بنتلی جزییاتی از اولین نسخه از اولین شاسیبلند خود، بنتِیگا را اعلام کرد، خودروی جدید و بسیار مجهز این کمپانی که روی خط تولید شرکت در انگلستان رفته است.
پک مخصوص نسخه اول بنتیگا توسط رینگهای ۲۲ اینچی مشکی، چرخهای براق و پارکابی نورانی قابل تشخیص است. اولین موضوعی که در مورد این ماشین به ذهن خطور میکند این است که این شاسی بلند به شکل خیرهکننده دارای امکانات و قدرت است. درون این SUV توسط طراحی روکش مجلل صندلی بنتلی به نام “الماس درون الماس”، نورپردازی محیط و دوخت متضاد صندلیها مجهز شده است. عبارت First Edition روی صندلیها دوخته شده و وسط پرچم انگلستان نیز دیده میشود. این محصول دارای موتور ۶ لیتری ۱۲ سیلندر میباشد که ۶۰۸ اسب بخار تولید میکند که این توان شگفتانگیز، این شاسیبلند سنگین و لوکس را در زمانی حدود ۴ ثانیه به مرز سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرساند. حداکثر سرعت بنتیگا ۳۰۱ کیلومتر در ساعت است. بنتلی ادعا میکند که بنتیگا قدرتمندترین و سریعترین SUV حال حاضر جهان میباشد. “همراه با اولین نسخه، ما روح خودرو شاسی بلند اسپرت را در بنتیگا دمیدهایم. این ماشین به مجموعهای از امکانات ویژگیهای تهاجمی و لوکس مجهز است که هم روح پیشتاز این خودرو و هم قابلیتهای منحصر به فرد آن را به نمایش میگذارد”. این بخشی از اظهارات کوین رز، عضو هیئت فروش و بازاریابی کمپانی بنتلی است. خریداران، ساعت مخصوص Breitling را نیز دریافت میکنند تا بهراحتی مشغول به تعریف و تمجید از ماشینشان شوند. بنتینگا در تاریکی مطلق قادر به ردیابی اجسام و سایر موانع پیش رو از جمله انسان است. از دیگر ویژگیهای این بنتلی میتوان به مانیتور شفاف HUD روی شیشه جلو، چهار دوربین کمکی برای پارک خودرو و دستیار راننده با سیستم عامل اندروید با امکان اتصال WIFI و 4g اشاره کرد. در طراحی داخلی این خودرو از سه عنصر چرم، فلز و چوب استفاده شده که ترکیب این سه عنصر علاوه بر زیبایی، روح اسپرت را برای راننده تداعی میکند. از اولین نسخه بنتیگا در یک رویداد خصوص در شهر لوسآنجلس با حضوری چندی از مشتریان VIP، رونمایی شده است. در حالی که فقط ۶۰۸ دستگاه از این نسخه (به اندازه قدرت تولیدی موتور) در سرتاسر جهان به فروش می رسد، قیمت آن نیز ۲۹۷۴۰۰ دلار خواهد بود که نسبت به قیمت پایه ۲۲۹۱۰۰ دلاری، بالاتر است و اگر کسی بخواهد نسخه ارزانتری را خریداری کند باید منتظر پایان فروش نسخه اول و ورود به بازار نسخههای معمولیتر این خودرو باشد. ترجمه: بهداد پرهیزی۲۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
محمدجواد
۲ آذر ۱۳۹۴بسیار زیبا و با ابهته ولی به شاسی بلند نمیخوره مخصوصا از نمای جلو !
aston martin
۲ آذر ۱۳۹۴جون میده با این بری دانشگا D:
MjM
۲ آذر ۱۳۹۴لرد بلند قامت انگلیسی!
جواد
۲ آذر ۱۳۹۴یعنی پولی که بنتلی و رولزرویز از فروش اپشن و نسخه خاص میگیرن هیچ خودروساز دیگه نمیگیره یه سری اول روش چسبوندن با دو تا اپشن دیگه اونوقت 70000هزار تا روش کشیدن پول یک m3هستش یا c65 amg خدا بیشترش بکنه
great britain
۲ آذر ۱۳۹۴زیبا-با ابهت-قدرتمند و بااصالت.به قوله یکی از کاربرها حساب رولز رویس و بنتلی کلا از بقیه ی ماشینها جداست.
خسته شده
۲ آذر ۱۳۹۴اون یکی کاربرها هم جز چند نفر انگلیس دوستی مثل خودتون بودن که در توهمشون فکر میکنن حسابشون جداست در صورتی که یه توهم زیباییه برای شما مطمئنا اینجوری نیست
Archi KHAN
۲ آذر ۱۳۹۴رینگهای 22 اینچی !
اینجور که این خودروساز افتادن تو کَل کَل رینگ بزرگ زدن
چهار صبا دیگه طایر تراکتور میندازن زیر ماشین هاشون :-)
رامتین
۲ آذر ۱۳۹۴فوق العاده با ابهت. کیفیت بنتلی با هیچ محصولی قابل قیاس نیست. 300هزار دلار هم اصلا پول زیادی نیست که دوستان میگن با اضافه پول (به نسبت مدل پایه اش بریم بنز یا … گرفت). بنتلی برای ما که درست نشده و بیخودی موضع نگیرید. یه فوتبالیست نسبتا خوب(نگفتم عالی) در لیگ برتر انگلستان در یه تیم متوسط (نگفتم مثلا حتما منچستر یا چلسی) هفتگی 70هزار دلار حداقل دستمزد میگیره. پس در 1 ماه میتونه بنتلی را براحتی بخره. یعنی طی 1 ماه با 4 بازی یا در واقع 360 دقیقه (که شاید نصفشو هم ذخیره باشه و به استراحت بپردازه!) این کارو میکنه. (البته بازیکنانی مثه هازارد هفتگی 150هزار تا 200هزار دلار میگیرن). حال من و شما بریم اداره ماهانه 300تک دلاری بگیریم.
خسته شده
۲ آذر ۱۳۹۴اینو کی گفته با هیچی قابله قیاس نیست مگه خودتون تموم ماشین هارو داشتین و بنتلی سوار شدین که این حرفو میزنین یا منبعی که اینو میگه کجاست حداقل اسمه سایتو بگین
نوید جهرمی
۲ آذر ۱۳۹۴اینم در نظر بگیر که تو همون انگلستان بیشتراز 50% پولت رو باید مالیات بدی. ب غیر از بیمه و اجاره خونه و هزینه زندگی.
درآمد هر چقدر که باشه هزینه هات هم ب همون تناسبه.
اونجا پول زیادی نمیشه ذخیره کرد.
برای همینه ک اختلاف طبقاتی اونور خیلی کم هست و مثل کشورهای جهان سوم نیست.
علي
۲ آذر ۱۳۹۴ببخشید دوستان بنتلی ساخت و زیر مجموعه کدوم برند آلمانیه . ممنون میشم یادآوری کنید
great britain
۲ آذر ۱۳۹۴ساخت بریتانیا. زیرمجموعه ی فولکس واگن آلمان.
خسته شده
۲ آذر ۱۳۹۴مهم موتوره که ماله آلمانه بقیش یعنی کشک ضمنا همین فولکس بود ه نجات داد این برند و ب ام و رولزرویس و بعدم بریتانیا و نه و انگلیس
great britain
۲ آذر ۱۳۹۴چی میگی خسته شده.اون دوستمون سوال پرسید منم جواب دادم.در ضمن اگر اشباه نکنم بنتلی
جدیدا موتورهاشو خودش طراحی میکنه. یعنی چی کشک اگه فولکس تواناییشو داشت خودش یه شاسی بلند لوکس مثل بنتلی میزد..منظورت چیه بعدم بریتانیا رو؟ فکر کنم خیلی خسته هستی برو یه استراحت بکن بعدا بیا نظر بده!!!!!!!!!! من که از حرفات چیزی سر در نمیارم.
خسته شده
۳ آذر ۱۳۹۴فکر کنم اونی که نیاز به استراحت داره و یکم عقل سلیم تو باشی مطمئنا بنتلی و فولکس کشوند بالا چرا نمیگی اگر بنتلی این توانایی و داشت خودش موتور تولید میکرد اونی که استقلال نداره بنتلی و به عنوان یه کارگر داره برای غولی مثل فولکس کار میکنه اینقدرم بریتانیا بریتانیا نکن هنوز مثل اینکه داری با اسباب بازی های کودیکت بازی مکینی که عکس بتمن میذاری بریتانیایی وجود نداره اون کشور انگلیسه نه بریتانیا بریتانیا به قول تو 2014 نابود شد اگر فهم و درک سیاسی داشته باشی میفهمیدی گرچه فکر کنم سن و سالت زیر 18 باشه هنوز به درجه پختگی نرسیده باشی اینارو بفهمی
بنتلی
۲ آذر ۱۳۹۴“خسته شده”خسته کردی مارو!!!تو ک از خودروی انگلیسی بدت میاد دیگه چرا میای مطلبشو میخونی؟!!!مجبوری نظر بدی؟!!!ممکنه بگی هرکی میتونه نظرشو آزادانه بگه،ولی وقتی چن بار میای نظرای چرت میدی معلومه ک مریضی و فقط میخوای اعصاب مارو بهم بریزی!هه…ب موتور آلمانی حقیر خودرو رولزرویس می نازی؟!!درحالی ک بخش نظامی رولزرویس ساخت موتور جنگنده براش مث آب خوردنه!فک کردی اگه بخش خودروییش فروخته نمیشد نیازی ب موتور آلمانی داشت؟!!!،بنتلی هم سابقه درخشانی داره در خودرو سازی و ساخت موتور خودرو و همچنین مسابقات،صد بار گفتم ک استفاده از پلتفرم و موتور مشترک نشانه ناتوانی بنتلی و رولزرویس نیس و تنها جهت کاهش هزینه تولید BMWو فولکس هس
مهران
۲ آذر ۱۳۹۴ماشالا ماشالا بنتلی و رولزرویس یه اصالت و اشرافیت میبندن به خودشون
بعد تا میتونن میتپونن تو پاچه این عربا و چینیا
جالبیش اینجاست که 90 درصد خریدار این با اصالتا تازه به دوران رسیدهان
عجب دنیایی شده
احمد باقری
۲ آذر ۱۳۹۴خیلی لوکس و باکلاس هست.
FARA2001
۲ آذر ۱۳۹۴دوست( خسته شده) ما ،ماشین فقط موتور نیست که چهارتا چرخ بهش وصل کننو همش 0 تا 100 بزننو حالشو ببرن .
احتمالا شما تصورت یه آدمه که روی موتور نشسته م با دستو پاهاش چهار تا چرخ و گرفته .
خسته شده
۳ آذر ۱۳۹۴اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟
بنتلی
۳ آذر ۱۳۹۴“خسته شده”فک کنم تو هم دیگه زیادی پختی!،نکنه تو سن سنج داری ک اظهار نظرمیکنی!سری ب سایت های خارجی بزنی میبینی نوشته “بریتیش کار”بعد تو میگی دیگه کلمه “بریتانیا” ب کار نمیبرن؟!…،الان نسل بعد کاین هم جهت کاهش هزینه رو پلتفرم بنتایگا وQ7هس،پس ب عقیده تو پورشه هم چیزی نداره؟!…تو خودرو های دیگه انگلیسی رو نمیبینی؟!…نکنه جگوار و لندرور هم موتور و مهندسی هندی دارن؟!!!دیفندرو فراموش کردی؟رنجرور شیک و باعظمتو چی؟ استون مارتین با عظمت؟!مک لارنو میشناسی؟!پست اولین رانندگی با جگوارXFرو خوندی با دقت؟!
خسته شده
۳ آذر ۱۳۹۴بنتلی منظور من چیزه دیگه ایه این کاربر باید درست شه فعلا با شما نمیخوام بحث کنم تموم این برندهای به قول شما عظیمم میشناسم ولی جوابتو فعلا نمیدم تا امثال این کاربر ها هستن این سایت نفس کشیدن براش سخته چون رسما شده بچه بازی و توهمات ذهن مریض اینا مطمئنا قصدش فقط تنشه این کاربر باید یاد بگیره وقتی در سایت تخصصی و شیکی مثل پدال میاد نباید هرچیزیو بنویسه منم به زبون بچه گانه خودش باهاش حرف میزنم
بنتلی
۳ آذر ۱۳۹۴خسته شده خواهشا بر سر ما منت بنه و جواب این حقیرو بده!…کاری ب نظرات قبلی این کاربر ندارم ولی توی این پست اصلا چیز خاصی نگفت و این شما بودی ک شروع کردی!،توی پست قبلی بنتایگا هم اصن حرف نزدم ولی انگار ول کن نیستین شماها!،بسه دیگه حالمو بهم زدین!،اگه بنتلی وRR ب هند فروخته میشد بی موتور و پلتفرم میموند؟!!!نه اصلا اینطور نیس و یقینا آزادانه همچون گذشته به طراحی عالی می پرداختند،نظرت درمورد پلتفرم نسل بعدی کاین چیه؟
خسته شده
۳ آذر ۱۳۹۴در مورد بقیه حرفات نظری ندارم ولی جواب سوال آخر شما به نظرم جالب نیست من خوشم نیومد به نظرم به کلی باید پورشه این رویه و عوض کنه
بنتلی
۳ آذر ۱۳۹۴خب پس میشه بگی دلیل این کار پورشه چیه؟چرا پلتفرم جدید طراحی نمیکنه؟چرا ی پلتفرم در چند محصول زیر مجموعه بکار میره؟…مطابق گفته شما ینی میشه گفت دیگه پورشه استقلال نداره؟!!!