تعلیق (جلو/عقب): بادی با فنرهای سه حجرهای
مصرف سوخت شهری/جادهای (لیتر در یکصد کیلومتر): ۱۷.۷ / ۸.۹
حجم مخزن سوخت (لیتر): ۹۰
آلایندگی کربن دیاکسید (گرم بر کیلومتر): ۲۷۸
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶همونطور که گفته شد، تو طراحی خارجیش تا جایی که تونستن از exp10 speed 6 الهام گرفتن. جلوش خوبه، عقبش میتونست بهتر باشه، کابینم مدرنتر شده ولی دیگه ابهت و حس کلاسیک سابق رو نداره.
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶منظورم از ابهت، طراحی کابینشه نه بیرون؛ کابین قبلی کلاسیکتر بود، جدیده مدرنتر. در کل بنتلی یه کمپانی کار درست و محبوبه که همه چی رو به اندازه در اختیار مصرفکننده میذاره.
Diamond
۱۱ شهریور ۱۳۹۶اگر کمی مطالعه کنید راجع به طراحی این مدل،متوجه میشید که طراح خودرو خواسته چراغ های عقب طراحی یکسانی داشته باشه با اگزوز هاش…
FcmZ
۹ شهریور ۱۳۹۶طراحی داخلیش در عین زیبایی که داره چقدر شبیه پورشه کاین جدید شده.
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا با دیدن کامنت شما، یاد این شعر سهراب سپهری افتادم: چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!
FcmZ
۹ شهریور ۱۳۹۶اتفاقا دوست عزیزچشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید!
من که نگفتم این زشته. شما این دورو کنار هم نگاه کن متوجه میشید که طراحیه کلی یکه. فقط زرق و برق بنتلی خیلی بیشتره.
Amir
۹ شهریور ۱۳۹۶اگر منظورتون از شباهت داشتن فرمون و داشبورد و کنسول وسط و….
حق با شماست
فرشاد
۹ شهریور ۱۳۹۶شکل مانیتور و محل خروجیهای هوا باعث شده ناخواسته همچین حسی بهتون دست بده اما اختلافشون از زمین تا آسمونه و یک درصدم شبیه نیستن.
FcmZ
۹ شهریور ۱۳۹۶پس شما هم متوجه شدین!!!
علی
۹ شهریور ۱۳۹۶تا حدودی موافقم ، با پورشه پانمرا یه اصول کلی رو دنبال کردن
MehdiTurbo
۹ شهریور ۱۳۹۶واقعن زیباس به نظرم کار درستی کرده بتلی از اون طراحی ساده و خیلی کلاسیک دراومده خیلیا عاشق اون طراحی بودند ولی خیلیای زیادیم از زیاد از حد کلاسیک بودنشو اون کیلومتر ساده و فرمون خیلی ساده خوششون نمیومد،الان ی لوکس به تمام معنا با مشخصات فنی عالی و امکانت خیلی خوبه،درمورد کاینم ک بحثش بود،قاعدتن مدرن شدن هر چیزی شباهت به همراه داره،مثل موبایلا،حتی اهنگایی ک میشنویم خیلی شبیه بهمند،منتهی اصالت مهمه،شاید کاین و بنتلی داخلش خیلی شبیه هم باشه ولی وقتی بشینی توشون اگ ارمش نباشه میفهمی این به روز شده کاین و اون هم نسل جدید بتلی.
هومن
۹ شهریور ۱۳۹۶شبیه پانامراس چون زیر مجموعه فولکس واگن هستن پانامرا اسپرت ترو مدرن تره این کلاسیک تر و شیک تره
محمد سنگ ساز
۱۱ شهریور ۱۳۹۶و این برای بنتلی که رسالتش اصلاتش است، فاجعست
شاهین یزدین
۹ شهریور ۱۳۹۶چچچچچچقدر خوبه
kamran cooper
۹ شهریور ۱۳۹۶تغییرای جسورانش خیلی قابل تحسینه.بخصوص واسه یه کمپانی سنتی مثل بنتلی که شاید خیلیا انتظارشو نداشتن.
