در حالی که بنتلی در حال کار روی یک نسخه ویژه با فاصله بین دو محور کشیدهتر از مولسان اسپید است، فیس لیفت این خودروی لوکس برای سال ۲۰۱۶ همراه با تغییراتی مختصر معرفی شده است.
این خودروی لوکس غولپیکر بهعنوان پرچمدار محصولات بنتلی با برچسب قیمتی ۴۰۰ هزار دلاری، هنوز یک محصول هنری تحسینبرانگیز تلقی میشود. بنتلی به دنبال تحقق این ایده است که شما سریعترین خودروی فوقالعاده لوکس جهان را تجربه نمایید. این موضوع در بنتایگا نیز تکرار شده است. در مورد مولسان اسپید، یک موتور V8 با توربوشارژر دوقلو و قدرت ۵۳۰ اسب بخار، سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت را ممکن میسازد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت نیز در ۴.۸ ثانیه صورت میگیرد. در حالی که در کابینی پر از چوب طبیعی و بهترین جنس چرم و زیورآلات غرق شدهاید. این کابین تجملی از تکنولوژیهای روز نظیر اینترنت پرسرعت 4G LTE، وای فای و اتصال همزمان دو آی پد، ناوبری، سیستم سرگرمی پیشرفته، نمایشگرهای سرنشینان عقب و یخچال سود میبرد. ماساژور صندلیها را نیز نباید از یاد برد. با وجود وزن بالای ۲۶۸۰ کیلوگرمی این خودرو، عملکرد آن فراتر از انتظار است. سیستم تعلیق بادی به خوبی ارتفاع سواری خودرو را تنظیم میکند. این مجموعه لوکس اشرافی، یک دفتر کار تجاری برای قرارهای مهم نیز خواهد بود و دغدغهای از بابت کلاس و سروقت رسیدن نیز وجود نخواهد داشت. هر بنتلی نیاز به ۴۰۰ ساعت وقت برای ساخته شدن با دستهای صنعتکاران این کمپانی دارد. حتی دوخت روکش چرم فرمان این خودرو بهتنهایی ۴ ساعت زمان میبرد. مولسان اسپید، تجربهای منحصربهفرد را در اختیار شما قرار میدهد که مشابه هیچ خودروی دیگری نیست. در اینجا منظور استفاده از تکنولوژی یا طراحی داخلی صرف نیست. بلکه روح و عصاره ارزشمند ساعاتی است که هنرمندانی صرف ساخت اینچنین آثاری نمودهاند.۳۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
AMGs
۱۲ بهمن ۱۳۹۴قیافه جالبی نداره
فضای عقبش هم در حد این ماشین نیست تصویر فضای عقب که اینو میگه.
مهراب
۱۲ بهمن ۱۳۹۴بعضی چیزا از درک بعضی افراد بالاتره
در نتیجه اون افراد دچار گیجی و یه جور تضاد بین خود و عصر میشن
حال شمام همینه
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۲ بهمن ۱۳۹۴مهراب جان فرمایش شما متینه ولی خب برا همه اینطور نیست خود من هم به نظرم خودروی جذابی نیست هرچند نظرات متفاوته اما خودروهایی که به عنوان مثال مرسدس برای رقابت با بنتلی و رولز رویس تولید میکنه به نظرم فوق العاده جذاب تره گرچه اون دو از لحاظ معیار های لاکچری یه سر و گردن بالاتر از مرسدس هستن.
amir ali
۱۳ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز مرسدس با ادغام میباخ با s کلاس نشان داد اصلا در صدد رقابت با خودروهای فوق لوکس نیست .
کاوه م
۱۳ بهمن ۱۳۹۴بعضی ها هم توهم جلوتر از زمان بودن رو دارن
1.داشبوردش خیلی شلوغه و حس خودروی لوکس رو نداره
2.طراحی جلوش اصلا قشنگ نیست،و همانطورکه میدونید اکثر خودروهای انگلیسی همین طراحی و همین امضا رو دارن ،ولی بنتلی بر خلاف رولز رویس نتونسته
3.وقتی به رنگ روکش صندلیش نگاه میکنم منو یاد پراید میندازه ،آخه این چه رنگیه(فقط رنگش نه جنسش)
4.وقتی به داشبورد و مجموعه کلیدها و غیره نگاه میکنی هیچ هماهنگی بینشون نمیبینی ،بیشتر شبیه سانگ یانگ چیرمن شده
5. اینها همه نظر من بود بدون ذره ای تعصب
usa &japan
۱۲ بهمن ۱۳۹۴دیگه تقلید از رولز رویز هم حدی داره… در کل من خوشم نیومد
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴عالی و شاهکار هنرو علم وصنعت اوج زیبایی و لوکس بودن
جواد
۱۲ بهمن ۱۳۹۴البته در یک تست جاده ای که خودم فیلمو دیدم بنز اس کلاس تا 322کیلومتر سزعت گرفت اونم تو یک اتوبان عادی در المان
احسان(احسان)
۱۲ بهمن ۱۳۹۴روکش فرمون رو با نخ سوزن هم که بدوزن 4 ساعت طول نمیکشه
Mohammad
۱۲ بهمن ۱۳۹۴بهترین واژه برای توصیفش همون اثر هنریه
بنتلی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز”ژاپن و آمریکا”میشه بیشتر توضیح بدی درمورد تقلید از رولزرویس؟این دو تا فقط زمینه کاریشون شبیه همه و الان باید رولزرویس از بنتلی تقلید کنه چون فعلا بنتلی موفق تر عمل کرده
درمورد این خودرو هم باید بگم فوق العادس،فقط فضای پای عقب یکم کمه ک با نسخه کشیده ترش حله
hamid
۱۲ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز شما بر چه معیاری میگید بنتلی از رولز رویس بالاتره
نکنه نمیدونید قبلا این دو شرکت ادغام شده بودن و بنتلی زیر مجموعه ی رولز رویس به حساب میومد ک طی سال های گذشته با ورشکستگی شرکت رولز رویس بنتلی جدا شد و به فولکس واگن رسید و سهام رولز رویس رو هم بی ام دبلیو خرید که از اونجا بود که رغیب هم شدن
ولی اون چیزی که مهمه همه میدونن رولز رویس بنای این شرکت رو گذاشته
در کل قیمتهای خودروهای رولز رویس بیشتر از بنتلی هست همینطور با ابهت و کلاسیک هستش
usa &japan
۱۳ بهمن ۱۳۹۴اقا حمید جوبتو داد بنتلی جون….دمت گرم اقا حمید
usa &japan
۱۳ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز بنتلی……نظر من همونیه که گفتم حالا شما مشکلی داری؟
Erfan
۱۲ بهمن ۱۳۹۴مرسدس مایباخ 2015 رو ترجیح میدم. این قیمتش زیادی بالاست و ظاهر چندان جالبی نداره
king 918
۱۲ بهمن ۱۳۹۴پانامرا توربو اس از این خیلی سریع تره فکر نکنم مقابل پانامرا حرفی برای گفتن داشته باشه
که بخواد سریعترین فوق لوکس دنیا بشه
البته از لحاظ موتور میگم نه امکانات …………
AliASg
۱۲ بهمن ۱۳۹۴مدیریت بی ام و چی میکنه واقعا … آلمانیا بنتلی رو خوب بالا کشیدن
mohsen
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ببخشید مگه بتلی مال فولوکس نیست؟ رولز رویس مال بی ام وه هس تا جاییکه میدونم
یا شادیم نه! نمیدونم
لاکی استریک
۱۲ بهمن ۱۳۹۴هرکسی پیشرفت میکنه و برای پیشرفت تلاش میکنه رو باید تحسین کرد حالا از هر نژاد و کشور و رنگی باشه
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۴در یک کلام: ماشینهای خاص برای افراد خاص.
Nima
۱۲ بهمن ۱۳۹۴این نظر منه: اصلا ظاهر بیرونی بخصوص جلوی بنتلی رو دوست ندارم. به دلم نمیشینه اصلا
فضای پای عقبش هم برای این کلاس کمه (فضای پای ایمپالا اگر دقت کنید بیشتره)
داشبورد هاش هم خوب مبشه اگر یکم تغییر بده
درکل رولز رویس بهتره _(بازم میگم از نظر من)
بنتلی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴حمید جان کی گفته رولزرویس بنتلی رو بنا گذاشته؟!بنتلی رقیب سرسخت رولزرویس بوده ورولزرویس جهت کنترل بازار وکنترل رقیب و جلوگیری از رشدش اونو خرید،وگرنه دلیلی نداره ک بیاد ی برند شبیه خودشو بخره از طرفی شباهت بسیار زیاد محصولاتشون در آن زمان ک اغلب همان رولزرویس بود با مارک بنتلی گواه این قضیه هس،ازطرفی من گفتم “الان” بنتلی موفق تر از رولزرویس هست ک نیازی ب دلیل نیس و کاملا مشهوده درجواب نیما ی عزیز هم باید بگم مولسان علاوه بر نسخه کشیده ک بعدا میاد نسخه لیموزینش هم خیلی وقته موجوده
hamid
۱۴ بهمن ۱۳۹۴شرکت خودروسازی رولز-رویس لیمیتد به صورت محرمانه و با استفاده از نهادی به نام (به انگلیسی: British Central Equitable Trust) بنتلی را به دست آورد و حتی مالک این شرکت؛ والتر بنتلی نیز هویت واقعی خریدار را، تا زمانی که قرارداد کامل بسته شد، نمیدانست!
شرکت جدید با مالکیت کامل رولز رویس شکل گرفت و سرانجام والتر بنتلی طبق قرارداد بسته شده، شرکت بنتلی را ترک کرد و در سال ۱۹۳۵ به کمپانی لاگوندا پیوست. کارخانه بنتلی در کریکلوود نیز تعطیل شد، سپس توسط مدیریت وقت رولزرویس بهفروش رسید. تولیدات بنتلی نیز به کارخانه رولز رویس در شهر دربی انگلستان انتقال پیدا کرد.
در سال ۱۹۳۳ هنگامی که بنتلی جدید، با نام تجاری رولزرویس-بنتلی نمایان شد، برخی مشتریان قدیمی ناامید شدند، اما برخی دیگر از مشتریان استقبال خوبی در خرید اتومبیلهای تولیدی از خود نشان دادند. بعد از جنگ جهانی دوم تولیدات بنتلی و رولزرویس به یک کارخانه در شهر چشر، که در زمان جنگ به ساخت موتور میپرداخت، منتقل شد.
اتومبیلهایی که در این دوره ساخته شدند، بسیار شبیه به هم بودند. در واقع بنتلی و رولز رویس اکثراً محصولاتی نسبتاً مشابه و فقط با برند و یک سری خصوصیات ظاهری مخصوص به خود عرضه میکردند و گاه حتی محصولی با یک نام، ولی دو برند متفاوت عرضه میشد. بعدها بنتلی با یک سری تفاوتهای ظاهری نسبت به خودروهای رولزرویس، ولی با قیمت پائینتر وارد بازار شد.
moein
۱۲ بهمن ۱۳۹۴یهنی یه مستند دیدم از کارخونه بنتلی یدونه یدونه آرم جلو رو از تو کاور و جلد در میاورد با هزار احترام و دقت روی ماشین نصب می کرد واقعا لحظه جالبی بود برام
Nima
۱۳ بهمن ۱۳۹۴این رفتار فقط توى ماشیناى ایرانى انجام نمیشه
من شورولت-فورد-تویوتا-هوندا-پورشه-بنز-بى ام دبلیو رو دیدم که با همین احترام آرم رو میزارن سر جاش.
چون هر برندى برام آرم و لوگوى خودش بیشترین احترام رو میزاره.
فقط ایران کیلویى هست.
محمد
۱۲ بهمن ۱۳۹۴حرفی واسه گفتن ندارم…!!!
مهدی 911
۱۳ بهمن ۱۳۹۴خداوکیلی میباخ اس600 خیلی از این بهتره این تنها برتری که داره چون در تعداد کم تولید میشه خاصتره وگرنه برتری دیگه ای نداره اسطوره تکنولوزی بنزه نه این تازه بنتلی و رولرویز رو المانیها مدیریت میکنند
بنتلی
۱۳ بهمن ۱۳۹۴دوست گرام کاوه م عزیز درسته داشبوردش یکم شلوغه ولی این شیوه و اصول بنتلی هس و همه بنتلی رو ب فوق لوکس بودن میشناسن،بنتلی حتما نظر مشتریاشو میپرسه و احتمالا اونا و هم رانندشون با داشبورد بنتلی مشکلی ندارن و ن تنها نا هماهنگ نیس اتفاقا بسیار شیک و هنرمندانه هس،ساده بودن معیار لوکس بودن نیس(داشبورد پورشه کاین)،گفتی از جلوش خوشت نمیاد،سلیقه شما قابل احترامه ولی این طراحی با ابهت باید مورد پسند مشتریاش باشه ک هس در ضمن ینی چی اغلب خودرو های انگلیسی همین زبان طراحی رو دارن؟!دیگه همه میدونن بنتلی زبان طراحی مخصوص خودشو داره و اصالت و ابهت خودشو حفظ کرده،درمورد رنگ داخلیش هم باید بگم طیف وسیعی از سفارشی سازی وجود داره فک کنم بیش از سی انتخاب برا رنگ صندلیا وجود داشته باشه
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۳ بهمن ۱۳۹۴به نظرم که خیلی از فانتوم بهتره
اپشن های متنوع و یه حس اشرافیت خال به ادم میده
فانتوم داخلش زیادی خلوته اصلا حس خوبی به من نمیده
البته خب در یک کلاس پایین تر گوست رو از رولز رویس ترجیح میدم
بنتلی
۱۳ بهمن ۱۳۹۴نه داداش(ژاپن و آمریکا)چ مشکلی آخه!من مخلص شما هم هستم،فقط خواستم در مورد نظرت بیشتر بدونم،حمید عزیز ی چیزی گف ولی ربطی ب نظر شما نداشت و جوابشو دادم
امیرحسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۴تو یک مقاله میباخ با بنتلی مقایسه شد که در همه زمینه ها سرشکسته بیرون اومد!!!
یعنی اساس نسل ایرانی به آمیب تک سلولی برمیگرده و به همین خاطر اصولاً قادر به تحلیل چند بعدی نیست.آخه پانامرا چون سرعت اش بیشتر از اینه از بنتلی بهتره؟؟؟؟بعد از کی پانامرا سوپرلوکس شده؟؟؟شاید برای ما سوپرلوکس باشه!!!
دانشمندان عزیز,در مورد این کلاس ماشین ها معیارهای دیگه ای صادق هست که فقط کسانی توانایی درک اش رو دارند که از این کلاس ماشین ها استفاده کردن یا تست کننده حرفه ای هستن.آخه مردمی که ماشین لوکس شون هیوندای آزرا بوده صلاحیت ایراد گرفتن از بنتلی رو دارند؟؟؟؟
great britain
۱۳ بهمن ۱۳۹۴باز یه سری دوستان نظرات فرهیخته دادن .
یه مونده شماها از بنتلی ایراد بگیرین.
بنتلی کارش خلق شاهکاره تو کلاسه خودش هم تنها رقیبش رولز رویس نه هیچ شرکتی دیگه.
آفرین به آلمانی ها (فولکس واگن )؟؟؟؟؟؟؟؟؟خواب آلمانی ها اگه بلد بودن میرفتن یه ماشین اینه بنتلی میساختن نه این که برن بخرنش.
بنتلی هرچی داره از مهندسین خودشه آلمانی فقط تویه بعضی ضمینه ها کمک میکنن همین. پس اینقدر شلوغ نکنین!!!!!
ferrari
۱۴ بهمن ۱۳۹۴این ماشین یکی از زیباترین اتومبیل هاییه که دیدم. واقعا جذاب و زیباست . با اتومبیل های لوکس دیگه هم قابل مقایسه نیست.
بنتلی
۱۴ بهمن ۱۳۹۴حمید جان من این چیزایی ک نوشتی رو میدونم،اگه توجه کنی خودم گفتم بعد ادغام خودروها رولزرویس ارزان سازی شده با مارک بنتلی بودن،بنتلی نابود شد توسط رولزرویس،فولکس بنتلی رو دوباره نجات داد و بهش آزادی عمل داد و استقلال بخشید،عمده افتخارات بنتلی قبل پیوستن ب رولزرویسه از طرفی خرید مخفیانه خیلی کار پستی بود همه این موارد باعث شده ک از رولزرویس بدم بیاد