برند بنتلی با واژههایی همچون شیک، منحصربهفرد و لوکس شناخته میشود. در این مقاله به ۱۰ ویژگی خاص و متمایز این برند بریتانیایی خواهیم پرداخت.
والتر اون بنتلی در جولای ۱۹۱۹ کمپانی بنتلی موتورز را تأسیس کرد و ۲ سال بعد اولین خودروی آن با نام بنتلی ۳ لیتر خط تولید را ترک نمود. از همان آغاز بنتلی به دنبال تولید خودروی خوب و سریع و بهترین در کلاس خود بود و به همین موفقیت نیز رسید. بنتلی ۳ لیتر خودروی سریعی بود و در چندین مسابقه از جمله لمان ۱۹۲۴ و ۱۹۲۷ به پیروزی رسید. این خودرو همچنین جزو بهترینهای کلاس خود به شمار میرفت و نظر مشتریان ثروتمند از جمله دوک یورک یا پادشاه جورج را جلب کرد.
بیش از ۱۰۰ سال از زمان تأسیس بنتلی میگذرد اما این خودروساز هنوز هم محصولاتی لوکس و باب میل ثروتمندان میسازد؛ اما چرا بنتلی اینقدر خاص است؟ دلایل زیادی برای انحصاری بودن محصولات برند یاد شده وجود دارد که از جمله آنها میتوان به تبحر در تولید، توجه به جزئیات، متریال باکیفیت و ویژگیهای لوکس اشاره کرد. بهترین محصولات بنتلی با تجهیزات سطح بالا و جزئیاتی همچون ساعت توربیلون مولینر و آپشن های بیشمار عرضه میشوند. این ویژگیها به بنتلی کمک کردهاند تا از دیگر برندها متمایز شده و جذابیت خود را ازایش دهد. در ادامه به ۱۰ ویژگی منحصر به برند بنتلی میپردازیم.
- نمایشگر چرخشی بنتلی
نمایشگر چرخشی بنتلی یکی از اجزای خیالانگیز مهندسی این شرکت است. نمایشگر یاد شده از ۱۵۰ قطعه، واحد کنترل الکترونیکی مخصوص، دو گیربکس و موتور و… تشکیل شده و به راننده دسترسیهای گوناگونی را میدهد. مالکان با فشار یک دکمه میتوانند بین این نمایشگر ۱۲.۳ اینچی، تریم ساده کابل یا سه نمایشگر آنالوگ یکی را انتخاب کنند. بنا به گفته بنتلی، برای توسعه این ایده بیش از سه سال زمان صرف شده است. بریتانیاییها برای خنک نگه داشتن این سیستم ۲ فن مستقل را نصب کردهاند.
- دپارتمان مولینر
سابقه همکاری بنتلی و مولینر به سال ۱۹۲۳ و المپیک لندن بازمیگردد یعنی زمانی که مولینر یک بنتلی دو نفره سفارشی را طراحی کرد. در سال ۱۹۵۹ هر دو شرکت ادغام شدند و مولینر به بخش سفارشی ساز شرکت تبدیل شد. از آن زمان تاکنون مولینر محصولات و سرویسهای سطح بالایی را برای محصولات بنتلی ارائه کرده است. از جمله ویژگیهای شناخته شده این بخش میتوان به خنککننده بطری، دوختهای منحصربهفرد در کابین، رنگهای ویژه بدنه و کفپوشهای نرم و اعلا اشاره کرد. مولینر علاوه بر ارتقای محصولات استاندارد بنتلی خودروهای لوکس و سفارشی همچون بتور و بکلار را نیز تولید کرده است.
- اشرافیت مثالزدنی
بنتلی به خاطر توجه به جزئیات شناخته میشود و البته که چنین شهرتی تصادفی نیست چراکه بریتانیاییها تعهد زیادی به تولید محصولات با دستان هنرمند خود دارند. با وجود کارکنان باتجربه و ماهر، اکثر قطعات محصولات بنتلی دستساز هستند. دستساز بودن قطعات شامل همهچیز از دوختهای کابین گرفته تا چرم و حتی بدنه میشود. نهایتاً چنین امری باعث افزایش سطح انحصاری بودن خودروهای بنتلی شده و این به معنی قیمت بالاتر محصولاتش خواهد بود. بنتلی هرگز از چرمهای مصنوعی یا پلاستیک و چوب بیکیفیت برای محصولاتش استفاده نمیکند.
- سیستم صوتی نایم بنتلی
از آنجایی که محصولات بنتلی نشان دهنده سطح بینظیر اشرافیت و راحتی هستند بنابراین تصمیم گرفته شده که سیستم صوتی آنها نیز در حد و اندازه نام بنتلی باشد. بنتلی از سال ۲۰۰۸ با کمپانی نایم همکاری میکند و اگرچه این شرکت تا قبل از همکاری با بنتلی وارد دنیای خودرو نشده بود اما در محصولات بنتلی یک شاهکار را ارائه میکند. سیستم صوتی نایم از پردازنده سیگنال دیجیتال برای ارائه بهترین تجربه شنیداری استفاده میکند و خودش را با شرایط گوناگون تطبیق میدهد. این سیستم برای هر خودرو خاص بوده و برای مثال در بنتایگا از ۲۰ بلندگو تشکیل شده و ۱۷۲۰ وات قدرت دارد درحالیکه تعداد بلندگوهای بنتلی فلایینگ اسپور به ۲۱ عدد رسیده و قدرت سیستم صوتی آن نیز ۲۲۰۰ وات است.
- الماسهای بنتلی
یکی از ویژگیهای انحصاری بنتلی طراحی دوخت الماسی محصولاتش است. بنا به گفته این خودروساز هر الماس نیازمند ۷۱۲ دوخت است که توسط ماشینهای پیچیده انجام میشود و تکرار آن سخت است. به همین خاطر چنین طرحی را نمیتوان بهصورت انبوه پیاده کرد. خریداران بنتلی میتوانند طراحی مدنظر خود برای بخشهای مختلف کابین را سفارش دهند.
- سیستم سواری دینامیک بنتلی
خودروسازان در زمان تولید یک خودرو اولویت خود از نظر سواری بهتر در جاده یا آفرود را انتخاب میکنند. تنها برخی خودروها میتوانند هم در جاده و هم در خارج از آن بدرخشند و برند بنتلی با معرفی سیستم سواری دینامیک خود چنین کاری را انجام داده است. به همین منظور مهندسان بنتلی تنظیمات ویژهای را برای سیستم تعلیق خودروها در نظر گرفتهاند. این سیستم باعث بهبود راحتی سواری در مسیرهای ناهموار و افزایش تواناییهای آن در آفرود میشود. چنین سیستمی را میتوان در خودروهای بنتایگا و کانتیننتال جی تی مشاهده کرد.
- ساعت توربیلون بنتلی مولینر از برند بریتلینگ
بنتلی از سال ۲۰۰۳ با شرکت سوئیسی بریتلینگ برای طراحی ساعتهای بکار رفته در محصولاتش همکاری میکند. در سال ۲۰۱۵ هر دو برند ساعتی را معرفی کردند که برای بنتایگا در نظر گرفته شده بود. این ساعت دستساز نهایت ظرافت و زیبایی را به نمایش میگذارد و با طرح مشکی یا صدفی قابل انتخاب است. نکته قابلتوجه اینکه قیمت ساعت یاد شده به ۲۴۳ هزار دلار میرسد که آن را به آپشنی گرانتر از نسخه پایه بنتایگا تبدیل میکند. بنتلی برای توجیه چنین قیمت گزافی از ساعت توربیلون خود با عنوان پیچیدهترین ساعت دنیا نام میبرد.
- محصولات سری اسپید بنتلی
بنتلی علاوه بر تولید محصولات سفارشی و فوق لوکس برخی از خودروهای بسیار سریع را نیز با نشان اسپید تولید کرده است. کانتیننتال جی تی سی اسپید، فلایینگ اسپور اسپید و بنتایگا اسپید ثابت کردهاند که میتوان اشرافیت و پرفورمنس را در کنار هم ارائه کرد. برای مثال میتوانیم به فلایینگ اسپور اسپید اشاره کنیم که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری آن ۶۲۶ اسب بخار قدرت دارد و خودرو را در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند.
- سیستم اطلاعات سرگرمی عقب کابین
بخش اعظم مشتریان بنتلی دارای راننده شخصی هستند و به همین خاطر سیستم اطلاعات سرگرمی کاملی برای بخش عقب کابین محصولات این برند تدارک دیده شده است. این پکیج شامل دو نمایشگر ۱۰.۱ اینچی و پورت HDMI برای کنسولهای بازی خواهد بود. همچنین میتوان این نمایشگرها را با هدفونهای بنتلی یا سیستم صوتی نایم هماهنگ کرد. امکانات بسیار زیادی در این سیستم وجود دارد که ذکر تکتک آنها از حوصله شما عزیزان خارج خواهد بود.
- خنککننده نوشیدنی بنتلی
این روزها استفاده از یخچالهای کوچک داخل خودروها به امری معمولی بدل شده اما آپشن های برند بنتلی در سطح دیگری قرار دارند. در کنسول عقب بنتایگا خنککننده بطری مولینر وجود دارد که با یک جفت لیوان کریستالی خاص و فضای ویژه خنککننده همراه میشود. همین ویژگی را در فلایینگ اسپور نیز میتوان دید.
فرهاد
۱۳ آبان ۱۴۰۲یکبار یکی از دوستان پدال جمله زیبایی نوشتند : بنتلی رئال مادرید دنیا ماشیناست 🙌🔥🔥
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آبان ۱۴۰۲نمیدونم چرا با بنتلی ارتبات نزدیکی برقرار میکنم ولی نسبت به رولسرویس هیچ حسی برقرار نمیشه حتی اگر بکیشو مبتی بخرند بگن همین یکی برای تو و منم رومو برگردونم بگم نوموخوم 😏 !
Oxygen
۱۳ آبان ۱۴۰۲تویوتا پلاستیکی حتما خوبه 😉😂😂
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲رولز رویس: نه بابا….ما اون قدرام به درد نخور نیستیم ما رو دور ننداز یه روزی به دردت میخوریم
Mercedes
۱۴ آبان ۱۴۰۲منم بنتلی رو خیلی بیشتر دوست دارم
ولی نه در این حد
رولزرویس مفتی بدن رو هوا میزنم😂
parhamiof
۱۳ آبان ۱۴۰۲باشه ولی بنتلی بدون w12 دیگه بنتلی نیست
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲ولی رئال ماشینا فراریه به حق پر شکوه ترین و با اصالت ترین
Anti BTS
۱۳ آبان ۱۴۰۲ای بابا . این که از جنسیس کپی کرده 😂
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آبان ۱۴۰۲نه داداش
جنسیس خودش اصالت داره در حد لالیگا پِکن تو چین !
من نمیدونم آخه روز شنبه کی به جنسیس گیر میده !
حاجی جنسیس حرمت داره نه لذت ، نکنید ازین کارا ژِشته !
MehdiTurbo
۱۳ آبان ۱۴۰۲اخه بنتلی چه ربطی به جنسیس داره
هم از لحاظ قیمتی هم طراحی
بنتلی به لکسوس بنزم ربطی نداره
پول ۴ تا لکسوس میشه یه بنتلی
خر به خرما نچسبونین الکی
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آبان ۱۴۰۲چرا به جنسیس توهین میکنید !!!
دِهَ !
بِنِتِلی ۲۰۲۳ در برابر جنسیس ۲۰۰۸ هم عددی به حساب نمیاد ، چه برسه جنسیسها تو انبار خاک خوردهی نمایندگیها که تازه اِمسال ۱۲۰٪ افزایش فروش هم داشتند ، مثلاً پارسال ۱۹ تا فروختند ولی امسال ۶۷ تا دونه و این یعنی افزایش در فروش ، اونم کجا ؟ تو خودِ کُره !!!
amir
۱۴ آبان ۱۴۰۲جالبه بدونی فراری بنز بی ام و لامبورگینی شورلت کادیلاک همشون از جنسیس کپی میکنن اگه یه ذره شک داری از پیام بپرس با ده تا اکانت جوابتو میده
Mercedes
۱۴ آبان ۱۴۰۲نه بابا کل امکاناتش در حد اکسنت عه
اینو با جنسیس یکی مَکنی؟
(البته خودم هیوندای و جنسیس رو دوست دارم ولی خب بنتلی کجا جنسیس کجا ، شاید ۱۰ سال دیگه جنسیس بشه مثل بنتلی ولی الان نه)
Dead man95
۱۳ آبان ۱۴۰۲هنوز مث خیلیا از اصل خویش دور نمانده
فقط انگلستان
۱۳ آبان ۱۴۰۲بعضی از برندها عشق خالص تولید میکنن و بنتلی هم جزو اون برندهاست
چند سال پیش یکی از دوستام که اون هم ماشین دوست هست گفت وقعا چه لذتی میده که یه فراری لافراری قرمز داشته باشی و بری باهاش بچرخی و وقتی برگشتی خونه ماشین رو تو حیاط خونت پارک کنی وقتی تو خونه میری آشپزخونه یا اون اتاق یه نگاهی بهش بندازی و ذوق زده بشی و نتونی جلو خودت رو بگیری و دوباره باهاش بری بیرون دور بزنی
اوج خودرو دوستی تو حرفاش موج میزد و این که همچین خودروهایی چقدر عالی میتونن آدم رو به خودشون علاقه مند بکنن.
NR
۱۳ آبان ۱۴۰۲بعضی برند ها امضای خودروسازی یک کشور هستن …بنتلی هم یکی از اوناست… به معنای واقعی طراحیش انگلیسی عه و به شدت جذاب
پ.ن: ولی نمیتونم با طراحی چراغ های عقب کانتیننتال بعد از 2017 کنار بیام :/ چرا آخه ://
JDM_Japan
۱۳ آبان ۱۴۰۲یه نظر سنجی بریم؟
بنتلی لایک👍
رولزرویس دیس لایک👎
مازیار
۱۳ آبان ۱۴۰۲بنتلی بیشتر رای میاره چون سریعتره !!
اما تو کلاس فوق لوکس پادشاه یکی هست
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آبان ۱۴۰۲یه نظرسنجی بهتر بریم ؟
رولزرویس لایک 👎
بِنِتِلی دیسلایک 👍
Enzo Ferrari 2008
۱۳ آبان ۱۴۰۲این کار اشتباه چرا .
چون هردو لوکس و زیبا هستن
𝐀𝐥𝐢
۱۳ آبان ۱۴۰۲بنتلی دیگه انتظار دیگه ای نمیشه داشت من خودم بین رولز رویس و بنتلی بنتلی رو میپسندم
❤BMW❤
۱۳ آبان ۱۴۰۲بالاخره عشق و حال هزینه داره و …
علی یوسفی
۱۳ آبان ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنتلی از آغاز تا به امروز با وجود دست به دست شدن مالکیت به خوبی تونسته هویت و فرهنگ بریتانیایی رو در خودروهاش متجلی کنه که ترکیب هویت و فرهنگ اصالت رو پدید میاره. بنتلی از گذشته با طراحی مبتنی بر منحنی ها و خطوط ملایم و تجمل و لوکسی در کنار توجه به ظرایف و جزییات و البته ایمنی بالا و توان فنی جایگاه بالایی در دنیای خودروسازی داره و حتی برخی در خود بریتانیا معتقدن بنتلی بر خلاف رولزرویس کاملا اصالت خودشو حفظ کرده و در ناوگان سلطنتی هم جایگاه داره در مورد امروز هم نباید از دو عامل در رشد و تعالی بنتلی غافل شد یکی فولکس بعنوان شخصیت حقوقی و دیگری درک فان براکل طراح افسانه ای بنتلی.
