بنتلی

عملکرد تاریخی بنتلی در شش‌ماهه اول سال 2021

به تازگی آمار فروش احساس‌برانگیز استون مارتین در نیمه اول سال ۲۰۲۱ را منتشر کردیم و حالا یک برند بریتانیایی دیگر خبر از عملکردی درخور توجه داده است. بنتلی بهترین آمار فروش تاریخ خود در شش‌ماهه اول سال را گزارش کرده و رکورد جدیدی را از نظر فروش و سود بر جای گذاشته است. در نیمه اول سال ۲۰۲۱، این برند ۷۱۹۹ دستگاه خودرو را به فروش رسانده و چین بزرگ‌ترین بازار برای محصولات این برند بوده است. برای اولین بار در حدود ۱۰ سال گذشته است که چینی‌ها بیش از سایر جهانیان اقدام به خرید خودروهای بنتلی می‌کنند.

همان‌گونه که انتظار می‌رود شاسی‌بلند بنتایگا پرفروش‌ترین محصول بنتلی در این بازه زمانی بوده و به خانه ۲۷۶۶ نفر راه یافته است. کانتیننتال GT کوپه و کانورتیبل نیز فروش ۲۳۱۸ دستگاهی داشته‌اند درحالی‌که فروش فلایینگ اسپور سدان نیز به ۲۰۶۳ دستگاه رسیده است. به عنوان یادآوری باید گفت تولید مولسان حدود یک سال پیش به پایان رسید و پرچم‌داری این شرکت را فلایینگ اسپور بر عهده گرفت.

فروش بنتلی در نیمه اول امسال حدود ۵۰ درصد بیشتر از شش‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ بوده و بنابراین این برند بریتانیایی در وضعیت ایده آلی قرا دارد. برند فوق لوکس بریتانیایی مطمئن است تقاضا برای محصولات این شرکت در نیمه دوم سال بیشتر هم خواهد شد و با ورود محصولات جدیدی همچون بنتایگا هیبرید و S آمار فروش این شرکت بالاتر خواهد رفت.

درآمد بنتلی در شش‌ماهه اول امسال به ۱.۳ میلیارد یورو رسیده که بیشتر از درآمد ۸۳۴.۸ میلیون یورویی مدت مشابه سال ۲۰۱۹ می‌باشد. این بهترین عملکرد مالی بنتلی در شش‌ماهه اول تاریخ خود بوده و رکورد قبلی آن به سال ۲۰۱۴ و درآمد ۸۸۷ میلیون یورویی مربوط می‌شود. خودروساز موردبحث در سال ۲۰۱۴ رکورد سود ۱۷۰ میلیون یورویی را بر جای گذاشته بود که آن‌هم شکسته شده است.

اگرچه چین با فروش ۲۱۵۵ دستگاهی بزرگ‌ترین بازار بنتلی بوده اما آمریکای شمالی و جنوبی هم با فروش ۲۰۴۹ دستگاهی در نزدیکی چین قرار داشته و اروپا هم با استقبال ۱۱۴۲ دستگاهی از محصولات بنتلی سومین بازار بزرگ این برند بوده است. بنتلی در آسیا اقیانوسیه ۷۷۸ دستگاه خودرو را در شش‌ماهه اول امسال فروخته و بازار بریتانیا نیز سهم ۵۵۴ دستگاهی داشته است. این شرکت دارای ۲۴۰ نمایندگی و شوروم در ۶۷ کشور دنیا می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    هرکس شاسی بلند ساخت پرفروش شد

    1. AMG GT R

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      دقیقا مثل لامبورگینی استون مارتین و بعدا فراری متاسفانه سوپراسپرت ساز ها هم کراس اوور تولید می کنند
      محبوبیت کراس اوور ها حتی از سدان ها بیشتر هست مثل آمریکا که در لیست پرفروش ترین ها حتی یک سدان هم حضور نداشت

  2. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    منتظریم بعد از لامبورگینی و مازراتی و رولز و بنتلی ، فراری هم ماشین جدیدشو زودتر معرفی کنه

  3. مک وال

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    یه نمایشگاه ماشین تو یه شهرستان دیدم که بسیار باکلاس دکور شده بود و آرم بنتلی، رولزرویس، میباخ رو بزرگ روی دیوارش زده بود. ولی ماشینهای داخلش سوناتا، اپتیما، سانتافه، تالیسمان، اسپورتیج و چند خودروی چینی بود!

    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      نکنه واقعا انتظار داشتی توش پر از کانتیننتال و مولسان دست دوم باشه 😂

    2. Reza Waffen SS

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      باز خوبه چند تا چینی و کره ای داشت قاعدتاً باید چندتا پراید و پرشیا چند تا اشغال دیگه می‌داشت

  4. محمد مختاری آذر

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    عجب فروش زیادی

  5. mahan

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    رنجروور باید یک تکونی به خودش بده و به جای معرفی پکیج یک نسل دیگه از رنجروور رنجروور رو ارتقا بده.در واقع این نسل رنجروور رنجروور خیلی قدیمیه ولی درسته که قدیمی بنظر نمیرسه ولی باید بیاد و دوباره یک انقلابی بکنه و یک ماشینی بسازه که تا یک دهه اینده و حتی بیشتر باالهت باشه و قدیمی نشه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا