بنتلی کانتیننتال امسال ۲۰ ساله میشود و بنتلی نیز از نسخه سفارشی و تک ساخت GT S برای گرامی داشت یکی از مهمترین محصولاتش رونمایی کرده است. این خودرو از ویژگی های خاص بخش مولینر سود می برد.
نسخه بهروز بنتلی کانتیننتال هماکنون در حال توسعه بوده اما انتظار نمیرود تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۳ معرفی شد. در همین اثنا بریتانیاییها برای گرامی داشت ۲۰ سالگی این گرندتورر اقدام به معرفی نسخه سفارشی و تک ساخت با نام کانتیننتال GT S کردهاند. این خودرو که از برخی ریزهکاریهای بخش سفارشی ساز مولینر سود میبرد هماکنون در نمایشگاه شانگهای حضور دارد.
خودروی موردبحث حتی در نگاه اول نیز کاملاً خاص به نظر میرسد. بدنه خودرو پذیرای رنگ خاکستری تیره مگنتیک شده و رینگهای ۲۲ اینچی مشکی کرومی با طراحی ۱۰ پره خودنمایی میکنند. پشت رینگها نیز کالیپرهای ترمز قرمز رنگ پنهان شدهاند. طرح مشکی و قرمز مشابهی را میتوان در کابین نیز یافت به گونهای که چرم اعلا با تریم پیانو بلک همراه شده است.
در بخش داخلی بنتلی کانتیننتال GT S تک ساخت طرح لیزری حک شده برای گرامی داشت بیستمین سالگرد تولید کانتیننتال وجود دارد. احتمالاً متمایزترین ویژگیهای خودرو نیز نوار قرمز نازکی باشد که تقریباً داشبورد را از بخشهای دیگر جدا میکند. دیگر ویژگی بسیار جالب کابین نیز پلاک سمت راست است که اولین و سومین نسل کانتیننتال GT را به نمایش میگذارد.
برای یادآوری باید گفت اولین نسل این خودرو در سال ۲۰۰۳ و به عنوان اولین بنتلی مدرن معرفی شد. کانتیننتال نسل اول همچنین اولین محصول بنتلی با سیستم چهار چرخ محرک محسوب میشود و یکی دیگر از اولینهای آن تجهیز به پیشرانه ۱۲ سیلندر است که باعث میشود به یکی از سریعترین خودروهای چهارنفره دنیا در زمان خود بدل شود. در واقع نسل اول این خودرو میتوانست در عرض ۴.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. این مدل تک ساخت تنها بخش کوچکی از برنامههای بنتلی برای گرامی داشت کانتیننتال در سال جاری میلادی است. برای مثال در هفتههای پیش رو شاهد برگزاری مراسم خاصی در بریتانیا و ژنو برای نمایش نسلهای اول و دوم کانتیننتال خواهیم بود. همچنین در فستیوال سرعت گوودوود نیز برند لوکس موردبحث برنامههای مفصلی برای گرامی داشت ۲۰ سالگی محصول شاخص خود خواهد داشت.
Arshia m3csl
۳۰ فروردین ۱۴۰۲به نظرم بنتلی باید ۲۰ تا ازش درست میکرد و به بازار عرضه میکرد به مشتری های خاصش با قیمت های بالا
فقط انگلستان
۳۰ فروردین ۱۴۰۲خودروسازی آلمان و آمریکا و ژاپن و کره و ... چیزی با عنوان خودفریبی به مشتری ها و طرفداراشون القا میکنن خودفریبی شونم این هست که فکر میکنن بهترین خودروهای جهان رو دارن
مثلا طرفداران خودروهای آمریکایی از صدای جذاب خودروهای مورد علاقشون به عنوان بهترین صداها یاد میکنن و دارن با این کار خودشون رو فریب میدن ولی وقتی با ذهنی باز و از بالا به موضوع نگاه کنید میبینید اصلا هم صداشون جالب نیست مثلا صدای گرررررروووووو یا غرررررروووووو چه جذابیتی داره و با همین فرمون خودروهای دیگری با صدای ورررررووووووو یا فرررررووووو تولید میکنن و باز هم خودفریبی پشت خود فریبی
یا آلمان و ژاپن هر خودرویی تولید میکنن از کارخونه خارج نشده به عنوان تاکسی در تاکسیرانی کشورها و حومه استفاده میشه و طرفدارهاشون با لقب هایی مثل گودزیلا و تمساح و قورباغه و… که به این خودروها میدن خودشون رو گول میزنن
ولی از اون طرف هیچ نقصی به خودروسازی انگلیس وارد نیست و چیزی به عنوان خودفریبی در طرفدارن خودروسازی انگلیس وجود نداره
.
بازم با یه مثال غیرخودفریب و توربو دیگه برتری خودروسازی انگلیس رو اثبات کردم
.
ماشین آلمانی در خزشدن تبحر دارد
آمریکا هم بجز وانت افتخاری ندارد
Arshia m3csl
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ببخشید ۹۱۱ واقعا تمساحه ندیدی تو درگ چه جوری با لامبورگینی و فراری و مکلارن و کوروت کل میندازه؟ ندیدی ۹۱۱ جی تی ۲ ار اس تو نوربرگرینگ چه رکورد هایی میزنه و چقدر سریعه و حتی از یک سری از هایپرکار ها سریعتر بوده تو پیست؟ امریکایی ها هم تو تاریخ کوروت رو دارن که ته اصالت و تکامل بوده درست مثل ۹۱۱ و وایپر رو دارن که لذت رانندگی پر هیجان و سوپراسپرتی رو میده و خیلی مکانیکیه یا ماستنگ رو دارن که ته زیبایی و ابهته و قدرتش واقعا خوبه و کادیلاک اسکالید رو دارن که کنار جی کلاس مرسدس بنز جزو گنگستری ترین suv هان و…
Siyavash
۳۰ فروردین ۱۴۰۲جناب استاد آیا نظری راجب خودرو هایه ایتالیا نداری..همینطور سوئد،یا کرواسی،پس که اینطور آلمان آمریکا ژاپن و کره خود فریبی هستن…
جناب استاد مشتاقانه منتظر نظریه هایه کارشناسی شد و موشکافانه شما در مورد کشور هایه مختلف راجب خودرو هستم.راستی راجب مکلارن f1انگلیسی و انجینش میشه یکم برام توضیع بدی..یا راجب استون مارتین..یا همون بنتلی….
Trump
۳۱ فروردین ۱۴۰۲آقای سیاوش بیخودی مکلارن نکش وسط وگرنه میگم یه 765 ال تی بیاد کل خودروسازی آلمان و برندهاشو به تنهایی قورت بده
Alan.r
۳۰ فروردین ۱۴۰۲خود فریبی یعنی اینکه ۲۷ میلیون دلار بدی واسه یه رولزرویس بوت تیلی که امکاناتش در حد S680 سیصد و پنجاه هزار دلاری نیست
در ضمن همون آلمانی که مردم رو فریب میده ۹۰ درصد انجین های شرکت های خودروسازی انگلیس رو تأمین میکنه
(یا آلمان و ژاپن هر خودرویی تولید میکنن از کارخونه خارج نشده به عنوان تاکسی در تاکسیرانی کشورها و حومه استفاده میشه)
میشه بفرمایید کدام یک از محصولات مرسدس یا بیمر یا آئودی یا پورشه بعنوان تاکسی استفاده میشن؟؟
انگلیس هر وقت توانست به نصف تکنولوژی مرسدس برسه بعد بیا حرف بزن
MohammaD
۳۰ فروردین ۱۴۰۲پس لابد مرسدس بنز هم توهمه و آستون مارتین DBX بدون نیاز به پیشرانه m178 ( که اونم خیال و توهمی بیش نیست ) ، میتونه حرکت کنه . به همین صورت انجینی در رنجرور وجود خارجی نداره که بخواد متعلق به توهمی به اسم بیمر باشه و رولزرویس و مینی و بنتلی هم کاملا مستقل هستند حتی از نظر مالی و توهمی به اسم فورد هم هیچگاه جگوار لندرور رو زیر پر و بالش نگرفته . اصلا فراری کیه که بخواد الگو باشه برای پیشرفت آستون مارتین ؟؟!! اگه فراریی هم وجود داشته باشه این قضیه کاملا برعکسه ………
MohammaD
۳۰ فروردین ۱۴۰۲عه!!!!
راست میگیا
اصن مرسدس کیه که بخواد بهترین نوع پیشرانه رو برای نصف بیشتر آستون مارتین ها بسازه !! انجین m178 مال خود آستونه و مرسدس اصن بلد نیست چنین پیشرانه ای بسازه !!!!
بی ام و حقیر مگه کجای دنیا رو گرفته که بخواد انجین سلاطین جگوار لندرور رو تامین کنه ؟! بهترین انجین ساز دنیا هم که موتور سه لیتری شش سیلندر خطی اش چندبار بهترین انجین جهان شده هم گروه جگوار لندرور هست !!!
فورد رو که اصن جزو هیچ جا حسابش نکن چون لیاقت مالکیت طولانی مدت آستون مارتین و جگوار لندرور رو نداشته و هنوزم نداره …..
اصن الآنم که فولکس واگن بنتلی رو مالک شده ، واقعا شده مایه ننگ بنتلی و چقدر بنتلی آرزو می کنه از شر این گروه راحت شه
اصن الگوی فراری هم آستون مارتینه و فراری همین یه ذره محبوبیتو هم مدیون آستون مارتینه.
(( بازم مثال بزنم یا بس می کنی تعصبو !؟ ))
مهدی
۳۰ فروردین ۱۴۰۲مثل همیشه قوی با اصالت و باکلاس
Moro
۳۰ فروردین ۱۴۰۲جونم فرشته
مهردادکمال
۳۰ فروردین ۱۴۰۲یکی از کارهای واقعا سخت ترکیب سنت و مدرنیته هست. اینکه بتونی یک موجود هماهنگ و متوازن درست کنی که هم زمان از مزایای دو مولفه استفاده کنه. دقیقا شکست جامعه ما هم همینه که نتونسته این دو رو ترکیب کنه یچیزی مثل تقلید زاغ از کبک.. چون هنوز مفهوم مدرن رو خوب نفهمیدیم!!
دقیقا جادوی اصلی بنتلی همینه و اونجا که ریشه های گذشته اش بهش اصالت دادن رو حفظ کرده و جاهایی که برای موندن در این عصر لازم بوده رو به بهترین شکل مدرنیزه کرده… و همه هم از برنامه آینده این برند در الکتریکی سازی خبر داریم که قراره جایگاه بیشتری رو هم از بازار کسب کنه.
Daruosh
۳۰ فروردین ۱۴۰۲واقعا یکی از برند هایی که طراحیش بینظیره بنتلی هستش واقعا خیلی خیلی خفنه
امیر
۱۹ خرداد ۱۴۰۲با 22 سال سن دیگه نباید مثل تینیجر ها خیال بافی های غیر منطقی داشته باشم ولی تو عالم تخیالات همیشه به این فکر میکنم که اگر خیلی پولدار بشم اولین ماشینی که میخرم همین بنتلی کانتینتال خواهد بود.
به اندازه کافی اسپرت به اندازه کافی لوکس به اندازه کافی زیبا (هم داخل ماشین و هم خارخش)
همه پی تمومه واقعا
ولی در واقعیت سطح مالیم از 207 بالاتر رو ساپورت نمیکنه!