آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی بریتانیا اظهار داشت قدرت خودروهای برقی مدرن این خودروساز ۲ برابر قدرت خودروهای درونسوز مجهز به پیشرانههای ۱۲ سیلندر خواهد بود.
خودروی بسیار لوکس و خاص بتور نشان دهنده آغاز عصر جدیدی برای بنتلی است، عصری که با پایان پیشرانه ۱۲ سیلندر و پس از آن خاتمه تولید مدلهای ۶ و ۸ سیلندر آغاز میشود. بله بنتلی در عرض ۷ سال به برندی تمام برقی تبدیل خواهد شد و اولین محصول بدون آلایندگی آن نیز سال ۲۰۲۶ از راه خواهد رسید. آدریان هالمارک مدیرعامل این خودروساز مشهور در مصاحبهای مفصل با مجله اتوکار به برخی جزئیات از محصولات برقی بنتلی اشاره داشته است.
بنتلی دو نوع باتری برای محصولات خود در نظر میگیرد و مدلهای اسپرت با نشان اسپید از چیزی که هالمارک به عنوان “باتریهای ۱۲ سیلندر” اشاره میکند سود خواهند برد. او خاطرنشان میسازد پیشرانههای برقی محصولات برقی این شرکت چیزی بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد قدرت بیشتری نسبت به پیشرانههای درونسوز فعلی بنتلی تولید خواهند کرد.
پیشرانه ۱۲ سیلندر توئین توربو در بنتلی بتور قدرت ۷۴۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتون متر تولید میکند. هالمارک سال قبل در مصاحبهای خبرساز احتمال تولید خودرویی برقی با قدرت ۱۴۰۰ اسب بخار و صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱.۵ ثانیهای را رد نکرده بود. از نظر شعاع حرکتی نیز مدیرعامل بنتلی قول داده خودروهای برقی بتوانند با یکبار شارژ مسافت ۵۶۰ تا ۷۲۰ کیلومتری را طی کنند. با استفاده از شارژر سریع نیز مالکان خواهند توانست ۱۰ تا ۸۰ درصد باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کنند. مرد شماره یک بنتلی اظهار میدارد محصولات بدون آلایندگی این خودروساز شعاع حرکتی مشابهی با مدلهای بنزینی امروزی خواهند داشت. هالمارک همچنین میگوید بنتلی های برقی از نظر ابعاد همان بنتلی همیشگی خواهند بود و بنابراین با محصولاتی بزرگ و باابهت طرف خواهیم شد:
کار ما ساخت بنتلی است نه خودروهای برقی با نشان بنتلی!
البته هالمارک میگوید برای اینکه چنین خودروهایی آیرودینامیک و راندمان بهتری داشته باشند برخی تغییرات رخ خواهد داد. او علاوه بر موارد یاد شده به سوختهای مصنوعی نیز اشاره داشته است. اگرچه هالمارک معتقد است سوختهای مصنوعی واقعاً هیجانانگیز هستند و این تکنولوژی به بلوغ رسیده اما برای آنکه سوختهای مصنوعی تولید انبوه جایگزین سوختهای فسیلی شوند راه بسیار طولانیای در پیش است. پورشه هم که مثل بنتلی عضو گروه فولکسواگن است تولید سوختهای مصنوعی را از اواخر سال ۲۰۲۲ در کارخانهای در شیلی شروع کرده است. البته توماس شافر مدیرعامل برند فولکسواگن نظرات متفاوتی دارد و صحبت درباره سوختهای مصنوعی را سروصدای غیرضروری دانسته است. او همچنین از پیشرانههای درونسوز به عنوان تکنولوژی قدیمی نام میبرد.
ARIAN
۲۸ فروردین ۱۴۰۲مشخصات بتور اشتباه نوشته شده. دوازده سیلندر شش لیتر تویین توربو نه شش سیلندر
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲پیشرانه برقی خیلی به شخصیت ماشین های لوکس و فوق لوکس مثل بنتلی و رولزرویس میاد ، ساکت و سریع
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲قدرت کانتیننتال gt اسپید که به پیشرانه ۱۲ سیلندر مجهز : حدود ۶۵۰ اسب بخار هست ، پس میشه نتیجه گرفت اولین خودرو اسپرت برقی بنتلی ، قدرتی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ اسب داشته باشه و احتمالا صفر تا صدش همون ۱/۵ ثانیه ای باشه که سال پیش اعلام کرد ، بیصبرانه منتظرشم 😍🚀🚀🚀🇩🇪🇩🇪🏴🏴
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا : رولزرویس بر خلاف بنتلی ، خیلی روی پرفورمنس محصولاتش مانور نمیده !؟ الان خیلی هاتون میگید : رولزرویس لوکس ساز هست نه اسپرت اما مگه بنتلی هم لوکس ساز نیست !!
مازیار
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این بنتلیه که از مسیر طبیعی خودش خارج شده هرچند شاید بشه گفت با چندین قهرمانی لمان ذات اسپرت هم داره
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کلا فلسفشون با هم فرق داره . این معروف هم هست که میگن رولزرویس ماشین ماشین مسافر ،یعنی راانده میگیرن و خود صاحب مثلا عقب میشینه اما بنتلی خودروی لوکسیه که خود طرف قراره رانندگی کنه نه این که بده دست راننده پس طبیعیه که تو بنتلی بیش تر برای پرفورمنس و حس رانندگی اهمیت میدن اما تو رولز رایس به راحتی سرنشین .
گروه همون رولز رویس هم خودروهای قوی ای داره
رامین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲بنتلی هم لوکس ساز هست هم اسپرتی شاید به لوکسی رولزرویس نباشه ولی قطعا اسپرتی ساز خوبی هست
Regra.loaded
۲۸ فروردین ۱۴۰۲این افزایش اسب بخار تا چه اندازه قرار ادامه داشته باشه؟!
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲تا وقتی که خودرو ها پرنده بشن ، چون هر چه شتاب سریع تر بشه فشاری که به لاستیک ها و سیستم تعلیق میاد خیلی بیشتر میشه و با توجه به روندی که من دارم میبینم : در آینده نه چندان دور ( ۱۰ یا حداکثر ۱۵ سال آینده ) قراره خودرو هایی با شتاب زیر ۱ ثانیه ، توسط کمپانی های معتبر مثل : همین بنتلی ، پورشه ، لامبورگینی ، تسلا و هایپرکار ساز هایی مثل بوگاتی و ریمک به بازار عرضه بشه ، حالا در این صورت اتفاقی که میوفته اینه که : قدرت و شتاب خودرو ها به حدی سریع شده که فشار بیش از حدی به لاستیک ها وارد میشه و دو راهکار وجود داره : یا اینکه خودرو ها پرنده بشن یا اینکه نسل جدیدی از لاستیک ها با دوام خیلی بیشتر یا سیستم تعلیق ها جدید رونمایی بشن ( در کل آینده الکتریکی ها خیلی جذاب و هیجان انگیزه ) 😍😍⚡️⚡️⚡️🚀🚀
مهدی
۲۸ فروردین ۱۴۰۲به به…چه شود
ققنوس
۲۸ فروردین ۱۴۰۲ما فقط نگاه
R
۲۸ فروردین ۱۴۰۲کلا خوردروی برقی الان همشون بالای هزار اسب شدن به جز شهری های کم مصرف
محمد
۲۸ فروردین ۱۴۰۲من اخرشم نفهمیدم کاربرد این حجم از قدرت موتور چیه برای خانواده یه خودروی 160 70 اسبی کافیه واقعا
Hamilton1970
۲۸ فروردین ۱۴۰۲برقی خوبه ولی امیدوارم پیشرانه های سنتی بنتلی (مثل الان یا هیبرید) ادامه پیدا کنن و زنده بمونن
جومونگ
۲۸ فروردین ۱۴۰۲او نی که میگه قراره چند سال اینده صفر تا صد خودروها
زیر یک ثانیه بشه…حاجی همین ریماک نورا که سریع ترین ماشین دنیاست با دو ثانیه صفر تا صد راننده نزدیک بود خفه بشه از شدت شتاب… پس فکر کنم داریم به حدود صفر تاصد تو دنیای ماشین ها می رسیم
Tesla
۲۸ فروردین ۱۴۰۲اگه تا همین ۱۰ سال پیش ، به ماشین بازها میگفتی : قرار یه روز خودرو ۵ نفره با صفر تا صد زیر ۲ ثانیه تولید بشه ، احتمالا مسخرت میکردن و همچین چیزی رو تخیلی میدونستن که هیچوقت به واقعیت تبدیل نمیشه ، ولی در حال حاضر به لطف غول هایی مثل : تسلا ، لوسید و ریمک ( و در آینده امثال بنتلی ، لامبورگینی یا پورشه ) همچین چیزی تبدیل به واقعیت شده ، یکی از عللی که همون موقع ماشین بازها میگفتن همچین چیزی غیرممکن ، همین نیروی g فورس بیش از حد بود که تو خودرو های الکتریکی به لطف گشتاور آنی چندین برابر نمونه های درونسوز هست ، اما الان میبینیم که به لطف مهندسی فوق العاده پیشرفته امثال تسلا همچین چیزی خیلی بین مردم عادی شده و قطعا در آینده صفر تا صد زیر ۱ ثانیه هم برای مردم عادی خواهد شد ( البته نه مردم ایران )
رامین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲تسلای عزیز من درک نکردم چرا ایرانیا مخصوصا تو همین سایت پدال اینهمه از تسلا متنفر هستند واقعا تکنولوژی گریزی تا کجا و دوست داشتن خرافه و خرافه پرستی (پراید دوستی) تا کجا همینه که داریم درجا میزنیم متاسفانه و الانم میدونم که دیسلایک بارون میکنن ولی ای کاش از این خواب غفلت بیدار میشدن . راهی که تسلا شروع کرده راه درستیه چون همه دارند همون راه رو میرن و نهایتا تا همین ده بیست سال آینده آخرین گروه خودروسازی دنیا هم به همون مسیر میره و اونجا باز عده ای میان کامنت میزارن که آره شرکتی که ما دوسش داریم پیشرو در الکتریکی کردن و تکنولوژیه و بعد یه گاز میدن به موتور بیست و چند ساله پراید یا پژو زیر پاشون و از چراغ قرمز عبور میکنن به همین راحتی🤣🤣🤣🤣
رامین
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته ولی در آینده ملاک صفر تا صدوشصت یا دویست میشه قطعا