اگرچه بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ فاقد پیشرانه ۱۲ سیلندر مشهور این برند است اما از هر لحاظ پیشرفت کرده و بهتر شده است.
جانشین پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی نیروگاه ۸ سیلندر هیبریدی است که قول داده در هر جنبهای بهتر از نسخه پیشین باشد. کانتیننتال GT اسپید یک فیس لیفت جدید مشابه محصولات مدرن بنتلی را تجربه کرده و بجای چهار چراغ گرد مشهور این خودروساز از چراغهای تکی به همراه ابروی دیلایت خاص سود برده است. حذف برخی سیلندرها و چهره جدید باعث شدهاند کانتیننتال GT تمایز کمتری نسبت به قبل داشته باشد اما پس از چند ساعت رانندگی با این خودرو در آلپ سوئیس، مشخص شد که محصول لوکس بنتلی همچنان جزو بهترین گزینههای کلاس خود است.
با اینکه حجم ۴ لیتری پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ مشابه نسخه پایه سال قبل است اما ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید میکند و خروجی آن به ۵۹۱ اسب بخار و گشتاورش به ۸۰۰ نیوتون متر میرسد. برای اولین بار شاهد استفاده از موتور برقی ۱۸۷ اسب بخاری در جلوی گیربکس هستیم که این مجموعه در کل ۷۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر تولید میکند. با این تفاسیر، کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ قویترین خودروی تاریخ بنتلی لقب میگیرد.
پس از پشت سر گذاشتن فقط چند پیچ میتوان به راحتی باور کرد که خودروی موردبحث درباره صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیهای خود صادق است. همهچیز عالی بوده و تأخیر توربو به خوبی حذف شده است. در هر سرعتی پیشرانه مشتاق به دورگیری است و محدوده گشتاور در دسترس آن به خوبی گسترش مییابد. گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه قرض گرفته شده از پورشه نیز هماهنگی خوبی با نیروگاه آهنین بنتلی دارد. صدای تولیدی پیشرانه تنظیم شده توسط بنتلی نیز بهتر از سایر خودروهای هم خانواده در گروه فولکسواگن به جز لامبورگینی اوروس است. غرش مهیب و لذتبخش کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ را نمیتوانید در خودروهایی همچون پورشه پانامرا یا آئودی RS6 بیابید.
اما فقط انتقال قدرت و صدای تولیدی نیست که باعث میشود پیشرانه ۸ سیلندر خودرو بدرخشد. کاهش تعداد سیلندرها به معنی دماغه سبکتر و چابکی بیشتر است و با اینکه وزن کلی خودرو به خاطر تکنولوژی هیبریدی کمی بیشتر شده اما توازن وزنی بخش جلو و عقب بهتر از کانتیننتال ۸ سیلندر بنزینی سال قبل است. دماغه خودرو تیزتر از نسخههای ۱۲ سیلندر قبلی است و بیشتر دوست دارد وارد پیچ شود. تفاوت بین نسخه بنزینی و هیبریدی کانتیننتال GT هشت سیلندر به حدی است که میتوانید آن را پشت فرمان حس کنید. بنتلی با استفاده از سیستمهایی همچون فرمان پذیری چرخهای عقب و دامپرهای دو سوپاپ جدید کار بسیار خوبی را در پنهان کردن وزن اضافی مجموعه هیبریدی انجام داده است.
در بخش طراحی هم تغییر جهتگیری بنتلی را مشاهده میکنیم. با اینکه کلیت خودرو تغییر زیادی نداشته اما نمای جلو و عقب بهروزرسانی جدی را تجربه کردهاند که مهمترین آنها حذف چهار چراغ گرد و جایگزینی دو چراغ گرد تکی با دیلایت های خاص ابرو مانند است. این تغییرات باعث تمایز هرچه بیشتر کانتیننتال GT اسپید از برادر چهار در خود یعنی فلایینگ اسپور شده است. با اینکه برخی طرفداران بنتلی این تغییرات بصری را دوست نخواهند داشت اما مدیر طراحی شرکت میگوید چنین طرحی برای بنتلی جواب میدهد.
اما کابین نسبت به قبل تفاوتهای چشمگیری ندارد. کابین بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ جزو بهترینهای بازار است و علاوه بر بهکارگیری جدیدترین تکنولوژیها روی متریال باکیفیت، دکمههای فیزیکی و راحتی سرنشینان تمرکز دارد. تمامی سطوح قابللمس کابین با جزئیات بسیار زیاد طراحی و ساخته شدهاند و دکمههای فلزی واقعی هم وجود دارند. پشت آمپرها کاملاً دیجیتالی هستند و راننده میتواند آنها را شخصیسازی کند. نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی نیز از آپشن چرخش بهرهمند است و میتوان آن را پنهان کرد.
اما بد نیست به مزیتهای بهکارگیری سیستم هیبریدی هم بپردازیم. باتری خودرو میتواند در حالت برقی توان پیمایش حدود ۹۰ کیلومتری را فراهم سازد. ما بهطور منظم شاهد ورود خودرو به حالت استاندارد بنتلی بودیم که اجازه میدهد با ورود به محیطهای شهری فقط موتور برقی بکار گرفته شود. در صورت افزایش سرعت و عبور از جادهها نیز حالت اسپرت فعال میشود تا از غرش پیشرانه ۸ سیلندر لذت ببریم. کیفیت سواری خودرو بسیار نرم است و حداقل در جادههای عالی سوئیس اینگونه حسی داشتیم. حتی بزرگترین ناهمواریها و دستاندازها نیز آرامش کابین را به هم نمیزنند.
آنچه بیش از کیفیت سواری و کیفیت چرم صندلیها جلبتوجه میکند چیزهای کوچکی هستند که کنار یکدیگر قرار گرفتهاند تا باعث شوند بنتلی کانتیننتال GT اسپید چند پله بالاتر از محصولات لوکس بازار باشد. سنگینی خاص درها حین بسته شدن، فعالسازی جذاب کلیدهای فلزی، کنترل ترمز و فرمان و… همه و همه به گونهای هستند که بنتلی را یک سر و گردن بالاتر قرار میدهند. خودروی موردبحث از ۲۰ سال پیش تاکنون یک سنگ محک بوده و اگرچه بهطور قابلتوجهی تکامل یافته اما همچنان چاقوی سوئیسی کلاس گرند توررهاست و راحتی و پرفورمنس را باهم ارائه میکند. هر کسی که میگوید چنین خودرویی با این قیمت ارزش ندارد باید ذهنیت خود را تغییر دهد.
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT اسپید | |
پیشرانه | ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبرید |
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) | ۷۷۱/۱۰۰۰ |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک |
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۳.۱ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۳۳۵ |
وزن (کیلوگرم) | ۲۴۵۹ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) | ۱۴.۷/۹/۱۲.۳ |
قیمت تخمینی (دلار) | ۲۶۰,۰۰۰ |
قیمت مدل تست شده (دلار) | ۳۰۲,۱۰۰ |
𝐀𝐥𝐢
۲۶ مهر ۱۴۰۳طراحی چراغاش به تنهایی فوق العادن
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۳ی مشکل عجیبی که پیدا کردم این بود که چوبی که تو جلو داشبوردش کار شده ضد محیط زیسته و باعث از بین رفتن جنگلهاست و خلاف قوانین محیط زیستیه اتحادیه اروپاست . ولی بجاش کاشت موژه مصنوعی روی چراغهای جلوش خیلی حرفه ایی انجام شده .
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳ممد ژانگولر حالت خوبه؟
ممد ژانگولر
۲۶ مهر ۱۴۰۳توپ توپم
SMS
۲۶ مهر ۱۴۰۳موتورش با اندازش متناسبه ولی اگه بیاد رو ۶ سیلندر نابوده
جرمی کلارکسون
۲۶ مهر ۱۴۰۳نظر سنجی
بنتلی کانتیننتال GT Speed 👍
استون مارتین Db12 جدید 👎
علی Shelby
۲۶ مهر ۱۴۰۳خیلی زیباست مثل نسل های قبلش
Sara
۲۷ مهر ۱۴۰۳واقعا تحسین برانگیز و چشم نوازه
Arman
۲۷ مهر ۱۴۰۳درسته که نمای ظاهری ماشین سلیقه ای هست ولی خب حداقل برندهای لوکس یا پرفورمنس چند دهه است یک امضای زیبای ظاهری نمایش گذاشته بودن،ولی چندساله اون چراغ های زیبا و جلو پنجره خاص،به حالت بدی مدرن و جدید شدن مثل مرسدس بنز و بی ام و و حتی بعضی از آئودی ها،قطعا این مدل بنتلی بسیار زیبا هست و خاص بودنش نگه داشته و بهتر از بی ام و و بنز های جدید هستش ولی طراحی ۴چراغه زیباتر بود و امضای بنتلی،فقط مونده پورشه چراغ ها و نمای کلاسیک و خاص خودش تغییر بده تا شاهد خودکشی خودم باشم
علی جردن
۲۶ مهر ۱۴۰۳عجب رنگ نابی
جزئیات چراغ جلو منو یاد چراغ عقب لامبورگینی انداخت !
amirkhanzadeh
۲۶ مهر ۱۴۰۳سفارش دادیم باید بگیم رنگ بلک کربن
با تریم داخلی سفید شیری و با چوب تیره نروژی
چه چیزی میشه
B
۲۶ مهر ۱۴۰۳کاش بتونیم 😅
کولول خودرو شناس
۲۶ مهر ۱۴۰۳چرا بوقشو انقدر تو دید گذاشتن😂؟
گاز و ترمز هم خیلی بهم چسبیده
Scuderia Ferrari
۲۶ مهر ۱۴۰۳بوقش رو فرمونه عزیز دل
کولول خودرو شناس
۲۶ مهر ۱۴۰۳نبابا نمیدونستم!
منظورم رو جلو پنجرست
ماشین محشریه و من خیلی دوستش دارم این متن هم به صورت شوخی گفتم
Meow
۲۶ مهر ۱۴۰۳دوست عزیز اون بوق نیست سنسور هست
Kiarash
۲۶ مهر ۱۴۰۳عاشق این ماشینم خیلی خوبه
Kiarash
۲۶ مهر ۱۴۰۳با اصالت ولی در عین حال طراحی ساده ولی زیبا و قدرتمند
فقط کیفیت ساختشو 🤤
فقط انگلستان
۲۶ مهر ۱۴۰۳با ماشین لوکس باید بری جاده های کوهستانی مثل همین عکسها توی آلپ یا رشته کوه های ایران خودمون
جاده های کوهستانی جزو جاهایی هستن که بیشترین تعداد خودروهای لوکس رو میشه اونجا دید نمیدونم دلیلش چیه انگار ماشین لوکس سطح بالا لذتش توی طبیعت زیبا چند برابر میشه.
sinasvj
۲۶ مهر ۱۴۰۳بنتلی و رولز رویس بنزینی همیشه شاهکار بوده هستن و خواهند بود
BlackWing
۲۶ مهر ۱۴۰۳تصور کنید توی نمایشگاه و صفر کیلومتر بشینین پشت فرمونش ، بوی کابین و متریال اینقدر خوبه که فقط و فقط حس لوکس و خاص بودن رو تجربه میکنین!
شهرام
۲۶ مهر ۱۴۰۳واقعا میشه از بنتلی ایراد گرفت ؟؟
A.R.A.S.H
۲۶ مهر ۱۴۰۳عجب طراحی🤤
عجب رنگ نابی🤤
عجب چراغایی🤤
عجب کیفیتی🤤
.
Ali
۲۶ مهر ۱۴۰۳این کلاس خودرو با اختلاف مورد علاقمن
یکی این زیبا یکی رولس رویس داون.
.
۲۶ مهر ۱۴۰۳سبز مگسی هم بهش میاد عجب رنگی میشه رو این ماشین.
علی منصوری
۲۶ مهر ۱۴۰۳زیبای لعنتی…. سلطنتی ،پرستیژ، اصالت.
آپولو دنیای اتومبیل
فرشید
۲۶ مهر ۱۴۰۳چه استایل شاخص و منحصر به فردی
Chevo
۲۷ مهر ۱۴۰۳تنها خودروی لوکس واقعی که به کلاس s بنز ترجیح میدم
دیمن
۲۷ مهر ۱۴۰۳خیلی زیبا وقلدر وبا هیبت ولی تاپ اسپیدش به رکورد جدید کوروت نمیرسه
M power
۲۷ مهر ۱۴۰۳رقیب خوبی واسه رولزرویس هستش