بنتلی

مشخصات حیرت انگیز خودرو الکتریکی بنتلی؛ قدرت 1400 اسب بخار، صفرتاصد 1.5 ثانیه!

آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی اعلام کرد اولین محصول الکتریکی این برند می‌تواند با عرضه در سال ۲۰۲۵ قدرت ۱۴۰۰ اسب بخاری داشته باشد و به همین خاطر از نظر شتاب گیری به یک سطح جدید در بین محصولات این برند بریتانیایی برسد. این مدیر ارشد به اتوموتیونیوز اروپا گفته است:

اگر ما هم‌اکنون قدرت ۶۵۰ اسب بخاری را در GT اسپید داشته باشیم می‌توانیم همین رقم را در محصول الکتریکی خود دو برابر کنیم؛ اما از نظر شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت بازدهی کاهشی وجود دارد. مشکل این است که رسیدن به شتاب های بسیار بالا خوب نیست چراکه باعث ایجاد حالت تهوع در سرنشینان خواهد شد.

رئیس بنتلی خاطرنشان می‌سازد راه‌حل این مشکل به تنظیم شتاب گیری خودرو توسط راننده بازمی‌گردد. او اظهار می‌دارد:

شما می‌توانید شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیه‌ای داشته باشید و یا آن را به ۱.۵ ثانیه تغییر دهید.

محصول الکتریکی بنتلی از پلتفرم PPE مشترک با آئودی Q6 E-Tron و پورشه ماکان الکتریکی استفاده خواهد کرد. هالمارک از نظر طراحی این خودرو هنوز هم مبهم صحبت می‌کند:

کاری که انجام نخواهیم داد تلاش برای تولید یک خودرو با ظاهر خودروهای الکتریکی است.

این مدیر ارشد قبلاً پاسخی دقیق‌تر به ‌ظاهر این خودروی الکتریکی داده بود. هالمارک چند ماه پیش گفت:

اگر در بازی شاسی بلندها حضور نداشته باشید هیچ جایی نخواهید بود.

شایعات قبلی هم به تولید سدانی قدبلند از بنتلی اشاره داشتند اما چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده است.

بنتلی می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود و به همین خاطر محصولات متنوعی در راه خواهند بود. مدیر این برند می‌گوید:

از نظر قیمتی باید دانست یکی از محصولات الکتریکی ما در سطح قیمتی مولسان خواهد بود و باید هم این‌طور باشد.

بنتلی در سال ۲۰۲۰ با کانسپت EXP 100 GT پیش‌نمایشی از آینده الکتریکی خود داشت. شکل نرم و روان این خودرو به همراه درب‌های خاصش چیزی نیست که انتظارش را در یک خودروی الکتریکی بکشیم. بنتلی در حال سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد پوندی در ۱۰ سال آینده خواهد بود تا خودروهای الکتریکی را در بریتانیا بسازد. این خودروساز همچنین می‌خواهد تا پایان دهه جاری میلادی به برندی کربن خنثی تبدیل شود. این برند پیش از تولید خودروی الکتریکی خود نسخه هیبریدی تمامی محصولاتش را عرضه خواهد کرد. اخیراً تصاویر جاسوسی نسخه پلاگین هیبریدی کانتیننتال GT نیز منتشر شده‌اند و بنابراین باید منتظر این خودرو در آینده‌ای نزدیک باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. هادی

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    تا ۲۰۴۵ نفت گاز دنیا تموم میشه باتری جایگزین کاملی نیست چون معادن لیتیوم خیلی محدود بهترین پیل سوختیه که تویوتا داره پیش میبرند

    موافقم 19
    مخالفم 35
    1. دکتر استاپ

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      خدایا
      نفت و گاز تموم بشه ما از اسارت رها شیم

      موافقم 69
      مخالفم 14
      1. shirko

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (125 ديدگاه)

        تو رو خدا نگاه کن بهترین معادن دنیا رو داشته باشی به خاطر استعمارگرای بی شرف بگی کی تموم می شه !؟!؟

        موافقم 25
        مخالفم 5
    2. SS

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (818 ديدگاه)

      نفت و گاز تموم میشه؟؟
      برای مصرف با روند فعلی حداقل تا صد سال آینده نفت و گاز وجود داره
      اگه منظورتون این هست که دوران نفت و گاز برای استفاده حمل ونقل و انرژی تموم میشه تا حدودی درست هست

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. Iman99

        ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        هادی پیل سوختی برای کاربرد در خودروهای سواری و در ابعاد کوچک مناسب نیست پیل سوختی برای صنایع و کاربرد های در ابعاد بزرگتر خوبه مثلا کامیون معدن هیدروژنی که چند پست قبل درموردش کار شد و یا هواپیمای هیدروژنی که به تازگی در موردش مطالبی خوندم که یک شرکت داره روی هواپیما های هیدروژنی کار می کنه و مخزن سوخت در بال ها رو حذف میکنن و بجاش مخزن هیدروژن بطور امن درون بدنه جاسازی می شه و اون هواپیمای هیدروژنی هم امنه و هم بصرفه و پاکه و کربن خنثی هم هست هیدروژن برای این کاربرد ها و برای تامین انرژی بعنوان ژنراتور و تامین انرژی مجتمع های تجاری و صنعتی و حتی مسکونی و ترکیب اون با روش های دیگه و خیلی کاربرد های دیگه مناسبه ولی برای مصارف خودرو های سواری و در ابعاد کوچک مناسب نیست.
        شرکت های اروپایی و امریکایی زیادی می تونم نام ببرم که در زمینه هیدروژن بسیار فعالیت کردن و تقریبا در همه چیز با پیل سوختی هیدروژنی کار کردن و به نتیجه رسیدن از زیردریایی و قایق و کشتی هیدروژنی بگیر تا هوا فضا و پیل سوختی هیدروژنی برای کاوشگر فضایی و فضا پیما این کار برد ها هنوزم ادامه داره و بیشتر هم میشه
        ولی درمورد خودروسازان
        شرکت های بزرگ قبلا به این نتیجه رسیدن که برای خودرو های سواری روش های بهتر و مناسب تری از هیدروژن می تونه وجود داشته باشه مگر اینکه یک شرکتی مثل تویوتا بیاد خودش عمدا با سرمایه ای که داره سرمایه گذاری کنه و ریسک کنه البته باتری های الان و الکتریکی سازی با این باتری ها هم روش مناسبی نیست.
        ولی باتوجه به مطالعاتی که شده متوجه شدم که در زمینه باتری ها هم داره کار های زیادی انجام میشه ( نه فقط در زمینه ثبت پتنت ها بلکه در سطح خیلی بالاتر و پیچیده تر برای اختراع تکنولوژی های باتری های بسیار بهتر ) تا در سال های آینده معایب باتری ها برطرف بشه و نه تنها وابستگی به لیتیوم نخواهند داشت بلکه بسیار پاک و کربن خنثی هم خواهند بود و در خودرو ها مزیت های بیشتری از هیدروژن هم می تونن داشته باشن و کاربرد باتری ها به قدری بهتر میشه که میشه گفت که در آینده کاربرد باتری ها برای خودرو ها از هر لحاظی مناسب تر هستن

  2. TML BN

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    چه طراحی عجیبو کشیده ای

    موافقم 22
    مخالفم 3
  3. مسعود

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    چراغای جلوش بی تعارف زشته
    طراحی کلیش ولی خفن هست

    موافقم 9
    مخالفم 53
  4. محمد امین

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    آب که سربالا رفت ، قورباغه ابو عطا میخونه

    موافقم 8
    مخالفم 9
  5. Erfan

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    واقعا شتابه ۱.۵ثانیه برای ۹۹درصد هیچ فایده ای ندارد به جاش بیان برد ماشین رو ببرن روی ۱.۵تا۲هزار کیلومتر

    موافقم 15
    مخالفم 1
  6. meysam

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    بنظر من شتاب 3 ثانیه برای یه خودروی تولیدی کاملا کافیه و کمترش در دنیای واقعی کاربرد خاصی نداره
    البته برای این سگمنت و طبیعتا یه سگمنتی مثل تراک و اس یو وی فول سایز نیازی به این شتاب ندارن
    بخاطر همین از نظر من نسل جدید هامر بیشتر جنبه تفریحی داره. یه تفریح پر هزینه.
    وگرنه کاری که اون هامر 4 تنی تو آفرود میکنه رو یه رانگلر 2 تنی با نصف قیمت خیلی بهتر انجام میده.
    این همه وقت و انرژی و پولی که برای شتاب و پرفورمنس غیر کاربردی که صرفا جنبه سرگرمی داره میزارن باید در جای دیگه صرف بشه.
    مثلا الان تمام تستهای تصادف رو در سرعت 64 کیلومتر انجام میدن که با دنیای واقعی خیلی فاصله داره.
    یا مثلا بحث محیط زیست
    ولی مسئله شتاب و پرفورمنس براشون نون داره چون خیلی دهن پر کن هستند و با اینا میتونن رو مخ مصرف کننده مانور بدن.
    عمده مصرف کننده ها هم که کلا درگیر جو و هیاهو و سر و صدا و از مخشون کار خاصی نمیکشن
    من شخصا فرود اف 150 لایتنینگ رو خیلی بهتر و کاربردی تر میبینم و وجودش برای دنیا لازم تره تا هامر
    حالا باز این بنتلی یه چیز فانتزیه و تو سگمنتیه که پرفورمنس توجیه داره چون معمولا تولیدش محدوده و مخاطبش هم محدود
    ولی تو یه سری سگمنتها یه کارایی میکنن که اصلا اصلا توجیحی نداره. اس یو وی و تراک کارشون مشخصه و اگه ماشین پرفورمنس می خوای خب برو اسپرت کوپه یا اسپرت سدان بخر.

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. aliveman1989

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    شتاب یک و نیم ثانیه ایی؟ مگ جنگه

  8. Sina10

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    با این ۱۴۰۰ اسب بخارش و شتاب ۱.۵ ثانیه ای
    اخرش همشون توی پیست رقیب ماشین های درونسوز با ۵۰۰ یا ۶۰۰ ساب بخار شتاب بالای ۳ ثانیه نمیشن!!!

    موافقم 15
    مخالفم 8
    1. Phonix

      ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      دوست عزیز اکه منظورت تسلا هست که باید بگم اون اصلا اسپرت نیست و اشتباه مقایسش با خودرو عای اسپرت کاری که تو درگ ریس ها باهاش پدرمون رو در اوردن
      که هی همرو با تسلا مقایسه میکنن ولی مثلا اکه ماشینی مثل ریماک رو قرار بدین در کنار ماشینهای اسپرت درون سوز ریماک علاوه بر شتاب زیاد فاصله هم ایجاد میکنه و در ریس های طولانی تسلیم نمیشه هر ماشین باید با هم نوع خودش مقایسه شه بی صبرانه منتظر الکتریکی های مخصوص مسابقه هستم اها اینم بگم که اکه برید و فرمول ای رو ببینید شاید به پای فرمول یک نذسن ولی برای اینکار ساخته نشدن اگه دقت کنید مسافت مسابقه ها کم و به دنبالش محیط پیست کوچیکه پس ماشین نیاز به رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر به بالا کلا نداره

      موافقم 6
      مخالفم 2
  9. Jdm باز

    ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بجای شتاب۱.۵ ثانیه ای ، بیان روی برد خودرو کار کنن

  10. مجتبی

    ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    با خانواده رفته یک شام تو رستوران لاکچری زده اومدن توماشین دوتا گاز میده شام همه میپاشه به شیشه و صندلیها…. شتاب موشک میخواد چیکار؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. ghasem

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نفت و گاز تموم شدنی نیست این غربیهای بی همه چیز که استعمارگری تو ژنشونه این چرت وپرتا رومیگن که کشورهای نفت خیز خودشون رو به نوعی آسیب پذیر ببینند و به تصوراینکه منابعشون پایدار نیست هرچه بیشتر نفت بفروشن و در صنایع دیگه ای برای دوران بعداز نفت سرمایه گذاری کنند این صنایع هم که معلومه متعلق به همین غربی هاست یعنی این بی همه چیزها هم از آخورمیخورن هم ازتوبره این افسانه پایان نفت و گاز جدید نیست سال 53 هم یادمه میگفتند نفت تا25سال دیگه تموم میشه 25سال گذشت داره یه 25سال دیگه هم میگذره و نشونه ای از تموم شدنش نفت ندیدیم چون نفت در اعماق زمین و طی یک فرایند بوجود میاد البته فرایندش زمان بره ولی پایانی درکل نیست این کشورهای اروپایی تا حالا دروغهای زیادی به مردم جهان گفتند حتا به مردم خودشون حرف این پدرسوخته هارو باور نکنید حکام اروپایی مثل فاحشه ها هرکجا پول و منفعت بیشتری عایدشون بشه اونجا حاضر میشن

    موافقم 3
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا