بنتلیتجربه و آزمایش

اولین تجربهٔ رانندگی با بنتلی بکلار، تجلی مهارت مولینر

مدل تولید محدود بنتلی بکلار قرار بود یکی از ستاره‌های نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰ باشد اما بیماری کرونا همه‌چیز را به هم ریخت و بنتلی مجبور شد از نمایش عمومی ساختهٔ باشکوه خود صرف‌نظر کند. ازاین‌رو، بکلار به‌عنوان اولین خودروی دونفرهٔ بنتلی طی ۹۰ سال گذشته، از طریق ارسال اطلاعات به رسانه‌های سراسر دنیا رونمایی شد؛ اما این مهم نبود زیرا هر دوازده دستگاه این خودرو بدون اینکه حتی یک نفر آن‌را از نزدیک ببیند سریعاً فروخته شدند.

اما غیرازآن دوازده دستگاه، یک پروتوتایپ هم از بکلار وجود دارد. این خودرو که اصطلاحاً Car Zero نامیده می‌شود، متعلق به خود مولینر است. این بکلار سفیدرنگ زندگی سخت‌تری نسبت به مدل‌های تولیدی خریداران دارد زیرا در جاده‌های ناهموار و پیچ‌های پرسرعت، تا ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت گرفته و بی‌وقفه در پیست‌ها و جاده‌ها تاخته است. این خودرو تاکنون ده‌ها هزار کیلومتر را پیموده و فقط در ۲۰ هفته به‌اندازهٔ ۱۰ سال پیر شده است. بااین‌حال، این بکلار نگون‌بخت حالا احتمالاً سخت‌ترین آزمون خود را پشت سر خواهد گذاشت زیرا تعدادی از روزنامه‌نگاران خودرویی در پیستی در بدفوردشایر انگلستان با آن رانندگی خواهند کرد.

به گفتهٔ بنتلی، بکلار آزمایش‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشته تا اطمینان حاصل شود که بدنهٔ جدید آن که از حدود ۷۵۰ قطعهٔ کاملاً جدید و متریال مختلف تشکیل شده است، مطابق با استانداردهای دقیق بنتلی و خریداران آن است. به لطف این سخت‌گیری‌ها، در کابین خودرو کوچک‌ترین صدای جیرجیری به گوش نخواهد رسید. با در نظر گرفتن این موضوع، ۲ میلیون دلاری که بنتلی برای بکلار از خریداران می‌گیرد آن‌قدرها هم غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد.

بکلار توسط یکی از بهترین اتاق‌سازان تاریخ ساخته شده است. یک شاسی بردارید و بدنه‌ای منحصربه‌فرد روی آن بگذارید. این کاری است که مولینر از زمانی که اسب‌ها شیوهٔ غالب حمل‌ونقل بودند انجام می‌داده است. ریشه‌های این شرکت به اواخر سال ۱۵۰۰ بازمی‌گردد که به‌عنوان سازندهٔ درشکه و زین اسب فعالیت می‌کرد. حال امروز، هنر و مهارت مولینر در بکلار تجلی پیدا کرده است.

اتاق‌سازی قبلاً کار افراد بااستعداد با چرخ‌های خیاطی و ابزار نجاری بود اما امروزه برای این کار پانل‌های فیبر کربنی از طریق چاپ سه‌بعدی ساخته می‌شوند. البته هنوز هم این قطعات با عشق به‌صورت دستی توسط افراد ماهر مونتاژ می‌شوند. علاوه بر این، هنوز نزدیک به ۱۵۰ هزار کوک برای دوخت هرکدام از دو صندلی بکلار توسط چرخ‌های خیاطی زده می‌شود و کارکنان بخش چوب مولینر هم چوب‌های ۵ هزارساله در شرق انگلستان را تراش داده و به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو نصب می‌کنند.

بکلار در طراحی بیرونی از کانسپت بنتلی EXP 100 GT الهام گرفته است. این خودرو با ظاهری عصبانی، تحریک‌آمیز و جسورانه، نمای زیبایی از آیندهٔ بنتلی را نشان می‌دهد و درعین‌حال به تاریخ آن اشاره می‌کند. داخل خودرو نیز مثل همهٔ بنتلی‌ها عالی است و امکان شخصی‌سازی نامحدودی دارد. همین موضوع در بیرون خودرو هم وجود دارد و هر رنگ یا ترکیب رنگی که خریدار بخواهد برای او اجرا می‌شود. به گفتهٔ مولینر، برخی خریداران بکلار مشخصات و ویژگی‌های خودروی خود را در عرض چند دقیقه نهایی کرده‌اند درحالی‌که این کار برای برخی دیگر هفته‌ها یا ماه‌ها طول کشیده است.