عقبشم زیبا شده فقط یکم زمان میبره تا به چراغای جدید عادت کنیم.کانتیننتال رو فقط باید با خودش مقایسه کرد
Fit Demon
۹ شهریور ۱۳۹۶اولین ماشینی بود که با خوندن مشخصاتش و دیدن ظاهرش، حرفی برای گفتن نداشتم
Amir
۹ شهریور ۱۳۹۶این ماشین برای من بعد از جگوار f_type
دوست داشتنی ترین ماشین انگلیسی
نسبت به نسل اول خیلی زیباتر شده هرچند نسل اولشم زیبا بود
Nima
۹ شهریور ۱۳۹۶چرا انقدر خوبه این بنتلی واقعاً همه چیش از طراحیش تا اعداد و ارقامش ادم و به وجد میاره
ایلیا
۹ شهریور ۱۳۹۶من اولین بار با دیدن این ماشین عاشق دنیای خودرو شدم.
بچه بودم ی مشکیش رو توی مجله دیدم ،احساس میکردم با همه ی ماشینای دنیا فرق داره
هنوز هم عاشقشم ، یکی از سه ماشین مورد علاقمه
MAHDI . TUNING
۹ شهریور ۱۳۹۶نمیدونم چرا بنتلی رو بیشتر از بقیه انگلیسی ها دوست دارم خصوصا کانتیننتال
ظاهرش خیلی خوب شده داخلشم که نمیشه چیزی گفت
PaRHaM
۹ شهریور ۱۳۹۶واقعا عااالی شده?
خیلی جدی میگم اصلا از نسل قبلش خوشم نمیومد
ولی این نسل….
ترکونده!❤?
خیلی ماشین خوشگل
خوش ساخت و دقیقیه
توجه ب جزئیات توش واقعا لذت بخشه❤
مشخصات فنی هم که دیگه شاهکاره با این وزن ?
کلا واقعا عالی شده❤?❤?❤?
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۹ شهریور ۱۳۹۶فوق العادس این ماسل کار انگلیسی.
عاشق اون داشبورد متغییرشم.
هیچی تو دنیا لذت بخش تر از این نیست که کاپوت رو بزنی بالا و دوتا نام w12 و hand build رو بببینی.
جالبه که نصبت به نسل قبلی قدرتمندتر شده و آلایندگی و مصرف سوختش کمتر شده!!!
این نشون میده که بنتلی چقدر تو این کلاس پیشرو محسوب میشه.
اصلا لذت و اصالت بنتلی به وزنه بالاشه.
که حتی این وزن بالا هم چیزی از چابکی خودرو کم نکرده.
و شتابش هم مطمئن باشید چیزی حدود 3.5 ثانیس.((بنتلی همیشه شتابش رو بیشتر اعلام میکنه)) که با این وزن حیرت انگیزه.
انجین های 12 سیلندر بنتلی پیشرفته ترین انجین های 12 سیلندر دنیا محسوب میشه.
ساخت هر انجین دست ساز در کارخانه بنتلی توسط هر فرد چیزی حدود 6/5 ساعت وقت میگیره.
هر دستگاه از این کوپه های زیبا 340 ساعت رو در تونل های بادی سپری کردن و مورد آزمایش قرار گرفتن.
بنتلی با شورای محلی در کرو انگلستان در تماس بوده و درخواست کرده در خارج از مقر بنتلی جاده ها رو تعمییر نکنن تا برای تست سواری و راحتی خودرو مورد استفاده قرار بگیره.
و البته که این خودرو در سراسر جهان هم مورد تست جاده ای قرار گرفته.
در این اعجوبه ی مهندسی 2300 مدار ترسیم شده و مورد استفاده قرار گرفته.
8000 هزار متر سیم کشی در این خودرو استفاده شده.
استفاده از 92 واحد کنترل الکتریکی(ecu) در این ماشین.
برای این گرند تورر 100 میلیون خط کد نرم افزاری نوشته شده که در نو ع خودش بینظیره.
برای مثال مجموعه ی تمام کدهای نرم افزاری که برای بوئینگ 787 نوشته شده چیزی حدود 16 میلیون خطه.
یا جنگنده اف35 نزدیک به 27 میلیون خط کد نرم افزاری براش نوشته شده.و حتی ارتش آمریکا برای سیستم نبردی آیندشون یا((سیستم ارتباطیشون برای میدان های نبرد)) 63 میلیون خط کد نرم افزاری براش نوشته شده!!!!!!
البته خیلی چیزای دیگه هم نگفتم ولی سایت های مختلف بهش اشاره کردن.
چیزایی گفتم که شاید ندیده بودین.
این نشون میده که کانتیننتال جدید پیشرفته ترین گرندتورر فوق لوکسی هست که ساخته شده و بیخودی بهش لقب پادشاه جی تی های جهان رو ندادن.
???The King Of Grand Tourers???
((پدال جان این رو چاپ کن اون یکی ها که فرستادم کامل نیست.))
Wrx
۹ شهریور ۱۳۹۶بی نظیر??☺️
فقط انگلستان پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا
۹ شهریور ۱۳۹۶انگلستان همیشه بدون ادعا و سر و صدا بهترین ماشین های جهان رو می سازه جالبه که طراحی های نسل جدید خیلی از شرکت ها زیاد به دل آدم نمی نشینه ولی طراحی های جدید خودروهای انگلیسی همواره بهتر از قبل بودن
چند مورد از بهترین خودروهای دنیا رو نام می برم که تو کلاس خودشون بهترین هستن اگه می تونید رقیبی بهتر ازشون رو تو کشور خودروساز مورد علاقه خودتون مثل ژاپن یا آلمان یا آمریکا یا … پیدا بکنید و اسمش رو بگید ولی به نظرم نمی تونید
قدرتمند ترین و لوکس ترین خودرو کوپه جهان = بنتلی کانتیننتال سوپر اسپورت
سریع ترین و لوکس ترین خودرو شاسی بلند جهان = بنتلی بنتایگا
باکیفیت ترین و سلطنتی ترین شاسی بلند فول سایز جهان = رولزرویس کولینان
باکیفیت ترین و سلطنتی ترین خودرو کوپه جهان = رولزرویس ریث
باکیفیت ترین و سلطنتی ترین خودرو سدان جهان = رولزرویس فانتوم
قدرتمندترین و سریع ترین خودرو تنفس طبیعی جهان = آستون مارتین والکیِری
خاص ترین و سریعترین خودرو سوپر گرندتورر جهان = آستون مارتین DB11
گرن کوپه ترین و خاص ترین خودرو گرن کوپه جهان = آستون مارتین راپید
قدرتمند ترین و سریعترین خودرو با کابوت فوق کشیده جهان =آستون مارتین ولکان
سریعترین و بهترین خودرو سوپر اسپورت جهان = مکلارن 720S
سریع ترین و قدرتمند ترین هایپر کار جهان = مکلارن P1 gtr
کامل ترین خودرو شاسی بلند سوپر لوکس جهان = رنجروورLWB اتوبیوگرافی
,و …
توی جهان یه جا به اسم مجله پدال وجود داره که بعضی از کاربراش اینقدر برای خودشون آلمان آلمان کردن و اینقدر گفتن پادشاه خودروسازی جهان آلمانه که خودشون هم گول حرفای خودشون رو خوردن و به این حرف باطل باورشون شده و تو یه رتبه بندی خیالی آلمان و ژاپن و آمریکا رو سه قطب خودروسازی در جهان می دونن ولی غافل از اینکه خودرو انگلیسی تمام خودروهای کشورهای مورد نظرشون رو می ندازه تو دره باطله ها
پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا انگلستان کبیر
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۹ شهریور ۱۳۹۶همیشه این اغراق های جالبتو دوست داشتم.
البته جگوار پراجکت 8 هم از قلم انداختی.
قدرتمندترین و سریع ترین هایپر جی تی جهان در حاضر هم بوگاتی شیرون محسوب میشه که انگلیسی نیست.?
باید تا سال 2019 صبر کرد و دید مک لارن چه خوابی برای بوگاتی دیده.
سریع ترین سوپر اسپرتی هم که فاصله ی زیادی که بین هایپرکارها و سوپر اسپرت ها بود رو از بین برده در حال حاضر همین 720s هستش که گفتی و درسته.
و البته سریع ترین سوپر اسپرت جهان که قراره مچ خیلی از هایپرها رو بخوابونه فعلا با اسمp15 شناخته میشه و باید 5 ماه دیگه براش صبر کرد.
ولی من قبول ندارم پادشاه بلامنازع انگلستان باشه.
در حال حاضر تو پرفورمنس و حد نهایی لوکس بودن آلمان و انگلستان حرف اول رو میزنن.
ولی در کل آمریکا و ایتالیا و ژاپن هم به هیچ وجه نمیشه دست کم گرفت و نبایدم گرفت.
من همیشه از رقابت سخت و نفس گیر بین کشورها لذت میبرم.
فقط انگلستان پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا
۹ شهریور ۱۳۹۶پهلوان مکلارن عزیز منم همیشه نظرهاتو دوست داشتم
منم برای خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن احترام زیادی قائلم ولی مطمئنا در خودروسازی به پای انگلستان نمی رسن
مثلا ایتالیا سوپر اسپورت های خیلی خوبی تولید می کنه ولی از نظر نظر کوپه سازی مثل رولزرویس داون و گرند تورر سازی مثل آستون مارتین و شاسی بلند سازی و سدان سازی در حد انگلستان نیست
یا آمریکا و ژاپن که به زور چند تا خودرو کامل و سطح بالا ازشون دیدیدم مثلا فورد جی تی جدید خودرو کاملیه و یه رقیب خوب برای مکلارنه و چند مورد محدود دیگه هم دارن ولی درصد خیلی زیادی از خودروهاشون بدون نقص و سطح بالا نیستن مثلا یه خودرو کوپه ژاپنی و آمریکایی برام اسم ببرید که از همه نظر در حد بنتلی کانتیننتال باشه
آلمان هم که همیشه بعضی از خودروهاش رقیب خوبی هستن ولی در موارد زیادی پایین تر از رقیب انگلیسیشون هستن پس یعنی در واقعیت اصلا درست نیست بگیم که رقیب هم هستن مثل بنتلی بنتایگا و پورشه کاین یا مثل بنز اس کلاس و رولزرویس فانتوم و …
پس نتیجه می گیریم که این خودروهای انگلیسی هستن که حرف اول همه سگمنت های برتر رو می زنن و در آخر هم نتیجه می گیریم که
پادشاه بلامنازع خودروسازی دنیا انگلستان کبیر هستش.
مانی
۱۰ شهریور ۱۳۹۶طراحی بیرونیش آدمو متحیر میکنه
اما بنظرم داخل بنز اس قشنگتره
دوستی که گفته انگلیس غول دنیا یه خودرو هست
باید بگم اگه اینجوریه چرا همشون ورشکست شدن
و الان صاحبشون یا آلمانین یا چینی بجز تعداد کمی
بنتلی رو فولکس میسازه،رلزرویس رو بی ام و،ام جی به چینیها رسید
جگوار دسته تاتا موتوره هنده،لند روور و رنجرور ماله بیام و بود
الان خبر ندارم کی خریده و و و ….
Top speed
۱۰ شهریور ۱۳۹۶جگوار لندرور متعلق به تاتا موتورز هند است و استون مارتین قبلا متعلق به فورد بوده و هم اکنون دست چندین شرکت سرمایه گذار است
برند های پادشاه خودروسازی جهان زیر دست المان ها و هند می باشد جه جالب ههههه
Reventon
۹ شهریور ۱۳۹۶یا خدا قلبم
ای چی بود??
کلیدا کنسولشو نگا فقط،المینیوم با کیفیت
واقعا اولین ماشینی بود دیدم با صدای بلند گفتم
وای ای ماشینو برو
ستار
۹ شهریور ۱۳۹۶همچیو باهم داره
لوکس و مدرنیته و اسپرت بودن
عالی بود
چقد فاصله داره میفته بین ما کشورهای جهان سوم و اونا
روز به روز ام داره بیشتر میشه…اونا با سرعت نور بجلو حرکت میکنن و ما بجای درجا زدن داریم به عقب برمیگردیم
Mercede kaviani
۹ شهریور ۱۳۹۶با درود به دوستان
فکر نمی کردم بعد از مدل توربو ار بنتلی بتوانم هیچ کدام از مدل های بنتلی را دوست داشته باشم
ولی نسل جدید واقعا یک شاهکار هنری است و مخصوصا دیزاین داخل ان بنیان گذار سبک جدید در طراحی داخل بدنه است
راستی فروش وخدمات پس از فروش بوگاتی توسط نمایندگی های بنتلی صورت می گیرد
با سپاس دوباره دوستدار شما مرسده کاویانی
mohsen
۹ شهریور ۱۳۹۶به نظرم صفحه ی پشت فرمون یک خودروی لوکس لاقل آمپراش باید آنالوگ باشن
akrh78
۱۰ شهریور ۱۳۹۶مثال نقض ==> مرسرس اس کلاس و مایبخ مرسدس اس 600
محمد سنگ ساز
۱۱ شهریور ۱۳۹۶شرکت بنز متخصص تولید خودروهای سنگین و کامیون است.
جایی برای ماشین با اصالت ندارد.
سروش
۹ شهریور ۱۳۹۶فک نکنم خود انگلیسی ها اندازه بعضی از دوستان واسه خودشون نوشابه باز کنن