در دنیای گسترده کوپههای گرند تورر، بنتلی کانتیننتال GT با عملکرد چشمگیر و سطح لوکسگرایی بالا، یکی از بهترینها است. حال بهتازگی نسل سوم این کوپه لوکس بریتانیایی معرفی شده که با جزئیات بسیار متنوعی مانند پنهان کنندهٔ نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و همینطور ۱۵ رنگ مختلف برای تودوزی، میراث شیک و اصیل گذشتۀ خود را ادامه میدهد. برای اینکه بهتر بفهمیم که نسل جدید این اشرافزادهٔ بریتانیایی چگونه تکامل پیدا کرده است، در این مطلب آنرا بهصورت شانهبهشانه با نسل قبلی مقایسهٔ کردهایم.
نمای جلو
نسل جدید کانتیننتال GT با ترکیبی از چراغهای دوتایی در هر طرف و جلوپنجرهٔ بزرگ، همچنان DNA اصلی خود را حفظ کرده است؛ اما بااینحال، در نسل جدید، طراحی اطراف چراغهای جلو صیقلیتر بوده و بهطورکلی کانتیننتال GT جدید دماغهٔ آئرودینامیکتری پیدا کرده است.
نمای سهرخ
با نگاه به نمای سهرخ کانتیننتال GT جدید، تغییرات ایجاد شده در دماغهٔ آن همچون تغییر چراغها و جلوپنجرهٔ بیشتر مشخص میشود. علاوه بر این، آینههای جانبی هم از نو طراحی شدهاند که به بهبود آئرودینامیک این کوپهٔ بزرگ کمک کرده است. همچنین نوار کرومی نزدیک به رکابهای جانبی نیز در نسل جدید ضخیمتر شده و تا نزدیک گلگیرهای جلو ادامه پیدا کرده است. همین تغییر ساده، نمای زیبا و لوکسی را به بخش جانبی خودرو بخشیده است.
نمای جانبی
پروفیل جانبی نسل جدید کانتیننتال GT جایی است که در آن حداقل تغییرات صورت گرفته است. درهرحال در اینجا دماغه کمی منحنیتر شده اما برای دیدن بزرگترین تغییر نمای جانبی این خودرو باید به بخش عقبی خط سقف توجه کرد یعنی جایی که خط سقف با شیبی روان در بخش عقبی خودرو ادغام میشود و بخش برجستهٔ انتهایی نسل قبلی وجود ندارد.
نمای عقبی
هرچند شاید سایر قسمتهای نسل جدید کانتیننتال GT تغییرات بزرگی را نسبت به قبل تجربه نکرده باشد اما بنتلی نمای عقبی این ماشین را بهطور کامل تغییر داده و از نو طراحی کرده است. در نسل جدید، چراغهای عقب بیضیشکل جایگزین نمونههای مستطیلی قبلی شدهاند اما سر اگزوزها تقریباً بدون تغییر باقیماندهاند. همچنین خط سقف نیز در بالای صندوق بار به پایان میرسد که نمایی کوتاهتر به بخش عقبی نسل جدید کانتیننتال بخشیده است. علاوه بر این، نوار کرومی که در نسل قبلی بهطور کامل در روی سپر عقب امتداد یافته بود، حالا در اطراف جا پلاک متوقف شده است؛ بهطورکلی مجموعهٔ این تغییرات در نسل جدید بنتلی کانتیننتال GT موجب ایجاد استایل آئرودینامیکتری نسبت به نسل قبلی شده است.
نمای داخلی
کابین نسل جدید بنتلی کانتیننتال بهروزرسانیهایی انقلابی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. در نسل جدید این خودرو یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی جایگزین نمونهٔ آنالوگ قبلی شده است که میتواند اطلاعاتی مانند ناوبری را بهطور مستقیم در مقابل راننده به نمایش درآورد. همچنین یکی از ویژگیهای فوقالعاده جالب داشبورد نسل جدید کانتیننتال GT، صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آن در مرکز داشبورد است که در مواقعی که از آن استفاده نمیشود، در داخل داشبورد چرخیده و کاملاً پنهان میشود. این ترفند جالب، زمانی که نمایشگر پنهان باشد، نمایی لوکس و سنتی را به کابین خودرو میبخشد.
منبع: Motor1
Rouzbeh
۱ مهر ۱۳۹۶با ابهت و لوکس
- A M I R -
۱ مهر ۱۳۹۶واقعا طراحی فوق العاده ای داره ، اما تو بین ماشینای بنتلی مدل فلایینگ اسپار برای من یه چیز تک و خاصه ، در اوج سادگی بی نهایت شیکه مخصوصا از نمای عقب ، واقعا مدل مورد علاقه منه اما خب نمیشه منکر زیبا و توانا بودن کانتیننتال جی تی شد
:::فرشاد:::
۱ مهر ۱۳۹۶هر دو نسل فوقالعاده هستن اما نسل قبلش حس بهتری بهم میده.
:::فرشاد:::
۱ مهر ۱۳۹۶در کل من برند بنتلی رو بیشتر از هموطنش رولزرویس میپسندم، حس میکنم سلایق بیشتری رو پوشش میده.
:::فرشاد:::
۱ مهر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
نسل جدید: لایک ?
نسل قدیم: دیسلایک ?
N.I.M.A
۱ مهر ۱۳۹۶از هر زاویهای بهتره ولی نسل قبل هنوز هم مشتریای خودش را خواهد داشت …
الف.ی
۱ مهر ۱۳۹۶من فکر میکنم انتظارمون از همه طراحی ها به قدری بالا رفته که هر نسل جدیدی می بینیم نسل قدیمش بیشتر به دلمون میشینه به نظرم نسل قدیم زیباتره
:::فرشاد:::
۱ مهر ۱۳۹۶دوستان نظرتون در مورد این ترکیب رنگ کانتیننتال GT کانورتیبل استارتک ۲۰۱۵ چیه؟
http://s8.picofile.com/file/8307256468/20170923_211040.png
AK_007
۲ مهر ۱۳۹۶خیلی زیادیه!
BMW
۱ مهر ۱۳۹۶یعنی تنها ماشین انگلیسی هست که از دیدنش سیر نمیشم.
Fit Demon
۱ مهر ۱۳۹۶به این میگن پخته شدن طراحی به مرور زمان
حمیدرضا
۱ مهر ۱۳۹۶اصالت یعنی این فقط یکم بزکش کردن طراحی به قدری پختست اصلا نیاز نیست دگرگونش کنن تا بهتر بفروشه داخلشم که فوق العاده تر شده
در نهایت بنتلی فقط مولسان
Hosein
۲ مهر ۱۳۹۶یکی از یکی خوشگلتر.من نسل قبلشو بیشتر دوست دارم مخصوصا عقبش.ولی کابین جدید خیلی شیک و مدرن شده
ارش
۲ مهر ۱۳۹۶اصالت زیبایی شکوه همراه عملکرد فنی فوق العاده از اون طراحیهای ماندگار تاریخ خودروسازیه.
arman fard
۲ مهر ۱۳۹۶تغییرات زیر بنایی زیادی نداشته اما ظاهرش پخته تر کلاسیک تر و اصیل تر شده کابینم مدرن تر مخصوصا فرمان ماشین که اسپورت تر به نظر میرسه در کل نسل جدید بیشتر میپسندم و اینکه نسل به نسل بهتر می شوند چیزی که داخل ایران به رویا تبدیل شده مثلا باید بگردیم دنبال یه ماشین از دهه هشتاد و بگیم موتور گیربکس مدل قدیمی بهتره بوده چون ساخت فرانسه است و