قدرت پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 بنتلی از ۶۳۵ اسب بخار در کانتیننتال به ۶۶۰ اسب بخار در بکلار افزایش پیدا کرده است. البته درواقع خروجی این موتور در اینجا با کانتیننتال اسپید جدید برابر است و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور خود را از دور ۱,۵۰۰ تا ۵,۰۰۰ rpm ارائه می‌کند. هرچند وزن بکلار ۳۰ کیلوگرم از کانتیننتال W12 کمتر است اما وقتی با خودرویی ۲.۴ تنی طرف هستیم، این کاهش وزن کاملاً بی‌اهمیت خواهد بود و قدرت بیشتر پیشرانه باید در اینجا به‌خوبی خود را نشان دهد. برای هماهنگی با توزیع وزن و آئرودینامیک متفاوت بکلار نیز تغییراتی در سیستم تعلیق انجام گرفته است.

پیشرانهٔ دوازده سیلندر توئین توربوی بنتلی تاکنون هیچ‌گاه احساس کُندی نداشته است اما در بکلار تا حدی به سرزندگی این موتور افزوده شده است. سازندهٔ بریتانیایی زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت بکلار را اعلام نکرده اما این عدد باید مشابه یا شاید یک‌دهم ثانیه کمتر از شتاب ۳.۶ ثانیه‌ای کانتیننتال اسپید روباز باشد. بدیهی است که مثل همهٔ محصولات دوران مدرن بنتلی، بکلار هم چهارچرخ محرک است اما مثل خویشاوندان خود، در اینجا هم سامانهٔ چهارچرخ محرک روی محور عقب تمرکز دارد و نیرو را از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌گیرد.

با فشردن دکمهٔ بزرگ استارت، صدای W12 با آوای واضح‌تر اگزوز که به لطف طراحی رودستر روباز بکلار همیشه به گوش خواهد رسید، بسیار شیطانی احساس می‌شود. همهٔ اعضای خانوادهٔ کانتیننتال کنونی نسبت به پیشینیان خود سرزنده‌تر و جذاب‌تر احساس می‌شوند اما در بکلار این موضوع افزایش پیدا کرده است. حذف سقف تأثیر اجتناب‌ناپذیری روی سواری خودرو دارد اما به نظر می‌رسد بدنه بهتر کابین را دربر گرفته است زیرا همهٔ عناصر کابین احساس پایین‌تر نشستن به راننده می‌دهند اما این فقط یک ترفند هوشمندانه توسط طراحان و مهندسان بنتلی است زیرا موقعیت صندلی‌های بکلار با کانتیننتال یکسان است.

وقتی خودرو در حالت رانندگی بنتلی قرار می‌گیرد یعنی حالتی که توسط مهندسان بنتلی پیشنهاد شده است، بکلار پرواز می‌کند. در این حالت، خودرو وزن سنگین خود را به‌طور قابل‌توجهی پنهان می‌کند و فرمان کاملاً همه‌چیز را تحت کنترل دارد اما با افزایش سرعت، قوانین فیزیک خود را نشان می‌دهند و نشانه‌هایی از کم‌فرمانی از چرخ‌های جلو به راننده می‌رسد. البته بکلار به‌طور شگفت‌انگیزی قابل تنظیم است خصوصاً اگر در حالت رانندگی پویا قرار گیرد که آستانهٔ دخالت سیستم‌های کنترل پایداری و کشش را افزایش می‌دهد.

هرچند احتمالاً هیچ‌کدام از دوازده خریدار بکلار آن‌را به پیست نخواهند برد اما ممکن است در بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت بخواهند سرعت خودروی خود را افزایش دهند. به همین دلیل، مولینر زمان زیادی را در تونل باد و آزمایشات سرعت بالا در دنیای واقعی سپری کرده است و به لطف این اقدامات، به‌طور شگفت‌انگیزی حتی در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت هم امکان گفتگو بین سرنشینان وجود دارد.

بنتلی برای بکلار ترمزهای کربن سرامیکی را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده است زیرا هرچقدر هم که شاسی در کنترل وزن خودرو خوب عمل کند اما ترمزها بیشترین فشار را متحمل می‌شوند. البته برای خریدارانی که قصد نداشته باشند به پیست بروند ترمزهای معمولی هم کافی خواهند بود. درمجموع، پس از رانندگی با این دردانهٔ بنتلی باید گفت بکلار نشانه‌ای از کاری است که بخش مولینر بنتلی می‌تواند انجام دهد و ثروتمندانی که آن‌را خریده‌اند دلیل خوبی برای هیجان‌زده شدن دارند.

مشخصات فنی

Bentley Bacalar 2021

پیشرانه ۶ لیتری W12 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۶ ثانیه (حدودی)
حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر (حدودی)
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
وزن ۲۴۰۵ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۲ نفر
قیمت پایه ۲ میلیون دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    جزء به جزء این اتومبیل خیره کنندست

    موافقم 41
    مخالفم 14
    1. MOHAMADREZA

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      به جز نمای عقبش البته !!!

      موافقم 8
      مخالفم 37
      1. مسعود

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (507 ديدگاه)

        خیلی بی ریخته
        از هر جهت…
        قرار نیست چون بنتلیه چشممون رو روی حقایق ببندیم
        همینو یه کمپانی چینی میزد همه اوق میکردیم…

        موافقم 15
        مخالفم 35
        1. Audi rs e_tron gt

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (757 ديدگاه)

          بلههه؟
          بی ریخته؟😐😐

          موافقم 12
          مخالفم 6
        2. SRT

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (626 ديدگاه)

          بی ریخت؟؟؟ب این میگی بی ریخت؟؟؟
          نظرت چیه دیگه نظر ندی

          موافقم 20
          مخالفم 9
        3. مسعود

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (507 ديدگاه)

          بله بی ریخته
          نظرت چیه یکم احترام بذاری؟
          سند اینجا به اسم شماست مگه؟

          موافقم 5
          مخالفم 21
    2. مزدا

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      قیمتش هم خیره کننده هست

      موافقم 8
      مخالفم 1
  2. AMG GT R

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    عجب دلبری

    موافقم 21
    مخالفم 8
  3. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    چیزیه که نمیتونی ازش ایراد در بیاری
    هر چی بیشتر بهش دقت میکنی بیشتر عاشقش میشی

    موافقم 27
    مخالفم 15
    1. M.K karimi

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (861 ديدگاه)

      واقعا هر چقدر میگردم به ایراد به طراحیش بگیرم نمیتونم 😍 به معنای واقعی دلبری کانتینتال به توان 10 !

      حالا 2 میلیون هم نمی ارزه ولی واقعا یکی از زیباترین ماشینایی که تا به حال دیدم 😍

      برای دوستانی که گفتن این چیه و زشته و…. توصیه میکنم این رنگش رو ببینند بعد نظرشونو بگن :
      https://www.loginbrands.com/images/Article/101981-Bentley-Mulliner-Bacalar-2021-6.jpg
      https://www.loginbrands.com/images/Article/101981-Bentley-Mulliner-Bacalar-2021-18.jpg
      https://www.loginbrands.com/images/Article/101981-Bentley-Mulliner-Bacalar-2021-9.jpg

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. مسعود

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (507 ديدگاه)

        وقتی طراحیش زشت باشه هر رنگی بهش بزنی زشته دیگه
        برعکس لامبورگینی ها چون زیبا هستن همه رنگ بهشون میاد
        سبز ، لجنی ، زرد ، ابی ،طوسی …
        این دویست هزارتا هم ارزش نداره چه برسه دو میلیون

        موافقم 11
        مخالفم 28
    2. MC20

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      با احترام فراوان به نظر شما 2 دوست خوبم ، اما بستگی داره کی بهش نگاه کنه .

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. مسعود

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (507 ديدگاه)

      خب رقابت جدید کمپانیا معلوم شد
      رقابت سر زشتی
      این چیه اخه؟هم جلوش زشته هم عقبش…
      انگار داره ادا در میاره 😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. A ..... She reminds Me of love ..... A

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (72 ديدگاه)

        باشه مسعود اصلا از رنو سیمبل هم زشت تره تو راست میگی

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. مسعود

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (507 ديدگاه)

          واقعا زشته دیگه چیکار به بقیه دارم همون رنو رو هم بنتلی یا بوگاتی میزد شما ازش تمجید میکردی که به به این یه آثار هنریه و فقط اهل دلاش و عشق ماشینا اینو درک میکنن
          وجدانا همینو یه کمپانی ناشناخته میزد حالت تهوع بهت دست میداد ولی چون لوگو بنتلی و قیمت ۲ میلیونی داره قصه فرق میکنه
          ماشینی زیباس که حتی اونایی رو که از ماشین خوششون نمیاد هم بتونه جذب کنه
          الان برای مثال یه عکس از اوراکان یا ۸۱۲ نشون یکی بده که تو کار ماشین و این چیزا نیست بعد این بنتلی رو هم نشونش بده و واکنششو ببین

          موافقم 4
          مخالفم 14
  4. ممد ژانگولر

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4206 ديدگاه)

    حیف ساده هاش نبود ؟!!!دو میلیون 😮
    انگاری پیرزنو آرایش کنی جای دختر ۱۸ ساله بندازیش به دوماد 😅
    ولی عجب رنگی داره

    موافقم 14
    مخالفم 13
    1. Ehsan

      ۱۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1 ديدگاه)

      کسی که این ماشین رو خریده ۲ میلیون دلار براش هیچی نیست

  5. Arman

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (211 ديدگاه)

    هرچقدر جلوش خوبه عقبش فاجعس

    موافقم 10
    مخالفم 31
    1. امین

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      دقیقا

      موافقم 5
      مخالفم 19
    2. M@M@DRZ 911

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      اتفاقا بنده نمای عقب رو زیبا تر از نمای جلو می دونم .

      موافقم 31
      مخالفم 5
      1. فرزاد

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (566 ديدگاه)

        اگه با بلدوزر از رو ما رد نمیشید باید بگم چراغای عقبش بیشتر شبیه شبرنگ میمونه تا چراغ اخه این چه چراغاییه!!!

        موافقم 5
        مخالفم 17
  6. M@M@DRZ 911

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    فقط خراب این متریالی ام که بنتلی در تولید این شاهکار استفاده کرده : چوب های پنج هزار ساله شرق انگلستان.
    بابا دست خوش بنتلی دست خوش .

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4607 ديدگاه)

      ولی برعکس من بشدت مخالفم، این همه درخت چیکار به درختای قدیمی دارن!؟😒

      موافقم 18
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        درخت هرچقدر سنش بیشتر باشه کیفیت و نقش و نگار چوبش بهتره ، به عبارت دقیق تر وضعیت ایده آل ، چوب جوان از درخت پیر هست ( منظور از چوب جوان محدوده بیرونی تنه درخت هست نزدیک به پوست درخت )
        البته لازم به ذکر نیست که درخت کهنسال ابتدا باید زنده باشه تا چوبش قابل استفاده باشه
        حالا اینکه کلا آیا این مسئله یعنی فدا کردن یک درخت کهنسال برای دهها اتومبیل کار درستی هست یا نه بحثی جداست

        موافقم 12
        مخالفم 1
      2. مهدی موتور

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1241 ديدگاه)

        درخت هایی که از جا در اومدن ینی کلا مردن. رِتِتِ
        نگران نباش دوست عزیز

        موافقم 6
        مخالفم 4
      3. Clean Energy

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        دقیقا
        درختای بدبخت حیف نباشه قط بشن

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. حیدر

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (87 ديدگاه)

    واقعا اینو بنتلی طراحی کرده!!!!!! نمای عقبش فوق‌العاده است ولی جلوش کمی دو دل هستم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  8. علی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (374 ديدگاه)

    درک نمیکنم اونی رو که بنتلی رو زشت خطاب میکنه !!

    و پژو 308 ( که جرمی کلارکسون بهش میگه دیزلی ! ) رو زیبا !!

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. علی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (374 ديدگاه)

      آقایون اول بخونید چی نوشتم بعد دیس بدید

      منظور کلی ام اینه که بنتلی زیباست !

      و کسی که به بنتلی میگه زشت رو درک نمیکنم !

      موافقم 9
      مخالفم 6
    2. علی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (374 ديدگاه)

      آقایون اول بخونید چی نوشتم بعد دیس بدید

      منظور کلی ام اینه که بنتلی زیباست !

      و کسی که به بنتلی میگه زشت رو درک نمیکنم !

      پدال لطفا منتشر کن

      موافقم 3
      مخالفم 7
  9. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1754 ديدگاه)

    بنتلی ماشین کوچیکیه این همه وزن رو چطور فرو کردن توش ! 🤔

    موافقم 9
    مخالفم 19
  10. سهند

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    هرچی بگم کمه فوق‌العاده است

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. سهند

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (670 ديدگاه)

      الان سه نفر چرا دیسلایک دادند؟

      موافقم 5
      مخالفم 5
  11. شایان

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    چقدر سبک و زشته دو میلیون دلار برای این اشغال بدنما

    موافقم 9
    مخالفم 17
  12. MC20

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    . . . . و کارکنان بخش چوب مولینر هم چوب‌های ۵ هزارساله در شرق انگلستان را تراش داده و به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودرو نصب می‌کنند . . . چرا این شرکت ن ج س انگلیسی به شعور مردم توهین میکنه ؟ چوب 5000 ساله ؟ از کجا آوردی ؟ از کجا میدونی 5000 سال عمر داره ؟ به فرض محال اگر تووی قصه ها هم چوب 5000 ساله رو بشه تخیل کرد اونوقت در همون دنیای قصه ها هزینه ی خرید این چوب ها چقدر میشه ؟ بعدشم مگه کسی میگذاره این چوب ها که تبدیل به زیست بوم شدند به مصرف صنعتی برسند؟ # ا ب ل ه نباشیم . . .

