وقتی صحبت از کانورتیبلهای مجلل با نیروگاههای عظیم دوازده سیلندر در زیر کاپوت میشود، فقط بریتانیاییها هستند که خود را مطرح میکنند. این خودروها بنتلی کانتیننتال GTC و رولزرویس داون هستند که حالا برای برگزاری یک مسابقهٔ درگ به مصاف هم رفتهاند. البته در این خودروها سریعتر بودن خیلی اهمیتی ندارد زیرا اینها برای سرعت ساخته نشدهاند بلکه وظیفهٔ آنها ارائهٔ یک سواری مجلل و راحت است. بااینحال، این به معنای تنبل و کند بودن این کانورتیبلهای مجلل نیست.
کانتیننتالی که در این ویدئو حضور دارد، GTC اسپید است که پرچمدار این خانواده محسوب میشود. این خودرو از همان نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربوی آشنای بنتلی استفاده میکند که در اینجا ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. در همین حال، رولزرویس داون هم از پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری V12 توئین توربوی بامو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۸۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. انتقال نیروی موتور در هردو خودرو از طریق گیربکسهای هشت سرعته صورت میگیرد اما در رولزرویس این گیربکس از نوع اتوماتیک سنتی مبدل گشتاوری است درحالیکه بنتلی از نمونهٔ دوکلاچه بهره میبرد.
هرچند این شاهزادههای بریتانیایی پیشرانههای قدرتمندی دارند اما باید توجه داشت که چرم و چوب فراوان به همراه دیگر ویژگیهای مجلل، وزن این خودروها را بسیار سنگین کرده است. بااینحال، در اینجا هم برتری با بنتلی است زیرا ۱۲۴ کیلوگرم از داون سبکتر است که این در کنار قدرت بیشتر، شرایط را کاملاً به نفع GTC خواهد کرد. مزیت دیگر این خودرو نیز برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است درحالیکه در رولزرویس نیروی موتور فقط به چرخهای عقب منتقل میشود.
بااینوجود، آیا ضعف رولزرویس در قدرت پیشرانه و همینطور وزن سنگینتر موجب شکست آن خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید. در این ویدئو اما علاوه بر مسابقههای معمول کارواو، رقابت زمان باز شدن سقف هم برگزار میشود که در آن بنتلی به پیروزی میرسد.
مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال GTC اسپید | رولزرویس داون | |
پیشرانه | ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو | ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۰ اسب بخار | ۵۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۸۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۲۴۳۶ کیلوگرم | ۲۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۳۴ هزار پوند | ۳۰۰ هزار پوند |
Dna
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی پکیج کامل
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۱نمای رولزرویس با اشرافیت همخونی بیشتری داره
Pouyan
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی کانتیننتال جی تی تعریف کامل کلاس GT هستش
Reza Waffen SS
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی کانتیننتال GTC
Kf
۳۱ خرداد ۱۴۰۱منم بخوام بین این دو تا یکیو انتخاب کنم بخرم پس با توجه ب این ک خیلی خر پولم نظر نمیدم چون مثل خر پولا قیافه میگیرم😕
ولی جدی میباخ بیشتر پسندمه یا با این پول Aston DBS
Nima
۳۱ خرداد ۱۴۰۱شخصا رولز رویس رو به خاطر شخصى سازى بالاتر و آرامش بیشتر و پرستیژ بالاتر برند ، بیشتر دوستش دارم . و اگر زمانى بخوام بینشون انتخاب کنم قطعا انتخابم رولز رویس هست.
Nima
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی بنظر بنده ظاهر مدرن تر و جذاب تری داره و رولزرویس رو بشخصه زیاد دوست ندارم
TML BN
۳۱ خرداد ۱۴۰۱همونطور که در مقاله ذکر شده نظر منم همینه وزن رولز زیاده از یک طرف قدرت کمتری و گشتاور کمتری هم داره
رولز دیفرانسیل عقب بنتلی 4WD
و تازه رولز اتوماتیک هم هست
ولی هیچی از ارزش های رولز کم نمیکنه واقعا
محمد رستمی نژاد
۳۱ خرداد ۱۴۰۱نسخه های کوپه جذاب تر هستن به نظرم با این قیمت ها میباخ بخری بهتره
حسین
۳۱ خرداد ۱۴۰۱۳۰۰هزار پوند برای انگلیسی ها شاید رقمی نباشه ولی برای ما رقمی نجومیه، قبل از گرانی های اخیر هر پوند برابر با ۳۵ هزار تومن بود،حالا حساب کنید قیمت خودرو را.
محمد رستمی نژاد
۳۱ خرداد ۱۴۰۱چی میگی شما قیمت را حساب کنید چه ربطی به ما داره؟😑😒😒😒😒
حسین
۳۱ خرداد ۱۴۰۱ربطش به بی ارزش بودن ریال ایران نسبت به ارزهای دیگه جهانه،بعدش من بنتلیو انتخاب کردم چون قدرت و گشتاورش بیشتره.
محمد رستمی نژاد
۳۱ خرداد ۱۴۰۱اینو که همه میدونن پول ما بی ارزشه
TML BN
۳۱ خرداد ۱۴۰۱اوکی ولی مطمئنی ۳۰۰ هزار پوند برای اونا پولی نیست؟؟؟
اصغر
۱ تیر ۱۴۰۱یعنی چی پولی نی برا صد هزار پوند آدم می کشن تو میگی پولی نی
HamiD
۳۱ خرداد ۱۴۰۱انتخابم بی شک بنتلی هست …
رولز رویس با اون آینه بقل های نیسان جونیور مانندش بمونه واسه لاکچری بازای تازه به دوران رسیده که فقط میخوان چشم بقیه رو با این برند کور کنن…
مهردادکمال
۳۱ خرداد ۱۴۰۱این همه اختلاف قیمتی به هیچ وجه منطقی نیست سر و ظاهر بنتلی اتفاقا اشرافی تره
بهنام
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی کامل ترین GT
حد نهایی لوکس بودن با سطح بالایی از پرفرومنس و اسپورت بودن ترکیب کرده
ali-mg
۳۱ خرداد ۱۴۰۱قبول دارین بنتلی و رولزرویس کلا خیلی شبیه همن
abdi_mahdi
۳۱ خرداد ۱۴۰۱نه😂
JDM lover
۳۱ خرداد ۱۴۰۱بنتلی عالیه 👌👍
یاس ی
۱ تیر ۱۴۰۱رولزرویس تولید میشه تا خریدار راحتی و لوکس بودن را تجربه کنه و بنتلی تولید میشه که خریدار راحتی و لوکس بودن را با حس اسپورت یکجا داشته باشه. تنظیمات رولزرویس جوریه که نهایت اشرافیت و آرامش را القا کنه.انتخاب من بنتلیه
Poria
۲۹ مهر ۱۴۰۱عاشق کابین ها این دوتا ام