فضای حاکم بر بازار خودرو در امریکا در حال حاضر را این چنین میتوان تصور کرد: همه جا بوی پول به مشام میرسد؛ سر و صدای زیادی در بازارها برپاست، تورم پایین آمده و «رکودِ بزرگ» رفتهرفته در آینههای بغل خودروهای مردم محو میشود. در همین حال، کیف پول ثروتمندان در جیبشان سنگینی میکند. آنها تمایل زیادی دارند تا یک خودروی جدید برای خود بخرند و فریب خوشبختی خود را در مقیاسی بزرگ به جهانیان نشان دهند.
در این میان، فرصت کاملاً مناسبی برای بنتلی است که دامنههای خود را در بازار گسترش دهد. در مأموریتی برای ارائه قدرتمندترین، خاصترین و بیشترین پرستیژ در یک شاسیبلند، مدل جدید بنتلی بنتِیگا میخواهد اطمینان حاصل کند که هیچگاه یک پشته ماسهای مانع از یک گردش صحرایی لذتبخش نخواهد شد. البته به نظر میرسد که دیگران نیز دنبالهرو بنتلی در این زمینه باشند. طراحان این سبک از وسایلنقلیه در «لامبورگینی» و «مازراتی»، آمدن بنتیگا ۲۰۱۶ را تعقیب خواهند کرد و در همین حال، احتمال حضور رقبایی از «رولز رویس» و «آستونمارتین» بسیار زیاد است. طراحیمحصولات بنتلی همیشه خودروهای با ابهتی بودهاند، ولی بنتیگا در این زمینه استانداردها را فراتر برده است. این شاسیبلند با ارتفاع ۱۷۴۲ میلیمتر خود، نزدیک به ۹ اینچ (۲۲۹ میلیمتر) از هر بنتلی دیگری بلندقد تر است. سانگ یاپ لی (Sang Yup Lee)، که طراح ظاهر این خودرو بوده، فضای بزرگی برای نمایشی «قدرتمند، منحصر به فرد و دقیق» در این پروژه بنتلی در اختیار داشته است. بنتیگا در واقع، پیکرهای از «کانتیننتال» و «فلایینگ اسپور» است که در سایز بزرگ و با ارتفاع بلند آماده شده است؛ چهرهای که «چشمهای بزرگ» در آن حکمرانی میکنند و جلوپنجرهای خشمگین که به توده مردم هشدار میدهد که عقب بایستند. خطوط کناری و عضلات برجسته در عقب، چرخهایی را که ابعاد آنها بین ۲۰ تا ۲۲ اینچ متغیر است، در بر میگیرند. خط سقف و یک هاچ در عقب، زاویهای بیشتر از پنجره جلو پیدا میکنند و در نتیجه، تمایل بنتیگا برای سرعت بیشتر را به تصویر میکشند. همچنین تلاش خستگیناپذیر «لی» در توجه به جزئیات در عناصری چون طراحی چراغهای روشنایی روز به رنگ بدنه، شیب ماهرانه گلگیرهای جلو و همینطور دریچههای کناری با لوگوی B مشهود است. لولههای اگزوز این خودرو نیز آنقدر بزرگ هستند که میتوانند برای یک اتوبوس غولپیکر «گریهوند» نیز مورد استفاده قرار گیرند.
بنتیگا بر روی پلتفرم MLB از گروه فولکسواگن و مشترک با آئودی Q7 و مدل بعدی پورشه کاین ساخته شده و فاصله محوری آن برابر ۲۹۹۲ میلیمتر است. همچنین طول این خودرو به اندازه ۸۹ میلیمتر از Q7 بیشتر است و به ۵۱۴۱ میلیمتر میرسد. پوسته بنتیگا از جنس آلومینیوم است که بر روی یک استخوانبندی ترکیبی از آلومینیوم و فولاد قرار گرفته است. این در واقع، اولین کاربرد آلومینیوم در ساختار محصولات بنتلی است. این کمپانی در نقاطی برای مهاربندی فنربندی گازی در جلو، سابفریم سیستم تعلیق عقب، ستونهای چهارم بدنه (D-pillar) و سپرهای جلو از آلومینیوم بهره برده است. به گفته بنتلی، این کار باعث شده تا حدود ۲۲۷ کیلوگرم از وزن ساختار خودرو کاسته شود و وزن کلی بنتیگا به ۲۴۲۲ کیلوگرم برسد؛ یعنی ۳۱۷ کیلوگرم سبکتر از مدل پرچمدار «مولسان».
خلوتگاه داخلی بنتیگا، میتواند بلافاصله چشمها را به خود خیره کند. دارن دی (Darren Day)، طراح بنتلی در این کابین، بنای اصلی را بر کیفیت قسمتهای دستساز، کاربردیبودن و راحتی سرنشین قرار داده است. نگینهایی با عرض کمتر از ۲ میلیمتر، پنل کنترل از تریم پیرامونی آن جدا میکنند. کنگرههای روی سطح دکمهها، حتی ظریفتر از ساعتهای «رولکس» کار شدهاند. در همین حال، بیش از ۱۲ قطعه چرم پرداخته شده و به یکدیگر دوخته شدهاند تا پوشش صندلیهایی با قابلیت تنظیم در ۲۲ جهت را تشکیل دهند. همچنین چوبهای درخت گردو از مکانهای از سراسر جهان جمعاوری شده و با عملیاتی چون پوستهبرداری، فشردهسازی، سنبادهکاری و پولیش، برای قرارگیری در داشبورد خمیده بنتیگا آماده شدهاند. صندلیهای نیمکتی استانارد ۳ نفره در عقب، این قابلیت را دارند که در مواقع لازم جدا شده و یا جمعشوند. ضمن اینکه یک آپشن ردیف سوم صندلیها میتواند ظرفیت سرنشین بنتیگا را از ۵ به ۷ نفر برساند. به همین ترتیب، با استفاده از آپشن تنظیمات چهار سرنشینه، میتوان بیشترین فضا را برای دو «تخت پادشاهی» در عقب (مشابه صندلیهای جلو) فراهم کرد. همچنین یک آپشن پارتیشن ثابت نیز برای عقب درنظر گرفته شده است. تعداد ۹۰ ماژول کننترل مختلف میتوانند برای نمایشگر لمسی، نمایشگر سر بالا، سیستم «دید در شب» و مجموعهای گسترده از سیستمهای دستیار راننده استفاده شوند. آنهایی که به تایپکردن در جاهای مختلف علاقه زیادی دارند، احتمالاً بخواهند آپشن دو صندلی در عقب را انتخاب کنند؛ چرا که این آپشن با تبلتهایی همراه است که میتوان آنها را از بنتیگا جدا کرد.
بنتلی این افتخار را دارد که تولید موتور جدید ۶ لیتری W-12 گروه فولکسواگن را برعهده گرفته است. زمانبندی متغیر سوپاپهای مکش و اگزوز، انژکتورهای به صورت مستقیم و پورت، و یک جفت توربوشارژر «بوش مال»، از جمله عوامل هستند که باعث شدهاند که بنتلی بنتیگا قدرتی به میزان ۶۰۰ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۹۰۰ نیوتنمتر داشته باشد. همچنین این کمپانی از زمان ۴ ثانیهای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت و حداکثر سرعت ۳۰۱ کیلومتر بر ساعت خبر میدهد. در همین حال، برای بهبود شرایط مصرف سوخت، نیمی از سیلندرها در هنگامی که نیازی به آنها وجود ندارد، خاموش میشوند.
بنتیگاه سریعترین، لوکسترین و خاصترین شاسیبلند خواهد بود و این جایگاه آن است. هیچ شاسیبلند دیگری این ترکیب منحصر به فرد را ارائه نمیکند.
جواد
۲۱ آبان ۱۳۹۴بله ………. بطور رسمی نبرد در یک کلاس جدید استارتش زده شد ……. بنتیگا….. مرسدس میباخ …….. برادر رولزرویس ……… برادر عزیز تر از جانم لامبوی اوراس …….و بقیه دوستان
hitler
۲۱ آبان ۱۳۹۴با هشتاد هزار دلار میشه اسکالید خرید که چیزی از این کم نداره،و صد البته ابهتش هزار برابر این هس
بنتیگا شبیه تاکسی های لندن هس(London Cab,Austin Tx4)
مهران
۲۲ آبان ۱۳۹۴واقعا اسکالیدو به این جوجه اردک زشت ( لوکس و با اصالت) ترجیح میدم
البته کسایی که ماشینو از رو قیمتش میسنجن اینو نمیفهمن
بهروز
۲۲ آبان ۱۳۹۴اسکالید در مقابل این سالار مثل موهاوی در مقابل لندکروزه
hitler
۲۳ آبان ۱۳۹۴قصد حمل بر مزاح بود دا؟هن؟
ANARSH
۲۱ آبان ۱۳۹۴بدک نیست.
احمد باقری
۲۱ آبان ۱۳۹۴بنتلی سالها روی این پروژه داشت کار می کرد تا زمانی که شاسی بلند خودش رو بیرون میده، امکانات و تکنولوژی خیلی خوبی رو به مشتریان نشون میده، هر چند که پولش رو تمام و کمال میگیره.
nissan
۲۱ آبان ۱۳۹۴ابهته یه شاسی بلند رو نداره….
سعید
۲۱ آبان ۱۳۹۴با پوزش از همه
دوستان موهاوی سوار راهنمایی کنین می صرفه یه وی شیش 2012 بگیریم یا نه؟
Archi KHAN
۲۱ آبان ۱۳۹۴واقعا لوکس و اشرافی
اما
همچنان من نظرم اینه که بعضی برند ها مثل بنتلی ، رولزرویس و… فقط مختص بعضی کلاسهای خودرویی هستن.
که البته این خودش یه حُسنِ
ali ayat
۲۱ آبان ۱۳۹۴ظرافتی که تو این سلطنتی ها هست تو بنز و لکسوس و بی ام و نیست
احسان
۲۱ آبان ۱۳۹۴کلا بحث بنتلی و رولز رویس جداست با بقیه برندا
cvm
۲۲ آبان ۱۳۹۴درسته ولی خب دلیلش اینه که ماشینای انگلیسی ماشینای دست ساز و با تیراژ کم محسوب میشن و به همین خاطر قیمت خیلی بالاتری دارن و دقت زیاد در جزئیات در حالی که خیلی خودروسازی های دیگه انبوه سازن و این کارو نمیتونن با قیمت پایین تر انجام بدن.اگه کتاب های تاریخ طراحی صنعتیو خونده باشین میبینین که انگلیسی ها هنگام شروع پست مدرن زیاد زیر بار این مسئله نرفتن و سعی کردن توجه به جزئیات و سنت گراییرو با تیراژ بالا همراه کنن که نتونستن و به همین خاطره که خودروسازای آلمانی خیلی موفق تر از انگلیسیا شدن و خودروسازیای انگلیس عملا سودی نکردن چون خودروهاشون برای عامه ی مردم نبود ولی در غیر این صورت خیلی خودروسازیای دیگه هم میتونن با قیمت خیلی بالاتر به ظرافت و جزئیات ماشیناشون توجه کنن
KING 918
۲۱ آبان ۱۳۹۴بنتیگاه سریعترین، لوکسترین و خاصترین شاسیبلند خواهد بود و این جایگاه آن است. هیچ شاسیبلند دیگری این ترکیب منحصر به فرد را ارائه نمیکند. بله اگه پورشه برای کاین میخواست از یه موتور 12 سیلندر تازه با توربو شارژ استفاده کنه این عدد و ارقام خیلی فرق میکرد
نيما
۲۱ آبان ۱۳۹۴لطفا بخونید
میدونم الان دیس میدین و اینم میدونم که خیلى اصالت توى این برند هست ولى واقعا داشبورد قشنگى ندارن بنتلى ها!!!!!
و یه مورد دیگه که آلمانى ها خوششون میاد
قطعا میدنید که طراحى و خیلى از کارها و … شرکت هاى انگلیسى مال خودشون نیس
مثل رولزرویس و بنتلى و جگوار و رنجروور. که این رو با تحقیق بش میرسید و واقعاااا خیلى زشته
یکى دیگه از زشتى ها این هست که ماشین اصلى ملکه انگلستان کادیلاکى مشابه ماشین اوباما هست!
درکل میشه گفت صنعتى خودروسازى انگلستان انقدر که اسم در کرده نیس (واقعا نیس هاااا)
و فقط از مهندسى هاى اولیه شون چیز اندکى مونده.
راستى یه مورد دیگه که داییم اشاره کرد(ساکن انگلستان) گفت که مردم انگلیس بیشتر ترجیح میدن بنز و bmw سوار بشن تا جگوار و رنجرور به علت آمار خرابى و هزینه نگهدارى بالاتر حتى بالاتر از bmw! دیگه ببینین چى میشه.
امیدوارم درباره گفته هاى من تحقیق کنید و بعد نظر بدین.