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. مهدی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1754 ديدگاه)

      والا ما درخت های چند هزار ساله خیلی انگشت شمار تو دنیا داریم ( یکیش هم سرو ابرکوه تو کشور خودمون) منتها مطمئنا واسه چسبوندن به داشبورد یه ماشین نمیان چند هزار سال رو به چوخ بدن 😁

      موافقم 11
      مخالفم 3
    2. علی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      خنده دار بودنش اونجاس که میگن خودروی انگلیسی بابا تو رو خدا بس کنین به غیر اسمش کجاش ساخت بریتانیای کبیره قلب تپنده بی ام و طراحی بیرون بی ام و دیزاین داخلی بی ام و رینگ و لاستیک میشلن

      موافقم 5
      مخالفم 5
      1. MC20

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        لوگوی بنتلی رو ، انگلیسی ها طراحی کردند و ساختند . . . و اگر کسی بخواهد ، یک بج پرچم بریتانیای صغیر هم ، که خودشون طراحی کردند و ساختند ، روی بغل درب ، به صورت سفارشی نصب می شود . . . . تا غرور انگلیسی دوباره احیا شود . . . . .

        موافقم 3
        مخالفم 2
      2. OMID

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2170 ديدگاه)

        بنتلی مال فولکس واگنه با رولزرویس اشتباه گرفتی

    3. AMG GT R

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1088 ديدگاه)

      داداش توی تفرش یه درخت 5000 ساله هست حتی یه سرو توی لرستان هست که ده هزار سال عمر داره

      1. MC20

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        عزیز دل یا به روایت مردم محلی و سینه به سینه نقل شده ، که محل وجود باور های غلوآمیز دقیقا همین جاست و یا به روایت زیست بوم شناس ها ، نقل می شه که با حدسیات علمی و تقریبی است و قاطع نمی شه بهش استناد کرد . برای اثبات حرفم ، دقت کنید در طی 2 تا 3 هزار سال ، شکل کوه ها ، دره ها ، دشت ها و جغرافیای هر منطقه ای در اثر فرسایش طبیعی ناشی از عوارض آب و هوایی کره زمین ، تغییر می کنه ، حال چه طور ممکنه جمادات ، در مقابل تغییرات آب و هوایی سرخم کرده و تغییر شکل بدهند ، اما یک گیاه به نام درخت ، 5000 سال در مقابل این تغییرات سر خم نکند و زنده بماند ؟ جمادات سخت تر هستند یا گیاهان ؟ هیچ آدم عاقلی ، منکر عمر زیاد این درختان ارزشمند نیست ، اما تخمین عمر واقعی و علمی این درختان که قطعا بیش از چند صد سال هست ، کار بسیار دشواری است . با احترام .

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. جناب ایکس

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1458 ديدگاه)

          تو اول برو سرچ کن the 5000 years forest england اونوق تبیا بگو 5000 هزار سالشون هست یا نه. ندیده و نخونده دارین درباره 5000 هزار سال بودن یا نبودنشون نظر میدین. تازه سن درختارو از لایه های مختلف چوب هم میشه فهمید.(من نمیگم 5000 هزار سالشون هست یا نه ولی حداقل یه تحقیق کوچیکِ یه دقه ای هم که شده در این باره بکنیم و ندونسته مث خیلی از ایرانیای دیگه نظر ندیم)

        2. ٍEngland

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1153 ديدگاه)

          جناب ایکس متاسفانه تعداد ترول های سایت به شدت افزایش پیدا کردن این نظرات که یه چند نفری هم هستند افتادن ایراد گرفتن رو باید به عنوان اسپم رد کنی بری

  13. Yasin

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    نهایت زیبایی

    موافقم 7
    مخالفم 3
  14. رامتین

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    بسیار عالی. البته میشد چراغهای عقب را کمی عریضتر ساخت. بنظر عرضش کمه. اما کلیت آن جذابه.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. علی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (115 ديدگاه)

      من به شخصه s کلاس مایباخ هم به این و هم به رولزرویس ترجیح میدم و به نظر من بنز واقعا تو لوکس بودن حرف اول و اخر میزنه تمام

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. ٍEngland

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1153 ديدگاه)

        باشه شما درست میگی بنتلی و رولزرویسم از شما عذرخواهی میکنن که شما طرفدار متعصب با سواد آلمانی هستی

  15. MC20

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    مولینر ، بیا ، یک بار ، راستش رو بگو ، بگو ماشینم به اصطلاح طراح ها در نیومده ، میدونم نمی گیره ، آبرومون باز میره ، بگو می دونم جلوش هویت اصیل بنتلی رو لکه دار کرده ، عقبش هم ، شخصیت بدیع بنتلی رو خدشه دار کرده ، بگو خودم می دونم که این ۱۲ تا رو ، هم ( مثل اون ۵ تا بنتلی مولسان گرند لیموزین که خودم ساختم و بنتلی برای فروش به امارات فرستاد ، اما چون هیچ خریداری پیدا نشد ، امارات ، اونها رو وانکرده ، پس فرستاد ) پس می فرستن ، واسه همین با بنتلی اومدیم و گفتیم بیا دروغ بگیم کی به کیه ؟ تاریکیه یارو دنبال الکتریکیه . . . 12 تا هم که برای ما چیزی نیست ، اون دفعه 5 تا لیموزین رو نتونستیم آب کنیم ، این ها هم ، اگه آب نشه ، فوقش میشه ۱۷تا . اصلا بیا بگیم هرکدوم ۲ میلیون دلار ( پول اون ۵ تا مولسان هم در میاد) ، کی به کیه تاریکیه ، یارو دنبال الکتریکیه . واسه این که کسی هم شک نکنه ، بگو چوب ۵۰۰۰ ساله از شرق . . . . ، بگو بعد ۹۰سال . . . . ، یک وقت نگی یک شرکت ورشکسته ای که لوگوی برندش ۲ میلیون نمی ارزه . . . . . اما ، اومده ، داره هرکدوم رو ۲ میلیون می ندازه . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . حقیقت رو نگی که این ها هم مثل اون ۵ تا مولسان گرند لیموزین رد نمیشه . . . آره . . . . همینارو که بهت گفتم به خبرنگارا بگو ، اونها هم چاپ میکنن ، مردم هم باور میکنن ، کی به کیه ، تاریکیه ، یارو دنبال ماشین
    الکتریکیه . . . .

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. AMG GT R

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1088 ديدگاه)

      شما مولینیر ببخش اصلا*** بچه بود نفهمید شما به بزرگی خودت ببخش ایشالا یکم از مازراتی یاد میگیره که متریال بی کیفیت استفاده کنه درست میشه…

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. جناب ایکس

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1458 ديدگاه)

        🤣🤣🤣 دهنت سرویس

    2. MC20

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2346 ديدگاه)

      ما زنده به آنیم که دیسلایک بگیریم ناب ایم که لایک گرفتن از تو عدم ماست .

      موافقم 2
      مخالفم 8
      1. AMG GT R

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1088 ديدگاه)

        موافقم
        ولی می تونستی از الفاظ محترمانه تری استفاده کنی

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. MC20

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          لطفا بگو کدام واژه یا عبارت حاوی مضامین بی ادبانه و غیر محترمانه بود تا دیگه تکرار نکنم و از تذکر ارزشمند و به جای شما دوست عزیزم بسیار سپاسگذارم .

  16. جمشید

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (440 ديدگاه)

    بیش از اندازه شیک و خوشکل هست👌

    موافقم 8
    مخالفم 3
  17. Reza Waffen SS

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    الاهه ی زیبایی

    موافقم 3
    مخالفم 4
  18. Sina10

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    چقدر زیباست !!
    طراحی عقب محشره!!
    ایکاش تولید محدود نبود و ارزون تر میشد

  19. MC20

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    از دید زیبایی شناسی ، در طراحی ، طرح ناهمگون در جلو ، فاقد ارزش نقد هست . . . اما طرح نامتجانس در عقب ، از اندکی بی هویتی رنج می برد و این کمبود ، در اختصاص ندادن مساحت درخور و هویت ساز ، به چراغ های عقب ، مشهود و قابل ردیابی است . سربلند و پاینده باشید .

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. OMID

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      فراستی خودش تحفه ای نیست که شما ازش کپی کنی
      حداقل هرز میخوای بگی هرز اورجینال بگو

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۲۶ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        عبارت فاقد ارزش نقد ، نه مال فراستی است ، نه مال من و من هم ادعا نکردم اورجینال برای من است . . . . . . این عبارت ، برای اولین منتقد کمال گرایی است که در طول سالیان و به تجربه دریافته بیشتر سرهم بندی های نپخته و اغراق آمیز شبه هنرمندان بیسواد که با متر و معیارهای زیبایی شناسی منطبق نیست و در عمل هم درنمی آیند ، فاقد ارزش نقد های اثباتی و طولانی و با حرارت ، چون سوزاندن فسفر مغز است ، آن هم برای جماعت مخاطب بی سواد و بی مغز . . . پس خود را راحت کرده و گفته فاقد ارزش نقد . . . . بسیار هم هوشمندانه . . . در ضمن شما به اثبات عدم وجود هماهنگی کلی میان اجزای طرح ( به دلیل عدم درک مناسبات زیبایی شناسی و اصول طراحی که با دلیل ذکر شد ( ازجمله مساحت ناچیز چراغ عقب ) ) توجه نکردی و تا چشمت به عبارت قدیمی ، کلیشه و مستعمل فاقد ارزش نقد افتاد همان را گرفتی و الم عثمان کردی و من را نقد کردی که کپی کاری هرز گوی هستم و الحق که مرحبا به این هوش ، حقیقتا خسته نباشی دلاور . . . . ولی برادر اورجینال ناهرزگو بدان از دید یک منتقد تجربی بی ادعا : وقتی طرحی در نیامده و من هم آگاه شدم ، 2 کار میشود کرد ، اول نقدی طولانی و اثبات گونه برای کسانی بنویسم که احتمالا بیشترشان حتی در زندگی ، یک بار هم از کوچه هنر گذر نکرده اند و بر فرم ومحتوی تسلط که هیچ ، آشنایی هم ، ندارند و نمی تواند درک کنند چرا من بی سلیقه ، باتمام وجود ، شیفته این طرح شاهکار ( خام ) ، نشدم و سپس از جانب شماری نوجوان احساساتی متهم به کج فهمی و بی سلیقه گی بشوم ، آن هم مخاطبان کم سن و سال و کم تجربه ای که در این مدت بسیار دیدم اکثرشان در نگارش زبان مادریشان با اغلاط گوناگون واژگانی ، لنگ میزنند . . دوم بیایم بگویم فاقد ارزش نقد . . . حال کدام راحت تر است؟ به راستی ، از من پخته ، بعید نیست که وقت با ارزشم ، صرف به تفضیل بیان کردن نپختگی طرح آن بنتلی گوش بر شود ؟ بد گویی های منطقی و فرمال ، نزد مخاطب عام ، چه جایگاهی دارد ، جز فهمیده نشدن ؟ به احترام دقت شما به متن کامنت اورجینال قبلی من ، این کامنت را هم برای شما باز اورجینال نوشتم . . . همچون نقد اورجینال قبلی ام درمورد هیوندای سوناتای n line edition که آنهم به خواندنش شاید بیرزد و امید که تلف کردن وقت کسی نباشد . سربلند و پاینده باشید .

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. OMID

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2170 ديدگاه)

          آقای غلط املایی سلیقه گی چیه ؟ مگر سلیقگی بلد نیستی بنویسی ؟
          الم چیه ؟ منظورت علم بود ؟ الم یعنی درد
          هم معنی پرچم علم میشه
          با معیار خودت هم که بچه شدی
          عزیز دل صبر کن به کوچه راهنمایی برسی بعد به کوچه هنر هم سر می‌زنیم
          با قلمبه حرف زدن نه سنت پنهان میشه نه خفن به نظر میای
          سی چهل خط نوشتی واسه این که هیچ چیز مفیدی نگی
          اجاق رو هم کم کن زیادی نپزی بوی سوختگی تا اینجا میاد

        2. MC20

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2346 ديدگاه)

          OMID
          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق : (2111 دیدگاه)

          0 ) آقای معلم دیکته ، قلمبه چیه ؟ مگر قلنبه بلد نیستی بنویسی ؟ تو که معلمی ؟ تو ، هم که با معیار من ، بچه شدی . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
          1) شما گفتی کپی کارم و هرز میگم . . . اثبات کردم . . . چرا در جواب ، دوباره اتهام کپی کاری رو تکرار نکردی ؟ چون برات اثبات شد .
          یک بچه راهنمایی اگر بتونه بزرگترهای بی سواد و عجولی مثل تو رو ، قانع کنه ، پس در حد همون بزرگترها یا حتی بیشتر می فهمه . . هرچند من متولد 63 هستم و سالهاست از کوچه راهنمایی گذر کردم . . . . . .

          2) نوشتن بی سلیقگی به صورت بی سلیقه گی اشتباه فرمال هست ، هرچند منظور رو می رسونه ، پس شامل غلط املایی نمی شه . . . ( اما من باید درستش رو می نوشتم و از باب فرمال ، حق با تو ، هست )
          3) اما کلمه الم ، هرچند در مورد این کلمه ، حق با تو هست ، اما الم برای زبان عربی است ، برادر ، من زاده ی سرزمین پارس ام ، پس ، سرزنشی بر من ، روا نیست اگر ندانم و من ادعا نکرده بودم به زبان عربی تسلط کامل دارم و بی غلط ، مکتوب میکنم . . .
          من گفتم . . . در این مدت ، بسیار دیدم که اکثرشان در نگارش زبان مادریشان ، با اغلاط گوناگون واژگانی ، لنگ میزنند . . . یعنی خود من لنگ نمیزنم این کجاش یعنی ، من همیشه بی غلط می نویسم ؟
          برو معنای لنگ زدن را جستجو کن (هر چند اگر از کلمه علم برای پرچم استفاده می کردم ، باز کسانی پیدا میشدند که آن را ناخواسته و به اشتباه به معنای دانش عث ما ن ، تفسیر کنند و . . . . . )

          4) اگر در 30 یا 40 خط متن من ، هیچ چیز مفیدی ندیدی ، احتمالا برای این است که تو ، از وجود حفره های عمیق شخصیتی (عقده ها) رنج می بری و برای همین هم به رویکرد انتقادی و صریح من ، انگ ، میل به قلنبه گویی و خفن بودن می زنی . . . . . . . . . .
          اثبات وجود این عقده ها ( اثبات حرف من ) در حرف خود تو نهفته است آنجا که گفتی ، اجاق رو هم کم کن زیادی نپزی . . . . . . . . .
          این یعنی از خام بودن خودت رنج می بری و از پخته بودن دیگران ( من البته پخته نیستم و ادعایی ندارم ) . . .. . . . . . . . . . . . . بماند سربلند و پاینده باشی آقای معلم دیکته . . .

    2. RezaRs

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1609 ديدگاه)

      بیا پایین سرمون درد گرفت

      1. MC20

        ۲۷ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        بکوب به ستون . . .خوب می شه . . .

  20. net

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    خطوط زرد داخل کابین و طرح چوپ تیره دربها بد هست.رینگ اگر خاکستری بود قشنگتر میشد.چراغ جلو مشکی خیلی بد هست و اگر رنگ چراغ جلو سفید بود قشنگتر میشد.خط نازک ال ای دی که وارد چراغ جلو شد بد و مسخره هست و نیاز به این خط ال ای دی نازک نبود.اگر دو اگزوز دایره ای بجای اگزوز مربعی داشت قشنگتر میشد

  21. مهردادکمال

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2019 ديدگاه)

    پول اینو بدی بوگاتی خیلی بهتره که

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. جناب ایکس

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      دقیقا. نیم میلیون دیگه کسی که میخواد اینو بخره میذاره روش میره شیرون میخره (اگه دنبال لوکسه) اگر نه که کلی انتخاب دیگه هست با دو میلیون. کلی هایپر ماشین که میشه با 2 میلیون دلار خرید و خیلی از این ماشین سنگین بهترن (با اینکه خودم کشته مرده ی بنتلی فلایینگ اسپار و کانتیننتال و بنتایگا مخصوصا نسخه جدید هستم ولی اصلا از باکلار خوشم نمیاد. پول حروم کردنه بخدا)

      موافقم 2
      مخالفم 2
  22. زیزیگولو

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (6010 ديدگاه)

    از نظر من ماشینای لوکسی مثل بنتلی پرستیژ خاص و قابل‌ توجهی دارن که تخمین مقدار اون سخت هستش …. حتی تو تریمهای پایه

  23. محمد مختاری آذر

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (999 ديدگاه)

    واقعا بهترین خودروی بنتلی ساخته شده تا الان هستش چون واقعا نهایت زیبایی را در این جا دادند فقط اگر میخواستند این را هم ارزش پولش کنند باید وزنشو کم میکردند و قدرت پیشرانه رو به 750 اسب بخار می رساندند

  24. Alireza

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (642 ديدگاه)

    با کمال احترام بنده کانتیننتال رو با کلی قیمت کمتر از هرجهت ترجیح میدم، مگه اینکه ی کلکسیونر خالی باشم

    1. جناب ایکس

      ۲۶ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1458 ديدگاه)

      👍👍👍👍👍👍👍

  25. net

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3481 ديدگاه)

    اولین ماشین بنتلی هست که یه کم از حالت لوکس اشرافی خارج شده و به سمت لوکس اسپرت رفته

  26. Swedish arrogant tiger

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1892 ديدگاه)

    هر چقدر نگاهش میکنم استحقاق 2 میلیون دلار رو نداره، حالا بقیه با خریدار هاش!

  27. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4607 ديدگاه)

    با رنگ زردش خیلی خیلی شیکه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا