شرکت بنتلی بریتانیا از خودروی سفارشی و تولید محدود بتور کانورتیبل با ۷۴۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.
پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی همچنان در سینه محصولاتش میتپد و یکی از جدیدترین این خودروها بتور است که نام خود را از یک دریاچه در بالی اندونزی گرفته است. خودروی موردبحث اساساً نسخه روباز از بتور کوپهای محسوب میشود که سال ۲۰۲۲ معرفی شد اما مدل کانورتیبل ویژگیهای انحصاری بیشتری دارد. این خودرو تنها به تعداد ۱۶ دستگاه تولید خواهد شد درحالیکه سقف تولید نسخه کوپه آن ۱۸ دستگاه بوده است.
اگرچه بتور کانورتیبل آخرین بنتلی مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربو نیست اما جزو واپسین محصولات شرکت با این نیروگاه پرقدرت به شمار میرود. بتور کانورتیبل به قویترین نسخه از پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی مجهز شده و ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۹۹ نیوتون متر گشتاور دارد. با عنایت به چنین قدرتی میتوان حدس زد بتور کانورتیبل از نظر پرفورمنس پا به پای برادر کوپه پیش خواهد رفت. شایان ذکر است پیشرانه ۱۲ سیلندر موردبحث بیش از ۲۰ سال است که در خط تولید قرار دارد و در طول این سالها حدود ۴۰ درصد قویتر شده و مصرف سوخت آن نیز ۲۵ درصد کاهش یافته است؛ اما نیروی تولیدی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک راهی چرخها میشود. مهندسان بنتلی همچنین سیستم اگزوز آکراپویچ را با تیتانیوم تولید کردهاند و حتی برخی بخشها با تکنولوژی پرینت سهبعدی ساخته شده است.
در تمامی تصاویر رسمی منتشر شده، بنتلی بتور کانورتیبل با حالت روباز دیده میشود اما میدانیم که سقف نرم خودرو پشت صندلیها پنهان شده است. تنها ۱۹ ثانیه زمان برای باز یا بسته شدن سقف لازم است و این کار تنها با فشار یک دکمه صورت میگیرد. البته این کار تا حداکثر سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت انجام خواهد شد. بنتلی قول داده خریداران به آپشن های بسیار زیادی به منظور شخصیسازی تمامی بخشهای خودروی خود دسترسی خواهند داشت.
بنتلی بتور کانورتیبل فقط با طراحی دو نفره عرضه میشود درحالیکه خودروی کانتیننتال جی تی کانورتیبل دارای صندلیهای عقب نیز هست. در مقایسه با مدل کوپه مجهز به اسپویلر عقب فعال، این خودرو فضای سر بینهایتی دارد و از اسپویلر یکپارچهای سود میبرد. رینگهای ۲۲ اینچی نیز با ظاهر جدید خود کاملاً در معرض توجه قرار دارند. نکته دیگر به پوشش جدیدی مربوط میشود که سقف پارچهای را در زمان تا شدن پنهان میکند.
بریتانیاییها میگویند خودروی موردبحث که در تصاویر دیده میشود پروتوتایپ شماره صفر از خودروست و درست به اندازه مدلهای تولیدی جذاب و خیالانگیز است. این خودرو از رنگ موسوم به ورمیلیون براق ساتین در بدنه استفاده کرده و تریم فیبر کربن براق نیز همراه آن است. داخل کابین نیز عناصر رز گلد برای هماهنگی با گوشی آیفون مالک دیده میشود. این بخش خودرو ترکیبی از دکمهها و نشانگرهای سنتی و البته ساعت آنالوگ برگرفته از کانتیننتال جی تی کانورتیبل را به نمایش میگذارد.
