پسازاینکه بنتلی در اواخر دههٔ ۹۰ از بند اسارت رولزرویس رها شد و زیر چتر گروه فولکسواگن قرار گرفت، بشدت پیشرفت کرد و این روزها محصولات آن به خودروهای شیک و مجللی شهرت یافتهاند. بااینحال، تاریخچهٔ صدسالهٔ این شرکت با خودروهای پرفورمنس هم همراه بوده است خصوصاً در دههٔ ۲۰ که بنتلی برای چندین سال در مسابقات لمانز پادشاهی میکرد.
بنابراین، ازآنجاییکه نزدیک به صد سال از زمانی که بنتلی برای اولین بار شروع به ساخت خودروهای پرفورمنس کرد میگذرد، تکامل ساختههای آن باید بسیار چشمگیر باشد اما دقیقاً چقدر؟ برای پاسخ دادن به این سؤال، کارواو چهار مدل پرفورمنس قابلتوجه از دورههای مختلف تاریخ این شرکت را برای مسابقهای که به نظر میرسد گرانترین درگ تاریخ باشد گرد هم جمع کرده است.
این عنوان گرانترین، به خاطر حضور یکی از قدیمیترین خودروهایی است که تاکنون در مسابقات درگ دیدهایم. این خودرو یک بنتلی بلوور با ۹۳ سال سن است که ۲۰ میلیون پوند ارزش دارد. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری چهار سیلندر سوپرشارژ مجهز است که ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. دومین خودروی قدیمی این جمع بنتلی توربو R است. این خودرو از یک موتور ۶.۷۵ لیتری توربو با ۳۰۲ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که باید وزن ۲۴۵۰ کیلوگرمی را جابجا کند.
مدلهای پرفورمنس مدرنتر بنتلی توسط کانتیننتال R رهبری میشوند که آنهم زیر کاپوت یک موتور ۶.۷۵ لیتری V8 توربو دارد اما این موتور در اینجا ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و وظیفهٔ حمل وزنی ۲۴۰۰ کیلوگرمی را بر عهده دارد؛ و درنهایت به کانتیننتال GT اسپید امروزی با پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو میرسیم که ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور در کنار وزن ۲۲۰۰ کیلوگرمی دارد.
قطعاً کانتیننتال GT اسپید مدرن و قدرتمند پیروز این مسابقه خواهد بود اما نسلهای قدیمیتر محصولات پرفورمنس بنتلی چقدر باهم فاصله دارند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
PURIYA
۹ آبان ۱۴۰۱اِ این پسره برگشته نمیدونم چرا تا الان خبری ازش نبود فکر کردم رفته این رانده ی خیلی خوبیه درگ هاش هم خیلی خوب بوده
اون بنتلی قدیمی که آخر شد به اندازه ی ۱۰۰ تا کانتیننتال ارزش قیمتی داره!!!
TML BN
۹ آبان ۱۴۰۱جدی اینطور نیست مت واتسون نصف درگ هاش غیر عادی غیر منطقی و فقط برای پولن
PURIYA
۹ آبان ۱۴۰۱مت واتسون رو نمیگم این پسره که چاقه ریش هم داره مت واتسون که خودم میدونم هدف از کار هاش چی هست
Royal Driver UK 70
۹ آبان ۱۴۰۱فقط که برای پول نیست، طرف رفته از خوده کمپانی بنتلی، بلوور رو آورده توی درگ که اصلا کار ساده ای نیست، این نظر ما ایرانیاست که همه چیز رو فقط منفی میبینیم و دوست داریم قضاوت کنیم برای همین هم هست هیچوقت پیشرفت نمیکنیم.
TML BN
۹ آبان ۱۴۰۱من هرگز منفی نمیبینم گفتم اکثرا من اصلا نمیگم مت واتسون آدم بی استعدادی و فقط ویدیو میسازه واقعا کار سختیه هماهنگی ولی قبول کنید خیلی از درگ هاش منطقی نیستن
Royal Driver UK 70
۹ آبان ۱۴۰۱خب آره بعضی ها منطقی نیستن حق با توعه، مثلا انداختن پیکاپ با سوپرکار و سدان اسپرت ، عجیب غریبه.
Mad.z.Max
۹ آبان ۱۴۰۱شما یانی رو میگی، کانالشم یانیمایز هست توی یوتوب. قبل از این وضع فیلترنت دنبال میکردم کاراشو
amir1400
۹ آبان ۱۴۰۱حالا فکرشو بکنین تو سال ۲۰۲۵ چه اتفاقی میوفته ، وقتی که بنتلی الکتریکی با ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت و صفر تا صد : ۱/۵ ثانیه رونمایی بشه پدال چند وقت پیش مقالش رو گذاشت
amir1400
۹ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری از نظر شما این خیز برداشتن بنتلی برای پرشتاب کردن محصولاتش با ماهیت لوکس این برند همخوانی داره ؟ خداییش صفر تا صد ۱/۵ ثانیه برای یه بنتلی به چه دردی میخوره ، نمیدونم والا ولی به احتمال زیاد موفق هم میشه
M
۹ آبان ۱۴۰۱این سیاست از 1980 و با آقای David Plastow شروع شد
اتفاقا با همین Continental R شروع شد
از 1913 رولرزرویس برند بنتلی رو خرید و تا قبل از این تمام ماشین های بنتلی فقط ی ریبج از رولز بود و آقای David Plastow اول مولسان توربو رو معرفی کرد و بعد Continental رو در ژنو که در هر دو ماشین اسپرت تر از محصوات رولز بود و به نوعی به تاریخچه بنتلی که خودروی مسابقه ای میساخت اشاره داره
داستان تصاحب این دو خودروساز توسط فولکس و بی ام و هم خیلی جالبه
گروه vicker که یک شرکت معروف انگلیسی هست و صاحب صنایع هوایی رولز , بنتلی و ماشین سازی رولز بود بنتلی و رولز ذرو میخواست به بی ام و بفروشه چون بیمر موتور و قطعات این دو برند رو تامین میکرد با 340 ملیون پوند اما فولکس پیشنهاد 430 داد برای بنتلی و استفاده از ارم اکستازی و جلوپنجره رولز
ولی چون فولکس موتور و گیربکس مناسب برای این دو برند رو نداشت قرار شد بی ام و تا 2003 تامین کننده موتور و گیربکس باشه و در این حین بی ام و 40 ملیون دلار برند رولز رو خرید و فولکس و بی ام و توافق کردن که بنتی برای فولکس و رولز برای بیمر باشه
در همون سال ها بنز فهمید در سگمنت سوپر لوکس نماینده نداره و برند میباخ رو دوباره معرفی کرد که موفق نبود
اما بدون تعصب رولزرویس و آرم اکستازیش و قیمت شش رقمیش ی چیز دیگست
مثل فراری پورشه تو سوپر لوکس ها میمونه
از پولیش رنگ با پوست سمور ش گرفته تا آپشن 40 هزار دلاری صندلی vip
حامد
۹ آبان ۱۴۰۱باور کنید بنتلی ۱۰۰ سال پیش پژو پارس رو راحت میزنه
Royal Driver UK 70
۹ آبان ۱۴۰۱بلوور یک ماشین ریسینگ بوده
aMiRsHaYaN
۹ آبان ۱۴۰۱قدرت این بنتلی ۱۰۰ ساله از قوی ترین شاسی بلند ما بیشتره
فقط انگلستان
۹ آبان ۱۴۰۱کانتیننتال جدید خیلی خیلی عالیه یه خودرو همه چیز تمام یکی از معدود ماشین های جدید که از هر نظر بی نقصه.
Royal Driver UK 70
۹ آبان ۱۴۰۱وای چقدر این بنتلی بلوور جذابه، عظمتشو ببین حدود ۱۰۰ سال پیش چنین چیزی رو ساختن. کانتیننتال مدل ۲۰۰۰ هم واقعا جذابه.
حسام
۱۰ آبان ۱۴۰۱دیشب داشتم ماشینا رو به لباس تشبیه میکردم
بنتلی واسم مث یه ست کت و شلوار شیک مجلسی و گرون با کفش های ورنیه
رولزرویس تیشرت سفید و شلوار کتان و کفش چرم جیر
مرسدس رو به کت و شلوار شیک اداری تشبیه میکردم
Royal Driver UK 70
۱۰ آبان ۱۴۰۱یک چیزه دیگه هم به بنتلی اضافه کن، ساعت بریتنینگ مدل ۱۸۸۶ :)