یکی از خاصترین خودروهایی که در هفته خودرویی مونتری ۲۰۲۲ رخنمایی کرد بنتلی بتور بود. این خودرو به عنوان یک گرندتورر سفارشی و تولید محدود راهی جادهها خواهد شد.
هماکنون تستهای جادهای دو نسخه پیشتولیدی از بتور در اروپا شروع شده تا از رعایت تمام و کمال استانداردهای سختگیرانه بنتلی در این خودروها اطمینان حاصل شود. قرار است ۱۲۰ تست مختلف در طول ۵۸ هفته با بتور انجام شود. بنتلی یکی از این خودروها را بتور شماره صفر مینامد. تیم مهندسی این خودروساز بریتانیایی خودروی موردبحث را دقیقاً بر اساس نمونههای تحویلی به مشتریان آتی خواهند ساخت. بنتلی از رنگ بدنه سفارشی بنفش برای این خودروی تست استفاده کرده و درعینحال بخشهای اسپلیتر، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب را با استفاده از فیبر کربن براق نگه داشته است. جلوپنجره نیز در میانه دارای رنگ بنفش بوده و سپس در لبههای بیرون به مشکی کریستالی تغییر رنگ میدهد. همین تریم در اطراف کاپوت و بخش پایینی پنجرهها نیز بکار میرود و رنگ تیتانیوم ساتین را به خود میگیرد.
پیکانهای کوچک روی بدنه نیز جزو ویژگیهای منحصربهفرد بنتلی بتور هستند. مهندسان با این پیکانها میتوانند حرکات پانلهای بدنه در زمان تستها را بررسی کنند. بنتلی بتور شماره صفر مأموریت مهمی را بر عهده دارد زیرا سفر ۲۵۰۰ کیلومتری این خودرو از آلمان شروع شده و از کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا عبور میکند. این خودرو سپس هفت هفته را در تستهای هندلینگ و سرعتهای بالا سپری خواهد کرد. پس از آن نیز ۷۵۰۰ کیلومتر رانندگی در شرایط واقعی انجام خواهد شد.
این تستها جدای از ۱۰۰ هفته توسعه قوای محرکه بتور هستند. خودروی موردبحث قویترین خودروی تاریخ بنتلی به شمار میرود چراکه نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توئین توربوی آن ۷۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور دارد. از طرف دیگر گرندتورر بنتلی باید سواری راحتی داشته باشد و به همین خاطر از سیستم تعلیق بادی استفاده میکند. آنتی رول بارهای فعال و فرمان پذیری چرخ های عقب نیز جزو دیگر ویژگیهای بتور هستند. هر بنتلی بتور سفارشی دارای ویژگیهای خاص خود خواهد بود. این برند در داخل کابین متریالی همچون چرم ایتالیایی یا اسکاتلندی را سفارش میدهد. کفپوشها نیز از نخ بازیافتی هستند و مشتریان حتی میتوانند از طلای ۱۸ عیار در بخش داخلی استفاده کنند. تنها ۱۸ دستگاه بتور برای مشتریان تولید خواهد شد و هریک حدود ۲ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. اولین نمونههای این خودرو از اواسط سال ۲۰۲۳ تحویل مشتریان خواهند شد.
دانیال
۱۳ آذر ۱۴۰۱وحشتناک خوشگله اما در مقایسه با نمای عقب ، نمای جلو می بایست بهتر کار میشد ( نظر شخصی )
کافر مقدس
۱۳ آذر ۱۴۰۱به زودی یک ماشین چینی با این شمایل خواهیم دید
رضا
۱۳ آذر ۱۴۰۱عاشقش شدم
مهران
۱۳ آذر ۱۴۰۱زشت…
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آذر ۱۴۰۱قشنگ
ناشناس
۱۳ آذر ۱۴۰۱جالبه زبان طراحی بنتلی های برقی اینگونه خواهد بود
reza342
۱۳ آذر ۱۴۰۱چرا اینقدر خوبه؟ با نگاه بهش تمام نداشته های آدم جلوش ظاهر میشه…
احمدرضا
۱۳ آذر ۱۴۰۱خیلی خوشگله ولی این قیمت نمی ارزه
حتی با این تعداد تولید
Reza Waffen SS
۱۳ آذر ۱۴۰۱رنگ زرد بیشتر بهش میومد
THE1
۱۳ آذر ۱۴۰۱رخش ادمو یاد مکوئین تو انیمیشن ماشین ها میندازه….
ولی در کل یا شاهکار دیگه از بنتلیه و مثل رولز رویس تو پاچه هم نمیکنه، همینو رولز رویس میزد اطلاعتشو فاش نمیکرد و میگفت ۳۰ ملیون دلار اخ کنین بیاد….
دکتر
۱۳ آذر ۱۴۰۱اصلا ابهت کانتیننتال رو نداره! اصلا
مهردادکمال
۱۳ آذر ۱۴۰۱۲میلیون دلار برای این سوپر جی تی خیلی گزافه!! همین چند سال پیش ۹۱۸اسپایدر و لافراری مکلارن p1 یا سنا از این خیلی ارزانتر بودن و واقعا اون ها خیلی ارزش در قبال قیمت بالاتری هم داشتن هر چقدم تک ساخته اما کلاس پایینتری از هایپر کارها داره
جناب ایکس
۱۳ آذر ۱۴۰۱موندم چطوری در عین این همه مدرن بود با دیدنش حس کلاسیک بهم دست میده
امیرحسین
۱۳ آذر ۱۴۰۱زیبایی وصف نشدنی
خیلی باشکوه طراحی شده وحشتناک دوستش دارم
کاشکی از چند موتور الکتریکی هم استفاده میشد تا هم قدرت بیشتر میداد و هم دوست دار محیط زیست میشد
همین الان ک شاهکار خلق کردن اونموقع من جونمو واسش میدادم
درست زبان طراحی خود بنتلی هست ولی یه نمای ماسل کار هم داره که منو شیفته خودش میکنه
یه سدان اسپرت کلاسیک ماسل !
چیه این لعنتی جذاب
نمی تونم بیان کنمش
Royal Driver UK
۱۳ آذر ۱۴۰۱فوقالعاده طراحیش چشمنوازه دمه بنتلی گرم.
برندیه که هیچ وقت در نشون دادن قدرت کم نمیاره
Roham
۱۳ آذر ۱۴۰۱چرا شبیه بنتلی نیست؟!!!
مجید
۱۴ آذر ۱۴۰۱بنفش زیاد بهش نمیاد