بنتلی در مدل ۲۰۲۴، پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 را از لیست موتورهای بنتایگا حذف کرده و در عوض تکنولوژیها و ویژگیهای لوکس بیشتری را به آن افزوده است.
بنتلی بنتایگا زمانی که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شد، اولین شاسیبلند فوق لوکس واقعی بازار بود اما از آن زمان، تقریباً همهٔ برندهای سطح بالا شاسیبلندی را به سبد محصولات خود افزودهاند و به همین دلیل، درحالیکه بنتایگا برای مدل ۲۰۲۱ فیسلیفت شده بود، حالا زمان بهروزرسانی دیگری فرارسیده است. البته این یک فیسلیفت نیست زیرا شاسیبلند بنتلی هیچ تغییر ظاهری را تجربه نکرده و بهروزرسانیهای آن شامل تجهیزات بیشتر و افزودن یک تیپ جدید میشود.
خبر بد برای بنتایگا مدل ۲۰۲۴ اما حذف پیشرانهٔ W12 است که به معنای کنار رفتن نسخهٔ اسپید خواهد بود. همانطور که مشخص شده بود، بنتلی قصد دارد بهزودی به تولید این موتور دوازده سیلندر پایان دهد؛ بنابراین، بنتایگا مدل ۲۰۲۴ صرفاً با پیشرانههای V6 توربوشارژ پلاگینهیبریدی 450 اسب بخاری و ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری قابل خریداری خواهد بود.
بنتلی برای مدل ۲۰۲۳ نسخهٔ کشیدهٔ بنتایگا را با نام EWB ارائه کرد و حالا برای مدل ۲۰۲۴ برخی ویژگیهای این نسخه در مدل کوتاه هم ارائه میشود. یکی از این ویژگیها، سیستم فرمان گیری چرخهای عقب است که حالا بهصورت استاندارد در بنتایگا S و آژور وجود خواهد داشت. این سیستم که برای دیگر تیپها هم قابل سفارش خواهد بود، به کاهش شعاع چرخش در محیطهای شهری و افزایش چابکی خودرو در جاده کمک خواهد کرد.
علاوه بر این، حالا صندلیهای موسوم به ایرلاینی که اولین بار در بنتایگا EWB ارائه شدند برای نسخهٔ کوتاه هم قابل سفارش خواهند بود. این صندلیها برای اندازهگیری فشار روی سطح صندلی به سنسورهایی مجهز شدهاند تا از این طریق، با اعمال تنظیمات کوچکی در شش ناحیهٔ فشار بدن در هنگام نشستن، خستگی را در سفرهای طولانی کاهش دهند. یکی دیگر از تکنولوژیهای بنتایگا مدل ۲۰۲۴ سیستم بخاری و تهویهٔ ویژهای است که با استفاده از اطلاعات نقشه، ورود خودرو به تونلها را تشخیص میدهد. در این صورت، ۱۰ ثانیه پیش از ورود به تونل، تهویه بهصورت خودکار در حالت گردش هوای داخلی قرار میگیرد و ۲۰ ثانیه پس از خروجی از تونل دوباره به حالت هوای بیرونی بازمیگردد.
دیگر تکنولوژیهای جدیدی که برای بنتایگا در نظر گرفته شده سیستم پارک از راه دور با گوشی هوشمند و دوربین ۳۶۰ درجهٔ سهبعدی است. سیستم صوتی B&O خاص بنتلی، هشت رنگ بیرونی جدید و متریال سازگار با محیطزیست بیشتر هم از دیگر ویژگیهای بنتایگا ۲۰۲۴ هستند درحالیکه امکان سفارش پکیج ظاهری جدیدی هم وجود دارد که رکابها، قاب آینههای جانبی و تریم سپرها را با فیبر کربن میپوشاند.
شاید اما مهمتر از همهٔ اینها، اضافه شدن تیپ جدیدی بنام A به خانوادهٔ بنتایگا باشد که برای پر کردن شکاف بین تیپ پایه و تیپ لوکس آژور در نظر گرفته شده است. نشانهای منحصربهفرد A، رینگهای ۲۱ اینچی ماشینکاری شده، جلوپنجرهٔ مشابه آژور و تهویه و ماساژور صندلیها با ۱۵ رنگ چرم مختلف از ویژگیهای این تیپ جدید هستند. بنتلی هنوز قیمت بنتایگا مدل ۲۰۲۴ را اعلام نکرده است.
제네시스
۵ مهر ۱۴۰۲سپرش چقدر شبیه جنسیس GV80 جدید هست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲جنسیس بیشتر از اونکه مرسدس بنز یا بی ام و براش الگو باشن، بنتلی رو مد نظر قرار داده
صندلی ها، جلوپنجره و حتی فرمان جنسیس کاملا حس بنتلی داره
제네시스
۵ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری مطمئن باشید جنسیس هیچ برندیو الگو قرار نمیده این شباهت اتفاقی هست 🙂
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲واضحه که شما درست می گین
مردیم از خوشی
۵ مهر ۱۴۰۲عجب جوابی دادید آقای اشتری 😂👌
همیشه همه افراد متعصب را باید این طوری باهاشون بحث را تمام کرد چه کره ای فن چه ژاپنی چه امریکایی
کرگدن باواریا
۵ مهر ۱۴۰۲حتلا متعصب ژاپن باز یه چیزی… آخه کره تعصب داره ؟🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
اشکان
۵ مهر ۱۴۰۲سپرش چقدر شبیه به جنسیسه !!!!!! فکر نمیکنی برعکس گفتی ؟!
بنتلی از اون ماشیناست که هر قسمتش و یکی ازش کپی زده. ! 👇
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/09/interioru83.jpg
TRD
۵ مهر ۱۴۰۲جنسیس همیشه یه نگاه خاص به بنتلی داشته .
شاید حس میکنن رقیب بنتلی هستند :)
یکی از مدیرای جنسیس هم میگفت مطمئن هستم مشتریان ، بنتلی های کانورتیبل خودشون رو کنار میزارن و میان ۲۰۰ – ۳۰۰ هزار دلار میدن و جنسیس X میخرن در آینده :)
البته چند وقت بعدش G70 توقف تولید خورد و آمار کل جنسیس هم اومد که در ۸ سال تنها ۲۲۵ هزار تا تو امریکا تونسته بفروشه . یعنی سالی کمتر از ۳۰ هزار تا سدان و شاسی :)
کرگدن باواریا
۵ مهر ۱۴۰۲مدیرعامل جنسیس چرت و پرت زیاد میگه یادمه وقتی سنتنیال رو معرفی کرد گفت این پیتزا پپرونی لَش رقیب مستقیم سری هفت هست
دو سال نگذشت که اون سدان مضحک به خاطرات پیوست ….
مجتبی .
۶ مهر ۱۴۰۲نشنیده بودیم پدر شبیه فرزند بشه. البته فرزند که چه عرض کنم… بیشتر حاصل یک شیطونی تو هتلی در لاس وگاس یا پاتایا.
TRD
۶ مهر ۱۴۰۲بله . یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی .
مهرداد
۵ مهر ۱۴۰۲امروز چقدر خبر خودرو داشتیم دم پدال گرم.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲سلامت باشید
ما 4 نفر نویسنده تمام وقت هستیم به علاوه چند نفر دیگر از دوستان که پاره وقت برای پدال مطلب می نویسن
طبیعتا یکی از دلایلی که تنوع اخبار و جذابیت اونها در بعضی روزها بالاست، به شرایط جهانی و رویدادهای موجود بر می گرده
من روزانه چند مرتبه 15 تا 20 منبع خبری خارجی رو جستجو می کنم تا مطلب مناسب برای پدال پیدا کنم
بعضی مواقع خصوصا روزهای شنبه یک شنبه، دست مون خالی می مونه و سراغ مطالب فرعی مثل خودروی کلاسیک می ریم
مازیار
۵ مهر ۱۴۰۲مطالب خودروهای کلاسیک چه بسا طرفداران بیشتری هم داشته باشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲موتورسیکلت و ماشین کلاسیک، تقریبا 30 تا 50 درصد دیگر مطالب پدال مخاطب جذب می کنه و بازدید می گیره
گاهی اوقات که مقاله حالت فهرستی داره، مثلا بهترین موتورسیکلت های فلان یا برترین سوپراسپرت های تاریخ با موتور فلان، بازدیدها خیلی بیشتر می شه اما در مجموع، اخبار مربوط به رونمایی ماشین های خارجی از برندهای معروف پربازدیدتر هستند
اخبار و مقالات مهم داخلی، مثل معرفی یک ماشین چینی جدید برای بازار ایران هم بسیار زیاد، مورد توجه مخاطبان پدال هست
مقالات آموزش خودرو که معمولا آقا شاهین می نویسن هم بسیار پرمخاطب هستند، چون علاوه بر بازدیدکنندگان وفادار پدال، شدیدا توسط مردم عادی در گوگل سرچ می شن و مورد نیاز عموم هستند
مازیار
۵ مهر ۱۴۰۲منظور من هم کلاسیک های معروف و جذاب بود
و جالبه که معرفی ماشین چینی بازدید زیادی میگیره و از اون طرف کمابیش تو کامنت ها اعتراض دارن که چقدر چینی!
حسین
۵ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری نویسنده مقاله نظامی به صورت تخصصی نمخواهید؟؟؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲خیلی به ندرت چنین مطالبی منتشر می کنیم و حتما خودتون هم دیدین که صدها نفر به جون هم می افتن که ایران و آمریکا و روسیه و چین کدومشون ابرقدرت هستن
این نوع مطالب برای سایتی مثل پدال که خیلی به انتشار کامنتهای مخاطبان اهمیت میده، دردسرساز هست
OM.01
۵ مهر ۱۴۰۲درود آقای اشتری.
من راستش بارها بارها گفتم ولی حتی ریپلا هم توسط یکی از نویسنده ها به من داده نشد
اگر امکانش هست مطالب خودروهای هات راد هم بزارید. سایت موتورترند مطالبش رو میزاره.
البته فکر کنم تنها کسی که طرفدار این دنیا هست منم😂😅 و واقعا هم برای خودش یه دنیا هست.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲چشم من مورد مناسب ببینم پیشنهاد میدم نویسندگان زحمت بکشن
OM.01
۵ مهر ۱۴۰۲(چشم من مورد مناسب ببینم پیشنهاد میدم نویسندگان زحمت بکشن)
چند مورد مناسب :)
https://inthegaragemedia.com/gas-axe-garage-ford-highboy-coupes/
این برای 2 سال پیشه تقریبا ولی باز جالبه
https://inthegaragemedia.com/1937-chevy-business-coupe-schwartz/
اینم مقاله ای از موتورترند
https://www.motortrend.com/features/1932-ford-deuce-409-engine-tucker/
آقای اشتری نظر خودتون درباره این سبک ماشینا چیه!؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ مهر ۱۴۰۲یکچیز نمایشی گران قیمت و بسیار غیرکاربردی برای کلکسیونرهایی در چند منطقه خاص امریکا
optima
۵ مهر ۱۴۰۲دم بر و بچه های پدال گرم. بهترین سایت خودرویی ایران با اختلاف 🤩😍😍
amir
۶ مهر ۱۴۰۲ولی اون جواب مشخصه شما درست میگین رو حال کردم دقیقا آدم های متعصب هیچ چیز واقعی رو قبول نمیکنن فقط دوست دارن چیز هایی که خودشون خوششون میاد و از نظر خودشون درسته قبول کنن و بپذیرن و نسبت به همه چیز های مخالفش گارد دارن
Navid A J
۱۰ مهر ۱۴۰۲همین قدر زحمت میکشید که مارو در پدال نگه داشتین جناب اشتری. چندین ساله که با این سایت و بچه ها هستیم. نمیتونیم کنارش بزاریم. قدر دان زحمات شما هستیم.
مهران
۵ مهر ۱۴۰۲طراحی بیرونی بنتلی😕
بر عکس داخلش که عالیه
مهدی
۵ مهر ۱۴۰۲این ماشین را به همهی شاسی بلند های لوکس ترجیح میدهم.
HesamS500
۵ مهر ۱۴۰۲این دیگه آخرشه
همایون
۵ مهر ۱۴۰۲مهندسه نشسته تکنولوژی اختراع کرده که سیستم تهویه با استفاده از نقشه حالت گردش هوارو قبل از تونل تغییر بده.کلا طرف باید قبل از تونل زحمت بکشه با انگشت مبارک یه دکمه فشار بده گردش هوا عوض بشه حالا دیگه اونم نمیخواد بکنه.این اختراعات منو یاد اون کارتونه میندازه که در آینده آدمها انقدر تنبل و چاق میشن که راه رفتنم یادشون میره و همه کاراشون رو رباتها میکنن.الان دیگه بارون میاد برف پاکن کار میکنه هوا تاریک میشه چراغها روشن میشه و دنده هم اتوماته فقط دوتا پدال و یه فرمون رو راننده کنترل میکنه که اونم ده مدل سیستم کمکی دارن که فشار کار کمتر بشه از فرمان برقی تا انواع سیستمهای خودران کمکی تا چند سال دیگه هم کلا اون فرمون و کلاچ رو بر میدارن میشینی تو ماشین میگی منو ببر فلان جا اونم میگه چشم کمربند رو برات میبنده و راه میفته
درسته واسه کسایی که مشکل حرکتی دارند این یه نعمت بزرگه ولی واسه ادم سالم دیگه زیادی کسل کننده و یکنواخت میکنه زندگی رو.هیچ گریزی هم ازش نیست متاسفانه به جایی خواهیم رسید که رانندگی توسط انسانها خطرناک تشخیص داده میشه و غیرقانونی میشه
Soroush
۵ مهر ۱۴۰۲حیف که اون انجین w12دیگه نیست
ولی به شدت لوکس و جذابه
عارف
۵ مهر ۱۴۰۲به احترام برخی از ماشینها باید کلاه از سر برداشت . این یکی از آنهاست
amir-mr
۵ مهر ۱۴۰۲فوق العادس این ماشین
قشنگ حس خاص بودن رو انتقال میده
parhamiof
۶ مهر ۱۴۰۲چگونه اعتبار یک شاسی بلند معروف را منفجر کنیم؟
پیشرانه 12 سیلندرو با 6 سیلندر عوض میکنیم
Arshia m3csl
۵ مهر ۱۴۰۲عالیه بنتلی واقعا بی نظیره دلمون واسه ماشین های ۱۲ سیلندر تنگ میشه ولی ۸ سیلندر پورشه هم حرف نداره بنتلی واقعا همیشه خاص و خوب بوده درسته که رولزرویس لاکچری تره ۲ پله ولی بنتلی اسپرت هم هست
Enzo Ferrari 2008
۵ مهر ۱۴۰۲خیلی لوکسه