هرچند فلاینگ اسپور اسپید ۲۰۲۵ ویژگیهای جذاب موتور W12 را از دست داده ولی این مشکل را با قدرت بیشتر، هندلینگ چابک و چسبندگی چشمگیر جبران میکند.
بنتلی فلاینگ اسپور اسپید به خاطر ظاهر شیک، پرفورمنس در حد سوپراسپرتها و قدرت فوقالعادهٔ موتور W12 خود شهرت داشته است اما اگر چهار سیلندر را حذف کنید و بجای آن یک موتور الکتریکی و باطری بگذارید چه؟ نتیجه فلاینگ اسپور اسپید مدل ۲۰۲۵ خواهد بود که ۱۱ درصد گشتاور و ۱۹ درصد قدرت بیشتری دارد. فلاینگ اسپور جدید حتی با وجود قلب هیبریدی همچنان روح اصیل خود را حفظ کرده است. سواری خودرو همچنان بینقص است و اشتهای بیوقفهای برای بلعیدن آسفالت دارد.
هرچند در فلاینگ اسپور اسپید ۲۰۲۵ ویژگیهای جذاب موتور محبوب W12 را از دست دادهایم ولی جدیدترین نسخهٔ سدان بنتلی این مشکل را با قدرت بیشتر، هندلینگ چابک و چسبندگی چشمگیر جبران کرد. فلاینگ اسپور ثابت کرد که میتواند هر رانندگیای را به سفری هیجانانگیز تبدیل کند. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که توسط یک موتور الکتریکی ۱۹۰ اسب بخاری همراهی میشود. این دو موتور باهم ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند که ۱۴۵ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر از نسخهٔ قدیمی W12 بیشتر است. یک پکیج باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن تا ۷۵ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی فراهم میکند.
پشت فرمان بنتلی فلاینگ اسپور اسپید ۲۰۲۵ هرلحظه هیجانانگیز است. این ترکیبی از پرفورمنس سوپراسپرتها و راحتی سدانهای لوکس است و بهترینهای هردو را در خودرویی خارقالعاده ارائه میکند. میزان نیرویی که به چرخها میرسد فوقالعاده است و به نظر میرسد هیچگاه تمام نخواهد شد. به همین دلیل، پس از پیمودن ۴۸۰ کیلومتر هنوز هم هیچ تمایلی برای توقف رانندگی نداشتیم. پویایی بنتلی ما را کاملاً درگیر نگه میداشت و با هر بار فشردن پدال گاز احساس سرخوشی ایجاد میکرد. هرچند باطری باعث افزایش وزن خودرو شده ولی پشت فرمان تعادل شاسی خیلی خوب احساس میشود. توزیع وزن خودرو به سمت عقب تمرکز دارد و بادیرول حداقل است.
دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، کنترل دینامیک سواری بنتلی برای تنظیم سیستم تعلیق و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم از دیگر ویژگیهایی هستند که رانندگی با این سدان مجلل را هیجانانگیز میکنند. کمکفنرهای بنتلی در جذب مشکلات جاده و جلوگیری از ورود لرزش به کابین فوقالعاده عمل میکنند و عبور از روی دستاندازها خللی به آرامش سرنشینان وارد نمیکند. این همان تجربهای است که از یک خودروی ۳۰۰ هزار دلاری انتظار میرود. تمام این تجهیزات باعث میشود فلاینگ اسپور اسپید جدید حالات رانندگی متمایزی را ارائه کند. حالت اسپرت با سفت کردن سواری و واکنش سریعتر پدال گاز، خودرو را بیش از یک سدان لوکس به یک سوپراسپرت نزدیک میکند، حالت راحت همان چیزی است که انتظار میرود و حالت B-Mode بهترین ویژگیهای حالات راحت و اسپرت را باهم ترکیب میکند.
در سدان لوکسی مثل فلاینگ اسپور اسپید، صندلیهای عقب فقط صندلی نیستند بلکه بیشتر شبیه تخت پادشاهی هستند و مثل پیشینیان خود، سطح بینظیری از راحت و تجمل را ارائه میکنند. این صندلیهای مخملی که با بهترین متریال پوشیده شدهاند، احساس سلطنت به شما خواهند داد. توجه بنتلی به جزئیات در عقب کابین درخشان است و پشتسریها با لوکسترین بالشهایی که تاکنون دیدهاید تزئین شدهاند. یک دستگاه آیفون مانند نیز امکان کنترل بسیاری از ویژگیها از حرکت دادن صندلی جلو به سمت جلو تا فعال کردن ماساژور و تغییر آهنگ در حال پخش را به سرنشینان عقب میدهد. تنها مشکل در عقب فلاینگ اسپور اسپید فضای سر است که هرچند تنگ نیست ولی به خاطر سقف کوپه مانند، کمی محدود احساس میشود و سرنشینان بلندقد متوجه آن خواهند شد.
جلوی کابین فلاینگ اسپور اسپید نیز بهاندازهٔ عقب مجلل است و با متریال نرم و درجهیک پوشیده شده است. البته پلاستیکی که در کنسول مرکزی استفاده شده کمی به فضای بینقص کابین بنتلی لطمه وارد میکند و هرچند نسبت به تریم مشکی پیانوی قبلی یک پیشرفته محسوب میشود ولی با کیفیت استثنایی دیگر قسمتهای کابین هماهنگی ندارد. در اینجا رابطهای دیجیتالی مدرن با دکمههای فیزیکی ترکیب شده و تعادلی بین تکنولوژی و کارایی را ارائه میکند. خودروی آزمایشی ما به سیستم صوتی ۱۰ هزار دلاری ساخت Naim هم مجهز بود که صدای فوقالعادهای داشت ول مطمئن نیستیم که ارزش ۱۰ هزار دلار را داشته باشد.
توجیه قیمت ۳۰۰ هزار دلاری یک خودروی لوکس میتواند سخت باشد ولی بنتلی فلاینگ اسپور اسپید مدل ۲۰۲۵ خودروی قانعکنندهای است. تصمیم جایگزینی پیشرانهٔ W12 با یک V8 پلاگینهیبریدی بدون شک جسورانه و حتی شاید کمی ریسکی بود ولی پس از گذراندن چند ساعت پشت فرمان خودرو، از این تغییر استقبال میکنیم. این تغیری است که شخصیت خودرو را بدون به خطر انداختن ماهیت آن ارتقاء میدهد. بنتلی فلاینگ اسپور اسپید مدل ۲۰۲۵ با قیمت پایهٔ ۲۷۶,۴۵۰ دلار، ارزش هر دلار از این رقم را دارد. این چیزی بسش از یک خودروی است. این وسیلهای برای تحت تأثیر قرار دادن دوستان و اقوام است.
مشخصات فنی
۲۰۲۵ Bentley Flying Spur Speed | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۳ میلیمتر |
طول | ۵,۳۱۶ میلیمتر |
عرض | ۲,۲۲۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۷۳ میلیمتر |
وزن خالص | ۲۶۳۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه |
قیمت پایه | ۲۷۶,۴۵۰ دلار |
مازیار
۲۸ اسفند ۱۴۰۳به لحاظ پرفورمنس و تجمل رقیبی در نزدیکی اون هم نیست
Ahmad
۲۸ اسفند ۱۴۰۳تمام سیستم موتور و باطری این ماشین برای پانامرا هست کلا ماشین های انگلیسی همون ماشین آلمانی حساب میشن فقط لوگوشون عوض میشه خداحافظ
مازیار
۲۸ اسفند ۱۴۰۳بسلامت تا اکتشاف بعدی
datsun
۲۸ اسفند ۱۴۰۳به رولزرویس سلام کن عموی
مازیار
۲۸ اسفند ۱۴۰۳منظورم ترکیب دو فاکتور هست. رولزرویس که پرفورمنس و پویایی اینو نداره اصلا نمیخواد که داشته باشه. بنتلی بعد کانتیننتال خیز بلندی به سمت پرفورمنس برداشت و راه جدیدی در پیش گرفت که نتیجهاش تلفیق عجیبی از سرعت و تجمل شد
دکتر استاپ
۲۸ اسفند ۱۴۰۳مثل اینکه طراحی چراغ خودرو با لوگوی خودرو ساز به بقیه برند ها هم سرایت کرده ولی بنتلی خیلی بهتر از بنز این این کار رو انجام داده(چراغ های عقب شو میگم)
Siyavash
۲۸ اسفند ۱۴۰۳بینهایت زیباس این ماشین رنگش که دیگه ماورایی هست…نسبت به سایز اندازه ماشین وزنش متعادل هست .
علیزاده
۲۸ اسفند ۱۴۰۳عالیه در یک کلمه کاش بقیه شرکت ها هم مثل بنتلی بودن اگه آمریکا بودم صبر میکردم ۱۰ سال استفاده بشه دست دوم بشه میخرمش
مهردادکمال
۲۸ اسفند ۱۴۰۳تو مقاله به حداکثر سرعت اشاره ای نشده.چون همه دیگه میدونیم با w12 یکی از سریعترین سدان های تاریخ بود که جز داج و الپینا و کادیلاک رقیبی نداشت.
BMW is GOD
۲۸ اسفند ۱۴۰۳من واقعاً هر چقدر بگم عاشق بنتلی هستم کم گفتم
لامصب انقدر خفنه که اصلاً هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت
خداوکیلی شما نمیتونی حتی یه ایراد از این ماشین بگیری
بنتلی هم مثل رولز رویس لوکس و اشرافی هست و هم مثل یه فراری سریع
حالا گفتم مثل یه فراری سریع دوستان نیان منو دیس لایک بارون کنن منظورم این بود که خیلی خودروی سریعی هست به طوری که واقعاً میتونه حس یه سوپر اسپرت رو به شما منتقل کنه
در کل تمام خودروهای بنتلی عالی هستن
واقعا دوست دارم یه روز یه لامبورگینی یا یه فراری برای سرعت و لذت رانندگی و یه دونه هم بنتلی برای پز دادن و راحتی و سفر حالا فرقی نمیکنه کدوم مدلش باشه چون واقعاً همشون عالین
رامتین
۲۸ اسفند ۱۴۰۳از لحاظ پرفورمنس و تجملات عالیه ولی خب ظاهر خیلی جوان پسندی نداره. البته که برای قشر خاصی این طراحی انجام شده که کاملا هم بهش میاد.