بنتلی

بازتولید بنتلی S2 کانتیننتال 1961؛ محصولی کلاسیک و برقی با 400 اسب بخار قدرت

شرکت لوناز به عنوان متخصص بازتولید محصولات کلاسیک بریتانیایی از بنتلی S2 کانتیننتال ۱۹۶۱ مجهز به پیشرانه برقی با قدرت ۴۰۰ اسب بخار رونمایی کرد.

جدیدترین پروژه لوناز در عین اینکه از قوای محرکه بدون آلایندگی استفاده می‌کند ویژگی‌های لوکس و سطح بالای قابل‌توجهی دارد. این بنتلی کمیاب‌ترین خودروی کلاسیکی است که در گاراژ لوناز و به منظور تبدیل شدن به محصولی برقی حضور پیدا می‌کند. کمپانی یاد شده می‌گوید تنها ۴ دستگاه از S2 کانتیننتال ۱۹۶۱ با بدنه طراحی شده توسط جیمز یانگ وجود دارد. در حال حاضر هنوز هم می‌توان شاسی خودرو را از بنتلی خریداری کرد و سپس به یک کوچ بیلدر به منظور ساخت بدنه‌ای سفارشی سپرد اما جیمز یانگ ویژگی‌های خاصی برای خودروی مدنظر خود در نظر گرفته بود که شامل گلگیرهای گیرا و کابین دو درب بوده است. قوای محرکه اصلی خودرو نیز شامل پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری و گیربکس اتوماتیک بوده اما حالا شاهد استفاده از قوای محرکه برقی هستیم.

لوناز بجای نیروگاه ۸ سیلندر از مجموعه برقی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۱۹ نیوتون متر گشتاور استفاده کرده است. بنا به گفته شرکت سازنده، بنتلی S2 کانتیننتال یاد شده می‌تواند در عرض ۶.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. جدای از قوای محرکه جدید، لوناز مواردی همچون سیستم تعلیق پیچشی کاملاً قابل تنظیم را در نظر گرفته است و راننده از داخل کابین می‌تواند آن را پیکربندی کند. ترمزها نیز به نمونه‌های دیسکی تبدیل شده‌اند و دارای کالیپرهای شش پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب هستند.

لوناز علاوه بر موارد یاد شده یک فرایند بازسازی کامل را در نظر می‌گیرد. کمپانی همه اجزای بدنه و شاسی را باز می‌کند تا با اعمال تغییرات و بهبودهای لازم قطعات را دوباره سرهم کند. داخل کابین نیز متریال پاک‌تری همچون کف‌پوش‌های برگرفته از فیبر نایلون و چرم تولید شده با استفاده از برگ‌های زیتون دیده می‌شوند. همچنین چوب بکار رفته در کابین دارای تأییدیه شورای حفظ جنگل‌های بریتانیاست. شایان ذکر است خودروی موردبحث اولین بنتلی کلاسیک برقی شده توسط لوناز نیست و در سال ۲۰۲۱ یک دستگاه S2 کانتیننتال فلایینگ اسپور ۱۹۶۱ از قوای محرکه بدون آلایندگی استفاده کرده بود. قیمت آن خودرو حدود ۴۹۰ هزار دلار اعلام شده بود. لوناز سال قبل نیز یک جفت لندروور رنجروور کلاسیک را معرفی کرده بود که یکی از آن‌ها دارای بدنه کانورتیبل با الهام از فیلم جیمز باند ۱۹۸۳ بود. مدل دوم هم نسخه طویل‌تر تاون با تجهیزاتی همچون سیستم صوتی ۱۳۰۰ واتی، نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده، شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند و… بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. Ferrari

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    ماشین رو از وسط دو‌تا کنی قسمت جلویی
    یک بنتلی هست و از نمای عقب یک مینی
    از‌ نمای عقب شیبه ماشین میستربین‌هست

    موافقم 11
    مخالفم 15
  2. Amir

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (113 ديدگاه)

    نکنید آقا ، من پدربزرگ خدابیامرز شما رو بردارم کت و شلوار پارچه ای شو با شلوار اسلش زاپ دار عوض کنم شما ناراحت نمیشی؟
    بعد این ماشین که انقد نایاب و کمیابه الودگی هواش مگه چقد بود که اینکارو باهاش کردید

    موافقم 33
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      امیر آقا
      بر خلاف نظر شما من با این کار به شدت موافقم و زنده کردن کلاسیک‌های قدیمی و مکمل شدنشان با تکنولوژی جدید را بسیار میپسندم !

      ای کاش تویوتا و نیسان این کار را با ماکسیما ۲۰۰۲ ، پرادو ۱۵۰ مدل ۲۰۰۷ ، کمری گرند ۲۰۰۵ ، کریسیدا ۹۲ ، گالانت ۹۲ بکنند ❤😍👋🏻!

      البته خدا کمک کند تا هیوندای هم به کمک میتسوبیشی اکسل ۹۲ را بازسازی کند جهت پاکسازی روحِ کره‌مربا بازها 🤣 !!!!

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. Hamilton1970

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (541 ديدگاه)

        آقا نوید من یه مخالفتی با شما دارم
        با یاریس های قدیمی این کارو بکنن ولی خواهشاً دست به پرادو نزنن. پرادو حرمت داره. نه اندازه بنتلی ولی باز هم قابل احترامه
        گالانت هم همینطور. گالانت باید صدای اگزوزش دیوونت کنه نه نویز موتور الکتریکیش.
        یاریس، میراژ، اینا الکتریکیشون خوبه نه پرادو با اون هیبت
        ولی در کل تا هشتاد درصد با شما موافقم

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. Amir mahdi @-1387

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    من این دوتا ماشین تو موزه خودرو
    دیدم واقعا ابهت داره

    موافقم 14
  4. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (59 ديدگاه)

    حالا که در عصر تغییر نیروی محرکه اتوموبیل ، از بنزینی به الکتریکی هستیم ، کاشکی حالش رو داشتیم و در یک زمینه ، مثلا تولید باطری یا
    تولید موتور الکتریکی یا تولید سیسیتم خودران ، حرفی در دنیا برای زدن پیدا می کردیم

    موافقم 12
    مخالفم 6
  5. ben

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    که چی…

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. RENAULT5

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      ماشین فقط‌ کلاسیک

      موافقم 7
      مخالفم 2
  6. Royal Driver

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    فقط اون کانتیننتال ار مولینر سمت چپی..

    موافقم 5
    مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    هیچی تو دنیا نمیتونه مثل یه سدان لوکس پرستیژ کسیو نشون بده ولی شاسی بلندا و کراس اوورای سوپر لوکسیم هستن که میتونن همچین ویژگیایی رو داشته باشن ولی قبل از شاسی بلندای لوکس این سدانا بودن که با به رخ کشیدن ثروت مالکای خودشون جایگاه ویژه ای بین پولدارا و ثروتمندا داشتن و اینجور ماشینا حتی بین مردم عادیم طرفدارای زیادی دارن و حتی با وجود اینکه قادر به خریدن یه ماشین لوکس نیستن ولی بازم از دیدن طراحی ظریفو زیبای این ماشینا لذت میبرن و این ماشینا رو تحسین میکنن

    موافقم 10
  8. hasan.m

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان اون کاپوت به اون بزرگی توش هیچی نیس جز یه آرمیچر⁦:⁠-⁠(⁩

    موافقم 2
    مخالفم 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا