بنتلیلندروور-رنجروور

جدال بنتلی بنتایگا و رنجروور در آفرود گران‌قیمت!

این روزها برای بسیاری از خریداران خودروهای لوکس و گران‌قیمت، شاسی‌بلندها به انتخاب اول تبدیل شده‌اند. به همین دلیل، خودروسازان بزرگ و کوچک روی این بخش سودآور تمرکز کرده‌اند و رولزرویس، بنتلی، لامبورگینی، آستون‌مارتین و… وارد این فضا شده‌اند. بااین‌حال، هرچند این شاسی‌بلندها همگی قیمت گران و قدرت فراوانی دارند اما در توانایی‌های آفرود هرگز در یک سطح نیستند.

برای نشان دادن این موضوع، کارواو در یک نبرد آفرود، بنتلی بنتایگا را در برابر رنجروور قرار داده است. این دو شاسی‌بلند لوکس و گران‌قیمت در اینجا با یک سری چالش‌های آفرود مواجه می‌شوند که توانایی‌های بیراهه نوردی آن‌ها را می‌سنجد. در سینهٔ رنجروور یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ساخت ب‌ام‌و قرار دارد که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، بنتایگا به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی کم‌حجم‌تر مجهز است که خروجی بالاتری برابر با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنتلی با وزن ۲۴۱۵ کیلوگرمی از رنجروور ۲۵۱۰ کیلوگرمی سبک‌تر است اما این شاسی‌بلند مجلل گروه فولکس‌واگن در جایی که برای خودروهای آفرودی بسیار مهم است یعنی فاصله از زمین مغلوب رنجروور می‌شود زیرا تنها ۲۴۷ میلی‌متر از زمین فاصله دارد که بسیار از فاصلهٔ ۲۹۵ میلی‌متری رقیب کمتر است. همچنین بنتایگا در زوایای حمله، فرار و شکست هم مغلوب رنجروور می‌شود.

این موضوع برای بنتلی مشکل‌سازی می‌شود و نمی‌تواند دو چالش پایانی را تکمیل کند. اوورهنگ‌های بنتایگا خیلی کشیده هستند که این در کنار فاصلهٔ بسیار اندک از زمین باعث می‌شود نتواند به شکل ایمن و بدون احتمال آسیب‌دیدگی در چالش‌های نهایی کارواو شرکت کند. از سوی دیگر اما رنجروور همهٔ چالش‌ها را به پایان رساند و با قاطعیت شاسی‌بلند بنتلی را مغلوب کرد. تنها برد بنتایگا در این رقابت در اولین چالش رقم خورد که مسابقهٔ درگ در بالا رفتن از تپه بود. این خودرو در چالش مانور پذیری هم آسیب دید یعنی جایی که سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب رنجروور به آن کمک کرد تا پیچ‌های تند را پشت سر بگذارد. شاسی‌بلند مجلل لندروور در چالش پایین رفتن از سراشیبی هم رقیب را شکست داد.

هردوی این خودروها شاسی‌بلندهای مجلل و گران‌قیمتی هستند که به‌ندرت برای آفرود استفاده می‌شوند اما اگر مجبور باشید یکی از آن‌ها را برای تفریح‌های آخر هفته در مسیرهای خارج جاده‌ای انتخاب کنید رنجروور عالی خواهد بود. اوورهنگ‌های کوتاه، قفل‌های دیفرانسیل و فاصلهٔ زیاد از زمین، این ماشین را به یک ستارهٔ درخشان در آفرود تبدیل کرده‌اند حتی اگر قیمت بالای آن بسیاری از خریداران را از خروج از مسیرهای آسفالت منصرف کند.

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور P530

بنتلی بنتایگا S

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۳۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۵۱۰ کیلوگرم ۲۴۱۵ کیلوگرم
قیمت ۱۱۵,۰۰۰ دلار ۲۲۲,۵۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    الان این آفرود بود؟ / آفرودر بودن با لوکس بودن به شدت در تناقض هستن / با کت شلوار بری اورست فتح کنی ..

    موافقم 32
    مخالفم 36
    1. shirko

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (271 ديدگاه)

      خسرو عجب مثال زیبایی زدی 😄👏

      موافقم 24
      مخالفم 10
      1. Khosrow

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        😁🖤 ..

        موافقم 5
        مخالفم 7
    2. Muty

      ۵ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      آفرودر بودن با لوکس بودن به شدت در تناقض هستن / با کت شلوار بری اورست فتح کنی

      اتفاقا مثلا خوبی نبود !
      مثل اینکه با همسرت با کت و شلوار و کروات بری بیرون! یه ساند.یسی وسط راه مزاحمت بشه
      تو کت و کروات و ساعت مچی سویسی ات را در بیاری بدی خانم و از خجالت طرف در بیای !!! باید این توانایی را داشته باشه برای اون مواقع که چُس نشی روتو بکنی اونور و بری
      بله دادا

      موافقم 10
      مخالفم 1
  2. کرگدن باواریا

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (777 ديدگاه)

    رنجروری که شیب ۴۵ درجه رو عین باقلوا میره قابل مقایسه با هیچ شاسی بلند فول سایز لوکس نیست مگر لکسوس ال ایکس

    موافقم 46
    مخالفم 6
    1. ❤BMW❤

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      هر دوش عالیه ولی رنجروور رو بین این دوتا انتخاب می‌کنم

      موافقم 27
      مخالفم 1
  3. یوسف

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    52 سال سابقه درخشان پرچمدار تمامی شاسی بلندهای کره خاکی باعث تعظیم اونا پیش شاه شاهان نباید باعث تعجب بشه

    موافقم 37
    مخالفم 14
    1. corvette

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (370 ديدگاه)

      اینایی که فرمودین
      بیشتر به جیپ نمیخوره ؟

      موافقم 16
      مخالفم 31
      1. مازیار

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        نه دیگه وقتی میگه شاه شاهان یعنی اونی که تو “تمام موارد” دست بالا رو داره که جواب فقط همونه

        موافقم 20
        مخالفم 3
      2. وی

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (376 ديدگاه)

        خیر نمیخوره

        موافقم 13
        مخالفم 1
    2. JDM

      ۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (203 ديدگاه)

      تاجایی که ما یادمون میاد اوایل دهه 2000 شاسی بلند های کره ای بیرون اومدن

      موافقم 3
      مخالفم 20
      1. GMA

        ۲ آبان ۱۴۰۱
        سوابق: (849 ديدگاه)

        JDM
        داره میگه کره خاکی، نه کره جنوبی😐😂

        موافقم 17
        1. JDM

          ۲ آبان ۱۴۰۱
          سوابق: (203 ديدگاه)

          عه تر زدیم….

          موافقم 11
  4. amir1400

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی خوب بودن ، ولی باید توجه کرد که هدف از تولید این دو تا آفرود سنگین نبوده اما خب جدال قشنگی بود این دو تا برای رانندگی لوکس و راحت ساخته شدن و البته پز دادن و گرنه اگر شما یه شاسی آفرودی بخواید با ۸۰ هزار دلار میتونید تویوتا لندکروز بگیرید که قطعا در آفرود عملکرد بهتری نسبت به این ۲ داره چون ماشینی که برای آفرود ساخته شده

    موافقم 9
    مخالفم 27
  5. Reza Waffen SS

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    رنجروور انتخابم

    موافقم 26
    مخالفم 1
  6. datsun

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3961 ديدگاه)

    رنجرور اینجا ربع توانای هاش رو هم نشون نداد

    موافقم 29
  7. Royal Driver UK 70

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    کسی با همچین ماشینایی نمیره آفرود، اما کارای مت واتسون همچنان فان و جالبه

    موافقم 15
  8. mahan

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    انتخابم رو همه میدونن چیه.سلطان کار درست.ورزشکار مسنی که هنوز از خیلی جوونا اماده تره و یک کت و شلوار برند پوشیده که کاملن فیت تنشه و باطن از سیمای ظاهر پیداس

    موافقم 13
  9. احمدرضا

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (749 ديدگاه)

    هر دو معرکن اما من رنجی رو بیشتر دوس دارم

  10. بهرام

    ۲ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اتفاقا رنجروور خیلی آفرودر گردن‌کلفتیه. منتها به دلیل قیمت بالا و سیر تدریجیش به سمت لوکس بودن، کمتر ازش در این جهت استفاده میشه.
    سابقه و تجربه رنجروور در ساختن خودروهای آفرود، حتی از لندکروزر هم بیشتره. البته از نظر فراوانی قطعات و قیمت مناسب و پشتیبانی خدمات پس از فروش در حد تویوتا نیست.
    ولی مطمئنم که در چنین تست‌هایی می‌تونه خیلی از آفرودرهای سرشناس رو شرمنده کنه

    موافقم 12
  11. امیر

    ۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (67 ديدگاه)

    بنظرم
    این مسابقه باید بین
    بنتلی و لروز رویس میزاشتن

  12. aryan

    ۱۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    جای لندکروز خالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا