صندلی جدید بنتلی بنتایگا EWB ایرلاین از فناوری پیشرفته برای رفع نیازهای سرنشینان و به حداکثر رساندن راحتی به خصوص در سفرهای طولانی مدت استفاده میکند.
صندلیها ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام تفکر درباره فناوری خودرو به ذهن خطور میکند، اما برخلاف مبلهای اتاق نشیمن، صندلیهای ماشین میتوانند تجهیزات بسیار پیچیدهای باشند.
در دهههای ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، برعکس این موضوع صادق بود تا اینکه برخی شرکتهای خودروسازی، بهویژه ساب و ولوو، شروع به پیشرفتهای چشمگیری کردند. به گزارش اتوکار، به دلیل سرد شدن زمستانهای اسکاندیناوی، هر دو شرکت شروع به بررسی ارزش راحتی صندلی و تأثیر آن بر رفاه رانندگان کردند. آنها از متخصصان ارتوپدی برای طراحی صندلیها استفاده کردند و گرمایش صندلی را نه تنها برای راحتی، بلکه به دلیل اینکه گرما برای کمر راننده مفید است و خستگی را کاهش میدهد، به صندلی اضافه کردند. در آن زمان این تفکر پیشرفته بود، اما پس از آن زمان صندلیهای خودرو چگونه تکامل یافتهاند؟
امروزه نقشی که صندلیها در کاهش خستگی ایفا میکنند به این معنی است که پیشرفتهای فنی با تثبیتکنندههای مقاوم در برابر تصادف، کشنده کمربند ایمنی یکپارچه، کیسههای هوا، لایههای میانی با فناوری پیشرفته و پارچههای پوششی و صفحهنمایشهای یکپارچه اطلاعات سرگرمی، به سطح بالایی رسیده است.
اوج پیچیدگی صندلیها، بدون تعجب، در عقب لوکسترین خودروها نهفته است و مشخصات صندلیهای بنتلی بنتایگا EWB ایرلاین یکی از جدیدترین نمونههای آن به شمار میرود. علاوه بر زیبایی دستدوزی که ممکن است در بیرون صندلی انتظار داشته باشید، داخل صندلیها ترکیبی از اتاق مشاوره کایروپراکتیک و آزمایشگاه آب و هوا است. کایروپراکتیک نوعی طب جایگزین است که با تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات مکانیکی سیستم اسکلتی عضلانی، به ویژه ستون فقرات ارتباط دارد.
صندلی بنتلی بنتایگا EWB ایرلاین از «سیستم تهویه خودکار» بهره میبرد که مجموعهای از حسگرها را در خود جای داده است. این حسگرها دما و رطوبت سطح تماس سرنشین را با دقت ۰/۱ درجه سانتیگراد در هر ۲۵ ثانیه اندازهگیری میکند. سرنشین میتواند از میان هفت تنظیم، مکان مورد نظر خود را کنترل کند. یکی از این موارد حالت نرمال است که الگوریتمهای از پیش تعیین شدهای را که در طول آزمایش با مسافران مختلف مشخص شدهاند، اعمال میکند. مسئولان بنتلی ادعا میکنند که از آن زمان به بعد، صندلی تغییراتی را ایجاد میکند که میداند سرنشین از قبل میخواهد انجام دهد. اگرچه فناوری گرمایش نسبت به طرحهای قبلی تغییری نکرده است، اما نوع جدیدی از فن خنککننده میتواند ۸۰ درصد هوای بیشتری نسبت به قبل حرکت دهد.
برای برخی، سیستمهای ماساژ صندلی مانند لگد زدن کودک به پشتی صندلی آرامشبخش هستند، اما بنتلی چنین چیزی را ندارد. در عوض، چیزی به نام «تنظیم وضعیت بدن» دارد که به طور خاص با هدف جلوگیری از خستگی انجام میشود. مسئولان بنتلی میگویند این سیستم از ۶ ناحیه پنوماتیکی تشکیل شده است که فشار تماس بین بدن و صندلی را به روشی ظریف تنظیم میکند. در مجموع، این سیستم میتواند ۱۷۷ تغییر فشار فردی را در مناطق مختلف ایجاد کند.
فعالیت این سیستم شامل پیچشهای سه بعدی، با استفاده از حرکات توسعه یافته در ارتباط با کایروپراکتیک است. بنتلی با همکاری شرکت کامفورت موشن گلوبال (Comfort Motion Global)، الگوریتمهایی را توسعه و سیستم را طی آزمایشهای مبتنی بر روش علمی تکامل داد. در مطالعات، مشخص شد که حمایت از وزن بدن به صورت پویا و تغییر شکل به وزن و شکل هر فرد، فشاری را کاهش میدهد که میتواند منجر به «فقدان تمرکز» شود.
پیشگامان اولیه خودروسازی در دهه ۱۹۷۰ در زمینه فناوری بسیار جلو رفته بودند؛ درک اهمیت اینکه چگونه فناوری صندلی میتواند رفاه را در طول یک سفر طولانی بهبود بخشد، ایدهای مهم و سرنوشتساز در خودروسازی بوده است.
phonix
۱۱ مرداد ۱۴۰۱خودمونیم این سومین مطلبی هست که پدال درباره صندلی های جدید بنتلی کار کرده
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱دستش درد نکنه کار خوبی کرده
phonix
۱۱ مرداد ۱۴۰۱والا اگه بری تو اون پست ها وقتی همه دوستان داشتن تیکه مینداختن من تعریف کردم
ولی اینکه بری ببینی هر سایتی این مطلب رو گذاشته تو هم ترجمه کنی بزاری حرفه ای نیست
و برای وجه سایت هم خوب نیست به نظرم باید هماهنگی بیشتری باشه بین اعضای
زحمت میکشن ولی کاش این زحمت ها رو از قبل هماهنگ کنن که هم سایت مطالبش متنوع تر بشه هم موازی کاری نشه
Iman99
۱۱ مرداد ۱۴۰۱قبلا خود مدیران سایت پرسیده بودن که از مطالب مختلف کدومش رو بیشتر دوست دارید داره که اکثرا در جواب ها گفته بودن خودر های کلاسیک و مطالب علمی و تکنولوژیکی صنعت خودرو برای ما هم که زیاد وقت و فرصت نمیکنیم اخبار جاهای مختلف رو بخونیم این بهتره که یه جا باشن
این مطالب ممکنه از خود اخبار خودرو ها هم بهتر باشه
مثلا اگه از آمار فروش خودرو ها بزارن چه سودی برای ما داره چی به ما اضافه میکنه
هرکی دوست داره بیاد پست رو باز کنه بخونه گذاشتن این مطالب که توهینی به کسی یای چیزی نیست بلکه بهتر هم هست
مثلا تو ماشین های جدید که معرفی میشه همین بنتلی و یا مرسدس ویا کادیلاک اینها تکنولوژی ها و فناوری های جدیدی دارن که دونستنشون و مهندسی سطح بالای اونها مطالب جداگانه ای میخواد که لازمه همینجا باشن و تو معرفی این خودرو ها و مشخصات فنی عمومی اونها وجود ندارن مثل این تکنولوژی بنتلی که تشریح شد و یا تکنولوژی سیستم کولر و کمپرسور و مبرد و اجزای کولر مرسدس اس کلاس و چالشهای مهندسی که در طراحی و تکنولوژی اون وجود داشته تا به سرانجام برسه که یه چیز جدید خفنه و کارایی و بازدهی بسیار بالایی داره و تو مشخصات عمومی اینها گفته نمیشه ولی اگه بدونید تعجب میکنید
مزدا
۱۱ مرداد ۱۴۰۱در ایران هم فناوری مرگ راحت سرنشینان را داریم!!!!
Moein
۱۱ مرداد ۱۴۰۱پرهام از اینهمه جزییات و فناوری ریخته
لذت نشستن رو این صندلی ها مطمئنا بهترین تجربه میتونه باشه
Elemento
۱۱ مرداد ۱۴۰۱بنتلی اصالت بی نظیری داره. دلیل معروفیت بیشتر رولزرویس در ابتدا، میفیت ساخت اعلا و بهتر از بنتلیش بود. وگرنه از نظر قدمت و اصالت تاریخی چیزی کم نداره بنتلی.
این صندلی نیست که دستگاه فیزیوتراپیه :))