بنتلی اشارهای به قیمت محصول جدید خود نکرده اما قطعاً حداقل قیمت بتور کانورتیبل ۲.۱ میلیون دلار درخواستی برای نسخه کوپه خواهد بود که رقم بسیار گزافی است چراکه قیمت کانتیننتال جی تی اسپید کانورتیبل از حدود ۳۳۰ هزار دلار شروع میشود. اگرچه شمارش معکوس برای بازنشسته شدن پیشرانه ۱۲ سیلندر بنتلی و پیشرانه ۱۰ سیلندر هوراکان و R8 شروع شده اما گروه فولکسواگن هنوز هم پیشرانههای پرحجم را تولید میکند. لامبورگینی روئلتو از پیشرانه ۱۲ سیلندر استفاده میکند و بوگاتی نیز قرار است جانشین شیرون را با نیروگاه جدید ۱۶ سیلندر روانه بازار کند.
R
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳زیباترین بنتلی تاریخ
یه ماشین کامل و بی نقص
اولین بنتلی که دوست دارم داشته باشمش
کاش تولید محدود نمیکردن
ممد ژانگولر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بازم به این ماشین چقدر طراحیش به دل میشینه نسبت به رولزرویس قبلی . یک طراحی بی نقص با تم آئودی تی تی یا بطور کل دمیدن روح آئودی . کجان اونایی که میگن وقتی فولکس شرکتهای ورشکسترو میخره نابود میکنه . تو خود ایران هر کی فولکس تیگوان و پاسات و گلف از قبل داره خیلی شیک دارن میرونن و اصلا فروشنده نیستن. طراحی و کیفیت ساخت ماشیناشون طوری هست که حالا حالاها احتیاج به تعویض نمیبینن .خوش به سعادت اونایی که محصولات فولکس خریدن .
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کمپانی بنتلی مدتهای طولانی هستش که بخاطر تولید ماشینای لوکس و سطح بالا شناخته میشه و بخش خاصی از بازار خودروهای لوکس رو به خودش اختصاص داده جوری که فقط افراد فوق ثروتمند میتونن نزدیک محصولاتش بشن چون قیمتی بالاتر از حتی خونه های لوکس تو اروپا و آمریکا داره ……….. درسته که سود این کمپانی انگلیسی قابل توجه هستش ولی باید این رو هم در نظر بگیریم که کمپانی بنتلی منابع و هزینه های قابل توجهی رو هم صرف ساخت خودروهای خودش میکنه تا بتونه بین بهترینای دنیا جا بگیره
پیام
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳رنگ مشکیش جذابه
S
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی من بازم نسل دوم کانتیننتال رو زیباترین بنتلی میدونم
RAM1500TRX
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳کلمه سلطان برازنده بنتلیه….
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب ماشینی همش طلاست
sinasvj
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا روح نوازه
cyrus-az
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشینی که هم میشه ازش لذت برد هم زیباست و هم لوکس. واقعا دوست داشتنیه.
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳طراحیای زیادی تو دنیا انجام میشه ولی فقط بعضیاشون عملی میشن و در نهایت تولید میشن و میرسن به بازار خودرو ولی خیلیاشونم واسه همیشه روی همون کاغذ باقی میمونن ………. و حتی بازم از بین اون طراحیهایی که عملی شدن یکی دوتا طرح رویایی و بی همتا و برجسته که به دست هنرمندان استادان بزرگ و صاحب سبک طراحی انجام شدن بیشتر به چشم میان و از بقیه متمایز هستن و همه رو مجذوب خودشون میکنن
FY
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جلوش اونقدر دوست ندارم …. انگار مصنوعی هست😁 خیلی صنعت شکنانه هست🤔
NAVID۰۰۹۸
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳عجیب عاشق بنتلی و مدلهای مختلفش هستم ❤.
به نظر من بنتلی برندهی لاکچریسازی انگلستان هست که به آلمانیها رسید!!!
BMW رولزرویس را فقط به روزرسانی محدود میکنه در صورتی که همه چیزش سری۷ و X5 هستش با زَلَمزیمبو اضافه که اونم شرکتهای خدماتی تیونینگی همچون منصوری ضریفتر و بهترشو میسازه!!!
اما بنتلی با فولکس ، متحول شد ، گسترده شد ، متنوع شده ، جذاب و کاریزما شد!!!
محصولات بنتلی را میشه دید و در مورد جزئیاتش بحث و نقد کرد !!!
با چوب و چرم و آلومینیوم بازی میکنه تا به یه هنری برسه !!!
رولزرویس یه برند اصیلِ انگلیسی هستش اما نگاه کردن به ساختههاش حس کِرِختی میده و فقط چرم چوب آلومینیوم رو چَپونده تو اتاقشون با چندتا طرح که انگاری تو یه کارگاه زیر پلهای منتاژ شده !!!
به بنتلیها نگاه کنید ، یاد چی میوفتین؟؟؟
من که یادِ مردانِ قدرتمند و جذاب سلبریتی میوفتم!!!
به رولزرویسها نگاه کنید ، یاد چی میوفتید؟؟؟
من که یادِ پیرمرد نچسبا میوفتم که به سبب اَملاک زیاد و اجارهبگیری خاندانشون فقط گذر عمر میکنند و فقط میخوان تو مهمونیها و جلساتِ مختلف بگن ما اصالت داریم ولی جذابیت و هنر خیر!!!
البته چه خوب شد که در گذشته اینها فروخته شدن به آلمانیها و اگر نه امروز اگر میخواستند فروشی باشند ، چین و هند مجالی برای آلمانیها باقی نمیگذاشتند و امروز شاهد بزرگنمایی هنر در ساختِ این دو انگلیسی نبودیم!!!
در آخر هم بگم که رولزرویس بد نیست ، ما کی باشیم که بخواهیم زیر سوال ببریمش ، اما زیادی سنگینِ و فقط پشت نام و آوازهی برندش داره اسم میفروشه نه چیزی دیگر!!!
زیزیگولو
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳اسم بنتلی از قدیم با قدرت و اصالت همراه بوده تا الآن و یه تاریخچه خیلی غنی داره که شروعش با تولد صنعت خودرو برابری میکنه ………. انتخاب چندتا از بهترین ماشینای بنتلی خیلی کار سختیه چون پیدا کردن یک مدل از بنتلی که عالی نباشه غیر ممکن هستش
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شما رولزرویس رو زیر سوال نبردی چون همه براش سرو دست میشکنن پس اگه بخواهی هم نمیتونی زیر سوال ببریش
با این مثال اشتباه شما فقط بد خودتو زیر سوال بردی NAVID۰۰۹۸ چون مثال تشابه بد اشتباهی گفتی و فقط خودتو زیر سوال بردی وقتی نمیدونی چرا میگی 😂
یاس ی
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب خوشکلیه، بنتلی را برای راننده های مولتی میلیاردر هستش و رولزرویس برای مدیران مولتی میلیاردر
مازیار
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نمیشه ازش ایرادی گرفت اما به نظرم بنتلی بکلار خاص تر و جذاب تره
عارف
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳زیبا ، چشم نواز ، پرقدرت و خواستنی . هرچند زیبایی در کلمه و جمله قابل وصف نیست وباید لمس کنی تا متوجه بشی
Siyavash
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳الهه زیبایی دنیای خودرو❤️🔥❤️🔥
𝐀𝐥𝐢
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بی نهایت زیباست ولی حیف که تولید محدود
SS
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم طراحی جالبی نداره و اصالت بنتلی توش دیده نمیشه
بیشتر شبیه ترکیب جگوار اف تایپ و اس کلاس کانورت هست تا یه بنتلی
RAM1500TRX
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳این سلطانه….
بنتلی فقط با چراغهای گردش قشنگتره…
رامتین
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳چقدر طراحی تمیز و لوکسه. واقعا از این منظر بی همتاست در بین کلیه خودروسازها. رولزرویس بیشتر اشرافی هست تا لوکس از دید مدرن. چون واژه لوکس با زیبایی “همه پسند”، همراه هست اما رولزرویس چنین تعریفی نمیشه ازش داشت. دقت کنید “همه پسند” بودن در حیطه رولزرویس صدق نمیکنه.
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا باشکوه و خیال انگیز و بقدری زیباست که نبض ادمو کنترل میکنه
علی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳رولزرویس حتی توی رویا هم نمی تونه به کیفیت ساخت بنتلی دست پیدا کنه
تنها رقیب این میباخ هست
بنتلی و میباخ همیشه از رولزرویس بالاتر بودن