KING 918
۲۱ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز نیما جان من دیس لایک نمیدم ولی میخوام از اشتباه در بیایی اینکه میگی بنتلی و … داشبورد قشنگی ندارن که سلیقه شماست بحث علمی یا تایید شده نیست خیلی ها براشون این داشبورد زیباست وکیفیت به کار رفته در این خودرو ها مثال زدنی و تکه کافیه داشبورد بنتلی شاسی بلند 2015 رو نگاه کنی حالا از اینا که بگذریم فرمایش میکنی که خودروسازى انگلستان انقدر که اسم در کرده نیس فقط کافیه به مکلارن P1 یه نگاهی بندازی یا مکلارن F1 …….دیگه نمیگم از مکلارن چون کاملا تایید شده ست یه نگاهی به استون ماتین وان 77 بنداز و خیییییلی خودرو های دیگه تا به کل نظرت عوض شه ………………..
البته نظر شما برای من محترمه فقط خواستم یه راهنمایی کرده باشم داداشه گلم
ارادت………….KING 918
نيما
۲۳ آبان ۱۳۹۴بله داشبورد و کلا بحث طراحى سلیقه هست (من طراحى بنتلى و رولزرویس رو نمیپسندم وبه خودم ربط داره)من از کیفیت اینا حرف نزدم(شکى نیس که عالیه)
خودرو سازى انگلستان فقط محدود به مکلارن نمیشه وقتى میگن صنعت خودروسازى شامل تمام موارد میشه و توى همه زمینه ها یعنى صنعت خودروسازى قویه که هم بتونه اسپورت و هم تراک و هم ماشین شهرى و هم اس یو وى و … رو تولید کنه.(هنرى که آلمان ها و آمریکایى ها و ژاپنى ها دارن ولى انگلیسى ها ندارن)
اون استون مارتین فققققط ۷۷ تا تولید شده!!! این که معیار نشد!
عزیزى داداش(دیس لایک هم میدادى قطعا ناراحت نمیشدم)
P.G
۲۲ آبان ۱۳۹۴جهت استحضار شما دوست عزیز و دایى گرامیتون باید عرض کنم که اتفاقاً ملکه ى انگلیس سه رولزرویس و دو دستگاه بنتلى داره و اتفاقاً در سال هاى اخیر خودروى اصلیش که بیشتر ازش استفاده کرده همون دو دستگاه بنتلى هستن،این هم لینک هاش:
http://www.royal.gov.uk/TheRoyalHousehold/Transport/Cars.aspx
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/04/Car_Queen_Elizabeth_II_wedding_Prince_William_Kate_Middleton.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/12/30/article-1103028-0051451200000258-908_468x286.jpg
من خودم عاشق کادلاکم اما در هرصورت باید از بیان کذبیات چه دانسته باشه چه ندانسته بپرهیزیم،البته اگر میخواهید بگید که چون داییتون اونجا ساکن هستن فلان میگن و بهمان میفرماین دیگه حرفى باقى نمیمونه جز اینکه فرمایششون متینه!
در رابطه با بنتلى و آلمانى ها هم قبلاً زیاد صحبت کردم،حقیقتش دیگه حوصله تکرارش رو ندارم و یه جورایى قلم فرساییه!
نيما
۲۳ آبان ۱۳۹۴ملکه انگلیس یک دستگاه کادیلاک مشابه ماشین اوباما هم داره من با بقیشون کارى ندارم(قطعا به دلیل اصالت و میهن پرستى خودرو ملى خودشو سوار میشه)
مدرکش هم ایشالا پیدا کنم میزارم.
طراحى بنتلى ها و موتور هاشون مال BMW هست.
اینم مدرک :
http://www.pedal.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c/arrow-picture-bentley-exp-10-speed-6-german-design-awards/
1997
۲۲ آبان ۱۳۹۴بخش اول کامنت شما، سلیقه ای هست و هر شخصی نظرش متفاوت هست.
بخش دوم زیاد متوجه نشدم طراحی ها و خیلی کار ها مال انگلیس نیست پس مال کجاست؟ رولزرویس موتور اش فکر کنم ساخت BMW هست و در مدرن کردن طراحی محصولاتش دخالت داره. بنتلی هم طراحی هم موتورش هم مال خودشه البته فکر کنم جگوار و لندروور هم فقط مال تاتا موتورز هست و این کمپانی هیچ دخالتی در هیچ زمینه ی به جز سرمایه گذاری نداره. حداقل من اینطور فکر می کنم.
بخش سوم ماشین اصلی ملکه الان یک کاری سلطنتی و یک بنتلی با شیشه های بزرگ هست و من تاحالا ندیدم سوار کادیلاک مشابه اوباما بشه.
بخش چهارم صنعت خودروسازی انگلیس خوب نیست بر برعکس اسمی که در کرده. ببخشید جوایزی که انگلستان و کمپانی هایی مثل آستون مارتین و رولزرویس و… در زمینه های مختلف گرفته چیه ؟ مهندسی انگلیسی هم که واقعا یکی از بهترین ها در دنیاست. اگه نبود الان آستون و رولزرویس و لندروور و بنتلی و مکلارن … وجود نداشتن.
بخش آخر کمپانی های انگلیسی همیشه ماشین های لوکس و خاص و گرون میزنه حداقل الان و در برابر در کمپانی بنز و بی ام و که در چندین مدل و قیمت ماشین دارن. هزینه های نگهداری از بنز و بی ام و از انگلیسی ها بیشتر نباشه کمتر نیست.
نيما
۲۳ آبان ۱۳۹۴منم نگفتم همه بگید زشته (من نمیپسندم)
بله مال آلمانه(مدرکش رو بالا گذاشتم)موتورش هم که توى سایت پدال براى یکى از بنتلى ها اشاره شد که مال bmw هست
این که یه شرکتى با این اصالت براى طراحى و ساخت و طراحى موتور از یه کشور دیگه استفاده کنه ضعف اون شرکت حساب میشه(با همکارى فرق میکنه:همکارى یعنى تبادل ولى این یک طرفه هست)
ایشالا مدرک کادیلاک ملکه رو نشونتون میدم
اون جوایزى که گرفته باید نسبت به بقیه برند ها سنجیده بشه من مطمئنم بنز و BMW و کادیلاک و تویوتا بیشتر جایزه گرفتن.
مهندسى انگلیس با مهندسى خودروسازى انگلیس فرق میکنه!
همون بالا گفتم فرق انگلیسى با بقیه کشور هاى خودروسازى بزرگ توى این هست که اونا توى همه زمینه ها موفقن نه فقط لوکس سازى
میتونى برى تحقیق کنى توى سایت هاى فروش ماشین ها
من بنتلى رو c-e کلاس مقایسه نکردماااا!
من جگوار رو مثلا با بنز مقایسه کردم .اگر بخوام مقایسه کنم بنتلى رو با میباخ مقایسه میکنم.
مورد دیگه سر کیفیت هست که طبق آمار:
توى آمریکا از ۳۰ برند قابل اعتماد ۱ دونش انگلیسى نیس!
همه ژاپنى و آلمانى و آمریکایى و کره اى هستن.
و مورد دیگه اگر میخواى لندروور رو به رخ بکشى که اون خودش تقلیدى از جیپ ویلیز هست.
great britain
۲۳ آبان ۱۳۹۴نیما جان این مطلب کمی قدیمی هست ولی بخونی بد نیست.http://forum.iranvij.ir/forum132/thread186275.html بعدشم توی همون آمریکایی که مثال میزنی فروش خودروهای لندروور نزدیکه نود درصد رشد داره. تازه توی همون آمریکا خودروهای مکلارن پیش فروش نشده به فروش میرسه. این یعنی این که به مهندسی بریتانیا اعتماد دارن. همیشه هم طراحی خودرو های بریتانیایی جوایز زیادی گرفته. توی بخش فروش هم برو یه نگاهی بنداز متوجه رشد قابل توجه سود این خودروسازها میشی.خودروی مورگان آئرو 8 که از نظر من شاهکار محسوب میشه. کاترهام-رادیکال، اریئل و…در هیچ کشور دیگه ای با این تعداد کارخانه کوچک اتوموبیل سازی روب هرو نمیشی اریئل اتم(Ariel Atom) مدل نام آشنای اریئل است که رکورد سرعت در فضای بسته را شکست، بی ای سی مونو(BAC Mono) مدل استثنایی دیگری است که در همین کشور متولد شد و سه چرخه یا تری ویلر(3Wheeler) مورگان اعجوبه ای است که همه را غافلگیر کرد. اگرهم میبینی خودروسازان بریتانیایی توی یک زمانی ورشکست شد وکلی اتفاق های دیگه به خاطر سیاست های تاچر بود نه چیزه دیگه.
نيما
۲۳ آبان ۱۳۹۴مورد دیگه این که اینطورى که از پست اولم مشخصه تعداد افراد موافق و مخالفم یکیه پس یعنى خیلى ها هم با نظر من موافقن!
شما براى درآوردن آمار فروش خودروى ملى مثل جگوار و … توى انگلیس میتونى به سایت هاى فروش خودروشون رجوع کنى که به این نتیجه میرسى که فروش فورد و بنز و بى ام دبلیو از محصولات داخلیشون بیشتره و این نشان از این هست که مردمشون این هارو به خودرو هاى داخلیشون ترجیح میدن.
Ashkan
۲۲ آبان ۱۳۹۴hامارشو کار ندارم ولی با فیسش حال نمیکنم
من واقعآ چهر اسکالید و به این ترجیح میدم بقیه پولش هم میزارم تو جیبم
با این که اسکالید اشرافی نیست
Erfan
۲۲ آبان ۱۳۹۴باید منتظر باشیم ببینیم امپراطور بنز چیکار میکنه….
titan
۲۲ آبان ۱۳۹۴برادر من تو شاسی بلند که نباید جای قاشق چنگال باشه هر ماشینی کاربری خاص خودش رو داره مثلا فکر کنی با این برید افرود اصلا برای افرو ساخته نشده اخه کی 5000000 دلار میده واسه افرود با این برند با این پول میشه ..
بتنلی=لندکروز -لندکروز پرادو-لندروور رنجروو اسپورت-نیسان پاترول 2015 -کادیلاک اسکالید ای ال پلاتینوم خرید …انتخاب با شماست
حسين
۲۲ آبان ۱۳۹۴افاده ها طبق طبق … بعضی از این کامنتها رو که میخونم هم خنده ام میگیره و هم تعجب میکنم از اینکه اینهمه ادعا از کجا میاد ؟
farzad sportage
۲۲ آبان ۱۳۹۴خودروی بسیار خوبی است اما به نظر من BMW X6M یه چیز دیگس و از بین تمام SUV ها x6 رو بیشتر دوست دارم
farzad sportage
۲۲ آبان ۱۳۹۴سریع ترین!
تو یه ویدیو که توی ایران هم بود یهx6رو دیدم که با یه پانامرا توربو اس ریس میدادن x6 از پورش برد با سرعت 310 کیلو متر!،،
KING 918
۲۲ آبان ۱۳۹۴نه داداش اشتباه دیدی پانامرا توربو اس نبوده احتمالا 4s بوده داداشه گلم پانامرا توربو اس با شتاب 3.4 و حد اکثر سرعت بیش از 320 با فراری 458 مقایسه اش میکنن حتی تو شتاب تسلا که خیییلی خوفه رو قورت داده شما میگی x6 ……………………
کاسپین
۲۳ آبان ۱۳۹۴چهرهای که «چشمهای بزرگ» در آن حکمرانی میکنند و جلوپنجرهای خشمگین که به توده مردم هشدار میدهد که عقب بایستند … زیبا بود …
در نوع خودش و برا سال 2015 اتوموبیل تحسین برانگیز و رویائیه …
گهرخاني
۲۳ آبان ۱۳۹۴در اول این مقاله خبر از وضع خوب اقتصادی مردم آمریکا گفتید بله تمام اقتصاد دانان برجسته دنیا هم وضع اقتصادی امریکا رو خوب توصیف میکنند و آن را در مسیری درست و راهی روشن میبینند الا رسانه ملی ما که همه روز میخواد بگه مردم امریکا در وضع اسفناکی هستنند و سرپوشی بزاره بر وضعیت اسفنام مردم خودش درسته این موضوع خارج از مبحث بود ولی خواهشا نشان دهید
adel
۸ فروردین ۱۳۹۵به نظر من مقایسه بنز و bmw و غیره با این ماشین از پایه اشتباهه چون کلاس کاری این شرکت ها با بنتلی و رولزرویس متفاوته
در کل می خوام بگم هر کس نظری داره ولی اینکه ندانسته درمورد یک کمپانی نظر بدین کار اشتباهی هست مگر اینکه با مدرک باشه.
این ماشین رو میشه ستایش کرد به خاطر ظرافت در طراحی همین و بس…