کانتیننتال اسپید جدید بجای پیشرانهٔ W12 قبلی از یک قوای محرکهٔ V8 پلاگینهیبریدی جدید استفاده میکند و قویترین خودروی تاریخ بنتلی محسوب میشود.
بنتلی رسماً پیشرانهٔ W12 را کنار گذاشته و نسخهٔ فیسلیفت کانتیننتال اسپید را با پیشرانهٔ V8 هیبریدی معرفی کرده است. این قوای محرکه ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و کانتیننتال اسپید را به قویترین محصول تاریخ بنتلی تبدیل خواهد کرد. حداکثر سرعت این خودرو اما مثل نسخهٔ قبلی ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. قوای محرکهٔ این کوپهٔ لوکس بریتانیایی شبیه دیگر خودروهای پلاگینهیبریدی بالا ردهٔ گروه فولکسواگن مثل پورشه پانامرا، کاین و لامبورگینی اوروس SE است.
این سیستم از یک پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی در عقب به همراه موتور الکتریکی تشکیل شده که بین پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه نصب شده است. این موتور که بهتنهایی ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در درجهٔ اول برای تأمین گشتاور بالا در دورهای پایین پیشرانهٔ بنزینی و نرمتر کردن تعویض دندهها در نظر گرفته شده است. البته این موتور میتواند بهتنهایی تا سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت خودرو را به حرکت درآورد. برد تمام الکتریکی این ماشین هم ۸۰ کیلومتر خواهد بود.
در همین حال، قدرت پیشرانهٔ V8 بنزینی هم با توربوشارژرهای تک اسکرول جدید و سیستم تزریق سوخت با فشار بالاتر به ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این قوای محرکهٔ کاملاً جدید، بنتلی ظاهر کانتیننتال را هم مورد بهروزرسانی قرار داده است که هرچند همچنان آشنا به نظر میرسد اما در جلو به چراغهای تکی در هر طرف با الهام از مدلهای تولید محدود بکلار و بتور مجهز شده است.
این در حالی است که چراغهای جلویی دوتایی از زمان معرفی کانتیننتال در سال ۲۰۰۳، امضای طراحی این خودرو بودند و کانتیننتال GT جدید اولین بنتلی از زمان S2 سال ۱۹۵۹ با چراغهای جلوی تکی محسوب میشود. در عقب خودرو هم چراغهای جدیدی را با گرافیک داخلی پیچیدهتر میبینیم درحالیکه در داخل همان فضای آشنا و بسیار مجلل کانتیننتال را با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و سیستم صوتی ۲۲۰۰ واتی با ۱۸ بلندگو شاهد هستیم.
یکی دیگر بهروزرسانیهای فنی کانتیننتال مدل ۲۰۲۵ تجهیز به کمکفنرهای دو سوپاپی جدید همراه با فنرهای بادی دو محفظهای است. علاوه بر این، برای اولین بار در تاریخ کانتیننتال، به لطف نصب باطریها در عقب، توزیع وزن این خودرو روی محور محرک بیشتر شده و نسبت ۵۱ به ۴۹ را فراهم کرده است. این کوپهٔ لوکس همچنین بهصورت استاندارد به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب و آنتیرول بارهای فعال هم مجهز است که نتیجهٔ همهٔ اینها در کنار هم خلق خودرویی راحتتر با هندلینگ بهتر است.
این خودرو در نسخهٔ کانورتیبل یا GTC هم ارائه میشود که حداکثر سرعت آن روی ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد بود. همچنین درحالیکه GT اسپید کوپه ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد، GTC اسپید این کار را در ۳.۲ ثانیه انجام میدهد. تولید و تحویل هردو نسخهٔ کانتیننتال اسپید جدید در سهماههٔ سوم سال جاری آغاز خواهد شد.
مازیار
۶ تیر ۱۴۰۳خوش تیپ تر شد
...
۶ تیر ۱۴۰۳بنتلیه دیگه همیشه مثل یک جنتلمن اتو کشیده میمونه
froG-driVer
۶ تیر ۱۴۰۳زیباست
Mercedes
۱۱ تیر ۱۴۰۳خیلی زیباست ولی اون ال ای دی خطی واسه چراغ جلو هارو رو دوست ندارم
نه اینکه بد باشه ال ای دی
ولی شیوه به کار گیریش اذیتم میکنه
چینی ها و کره ای ها از ال ای دی به وفور استفاده میکنن، ولی خلاقیت دارن و باهاش شکل های خلاقانه ایجاد میکنن ، نه اینکه صرفا یه خط صاف ، مثلا چراغ های ال ای دی داخل بی وای دی یا کیا ev های جدید ، شکل ها و منحنی ها و خطوط شکسته جذاب واسشون میذارن
ولی غربی ها (اروپایی ها در واقع) اومدن یه تقلید کورکورانه از روی اونا انجام بدن و ال ای دی میذارن ولی اصلا خلاقیت به خرج نمیدن ، همشون یه خط صاف ساده میذارن که گند میزنه به نمای جلوی ماشین
اقا چقدر سخته مگه یه ال ای دی منحنی ساختن که هیو شرکتی نمیتونه تو اروپا انجامش بده
الان فراری های جدید ال ای دی خط صاف
بنتلی ال ای دی خط صاف
ائودی همینطور
و …
کسی میدونه دلیلش چیه؟ مگه چقدر هزینه داره خمیده کردن ال ای دی که همشون یه خط صاف میذارن
اگه دلیلشو میدونین ریپلای کنید بگید
همایون
۶ تیر ۱۴۰۳وقتی چراغاش خاموشه و دیلایت روشنه نسبت به نسل قبل پسرفت داشته طراحیش
@
۶ تیر ۱۴۰۳چرا انگار چراغ ها ابرو داره
SMS
۶ تیر ۱۴۰۳شیک و مختصر
نشناسی بهتره
۶ تیر ۱۴۰۳واقعا زیباس
تو طراحی داخلی اون خط های رنگی دور داشبورد و صندلی هم حس اسپرت و جذابی بهش داده
Soroush
۶ تیر ۱۴۰۳شیک تر و مدرن تر از قبل شده!
دوست داشتنیه
Amir Enzo
۶ تیر ۱۴۰۳زیبا تر از قبلش شده
Amir Noori
۶ تیر ۱۴۰۳وسط جلوپنجره یه سوراخه
چیه
Mohammad
۶ تیر ۱۴۰۳رادار تصادف جلو ،دوربین نایت ویژن، دوربین ۳۶۰و….
رامتین
۶ تیر ۱۴۰۳نسل قبلی خیلی جذاب بود و الان مهندسین وزین بنتلی تونستن باز هم بر جذابیتش بیفزایند. واقعا عالی شده و دیگه حس میکنم m8 حتی در پرفورمنس هم نتونه شکستش بده. با اینکه سری8 خیلی لوکس نیست.
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۴۰۳این یه سر و گردن از سری8 بالاتره.
𝐀𝐥𝐢
۶ تیر ۱۴۰۳گرافیک داخل چراغ هاش فوق العاده زیبان
Scuderia Ferrari
۶ تیر ۱۴۰۳آمیخته ای از هنر و صنعت
معجونی از لوکس و اسپرت
عارف
۶ تیر ۱۴۰۳سقف فلزی قشنگتر از پارچه ای هست .
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۴۰۳خیلی عالیه از هر نظر
بنتلی حس آرامش و لوکسی و زیبایی خیلی بالایی داره.
GMA
۶ تیر ۱۴۰۳همچنان عالیه، ولی فکر کنم تنها کسی که طراحی نسل قبل رو بیشتر دوست داشت منم…و اون W12 بینظیر…
BlackWing
۶ تیر ۱۴۰۳بیامو بره خجالت بکشه که ماشین سنگینی مثل بنتلی با سیستم جفت دف نسبتاً ضعیف تر از سریهای M ، شتاب خیلی بهتری ثبت میکنه تا این M5 مسخره
نویدی
۶ تیر ۱۴۰۳در مورد bmw زیاد به اعداد و ارقام اعلامی اطمینان نکن😉
Bmw همیشه در عمل خودشو ثابت کرده.
حسن
۶ تیر ۱۴۰۳بنتلی در اوج
انگلستان سلطان اروپا
علی منصوری
۱۵ مهر ۱۴۰۳چرا اینقدر این برند جذابه، بقول دوستان جنتلمن دنیای اتومبیل ،همه چی لوکس،مرجع و تعریف اشرافیت تو ماشینها