بنتلی

معرفی بنتلی فلاینگ اسپور 2025 و خداحافظی با پیشرانه W12

نسخهٔ جدید بنتلی فلاینگ اسپور بجای پیشرانهٔ W12 به یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی مجهز شده است که ۷۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنتلی پیشرانهٔ W12 نمادین خودرو را به‌طور کامل کنار گذاشته و یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جدید را جایگزین آن کرده است. این قوای محرکه اولین بار در کانتیننتال GT اسپید ارائه شد و حالا زیر کاپوت فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ قرار گرفته است. این سیستم از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه تشکیل شده است و با تولید مجموعاً ۷۸۲ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور، فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ را به قوی‌ترین سدان تاریخ بنتلی تبدیل می‌کند.

این قوای محرکه ۱۱ درصد قدرت و ۱۹ درصد گشتاور بیشتری نسبت به پیشرانهٔ W12 قبلی تولید می‌کند. به لطف این پیشرانهٔ جدید، فلاینگ اسپور ۲۰۲۵ ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که نیم ثانیه سریع‌تر از نسخهٔ قبلی است. دراین‌بین، یک پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم وجود دارد که امکان پیمودن تا ۷۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی با حداکثر سرعت ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. وقتی پیشرانهٔ بنزینی هم به این ترکیب اضافه شود، کل برد خودرو به ۸۳۰ کیلومتر خواهد رسید. شارژ باطری هم با شارژر سطح دو ۱۱ کیلوواتی دو ساعت ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

فلاینگ اسپور جدید به‌صورت استاندارد از سیستم شاسی فعال جدید بنتلی بهره می‌برد که ترکیبی از سیستم تعلیق تطبیقی، سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و بازتنظیم نرم‌افزار کنترل پایداری است. توزیع وزن این سدان لوکس هم به شکل ۴۸.۳ به ۵۱.۷ درصد در جلو و عقب است.

تغییرات ظاهری فلاینگ اسپور جدید اما جزئی هستند و شاید بدون نگاه کردن به نسخهٔ قبلی نتوان آن‌ها را تشخیص داد. بااین‌حال، هرچند چراغ‌های گرد نمادین بنتلی همچنان حفظ شده‌اند ولی در این نسخهٔ جدید شاهد جلوپنجرهٔ خاص نسخهٔ اسپید و طراحی جدید سپر جلو با ورودی‌های هوای تهاجمی در طرفین هستیم. علاوه بر این، امکان سفارش یک پکیج آیرودینامیکی هم وجود دارد که به شکل فیبر کربنی یا همرنگ بدنه قابل انتخاب است.

در داخل خودرو اما شاهد به‌روزرسانی‌های بزرگی در بخش تکنولوژی هستیم که شامل صفحه آمپر دیجیتالی جدید و نمایشگر لمسی جدید با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور می‌شود. فلاینگ اسپور به‌صورت استاندارد با سیستم صوتی ۶۵۰ واتی با ۱۰ بلندگو ارائه می‌شود اما امکان سفارش سیستم صوتی ۱۵۰۰ واتی B&O با ۱۶ بلندگو یا سیستم ۲۲۰۰ واتی با ۱۹ بلندگو هم وجود دارد. استفاده از شیشه‌های چندلایه برای جلو و پنجره‌های جانبی هم کابین فلاینگ اسپور جدید را ۹ دسی‌بل ساکت‌تر از نسخهٔ قبلی کرده است.

بنتلی فعلاً قیمت فلاینگ اسپور مدل ۲۰۲۵ را اعلام نکرده است اما قیمت نسخهٔ قبلی از حدود ۲۱۷ هزار دلار آغاز می‌شد و انتظار می‌رود این نسخهٔ جدید گران‌تر باشد. این سدان هیبریدی لوکس تا قبل از پایان سال جاری راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (403 ديدگاه)

    بازم جای شکر داره که تمام برقی نشده
    ولی دلمون برای صدای اون 12 سیلندر تنگ میشه 💔

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. SMS

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (432 ديدگاه)

      به اندازه ی w12نیست ولی بازم ابهت داره

      موافقم 19
      مخالفم 2
    2. علی جردن

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      دو برابر بوگاتی هم قدرت داشته باشه بازم ما ۱۲ سیلندر میخواییم چونکه نماد اشرافیته

      موافقم 20
      مخالفم 2
    3. Bmw

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (643 ديدگاه)

      بهترین سدان جهان

      موافقم 13
      مخالفم 4
  2. shahopirouti

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خیلی ناراحتم که مانیتور بازی تو ماشینا به شدت ترند شده، کاش حداقل تو بنتلی صفحه کیلومتر آنالوگ میموند

    موافقم 17
    مخالفم 5
  3. 90s culture

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (202 ديدگاه)

    《خودروِ خدایانِ کهن》

    موافقم 11
    مخالفم 4
  4. Gdm

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (113 ديدگاه)

    ۲۰۰ کیلو سبک تر از m5 عه 🚬

    موافقم 28
    مخالفم 1
    1. A.m.A

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (143 ديدگاه)

      درد و نفرین…

  5. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    حیف شد w12 خیلی بیشتر بهش میومد

    موافقم 10
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1137 ديدگاه)

    جزو معدود خودروسازهای‌ انگلیسی ای که خوشم میاد ازشون‌.
    الان اکثر هندی و یا بعضی چینی شدن.

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. فرزند ایران

      ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      البته زیرمجموعه فولکس واگن آلمان هست،ولی تونسته اصالت انگلیسیشو تا حد زیادی حفظ کنه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  7. Siyavash

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (724 ديدگاه)

    الهه زیبایی سدان هااااا…..

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. hosen

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (282 ديدگاه)

    حیف که اون w12 دوست داشتنی رو گذاشتن کنار

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. Taha Ayoobi

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3620 ديدگاه)

    19 تا بلندگو برای یه ماشین اشرافی کم نیست؟

    موافقم 5
    مخالفم 6
  10. Reza Rafee

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    خدایی این از رولز رویس گوست خیلی خوشگل تره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  11. همایون

    ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (697 ديدگاه)

    اگه بهم کلی پول میدادن ولی میگفتن فقط میتونی یک خودرو داشته باشی احتمالا انتخابم همین لعنتی بود چون همه چیزو باهم داره هم لوکسه هم اسپرت هم میتونی خانوادگیه هم جوون پسند.تنها ایراد این لعنتی اینه برخلاف سوپرکارهایی مثل پورشه که خریدشون سرمایه گذاری به حساب میاد وقتی اینو میخری باید بیخیال بازگشت پولت بشی و فقط ازش لذت ببری چون اگه بخوای بعد از یکسال بفروشی افت قیمتش بدجوری حالتو میگیره

  12. M power

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    البته خوبیه ایران اینه ک ماشینا افت قیمت پیدا نمیکنن حتی اگه پراید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا