بنتلی

اولین تجربه رانندگی با بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025؛ تحولی جذاب و اثربخش!

اگرچه بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ فاقد پیشرانه ۱۲ سیلندر مشهور این برند است اما از هر لحاظ پیشرفت کرده و بهتر شده است.
بنتلی کانتیننتال GT اسپید 2025

جانشین پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی نیروگاه ۸ سیلندر هیبریدی است که قول داده در هر جنبه‌ای بهتر از نسخه پیشین باشد. کانتیننتال GT اسپید یک فیس لیفت جدید مشابه محصولات مدرن بنتلی را تجربه کرده و بجای چهار چراغ گرد مشهور این خودروساز از چراغ‌های تکی به همراه ابروی دیلایت خاص سود برده است. حذف برخی سیلندرها و چهره جدید باعث شده‌اند کانتیننتال GT تمایز کمتری نسبت به قبل داشته باشد اما پس از چند ساعت رانندگی با این خودرو در آلپ سوئیس، مشخص شد که محصول لوکس بنتلی همچنان جزو بهترین گزینه‌های کلاس خود است.

با اینکه حجم ۴ لیتری پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربوی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ مشابه نسخه پایه سال قبل است اما ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند و خروجی آن به ۵۹۱ اسب بخار و گشتاورش به ۸۰۰ نیوتون متر می‌رسد. برای اولین بار شاهد استفاده از موتور برقی ۱۸۷ اسب بخاری در جلوی گیربکس هستیم که این مجموعه در کل ۷۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر تولید می‌کند. با این تفاسیر، کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ قوی‌ترین خودروی تاریخ بنتلی لقب می‌گیرد.

پس از پشت سر گذاشتن فقط چند پیچ می‌توان به راحتی باور کرد که خودروی موردبحث درباره صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیه‌ای خود صادق است. همه‌چیز عالی بوده و تأخیر توربو به خوبی حذف شده است. در هر سرعتی پیشرانه مشتاق به دورگیری است و محدوده گشتاور در دسترس آن به خوبی گسترش می‌یابد. گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه قرض گرفته شده از پورشه نیز هماهنگی خوبی با نیروگاه آهنین بنتلی دارد. صدای تولیدی پیشرانه تنظیم شده توسط بنتلی نیز بهتر از سایر خودروهای هم خانواده در گروه فولکس‌واگن به جز لامبورگینی اوروس است. غرش مهیب و لذت‌بخش کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ را نمی‌توانید در خودروهایی همچون پورشه پانامرا یا آئودی RS6 بیابید.

اما فقط انتقال قدرت و صدای تولیدی نیست که باعث می‌شود پیشرانه ۸ سیلندر خودرو بدرخشد. کاهش تعداد سیلندرها به معنی دماغه سبک‌تر و چابکی بیشتر است و با اینکه وزن کلی خودرو به خاطر تکنولوژی هیبریدی کمی بیشتر شده اما توازن وزنی بخش جلو و عقب بهتر از کانتیننتال ۸ سیلندر بنزینی سال قبل است. دماغه خودرو تیزتر از نسخه‌های ۱۲ سیلندر قبلی است و بیشتر دوست دارد وارد پیچ شود. تفاوت بین نسخه بنزینی و هیبریدی کانتیننتال GT هشت سیلندر به حدی است که می‌توانید آن را پشت فرمان حس کنید. بنتلی با استفاده از سیستم‌هایی همچون فرمان پذیری چرخ‌های عقب و دامپرهای دو سوپاپ جدید کار بسیار خوبی را در پنهان کردن وزن اضافی مجموعه هیبریدی انجام داده است.

در بخش طراحی هم تغییر جهت‌گیری بنتلی را مشاهده می‌کنیم. با اینکه کلیت خودرو تغییر زیادی نداشته اما نمای جلو و عقب به‌روزرسانی جدی را تجربه کرده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها حذف چهار چراغ گرد و جایگزینی دو چراغ گرد تکی با دیلایت های خاص ابرو مانند است. این تغییرات باعث تمایز هرچه بیشتر کانتیننتال GT اسپید از برادر چهار در خود یعنی فلایینگ اسپور شده است. با اینکه برخی طرفداران بنتلی این تغییرات بصری را دوست نخواهند داشت اما مدیر طراحی شرکت می‌گوید چنین طرحی برای بنتلی جواب می‌دهد.

اما کابین نسبت به قبل تفاوت‌های چشمگیری ندارد. کابین بنتلی کانتیننتال GT اسپید ۲۰۲۵ جزو بهترین‌های بازار است و علاوه بر به‌کارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها روی متریال باکیفیت، دکمه‌های فیزیکی و راحتی سرنشینان تمرکز دارد. تمامی سطوح قابل‌لمس کابین با جزئیات بسیار زیاد طراحی و ساخته شده‌اند و دکمه‌های فلزی واقعی هم وجود دارند. پشت آمپرها کاملاً دیجیتالی هستند و راننده می‌تواند آن‌ها را شخصی‌سازی کند. نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی نیز از آپشن چرخش بهره‌مند است و می‌توان آن را پنهان کرد.

اما بد نیست به مزیت‌های به‌کارگیری سیستم هیبریدی هم بپردازیم. باتری خودرو می‌تواند در حالت برقی توان پیمایش حدود ۹۰ کیلومتری را فراهم سازد. ما به‌طور منظم شاهد ورود خودرو به حالت استاندارد بنتلی بودیم که اجازه می‌دهد با ورود به محیط‌های شهری فقط موتور برقی بکار گرفته شود. در صورت افزایش سرعت و عبور از جاده‌ها نیز حالت اسپرت فعال می‌شود تا از غرش پیشرانه ۸ سیلندر لذت ببریم. کیفیت سواری خودرو بسیار نرم است و حداقل در جاده‌های عالی سوئیس این‌گونه حسی داشتیم. حتی بزرگ‌ترین ناهمواری‌ها و دست‌اندازها نیز آرامش کابین را به هم نمی‌زنند.

آنچه بیش از کیفیت سواری و کیفیت چرم صندلی‌ها جلب‌توجه می‌کند چیزهای کوچکی هستند که کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا باعث شوند بنتلی کانتیننتال GT اسپید چند پله بالاتر از محصولات لوکس بازار باشد. سنگینی خاص درها حین بسته شدن، فعال‌سازی جذاب کلیدهای فلزی، کنترل ترمز و فرمان و… همه و همه به گونه‌ای هستند که بنتلی را یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهند. خودروی موردبحث از ۲۰ سال پیش تاکنون یک سنگ محک بوده و اگرچه به‌طور قابل‌توجهی تکامل یافته اما همچنان چاقوی سوئیسی کلاس گرند توررهاست و راحتی و پرفورمنس را باهم ارائه می‌کند. هر کسی که می‌گوید چنین خودرویی با این قیمت ارزش ندارد باید ذهنیت خود را تغییر دهد.

مشخصات بنتلی کانتیننتال GT اسپید
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی هیبرید
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۷۷۱/۱۰۰۰
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۳.۱
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۳۵
وزن (کیلوگرم) ۲۴۵۹
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۴.۷/۹/۱۲.۳
قیمت تخمینی (دلار) ۲۶۰,۰۰۰
قیمت مدل تست شده (دلار) ۳۰۲,۱۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    طراحی چراغاش به تنهایی فوق العادن

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. ممد ژانگولر

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4077 ديدگاه)

      ی مشکل عجیبی که پیدا کردم این بود که چوبی که تو جلو داشبوردش کار شده ضد محیط زیسته و باعث از بین رفتن جنگلهاست و خلاف قوانین محیط زیستیه اتحادیه اروپاست . ولی بجاش کاشت موژه مصنوعی روی چراغهای جلوش خیلی حرفه ایی انجام شده .

      موافقم 4
      مخالفم 38
      1. A.R.A.S.H

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (309 ديدگاه)

        ممد ژانگولر حالت خوبه؟

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. ممد ژانگولر

          ۲۶ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4077 ديدگاه)

          توپ توپم

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. SMS

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (506 ديدگاه)

        موتورش با اندازش متناسبه ولی اگه بیاد رو ۶ سیلندر نابوده

        موافقم 4
        مخالفم 2
    2. جرمی کلارکسون

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (813 ديدگاه)

      نظر سنجی
      بنتلی کانتیننتال GT Speed 👍
      استون مارتین Db12 جدید 👎

      موافقم 57
      مخالفم 18
    3. علی Shelby

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (444 ديدگاه)

      خیلی زیباست مثل نسل های قبلش

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. علی جردن

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2038 ديدگاه)

    عجب رنگ نابی

    جزئیات چراغ جلو منو یاد چراغ عقب لامبورگینی انداخت !

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. amirkhanzadeh

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (819 ديدگاه)

      سفارش دادیم باید بگیم رنگ بلک کربن
      با تریم داخلی سفید شیری و با چوب تیره نروژی
      چه چیزی میشه

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. B

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (830 ديدگاه)

        کاش بتونیم 😅

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. کولول خودرو شناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (73 ديدگاه)

    چرا بوقشو انقدر تو دید گذاشتن😂؟
    گاز و ترمز هم خیلی بهم چسبیده

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Scuderia Ferrari

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4040 ديدگاه)

      بوقش رو فرمونه عزیز دل

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. کولول خودرو شناس

        ۲۶ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (73 ديدگاه)

        نبابا نمیدونستم!
        منظورم رو جلو پنجرست
        ماشین محشریه و من خیلی دوستش دارم این متن هم به صورت شوخی گفتم

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. Meow

      ۲۶ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      دوست عزیز اون بوق نیست سنسور هست

      موافقم 13
  4. Kiarash

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    عاشق این ماشینم خیلی خوبه

  5. Kiarash

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (326 ديدگاه)

    با اصالت ولی در عین حال طراحی ساده ولی زیبا و قدرتمند
    فقط کیفیت ساختشو 🤤

    موافقم 11
  6. فقط انگلستان

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    با ماشین لوکس باید بری جاده های کوهستانی مثل همین عکسها توی آلپ یا رشته کوه های ایران خودمون
    جاده های کوهستانی جزو جاهایی هستن که بیشترین تعداد خودروهای لوکس رو میشه اونجا دید نمیدونم دلیلش چیه انگار ماشین لوکس سطح بالا لذتش توی طبیعت زیبا چند برابر میشه.

    موافقم 11
    مخالفم 2
  7. sinasvj

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (408 ديدگاه)

    بنتلی و رولز رویس بنزینی همیشه شاهکار بوده هستن و خواهند بود

    موافقم 8
    مخالفم 1
  8. BlackWing

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1289 ديدگاه)

    تصور کنید توی نمایشگاه و صفر کیلومتر بشینین پشت فرمونش ، بوی کابین و متریال اینقدر خوبه که فقط و فقط حس لوکس و خاص بودن رو تجربه میکنین!

    موافقم 4
    مخالفم 0
  9. شهرام

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    واقعا میشه از بنتلی ایراد گرفت ؟؟

    موافقم 1
    مخالفم 2
  10. A.R.A.S.H

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (309 ديدگاه)

    عجب طراحی🤤
    عجب رنگ نابی🤤
    عجب چراغایی🤤
    عجب کیفیتی🤤

    .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  11. Ali

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    این کلاس خودرو با اختلاف مورد علاقمن
    یکی این زیبا یکی رولس رویس داون.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  12. .

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    سبز مگسی هم بهش میاد عجب رنگی میشه رو این ماشین.

  13. علی منصوری

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    زیبای لعنتی…. سلطنتی ،پرستیژ، اصالت.
    آپولو دنیای اتومبیل

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. فرشید

    ۲۶ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    چه استایل شاخص و منحصر به فردی

  15. Chevo

    ۲۷ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تنها خودروی لوکس واقعی که به کلاس s بنز ترجیح میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا