بنتلی با معرفی نسخهٔ کشیدهٔ جدید بنتایگا با پسوند EWB، پنجمین مدل را به خانوادهٔ شاسیبلند لوکس خود اضافه کرده است. این نسخه روی راحتی بیشتر سرنشینان عقب تمرکز دارد و به پر کردن خلأ ناشی از حذف سدان مولسان کمک میکند. همانطور که از نام این نسخه مشخص است، اصلیترین ویژگی آن اضافه شدن ۱۸۰ میلیمتر به فاصلهٔ بین محورهای جلو و عقب است که فاصلهٔ محوری را از ۲,۹۹۵ میلیمتر به ۳,۱۷۵ میلیمتر رسانده است. به گفتهٔ بنتلی، تمام این طول اضافی به عقب کابین اختصاص پیدا کرده و فضایی بیش از هر رقیب لوکس دیگری را ارائه میکند.
اما بنتایگا EWB غیر از فضای پای بیشتر در عقب، چیزهای دیگری هم در چنته دارد که آن را به یک هتل مجلل تبدیل کرده است. بهعنوانمثال، به گفتهٔ بنتلی، صندلیهای جدید این شرکت پیشرفتهترین صندلیهایی هستند که تاکنون در یک خودرو نصب شدهاند. این صندلیها از تنظیمات تقریباً بیپایانی برخوردار هستند که از طریق نمایشگر لمسی قابلکنترل خواهند بود. بهعنوانمثال، پشتی صندلیها تا ۴۰ درجه به عقب خم میشود و امکان خوابیدن را برای سرنشینان عقب فراهم میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این صندلیها معرفی فنّاوری سنجش دما و هوا است. بله این روزها گرمکن و تهویهٔ صندلی در خودروهای لوکس ویژگیهایی معمولی هستند اما این فنّاوری جدید بنتلی میتواند دمای سرنشینان و همینطور رطوبت صندلیها را بررسی کرده و بر این اساس گرمکن، تهویه و یا ترکیبی از هردو را اعمال کند. این صندلیها همچنین برای اندازهگیری فشارِ روی سطح صندلی، به سنسورهایی مجهز شدهاند تا از این طریق، با اعمال تنظیمات کوچکی در شش ناحیهٔ فشار بدن در هنگام نشستن، خستگی را در سفرهای طولانی کاهش دهند.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای لوکس بنتایگا EWB نیز میتوان به درهای برقی برای اولین بار در یک بنتلی، گرمکن زیر آرنجی روی درهای عقب و زیر آرنجی مرکزی عقب و طراحی جدید دوخت الماسی شکل اشاره کرد. علاوه بر این، برای این خودرو آپشن نورپردازی الماسی هم قابل سفارش خواهد بود که نور چراغهای LED پنهان در رو دریها را از طریق سوراخهای ریز چرمها میتاباند و سرنشینان میتوانند رنگ و شدت نور را انتخاب کنند.
بنتایگا EWB بهصورت استاندارد با ترکیب صندلیهای ۱+۴ ارائه میشود که شامل دو صندلی عقب به همراه یک صندلی تاشوی کوچک بین آنها برای نشستن سرنشین سوم در سفرهای کوتاه میشود اما خریداران میتوانند بجای این صندلی، کنسول میانی عقب را سفارش دهند. در ظاهر این نسخه، طول بسیار بلند درهای عقب کاملاً مشخص است اما برای بیشتر متمایز کردن آن از نسخهٔ کوتاه استاندارد، بنتلی آن را به جلوپنجرهای با خطوط عمودی مجهز کرده که از فلاینگ اسپار گرفته شده است.
زیر کاپوت بنتایگا EWB هیچ خبری از نیروگاه W12 قدرتمند یا قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی شش سیلندر نیست و این نسخه با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو ارائه میشود. البته این موتور با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور، خودرو را ظرف ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
بنتایگا در حال حاضر مهمترین محصول بنتلی محسوب میشود زیرا بیش از یکسوم فروش این شرکت در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داده است. این شرکت انتظار دارد نسخهٔ EWB بتواند تا ۴۵ درصد از فروش آیندهٔ این شاسیبلند را از آن خود کند. قیمت این نسخه در ماههای آینده اعلام میشود و اولین نمونههای آن در اواخر سال جاری به خریداران تحویل داده خواهند شد.
Mosi
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا عالی ….
Reza Waffen SS
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بچه ها یدونه بنتلی بنتایگای خوشگل و جگوار F-Type وارد کشور شده حتما ببینید
https://www.instagram.com/tv/CdaAHkKIyrb/?utm_source=ig_web_copy_link
reza-srt
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هماهنگی طراحیش و سایز ریم هاش واقفا ظاهر خیلی بهتری داره نسبت به چیپ گرند واگونیر L
لوکس به تمام معنا
حامد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هیچوقت از اصالت نمیفته
محشره
Zero Hour
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱تو فورزا حس خوبی نداشت روندنش راستی این مایکرسافت چقدر احمقه واسه 120 تا سیستم اکانت جعلی ساختیم با یه ای پی نفهمیدن
TML BN
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من کلا بنتایگا بیشتر از همه بنتلی ها دوست دارم البته بقیه مدل ها خیلی خوبن مثل مولسان و اسپار و حتی جی تی ولی بنتایگا یک جیز دیگس
Manny
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا ماشین خوبیه من ازش راضیم بی صبرانه منتظر شروع فروشش هستم
ارشک
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی چراغهای عقبش جالب نیست