بنتلی

7 نکته جذاب درباره بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید

یکی از شاخص‌ترین محصولات بنتلی با نام کانتیننتال جی تی اسپید شناخته می‌شود که ما به ویژگی‌های جذاب آن پرداخته‌ایم.

تعریف لوکس بودن و اشرافیت در یک خودرو شاید گسترده باشد اما معمولاً به یک ماده یا سرویسی اشاره می‌شود که ظرافت، جذابیت و جزئیات آن بالاتر از سطوح معمولی است و ورای یک ضرورت در زندگی احساس می‌شود. با این تفاسیر تمامی خودروهای حاضر در بازار آمریکا را می‌توان دارای ویژگی‌های لوکس دانست. بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید اما یک خودروی کاملاً لاکچری و ناب است. هیچ‌کسی نیازمند یک کوپه ۳۸۰ هزار دلاری نیست چه برسد به اینکه پیشرانه دست‌ساز آن بتواند حداکثر سرعت فراتر از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت را ثبت کند. اما این ویژگی به معنی توجیه قیمت بالای خودروست و کانتیننتال جی تی اسپید باید منحصربه‌فرد باشد و فراتر از یک محصول عادی به نظر برسد و چیزی فراتر از ضرورت باشد. در این مقاله می‌خواهیم به ۷ نکته جذاب درباره این محصول لوکس بپردازیم.

  • پیشرانه ۱۲ سیلندر

شکی وجود ندارد که اکثر ما پیشرانه ۱۲ سیلندر را دوست داریم. زمانی که پای خود را روی پدال گاز فشار دهید کوهی از قدرت را حس خواهید کرد اما این قدرت عظیم با نرمی مثال‌زدنی در خودرو جاری می‌شود. صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بنتلی موردبحث در ۳.۱ ثانیه ثبت می‌شود. البته جذابیت واقعی خودرو به شتاب گیری بین دنده‌ای مربوط می‌شود و رسیدن سرعت خودرو از ۵۰ به ۹۰ کیلومتر در ساعت بسیار جذاب خواهد بود. بریتانیایی‌ها می‌گویند حداکثر سرعت کانتیننتال جی تی اسپید ۳۳۵ کیلومتر در ساعت است؛ اما متأسفانه بنتلی تولید این پیشرانه ۱۲ سیلندر را اواخر سال جاری میلادی متوقف خواهد کرد و ما از این اتفاق بسیار ناراحتیم.

  • درهای دارای محافظ خودکار

بنتلی کانتیننتال از درهای سافت کلوز سود می‌برد به این معنی که شما آرام در خودرو را تا زمان تماس با بدنه می‌بندید و باقی کار بسته شدن را موتور برقی انجام می‌دهد. البته زمانی که در بنتلی را در فضای کافی اطراف خودرو باز کنید موتور برقی مقاومتی جزئی ایجاد می‌کند تا از باز شدن و برخورد در با اطراف به ویژه دیگر خودروها جلوگیری کند. تمامی این کارها به لطف وجود سنسورهای مختلف انجام می‌شود.

  • کنسول مرکزی

درحالی‌که اکثر خودروسازان تلاش دارند از تعداد دکمه‌های فیزیکی داخل کابین خودروها بکاهند، کانتیننتال جی تی اسپید ترکیب جذابی از دکمه‌های لوکس و نمایشگرهای منطقی را به نمایش می‌گذارد. به دلیل اینکه همه‌چیز به خوبی در جای خود قرار دارد شما از وجود این تعداد دکمه‌ها ناراحت نخواهید شد. در واقع کابین خودرو طراحی بسیار زیبایی دارد و یک حس سنتی و سطح بالا را منتقل می‌کند. به این موارد باید دسته‌دنده زیبای بنتلی را نیز اضافه کنیم که جذابیت‌های زیادی دارد.

  • اسپویلر لبه صندوق

استفاده از اسپویلرهای فعال در خودروها چیز جدیدی نیست و سدان ها و شاسی بلندهای زیادی با این ویژگی تولید شده‌اند اما درباره بنتلی همه‌چیز به سطح توجه به جزئیات و لوکس بودن مربوط می‌شود. این اسپویلر به حدی نرم و آرام باز و بسته می‌شود که تجربه جذابی برای تماشاگران خودرو خواهد بود. قطعاً چنین چیزی تأثیر چندانی روی تصمیم خریدار نخواهد داشت اما دقت سازنده در جزئیات است که باعث می‌شود یک خودروی لوکس و هیجان‌انگیز تولید شود.

  • متریال و پوشش چرم کابین

بازهم درباره توجه به جزئیات و لوکس بودن خودرو صحبت می‌کنیم که با بررسی تمامی بخش‌های کابین، متریال بکار رفته و کشیدن دست روی سطح گوناگون مشخص می‌شود. همچنین علاوه بر فرمان و صندلی‌ها، استراحت گاه دست نیز به گرم‌کن مجهز شده که در یک صبح سرد زمستانی ویژگی لذت بخشی خواهد بود. تریم نقره‌ای و آلومینیومی بکار رفته برای باز و بسته شدن ورودی‌های هوا نیز ویژگی جذاب دیگر بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید است.

  • سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن

خودروی تست شده به‌صورت استاندارد از سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن ۱۶ کاناله استفاده می‌کند. شاید با خود بگویید برخی خودروهای موجود در بازار که یک‌دهم بنتلی قیمت دارند از سیستم‌های صوتی ۲۰ کاناله با تعداد بلندگوهای زیاد استفاده می‌کنند اما باید به یک نکته دقت کنید: بلندگوی بیشتر به معنی صدای باکیفیت و بهتر نیست. شما باید میزان مناسبی از بلندگوها را در مکان‌های صحیح خودرو نصب کنید تا در نهایت خروجی مطلوبی داشته باشد. سیستم صوتی بنگ اند اولوفسن به حدی خوب است که باعث می‌شود موزیکی از آن متنفر هستید لذت‌بخش به نظر برسد!

  • چراغ‌ها

کمی طول می‌کشد تا افراد بتوانند به جزئیات چراغ‌های جلو و عقب بنتلی کانتیننتال جی تی اسپید پی ببرند اما زمانی که این کار را انجام دهد تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. در طراحی لامپ‌ها از تکنولوژی ماتریکس LED برای انتشار جذاب نور استفاده شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. شهرام

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (65 ديدگاه)

    در بنتلی سیستم صوتی naim یک امضای منحصر به بنتلی است.

    موافقم 61
    مخالفم 4
    1. net

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      من فکر می کنم این بنتلی نمیشه بگی لوکس اشرافی هست چون طراحی داخلی (لوکس اشرافی) هست و طراحی بیرونی (اسپرت کوپه) هست . ماشین رولز رویس طراحی داخلی و طراحی بیرونی (لوکس اشرافی) هست

      موافقم 11
      مخالفم 49
      1. net

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (3392 ديدگاه)

        ۱۲ سیلندر مگه هایپر کار بوگاتی هست . ۸ سیلندر برای این بنتلی کافی بود

        موافقم 2
        مخالفم 55
        1. A.m.A

          ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (145 ديدگاه)

          جیگر جون 99درصد ماشینای رولزرویسم 12سیلندره پی اونا هم باید با فراری مقایسه شن.
          چه ربطی داره.دلیل استفاده از این انجینا نرمی زیاد هنگام تحویل و لرزش کمه

          موافقم 22
          مخالفم 3
        2. A.m.A

          ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (145 ديدگاه)

          تعداد سیلندر به معنای سرعت و قدرت خیلی زیاد نیست.دلیل استفاده از موتور های ۱۲سیلندر تو ماشین های لوکس نرمی کارکرده که باعث سر و صدای کمتر و صد البته لرزش کمتر میشه که برای یه ماشین لوکس ۴۰۰۰۰۰ دلاری بسیار حیاتیه.

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        جنسیتِ مرد اگر ماشین بود اونم بنتلی میبود شک نکنید !!!
        بنتلی از اولِ اول هرچی زد تا امروز همه گنگ بالاست !!!
        کاریزماتیک به تمامِ معنا !
        چیه بابا رولزرویس انگاری اتوبوسِ برای دُکوپوزبازی !
        بنتلی تو خارج مثل پرادو ۴در ۶سیلندر مشکی تو ایران میمونه که برای همه محافلی کارسازِ لامصب ، صاحبش هر آن میتونه مُد عوض کنِ😂😎👌!
        به متریالش توجه نکنید چون کیفیتِ بالا از واجبات این‌هاست ، بلکه به حِسو حالی که از متریال و گرمی طراحیش میگیرید توجه کنید انگاری هزار سالِ داریدش تو پارکینگ و یک رویایِ زندست!!!!!

        موافقم 34
        مخالفم 5
      3. parhamiof

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (752 ديدگاه)

        هردوشون لوکسن ولی در دو کلاس متفاوت،چرا یه کوپه نمیتونه لوکس و اشرافی باشه؟
        تو هر کلاسی میشه لوکس و اشرافی بود به نظرم.

        موافقم 15
        مخالفم 1
        1. sifi

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
          سوابق: (6 ديدگاه)

          سایت ثبت نام خودرو بنللی رو کی میدونه میشه بگید…
          میگن سال بعد میاد بازار ایران..

      4. RAM1500TRX

        ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
        سوابق: (212 ديدگاه)

        درست صحبت کن این یه اثر هنریه

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. A.m.A

      ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (145 ديدگاه)

      من فقط دیوونه ی مانیتور چرخانشم
      خیلی باحاله

      موافقم 12
      مخالفم 4
  2. ARMAN سابق

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (489 ديدگاه)

    واقعا اینو دوست دارم
    هم لوکسه
    هم سریعه
    هم زیباست
    هم ۱۲ سیلندره

    موافقم 58
    مخالفم 4
  3. علی جردن

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    با اینکه وکثر تست کننده ها بخاطر جزئیات بنتلی تحسین می کنند بنده مخالفم همه جزئیات در سطح کامل رعایت نشده مثال : دسته راهنما و برف پاک کن بجای هم رنگ بودن با رنگ چرم فرمان و صندلی مشکی هست !!!!! نظرتون چیه ؟

    موافقم 5
    مخالفم 43
  4. فقط انگلستان

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    خودرو اول مورد علاقم💖
    چه کیفیت سواری بالایی داره
    چه کیفیت متریال بالایی داره
    چه زیبایی قابل تحسینی داره
    چه کابین خیره کننده ای داره
    چه هیکل بزرگ وقشنگی داره
    💖💖💖

    موافقم 42
    مخالفم 5
  5. Siyavash

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    تویه این سبک ماشین هایه gt اول همین بنتلی رو دوس دارم.بعد بنتلی بی ام و m8 رو خیلی دوس دارم جفتشونم در اوج زیبایی پرفورمنس عالی رو در اختیار راننده میزارن یه فیلم درگ از مت واتسون هست بین این دوتا واقعا رقابت پا به پایی داشتن و خیلی بهم نزدیک بودن هم تویه درگ ۴۰۰ متر و هم تویه رولینگ و هم از نظر قدرت ترمز هم مثل هم بودن ولی نهایت سرعت بنتلی ۳۰ کیلومتر بیشتره از اینور هم m8 تویه جاده هایه پیچ در پیچ بهتر از بنتلی هست…البته ماشین هایه بی‌نظیر دیگه ای تویه این کلاس هست از جمله استون مارتین..فراری روما و ۸۱۲.حتی میشه پورشه ۹۱۱ توربو اس رو هم تویه این کلاس قرار بدیم..ولی من به ترتیب تویه این کلاس..بنتلی..m8 فراری ۸۱۲ و استون رو میپسندم💯💯💯❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. JaMsHiD

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (2754 ديدگاه)

    موقعی رولز رویس سوار میشی باید ردیف عقب بشینی تا بتونی از امکانات وسیع خودرو بهره مند بشی . ولی موقعی پشت یه بنتلی نشستی ، نیازی به این کارا نیست . فقط گاز بده و لذت ببر که چطور ماشین با نرمی و لطافت جاده رو شخم میزنه و از چرم کابین لذت ببر . من به شخصه بنتلی انتخاب اولمه بعد رولز رویس . به عنوان یه ماشین باز که دوست دارم خودم پشت فرمون بشینم

    موافقم 29
    مخالفم 3
  7. Soroush

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    کامل ترین گرندتورر حال حاضر دنیا همین کانتیننتاله

    موافقم 33
  8. Moein

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    مازراتی گرن توریسمو و همین بنتلی زیباترین و کاملترین گرندتورهای بازار هستن

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Hyonda is love

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
      سوابق: (32 ديدگاه)

      اصلا اسم گرن توریسمو رو باید گل گرفت

  9. مجتبی .

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    سیستم بنگ اند اولوفسن کاری میکند که موزیکی که ازآن متنفرید دلنشین بنظر برسد…البته اون فضا هم بی تاثیر نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 2
  10. yaghoub

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    😍

    موافقم 2
    مخالفم 2
  11. EODE

    ۲۰ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بهترین خودروی جی تی قطعا کانتیننتال هستش .

    موافقم 12
    مخالفم 1
  12. Dariush saadat

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هیچ کمپانی نمیتونه مثل بتلی از فضای قسمت دسته دنده و اطراف آنقدر زیبا و کاربردی استفاده کنه هیچ برندی
    واقعا آدم محو تماشا میشه چقدر رویایی چقدر استثنایی چقدر چشم نواز

  13. BMW

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    همینطوری این مدل بنتلی خاص هست دیگه نیاز نیست توضیح داده بشه😂🥲👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا