بنتلیرولز رویس

درگ سوپرلوکس های روباز بریتانیایی، بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس داون

وقتی صحبت از کانورتیبل‌های مجلل با نیروگاه‌های عظیم دوازده سیلندر در زیر کاپوت می‌شود، فقط بریتانیایی‌ها هستند که خود را مطرح می‌کنند. این خودروها بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس داون هستند که حالا برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفته‌اند. البته در این خودروها سریع‌تر بودن خیلی اهمیتی ندارد زیرا این‌ها برای سرعت ساخته نشده‌اند بلکه وظیفهٔ آن‌ها ارائهٔ یک سواری مجلل و راحت است. بااین‌حال، این به معنای تنبل و کند بودن این کانورتیبل‌های مجلل نیست.

کانتیننتالی که در این ویدئو حضور دارد، GTC اسپید است که پرچم‌دار این خانواده محسوب می‌شود. این خودرو از همان نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربوی آشنای بنتلی استفاده می‌کند که در اینجا ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. در همین حال، رولزرویس داون هم از پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی ب‌ام‌و با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. انتقال نیروی موتور در هردو خودرو از طریق گیربکس‌های هشت سرعته صورت می‌گیرد اما در رولزرویس این گیربکس از نوع اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است درحالی‌که بنتلی از نمونهٔ دوکلاچه بهره می‌برد.

هرچند این شاهزاده‌های بریتانیایی پیشرانه‌های قدرتمندی دارند اما باید توجه داشت که چرم و چوب فراوان به همراه دیگر ویژگی‌های مجلل، وزن این خودروها را بسیار سنگین کرده است. بااین‌حال، در اینجا هم برتری با بنتلی است زیرا ۱۲۴ کیلوگرم از داون سبک‌تر است که این در کنار قدرت بیشتر، شرایط را کاملاً به نفع GTC خواهد کرد. مزیت دیگر این خودرو نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالی‌که در رولزرویس نیروی موتور فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

بااین‌وجود، آیا ضعف رولزرویس در قدرت پیشرانه و همین‌طور وزن سنگین‌تر موجب شکست آن خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید. در این ویدئو اما علاوه بر مسابقه‌های معمول کارواو، رقابت زمان باز شدن سقف هم برگزار می‌شود که در آن بنتلی به پیروزی می‌رسد.

مشخصات فنی

 

بنتلی کانتیننتال GTC اسپید

رولزرویس داون

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب
وزن ۲۴۳۶ کیلوگرم ۲۵۶۰ کیلوگرم
قیمت ۲۳۴ هزار پوند ۳۰۰ هزار پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. Dna

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بنتلی پکیج کامل

    موافقم 39
    مخالفم 2
  2. مازیار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    نمای رولزرویس با اشرافیت همخونی بیشتری داره

    موافقم 32
    مخالفم 10
  3. Pouyan

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (200 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال جی تی تعریف کامل کلاس GT هستش

    موافقم 36
    مخالفم 3
  4. Reza Waffen SS

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال GTC

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. Kf

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (524 ديدگاه)

      منم بخوام بین این دو تا یکیو انتخاب کنم بخرم پس با توجه ب این ک خیلی خر پولم نظر نمیدم چون مثل خر پولا قیافه میگیرم😕
      ولی جدی میباخ بیشتر پسندمه یا با این پول Aston DBS

      موافقم 8
      مخالفم 14
  5. Nima

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    شخصا رولز رویس رو به خاطر شخصى سازى بالاتر و آرامش بیشتر و پرستیژ بالاتر برند ، بیشتر دوستش دارم . و اگر زمانى بخوام بینشون انتخاب کنم قطعا انتخابم رولز رویس هست.

    موافقم 32
    مخالفم 12
  6. Nima

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    بنتلی بنظر بنده ظاهر مدرن تر و جذاب تری داره و رولزرویس رو بشخصه زیاد دوست ندارم

    موافقم 22
    مخالفم 12
  7. TML BN

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    همونطور که در مقاله ذکر شده نظر منم همینه وزن رولز زیاده از یک طرف قدرت کمتری و گشتاور کمتری هم داره
    رولز دیفرانسیل عقب بنتلی 4WD
    و تازه رولز اتوماتیک هم هست
    ولی هیچی از ارزش های رولز کم نمیکنه واقعا

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      نسخه های کوپه جذاب تر هستن به نظرم با این قیمت ها میباخ بخری بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 16
  8. حسین

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (225 ديدگاه)

    ۳۰۰هزار پوند برای انگلیسی ها شاید رقمی نباشه ولی برای ما رقمی نجومیه، قبل از گرانی های اخیر هر پوند برابر با ۳۵ هزار تومن بود،حالا حساب کنید قیمت خودرو را.

    موافقم 2
    مخالفم 10
    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (74 ديدگاه)

      چی میگی شما قیمت را حساب کنید چه ربطی به ما داره؟😑😒😒😒😒

      1. حسین

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (225 ديدگاه)

        ربطش به بی ارزش بودن ریال ایران نسبت به ارزهای دیگه جهانه،بعدش من بنتلیو انتخاب کردم چون قدرت و گشتاورش بیشتره.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. محمد رستمی نژاد

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (74 ديدگاه)

          اینو که همه میدونن پول ما بی ارزشه

    2. TML BN

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      اوکی ولی مطمئنی ۳۰۰ هزار پوند برای اونا پولی نیست؟؟؟

      موافقم 21
    3. اصغر

      ۱ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (93 ديدگاه)

      یعنی چی پولی نی برا صد هزار پوند آدم می کشن تو میگی پولی نی

  9. HamiD

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    انتخابم بی شک بنتلی هست …
    رولز رویس با اون آینه بقل های نیسان جونیور مانندش بمونه واسه لاکچری بازای تازه به دوران رسیده که فقط میخوان چشم بقیه رو با این برند کور کنن…

    موافقم 7
    مخالفم 21
  10. مهردادکمال

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    این همه اختلاف قیمتی به هیچ وجه منطقی نیست سر و ظاهر بنتلی اتفاقا اشرافی تره

    موافقم 4
    مخالفم 10
  11. بهنام

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (994 ديدگاه)

    بنتلی کامل ترین GT
    حد نهایی لوکس بودن با سطح بالایی از پرفرومنس و اسپورت بودن ترکیب کرده

    موافقم 11
    مخالفم 2
  12. ali-mg

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    قبول دارین بنتلی و رولزرویس کلا خیلی شبیه همن

    موافقم 2
    مخالفم 14
    1. abdi_mahdi

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نه😂

  13. JDM lover

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    بنتلی عالیه 👌👍

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. یاس ی

    ۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    رولزرویس تولید میشه تا خریدار راحتی و لوکس بودن را تجربه کنه و بنتلی تولید میشه که خریدار راحتی و لوکس بودن را با حس اسپورت یکجا داشته باشه. تنظیمات رولزرویس جوریه که نهایت اشرافیت و آرامش را القا کنه.انتخاب من بنتلیه

  15. Poria

    ۲۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    عاشق کابین ها این دوتا ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا