بنتلی بریتانیا اعلام کرد بهترین عملکرد مالی تاریخ خود را در سال ۲۰۲۲ بر جای گذاشته است. این لوکس ساز مشهور به سود ۷۵۱ میلیون دلاری رسیده که ۸۲ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد.
شاید برخی خودروسازان در سال ۲۰۲۲ چالشهای زیادی را تجربه کرده باشند اما شرایط بنتلی کاملاً متفاوت بوده است. این برند نمادین توانسته است سوددهی ۷۵۱ میلیون دلاری داشته باشد که به معنی رشد ۸۲ درصدی نسبت به یک سال قبل از آن خواهد بود. وقتی به سالهای قبلتر نگاه کنید عملکرد بنتلی را درخشان تر خواهید دید.
بنتلی در سال ۲۰۱۸ وضعیت اصلاً خوبی نداشت و ضرر عملیاتی ۳۰۷ میلیون دلاری را گزارش کرده بود. البته بریتانیاییها در سال ۲۰۱۹ حرکت خود را تصحیح کردند و به سود ۶۹ میلیون دلاری رسیدند. البته وضعیت در سال ۲۰۲۰ متفاوت بود و همهگیری کرونا باعث افت سوددهی شرکت شد اما در سال ۲۰۲۱ همهچیز تغییر کرد و بنتلی توانست به سود ۴۱۵ میلیون دلاری برسد؛ اما دلیل چنین تغییر مثبتی چه بوده است؟ آدریان هالمارک مدیرعامل بنتلی در بیانیه خبری شرکت بهبود راندمان داخلی را دلیل چنین اتفاقی میداند. او میگوید:
از زمان ضرر دهی سال ۲۰۱۸ تاکنون کل تیم بنتلی تلاشهای زیادی برای بازنگری در مدل کسبوکار شرکت داشتهاند و به موازات آن نیز محصولات و ویژگیهای جدیدی را معرفی کردهاند. سال پیش دستاوردی جدید برای ما بوده است. از سال ۲۰۱۸ تاکنون و علیرغم مشکلات فراوان و بحرانهایی همچون برگزیت، کووید، کمبود نیمهرساناها، جنگ اوکراین و دشواریهای اقتصادی بریتانیا ما توانستهایم به سود حدود ۱ میلیارد دلاری دست پیدا کنیم
جدای از این عادات خرید مشتریان نیز در افزایش سوددهی بنتلی نقش داشته است. بهطور خلاصه باید گفت خریداران پول بیشتری را صرف سفارش آپشن ها و خودروهای خاص میکنند. بنتلی میگوید سوددهی خودروهای تولید محدود و کوچ بیلد رشد ۲۰.۹ درصدی داشته است. البته رکورد فروش ۱۵,۱۷۴ دستگاهی نیز به رکوردشکنی سود بنتلی کمک میکند. شاسیبلند بنتایگا با سهم ۴۲ درصدی از کل فروش بریتانیاییها در سال ۲۰۲۲ جزو مهمترین محصولات بنتلی بوده است. کانتیننتال GT نیز یکسوم فروش شرکت را به خود اختصاص داده و فلایینگ اسپر نیز به لطف تولید مدل هیبریدی سهم ۲۸ درصدی از این فروش داشته است. مدیرعامل بنتلی در پایان خاطرنشان می سازد:
ما بجای حجم فروش تمرکز خود را روی ارزشهای مصرفکنندگان حفظ خواهیم کرد و برنامه خود را بر اساس وضعیت بازار تنظیم میکنیم. البته موفقیت متوازن ما به همراه ساختار مدیریتی کمهزینه و توانایی به حداکثر رساندن کارایی باعث ادامه سوددهی شرکت خواهد شد و پایه و اساس مناسبی برای ادامه چنین موفقیتی خواهد بود
R/T
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ماشینای بنتلی واقعا خوبن
NAVID۰۰۹۸
۲۷ اسفند ۱۴۰۱کلاً شاسیبلندها برای برندهای اروپایی غوغا به پا کردن ، چه ارزان چه گران !
بنتایگا زمانی که معرفی شد واقعاً زشت بود هرچند لوکس بود ، اما بعد از فیسلیفتش به دل نشست و اوکستر هم شد !
دو دسته شدن فقیر و غنی در سطح جهانی بعد از کرونا بیتاثیر نیست !
در نظر داشته باشید وضع اقتصاد آمریکا بیشتر از هر زمان دیگری به ۲۰۰۸ نزدیک شده و این وسط بسیاری سقوط میکنند که در ۶ ماههی آینده سرنوشتساز هست و امکان داره خیلی از شرکتها نتوانند طلب خود را بگیرند و اوضاع خیط بشود !
زیزیگولو
۲۷ اسفند ۱۴۰۱هندسه زیبا و هنر دست در فوق لوکسای مدرن بنتلی👍👍👍👍👍
محمدرضا
۲۷ اسفند ۱۴۰۱محصولات بنتلی واقعا نسبت به قیمتشون ارزنده هستن
مثلا بنتایگا هم قیمت gls maybach هست
F
۲۷ اسفند ۱۴۰۱یک سوم میشه ۳۳ درصد، به علاوه ۴۲ درصد بنتایگا میشه ۷۵ درصد، به علاوه ۲۸ درصد فلایینگ میشه ۱۰۳ درصد😂
ولی جدا از این سختگیری محاسباتی، واقعا برند بنتلی دوست داشتنی هست، خیلی هم دوست داشتنی، اصلا هم گوگولیه هم نازه هم اسپورتی خوبی داره لوکس بودن هم که نیاز به تعریف نداره، بی آزار و با انگیزه و نمه نمه داره با سه تا محصول برای خودش میفروشه و به بازار خودرو عشق تزریق میکنه.
دعا میکنم بر خلاف تصورات الان ما که فکر میکنیم در آینده صنعت خودرو بی روح میشه ناگهان معجزه ای اتفاق بیوفته و دوران آینده از تمام دوران خودرو بازا طلایی تر بشه.
Hamidreza
۲۷ اسفند ۱۴۰۱راجب 3 خط آخرت… زهی خیال باطل…! 😄
Hamidreza
۲۷ اسفند ۱۴۰۱مالکت فولکس واگن باشه و سود نکنی؟
زیر مجموعه های فولکس واگن دارن غوغا میکنن و هر سال رکورد میزنن😃
حسین
۲۸ اسفند ۱۴۰۱آلمان
اسمشم
حس ناب مهندسی
و دریافت کیفیت میده
amir-mr
۲۸ اسفند ۱۴۰۱بنتلی مینوازد 🔥🔥🔥👌🏻👌🏻👌🏻
حسین
۲۸ اسفند ۱۴۰۱فولکس دست رو چیا گزاشتع مردد :))
بوگگاتیی بوگاررری
بنتتتللیی
لامبوررررگینیی
آئووودیی
پوررررشش
دوکاااتتی
حقا ک آلمانی :)) صدر پرستیژ پرفوررمنسس
عملکرد ناب و خاص
Hamilton1970
۲۸ اسفند ۱۴۰۱رولزرویس واقعا اشرافی ترین خودروساز تاریخه ولی من همیشه ته دلم بنتلی رو از رولزرویس بیشتر دوست داشتم:)