امیر
۱۳ آبان ۱۴۰۲دوست من میشه به من بگی انگلیسی ها از سال ۱۹۹۸ دقیقا چه نقشی در تولید محصولات بنتلی داشتن ؟! همین فلاینگ اسپار پلتفرم مشترکی با آئودی a8 و پورشه پانامرا داره یعنی در واقع اونا بهش دادن یا پلتفرم بنتایگا همون آئودی q7 یا کاین هست و از اون طرف تمامی پیشرانه های بنتلی از w12 گرفته تا v6 پلاگین هیبریدی همگی ساخت آلمانی ها هستن ! بنتلی زیر مجموعه لوکس ساز فولکس واگن هست و تمامی سرمایه و بودجه بنتلی توسط این شرکت آلمانی تامین میشه این قضیه دقیقا برای لامبورگینی هم صدق میکنه با این تفاوت که لامبو مسئولیت تولید محصولات پرفورمنس آلمانی ها رو داره ، ولی نکته جالب اینجاست که این دو شرکت و خیلی دیگه از زیر مجموعه های فولکس واگن بعد از پیوستن به این غول آلمانی پیشرفت چشمگیری کردن ! بر خلاف جیپ یا مازاراتی که استلانتیس داره نابودشون میکنه
علی یوسفی
۱۳ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز امیر من کاملا با فرمایش شما موافقم که نوشتین از ۱۹۹۸ به بعد اتفاقا در کامنتم به نقش شرکت فولکس هم اشاره کردم اما نکته ای که هست اینه با وجود مثلا تغییر مالکیت یک برند و اینکه کشور دیگه ای یک برند رو صاحب میشه اما هویت و فرهنگ اون برند حفظ میشه مثلا شما در نامگذاری محصولات رولزرویس و بنتلی و بوگاتی و لامبورگینی میبینید که معمولا نام های اصیل استفاده میشه یا در مورد فرایند طراحی و توسعه مثلا رولزرویس فانتوم با وجود تملک توسط ب ام و در بریتانیا انجام شد نکته دیگه هم اینه بالاخره قبل از سال ۱۹۹۸ هم بنتلی شرکتی شناسنامه دار و برندی شکوهمند در سپهر خودروسازی بوده منتها به قول شما با مدیریت عالی فولکس حتی بهتر هم شده.
مازیار
۱۳ آبان ۱۴۰۲نقش بنتلی دقیقا همون چیزی هست که باعث میشه محصولاتش سه برابر قیمت بیشتر نسبت به پلتفرم های مشترک دیگه به فروش بره
Parsa
۱۳ آبان ۱۴۰۲هر دو برند خودروسازی اشرافی انگلیس یعنی رولزرویس و بنتلی به طرز احمقانه ای گرون به درد نخور و زشت هستند
طراحی داخلی احمقانه انگار مغز طراح تو ۱۰۰ پیش گیر کرده داشبوردهاشون جوری طراحی شده انگار نشستی پشت ماشین ۱۰۰ پیش 》 خب مرتیکه طراح دگوری خب اگه یارو اون طراحی ۱۰۰پیش رو میخواست میرفت ماشین کلکسیونی قدیمی می خرید!
طراحی بیرونی هردو برند احمقانه بیشعورانه به شدت قدیمی و بدون زبان اصولی طراحیه
منو یاد طراحی بیرونی احمقانه پورش میدازه که طراح اولین پورشه ها یه طرح گذاشته اینا دیگه نمیخوان عوض ش کنن مدام میخوان همون طرح حال بهم زن رو سالها ادامه بدن مثل ضبطی که سوزنش گیر کرده هی یه کلمه احمقانه رو تکرار میکنه و بعد بیست بار دیگه همه رو عصبی میکنه (متاسفانه شبیه این اتفاق احمقانه داره سر بنز هم میاد)
کلا به نظرم تا طراحی های زیبایی مثل بنز بی ام و آئودی کادیلاک حتی لکسوس جنسیس ووو… هست چرا یه آدم عاقل بیاد چندبرابر پول رو بده به این انگلیسی های عقب مونده
کل دنیا فرمون رو گذاشتن سمت چپ ، این عقب مونده ها مثل خودروسازی شون مغزشون قفل کرده ، میگن نه باید سمت راست باشه
هرچی خودروسازهای دنیا میگن پدرت خوب مادرت خوب(مادر بوق…همون…) ما باید دوباره یه خط مونتاژ جدا واسه انگلیس راه بندازیم هزینه تولیدمون بالا میره》 خب خبر مرگت تو هم فرمون رو عین بقیه دنیا بزار اون ور 》 میگن نه الا بلا باید راست باشه
کلا به نظرم انگلیسی ها یه مشت خل و چل ند__ماشین سازی شون هم عین خودشون خل و چلیه
کسی هم که میره دوبرابر یه مای باخ رو میده واسه بنتلی یا رولزرویس زشت و بدترکیب یا احمق یا تحت تاثیر تبلیغات لوکس و اشرافی بودن این برند (واسه پزدادن میخره،مثل کسایی که تو ایران به زور پول جور میکنن برند آیفون بخرن که لاکچری به چشم بیان)
تنها چیز مثبتی که من زیاد شنیدم و دیدم راحتی و کیفیت صندلی هاشه(چون این قضیه واسه سرمایه دارهایی که راحتی براشون خیلی مهم،اهمیت داره) وگرنه بقیه چیزها مثل چرم طبیعی دوخ عالی موتور گیربکس قوی و تکنولوژی رو بقیه برندها حتی بهترش رو هم دارن
𝐀𝐥𝐢
۱۳ آبان ۱۴۰۲بابا تو رسما بنتلی و رولز رویس رو خورد کردی همه سلایقشون عین تو نیست که بعضی از مردم هم دوست دارن بجای اینکه ماشینشون یه تبلت با چارتا چرخ باشه ماشین های رو میگیرن که طرح های سنتیشون رو ادامه میدن عین بنتلی و رولز و پورش که تو خوردشون کردی
parsa
۱۴ آبان ۱۴۰۲به لکسوس {برند لوکس تویوتا} نگاه کن ، فرق ش با تویوتا چیه؟ فقط کیفیت ساخت و طراحی داخلی و بیرونی ش فرق کرده حتی تو بعضی از مدل ها موتورش با مدل مشابهش تو تویوتا یکیه !
فرض کن ، لکسوس ماشینی رو بزاره واسه فروش که از مدل های فعلی تویوتا نه تنها زشت تر باشه بلکه طراحی ش مال سه نسل قبل تویوتا باشه > بعد بیاد یه ساعت آنالوگ احمقانه بزاره اون وسط – داشبورش هم شبیه ماشین های عهد بوق کنه یه خورده چوب هم به چسبونه بهش-فرمونش هم شبیه تویوتا های سه نسل قبل {قدیمییی} و بیاد توش از دوخت دست دوز استفاده کنه و تو بوق کرنا بکنه که آآآآآی این مدلی که من زدم خیلی لاکچریه خیلی اشرافیه فقط مال ثروتمنداست-رو سقف ش رو نگاه کنید ال ای دی گذاشتم اینا ال ای دی نیست که اینا ستاره ست ببینید مثل شب می درخشه ……{و از این چیزای احمقانه}
به نظرت کدوم آدم عاقلی میره همچین ماشین مزخرفی با این طراحی داخلی و خارجی عقب مونده برا سه نسل قبل با همون موتور تویوتا رو بخره؟ فقط چون یه ساعت آنالوگ گذاشته اون وسط و فرمون داشبوردش شبیه ماشین قدیمی هاست یعنی لاکچری شد؟
آقاجان > بقیه برندها هم دارن زحمت میکشن> طراح دارن طراحی می کنن
ببین : تنها تفاوت تویوتا با لکسوس که برند لوکس شه در طراحی زیبا داخلی خارجی ش و جنس مواد بکار برده شده ست
نمیشه که شما همون تویوتا رو با طراحی بدتر عقب مونده تر بکنی تو پاچه مردم نه با دو سه برابر قیمت تویوتا – دو سه برابر قیمت برندهای لوکس بقیه برند ها {مثل اس کلاس-مای باخ – سری هفت و هشت}
از هر طرف بهش نگاه کنی ، چیز منطقی ای نمی بینی {ضمنا اس کلاس-مای باخ – بی ام و سری هفت آئودی کادیلاک و… خیلی خیلی فراتر تصور کودکانه شما که میگی یه تبلت چهارتاچرخه ، هستن}
Mercedes
۱۴ آبان ۱۴۰۲ببین باهات موافقم ها خیلی از کشورهای غربی تو تولید محصولاتشون نه فقط خودرو خیلی چیزها ،حتی لوازم خونه و دکوراسیون! یا مثلا ساعت و … تو صد سال پیش گیر کردن و بروز نمیکنن خودشون رو
ولی خب خیلیاشون هم اینطوری نیستن و بروز و مدرن هستن (مثل آلمانی ها) مثلا بنز یا بی ام و یا ائودی یا تو همین انگلستان لوتوس (البته فکر کنم طراحی مدرن لوتوس بخاطر ادغام با برند جیلی هست که عناصر طراحی مدرن آسیای شرقی ها (چین ، کره و ژاپن) رو پیدا کرده ،چون معمولا طراحی های مدرن و آینده نگر رو کره ای ها و چینی ها و بعدش ژاپنی ها به شیوه خاص خودشون (خطوط تیز و …) انجام میدهند)
ولی خب در نهایت اینو بگم که هر کسی سلیقه ای داره و بنظر من باید محصولات مطابق سلیقه های مختلف تولید بشن تا جوابگو همه نیاز ها باشن ، هم محصول مدرن خوبه هم کلاسیک و باید به سلیقه همدیگه احترام بذاریم
یکی از دلایلی که از کشوری مثل آمریکا خوشم نمیاد کمبود تنوعه که واسه خود من خیلی چیز مهمیه ، همه چی تو آمریکا کلاسیک تولید میشه (از لباس های ساده بگیر تا وسایل منزل یا ساختموناش و فروشگاه ها و همه چی)که واسه کلاسیک بازار عشق و حال خالصه ، ولی واسه منی که چیزای مدرن هم دوست دارم و عاشق تنوع هستم زجر مطلقه
18:45
۱۳ آبان ۱۴۰۲دیگه واقعا نیاز بود که بگم:
پادشاه و شاه شمشاد قدان با اقتدار کجا؟!(رویس)
وزیر اعظم با درایت و قابل احترام دربار کجا؟! (بنتلی)
یکبار برا همیشه:
مگه یادتون رفته که اولین ماشین با دوام تاریخ و رولزرویس ساخته بود؟!
قدیمی ترین لوکس ساز تاریخ کیه؟!
فانتوم قدیمی ترین و اصیل ترین خودروی دنیاست یا کنتیننتال؟!(نسل اول فانتوم دهه 1920 ساخته شد و تا الان داره ساخته میشه!!)
اولین سازنده کوپه اشرافی برقی دنیا کیه؟!
سازنده با کیفیت ترین خودروی برقی تاریخ کیه؟!
راحت ترین و مجلل ترین محصولات تاریخ و کی ساخته؟!
تنها خودروساز لوکس جهان که هنوزم بخش ساخت موتور هواپیماش داره به حیات خودش ادامه میده!
روزگاری این بنتلی بود که زیر مجموعه رویس شده بود!
و بسیاری دیگه که از حوصله همه خارجه.
ضمنا، یادمون باشه این همون کمپانی هست که هنوزم خیلیا آرزو دارن ای کاش تحت تملک خودشون بود!
ضمنا میدونیم که خیلیا چون زیر مجموعه
ب ام و هست بی خودی بدگویی میکنن چون ذاتا با ب ام و مشکل دارن و از درایت و هوش بی نظیر ب ام و غصه میخورن و گویی از بیماری روحی و روانی رنج میبرن!
Mercedes
۱۴ آبان ۱۴۰۲در لوکس تر بودن رولزرویس شکی نیست
ولی خب بنتلی توازن بهتری داره : اسپرت، سریع ،لوکس
از نظر خودم اگر ملاک فقط لوکس بودن باشه به این ترتیب هستن:
1-رولزرویس(ابرلوکس)
2-میباخ (لوکس مدرن)(فوش ندید نظرمه 😂)
3-بنتلی(لوکس کلاسیک)
4-جنسیس و لکسوس و بی ام و سری ۷ و کادیلاک و مرسدس های s
همایون
۱۴ آبان ۱۴۰۲نکته جالبی که از این مقاله فهمیدیم اینکه نمایشگر چرخان سه حالت داره چون تا حالا تو هیچ عکس یا ویدئویی ندیده بودم که داشبورد ساده باشه حتی بدون اون یه تا نمایشگر عقربهای ولی الان تو یوتیوب دیدم ویدئوش رو که جالب بود برام.بنتلی واسه من هم به دلیل خصوصیات اسپرتش و ماشینهای سری اسپید از رولزرویس جذابتره حتی منه عشق ماشین همین الان اگه من پولش رو داشتم و فقط میتونستم یه ماشین داسته باشم انتخابم اول فلایینگاسپور بعدشم کانتینتال GT دوازده سیلندر بودش چون بهترین توازن رو برقرار کردن هم از لحاظ امکانات و لوکس بودن جزو صدرنشینها هستن هم تو شتاب و سرعت و قابلیتهای حرکتی حتی همین الانم بعد از چندسال از معرفی نسل جدیدشون همچنان فلایینگ اسپور سریعترین سدان کارخونه ای تو تاپ اسپید هستش.ولی این کمپانی خیلی زود باید یه فکری برای جانشین پیشران دوازده سیلندر سری اسپید باشه چون این موتور تو سال جدید دیگه تو بنتایگا ارائه نشد این یعنی نهایت قدرت بنتایگا شده ۵۵۰ اسب که دیگه نمیتونه پابهپای رقبای پرفورمنسش مثل پورشه لامبورگینی بیاموM یا حتی بنزamg تو درگها بتازه و حالا وقتی قدرت کانتینتالGt و فلایینگاسپور هم محدود شه به ۵۵۰ اونهام از لیست پرفورمنسها حذف میشن در حالی که حتی تا جایی که من اطلاع دارم رقیب هموطنش یعنی رولزرویس هم پیشران دوازده سیلندر رو از محصولاتش فعلا حذف نکرده.البته ارائه جانشین واسه پیشران دوازده سیلندر کاری سختی نیست برای بنتلی چون باید سراغ کمپانی مادر بره و یه موتور هست سیلندر با قدرت بالای ۶۲۰ اسب یا یه هشت سیلندر هیبرید با قدرت بالای ۶۵۰ اسب که جبران وزن بیشتر پیشران روهم بکنه از زیرمجموعه های فولکس قرض بگیره تا همچنان مشتریهاش راضی بمونن و محصولاتش تو کورس رقابت بمونن