بنتلی

معرفی بنتایگا EWB مولینر، لوکس‌ترین و گران‌ترین شاسی‌بلند بنتلی

بنتایگا EWB مولینر که به‌عنوان پرچم‌دار جدید بنتلی معرفی شده است، از ویژگی‌های چشمگیری بهره می‌برد و شبیه یک گالری هنری روی چرخ به نظر می‌رسد.

بنتلی بنتایگا EWB مولینر (کشیده) به‌عنوان پرچم‌دار جدید برند بریتانیایی معرفی شده است. به گفتهٔ بنتلی، این خودرو در داخل فضای بیشتری نسبت به تمام رقبا ارائه می‌کند و بسیار قابل سفارشی‌سازی خواهد بود. این خودرو که ساختهٔ دست صنعتگران مولینر (بخش اتاق‌سازی داخلی بنتلی) است، شبیه یک گالری هنری روی چرخ به نظر می‌رسد.

بنتایگا EWB مولینر که به‌صورت چهارنفره قابل خریداری خواهد بود، به‌صورت استاندارد با صندلی‌های ایرلاینی بنتلی ارائه می‌شود. این صندلی‌ها که به ۱۲ موتور برقی و تنظیم ۲۲ جهته مجهز هستند، توسط بنتلی پیشرفته‌ترین صندلی‌های خودروی جهان توصیف شده‌اند؛ اما این صندلی‌های ایرلاینی برای بنتایگا EWB معمولی هم قابل سفارش است، بنابراین، نسخهٔ مولینر برای توجیه عنوان پرچم‌دار خود چه چیزهایی را ارائه می‌کند؟

ویژگی‌های اختصاصی این نسخه از تودوزی چرمی مولینر با دوخت الماسی برای صندلی‌ها و رو دری‌ها آغاز می‌شود. تریم چوبی گرند بلک، طرح الماسی سه‌بعدی روی کنسول مرکزی و نام مولینر روی هرکدام از صندلی‌ها هم از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند مجلل بریتانیایی هستند. در سراسر کابین خودرو از چرم Olive Tan استفاده شده که برای تولید آن از آب پسماند صنعت روغن‌زیتون استفاده می‌شود. علاوه بر این، کف‌پوش‌های کابین هم حالا صد درصد از نایلون بازیافتی ساخته شده‌اند.

بنتایگا EWB مولینر به‌صورت استاندارد از سیستم نورپردازی الماسی بنتلی هم بهره می‌برد. این شامل دوازده LED در هر کدام از درهای جلو و ۲۲ عدد در هرکدام از درهای عقب می‌شود که از طریق سوراخ‌های کوچکی روی چرم (کوچک‌تر از یک میلی‌متر)، نور ساطع می‌کنند. این نسخهٔ خاص در بیرون هم از رینگ‌های ۲۲ اینچی اختصاصی با درپوش‌های ثابت بهره می‌برد. طرح دو الماسی مولینر برای جلوپنجره، ورودی‌های هوای سپر و دریچه‌های هوای روی گلگیر جلو به همراه قاب نقره‌ای مات آینه‌های جانبی هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی این بنتایگا هستند.

علاوه بر این، خریداران می‌توانند نسخهٔ مولینر بلک‌لاین را هم انتخاب کنند که تمام قطعات کرومی بیرونی را مشکی‌رنگ می‌کند. زیر کاپوت این شاسی‌بلند مجلل بریتانیایی همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی نسخهٔ معمولی قرار گرفته است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف این موتور در ترکیب با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک، بنتایگا EWB مولینر ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد.

قیمت شاسی‌بلند پرچم‌دار بنتلی هنوز اعلام نشده است اما ازآنجایی‌که قیمت نسخهٔ کوتاه بنتایگا مولینر از حدود ۳۰۰ هزار دلار آغاز می‌شود. انتظار می‌رود نسخهٔ EWB گران‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Arian razmi pedal

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نمی تونم توصیفش کنم واقعا زیباست

    موافقم 37
    مخالفم 4
  2. Arian razmi pedal

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    نمی تونم توصیفش کنم واقعا زیباس

    موافقم 17
    مخالفم 4
  3. R

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    ویژگی لوکس بنتلی جدید چیست که قیمتش را توجیه کند؟ دوخت لوزی لوزی که بهش میگن دوخت الماسی!

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. مجتبی .

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      مولینر معمولا تغیرات ملایم وکمی انجام میده تا ظاهر ماشین روبهترکنه نه مثل منصوری که کلا عوض میکنه بهمین خاطر اصل واصالت ماشین کاملا حفظ میشه حق هم داره ماشینی دراین سطح به خودی خود فوق العاده هست وفقط چندریزه کاری تبدیلش میکنه به عالی. من اینجور تیون روترجیح میدم تا تغیر کامل.

      موافقم 19
      مخالفم 1
  4. رضا

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (126 ديدگاه)

    احتمالا بیست سال دیگه این مدل رو هم پیکاپ کنن!

  5. مازیار

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (874 ديدگاه)

    هیچوقت با ظاهر اس یو وی بنتلی کنار نیومدم برخلاف داخل باشکوهش. حتی کالینن رو از این لحاظ بهتر می دونم
    شایدم عکس اینطوره

    موافقم 18
    مخالفم 3
  6. Amirmohammad

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    اقای دهقان خیلی از مقالات و مقایسه های بین خودرو هارو پوشش نمیدین اصلا،از خیلیاشون ماه ها با حتی یک سال هم گذشته.بهتر نیست جای اینکه راجع به لاستیک یا کمپرسور ماشین یا معرفی لاماری تو ایران و تیگو ۸ بیاین مقایسه های خودروهای روز جهانی رو کار کنین که سایت های خودرو مثل موتور وان با موتور ترند و غیره میسازن.قطعا برای مخاطب خیلی جذاب تره

  7. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چقدر لوکس هست موتور قوی
    دیگه چی می خوای یه زن خوب
    همین

    موافقم 13
    مخالفم 1
  8. مهران

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    زشتِ لوکس…

    موافقم 9
    مخالفم 11
  9. lelewed933

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    چراغای عقب جالب نیست

    موافقم 7
    مخالفم 8
  10. مجتبی .

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    چه میکنه این مولینر. بنظر من بنتایگای کشیده علاوه بر فضای بیشتر تناسب بهتری هم داره وزیباتره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  11. سرزمین آفتاب تابان

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    واقعا از نسخه کوتاهش زیبا تره
    توی این نسخه هم عاشق رینگ های مخصوص مولینر ام

  12. مهران

    ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    همین طراحی رو اگه چین یا کره یا…زده بود همه میگفتن زشتِ
    اما…
    جواب خیلی از قضیه هاس این موضوع

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Mr

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      حرص نخور فقط ایرانیا از این اخلاقا دارن
      یکم سایت های خارجی رو بخونید میفهمید هیچکس با طراحی های چینی یا کره ای مشکلی نداره کلی خاطر خواه هم از همه کشورها داره
      ما ایرانیا چش نداریم ببینیم یک کشور داره رشد می‌کنه
      اینقدر رهنمون بسته هست که فکر میکنیم چون امارات یه زمانی کویر بوده تا ابد باید کویر بمونه یا چین اگر فقیر بوده تا ابد باید همون‌طور بمونه
      نه عزیزان ، دنیا همیشه در گردشه و همیشه یه سری چرخه وجود داره و باعث میشه در این چرخه ها شرایط تغییر کنه
      خنده داره کاراتون

  13. aR

    ۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    وقتی bmw هست
    وقتی Toyota هست
    وقتی بنز هست
    دیگه چرا بنتلی

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا