بخش سفارشی ساز بنتلی که با نام مولینر شناخته میشود یکبار دیگر وظیفه ساخت نسخههای جدید از خودروهای تاریخی این شرکت را بر عهده میگیرد. این بار مولینر ۱۲ دستگاه از خودروی مشهور اسپید سیکس را تولید خواهد کرد. این خودروهای سفارشی و جدید به محصول قبلی بنتلی ملحق میشوند که در سال ۲۰۲۰ تولید شد و جزئیات بکار رفته در آن فوقالعاده هستند. این پروژه نه تنها به دنبال تولید نمونههای صفرکیلومتر اسپید سیکس است بلکه بنتلی میخواهد از مزیت تولید آن سود برده و از دانش کسب شده در زمان بازسازی خودروی Blower برای تولید اسپید سیکس استفاده کند.
آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی میگوید:
پس از سطح باورنکردنی مهارتی که با توسعه خودروی Blower به دست آوردیم و موفقیت زیادی نیز کسب کردیم، شانس تولید اسپید سیکس توسط مولینر نیز به دست آمده و این یک قدم خیالانگیز محسوب میشود. حفاظت و توسعه چنین میراثی نه تنها اهمیت بالایی دارد بلکه دانش به دست آمده در زمان تولید این محصولات تاریخی نیز برای ما مهم خواهد بود
این خودرو در تاریخ بنتلی اهمیت زیادی دارد زیرا موفقترین خودروی مسابقهای شرکت محسوب میشود. اسپید سیکس دو بار و در سالهای ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ برنده مسابقات لمانز شد. پشت فرمان این خودروها ولف بارناتو، گلن کیدستون و سر هنری تیم بیرکین نشسته بودند. اسپید سیکس نسخه ارتقا یافته از ۱۹۲۶ ۶½ Litre بود و بنتلی اعتقاد داشت حجم پیشرانه برای دستیابی به قدرت بالاتر بهتر از سوپرشارژر بکار رفته در خودروی Blower است و به همین خاطر اسپید سیکس را تولید کرد.
این پیشرانه در حالت پایه از کاربراتور فایو جت اسمیتس، دو مگنت و نسبت تراکم ۴.۴ به ۱ استفاده میکرد. قدرت پیشرانه موردبحث در دور ۳۵۰۰ به ۱۴۷ اسب بخار میرسید. اسپید سیکس در سال ۱۹۲۸ معرفی شد و قدرتش هم در ادامه به ۱۸۰ اسب بخار رسید. نهایتاً نسخه مسابقهای این خودرو با بهبودهای بیشتر، نسبت تراکم ۶.۱ به ۱ و قدرت ۲۰۰ اسبی معرفی شد.
پیشرانه سپس روی کوتاهترین شاسی بنتلی برای اسپید سیکس نشست، شاسیای که طول ۳۳۵۳ میلیمتری داشت. بهبودهای رخ داده در این خودرو باعث شدند اسپید سیکس یک دور لمانز را در ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه طی کرده و ۴۶ ثانیه رکورد قبلی را بهبود ببخشد. این خودرو ۲۸۴۴ کیلومتر را در طول مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طی کرد، رکوردی که تا ۳۰ سال بعدی هم شکسته نشد.
یکی از خودروهایی که در مسابقات سال ۱۹۳۰ حضور داشت به عنوان مرجع بازسازی توسط مولینر انتخاب شده است. این خودرو هنوز هم مجوز تردد قانونی در جادهها را دارد و به عنوان خودروی قدیمی شماره ۳ شناخته میشود. این خودروساز همچنین از مدل جادهای سال ۱۹۲۹ که مشابه نسخه مسابقهای بوده برای بررسی جزئیات بیشتر استفاده میکند. علاوه بر این خودروهای کامل، مولینر از نقشههای اورجینال برای تولید مدل سهبعدی اسپید سیکس استفاده خواهد کرد تا به این ترتیب اولین پروتوتایپ حاصل شود. این پروتوتایپ توسط بنتلی نگهداری خواهد شد و ۱۲ نمونه دیگر هم به فروش خواهند رسید. فعلاً قیمت این خودروها اعلام نشده اما قیمت مهم نیست زیرا همه آنها قبلاً به فروش رسیدهاند.
ممد ژانگولر
۵ تیر ۱۴۰۱یهو حوس کردم یدونه از اینها هم گوشه اتاقم داشتم
Nima
۵ تیر ۱۴۰۱شاهکارن ، اى کاش بقیه کمپانى ها هم این کار رو بکنن.
مثلا بنز 300SL رو تولید کنه یا کادیلاک سرى ۶۲ رو
TML BN
۵ تیر ۱۴۰۱آره ولی مشکلاتی هم داره
javadhy
۵ تیر ۱۴۰۱این حرکت تولید خودروهای قدیمی جنبه کاربردی نداره ولی به شدت برای شرکت سود آوره حتی اگه تعداد کمی هم ازشون تولید شه
استون مارتین و جگوار شرکتایی هستن که اطلاع دارم قبلا این کارو کردن با چند مدل الانم بنتلی
به هر حال ساخت دوباره یه خودروی قدیمی حرکت جالبیه و اینکه آدم این ماشینارو تازه و نو میبینه حس خوبی به آدم دست میده
نوید AJ
۵ تیر ۱۴۰۱من که اگر یکی از اینا رو بگیرم، اول انجین و ترمزشو عوض میکنم و کلن به روزش میکنم. با همین ظاهر قدیمی و زیبا، داخلی به روز (اصالتش هم برام مهم نیست.) میخوام خودم ازش لذت ببرم.
NAVID۰۰۹۸
۵ تیر ۱۴۰۱نوید جان
تا چند سال دیگر دو گزینه پیشِ پایِ دارندگان و علاقهمندان خودروهای قدیمی هست که یا برقی شوند یا در گاراژها خاک بخورند !
نوید AJ
۶ تیر ۱۴۰۱گل گفتی رفیق
عطا
۵ تیر ۱۴۰۱هیولاهای ماقبل تاریخ
Peyman.JDM
۱۰ تیر ۱۴۰۱عالی