بنتلی قدیمیترین محصول موجود خود یعنی EXP2 را به جزیره انسان برده تا یک صدمین سالگرد اولین پیروزی تیمی در مسابقه مشهور توریست تروفی را جشن بگیرد. EXP2 از همان زمان عرضه به موفقیتی آنی دست یافت و پیش از اوت شدن به خاطر مشکلات فنی پیشتاز مسابقه بود. البته این خودرو هفت روز بعد به همان پیست بروکلندز بازگشت و با رانندگی فرانک کلمنت قهرمانی را به چنگ آورد.
این پیروزی تأثیر زیادی روی W.O. بنتلی مؤسس این شرکت گذاشت و او تصمیم گرفت EXP2 و دو خودروی دیگر را در مسابقات TT جزیره انسان شرکت دهد. این مسابقه در ۲۲ ژوئن ۱۹۲۲ برگزار شد. بنتلی به همراه کلمنت و داگلاس هاوکس در این رویداد ۴۸۶ کیلومتری شرکت کردند و این در حالی بود که آبوهوای زمان برگزاری مسابقه اصلاً مساعد نبود. البته نتیجه نهایی کاملاً خوب بود و خودروی کلمنت به مقام دوم رسید و فاصله نزدیکی با سایر شرکتکنندگان داشت. همین نتیجه برای پیروزی تیمی کفایت میکرد. موفقیت محصولات بنتلی همچنین مهر تأییدی بر کیفیت آنها بود. EXP2 در دستان جان داف توانست ۲۱ رکورد جهانی را در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز ۱۹۲۵ بر جای بگذارد.
بنتلی به همین خاطر اقدام به نمایش EXP2 و ۷۷ محصول دیگر خود کرد تا ادای احترامی به موفقیتهای مهم خود در مسابقه توریست تروفی داشته باشد. نکته جالب اینکه رقبای آن زمان بنتلی نیز در این رویداد حضور داشتهاند. گفته میشود این خودروهای مسابقهای در جمع ارزش ۴۰ میلیون پوندی معادل ۴۸.۴ میلیون دلاری دارند و برخی مالکان از سوئیس، آمریکا و نیوزلند در آن شرکت کردهاند. تمامی ۷۸ خودروی حاضر در این رویداد با موفقیت از خط پایان عبور کردهاند که برای خودروهایی با ۱۰۰ سال سن عملکرد بسیار خوبی محسوب میشود.
اگرچه EXP2 اولین خودروی ساخته شده توسط بنتلی نیست اما دومین محصول پس از تأسیس این کمپانی در سال ۱۹۱۹ محسوب میشود. این خودرو پس از EXP1 تولید شد که بستر آزمایشی برای پیشرانه ۳ لیتری بسیار پیشرانه بنتلی در آن زمان به شمار میرفت. از آنجایی که بهترین روش تست خودروها در آن زمان حضور در مسابقات بود بنابراین EXP2 سریعاً در چنین رویدادهایی حضور یافت و تا سال ۱۹۲۳ نیز مشغول مسابقه بود و پس از آن فروخته شد. بنتلی سرانجام این خودرو را خرید و ۲۵ سال پیش بازسازی کاملی روی آن انجام داد.
JDM lover
۱۴ تیر ۱۴۰۱یکی از دوست داشتنی ترین برند ها ، همین بنتلی هست 👌👍
رضا باقری
۱۴ تیر ۱۴۰۱جدی
porsche
۱۴ تیر ۱۴۰۱بهترین برند لوکس از نظرم همین بتلیه
هم سطح رولزرویس هست و دست هر خری نیست هرکی دو قرون پول اومد دستش میره یه رولزرویس توینینگ منصوری میندازه زیر پاش(میشه اینو گذاشت به حساب شهرت رولزرویس الان دیگه شده معیار پولدار بودن افراد مشهور)
ولی این ماشین هم برند معتبر داره هم اتاقش به حد مناسب ترکیب تکنولوژی و انالوگ و کیفیته و هم به لطف طراحی زیباش نسبت به باقی ماشینهای این مدل خاص تره
دشمن همیشگی رولزرویس
imperial
۱۴ تیر ۱۴۰۱حالا که بحث بنتلی قدیمی هست یادی کنیم از 7دهه پیش…
از همان زمان تاسیس بنتلی و رولزرویس، هیچ برندی نمیتونست در حد اونا لوکس گرایی رو ارائه بده. قیمت رولز و بنتلی خیلی گزاف بود خیلی… اما کرایسلر تصمیم گرفت اینکارو بکنه و با اونا رقابت کنه… امپریال… فراتر از یک خودرو…
یکی از خودروهای جذاب بنتلی، بنتلی بلو ترین بود
یه خودرو2صندلی جلو و یک صندلی عقب.محصول سال1949.سوپر لوکس و جذاب نمای بیرون👇
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08768.jpg
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08735.jpg
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08642.jpg
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08677.jpg
اینم نمای داخل👇
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08713.jpg
https://belroseclassics.com/wp-content/uploads/2020/12/DNK08700.jpg
کیفیتش نیازی به گفتن نیست,چوبی که بکار رفته الان تو جنسیس های 2022 نیست و کیفیت چرمش یه چیزی در حد کمری 2021 هست.
مشخصات فنی=
شاسی: رفروبیشد مارک 6بنتلی
انجین=موتور8سیلندر 6.5لیتری قدرت 134کیلووات که میشه 180 اسب.روانکاری سامپ مرطوب 4 کاربراتور SU Type H.6.پمپ های سوخت مکانیکی یا دوقلو الکتریکی.
سیستم اگزوز: سیستم اگزوز فولادی ضد زنگ با سوراخ بزرگ.
کلاچ: تک صفحه خشک، دیافراگم سنگین یا سبک وزن.
گیربکس: بنتلی چهار سرعته و دنده عقب. انتخاب نسبت چرخ تاج و پینیون.
سیستم تعلیق: فنرهای جاده جلو و عقب ارتقا یافته سیستم ترمز: ترمزهای درام جلو هیدرولیک، ترمزهای درام مکانیکی عقب، به کمک سرووهای مکانیکی.چرخ ها و لاستیک ها:چرخ های سیمی 21 اینچی
قیمت=نتونستم قیمتش رو در سال 1949پیدا کنم ولی الان 500الی 750هزار دلار قیمت داره و فروش میره.
گفتم امپریال.بله…امپریال بیش از یک خودرو.
در سال 1949 امپریال نسل سوم لبارون رونمایی کرد. البته من با مدل 1951کار دارم. من هیچی نمیگم فقط عکس هارو ببینید…
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51Brochure/Page09-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51Brochure/Page12-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51Brochure/Page03-reg.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51Brochure/Page08-reg.jpg
واو… اصلا آدم اینو میبینه مخش رسما هنگ میکنه
حالا ممکنه بگید اینا الکی هست ولی این 2تا لینک هم ببینید🙃
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51VertEbay/index.htm
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51IMPERIALvert/index.htm
عاشق امپریالم چون اشرافیت بی حد مرز رو با نصف قیمت رولز و بنتلی بهت میداد و از همه مهمتر شخصی سازی در حد همونا بود و از همه جالبتر از سال 1930تا 1970 در نسخه های کوپه کانورتیبل 4در و LWB تولید میکرد و تمام تمرکزش روی لبارون بود و در تمام طول 70 سال حیاتش فقط خودرویی به نام لبارون تولید کرد!
Imperial=more than just a car 🦅
راستی مشخصات فنی رو یادم رفتم بگم.
بیایید این عکس رو ببینید با رسم شکل توضیح داده!
https://www.web.imperialclub.info/Articles/52Motor/3.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1951/51Firepower/Page03-04-reg.jpg
این ماشین اون موقع فرمان برقی شیشه بالا بر برقی صندلی تمام مبله چراغ مطالعه عقب کولر و بخاری داشت که در بنتلی موجود نبود!😜البته چندتا آپشن دیگه هم داشت یادم رفته.
🦅🦅🦅
imperial
۱۴ تیر ۱۴۰۱(در سال ۱۹۴۹ امپریال نسل سوم لبارون رونمایی کرد)
ببخشید اشتباه نوشتم.امپریال سال 1949 نسل ششم لبارون رو رونمایی کرد. اونجا اشتباهی نوشتم نسل سوم. باید بگم نسل سوم در سال1934 رونمایی شد که یه شکست تو پرونده امپریال بود…
javadhy
۱۴ تیر ۱۴۰۱اولا امپریال دستت درد نکنه بخاطر توضیح کامل و بی نقصت شخصا از کامنتت لذت بردم
در جواب بهت فقط یه چیز میگم
مرسدس بنز ۷۷۰
همین
دقیقا توی دورانی که تو داشتی حرف میزدی تولید میشد (از ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۳ )
البته حرفم اینه که این ماشینم بود نه اینکه ماشینایی که تو نام بردیو زیر سوال ببرم
مازیار
۱۴ تیر ۱۴۰۱جالب بود ممنون
طراحی خارجی این بنتلی فوق العادست
اما رولزرویس همیشه یک سطح بالاتر بوده
هم سطح تجهیزات هم نسبت به زمان
فانتوم ۲ سال ۱۹۲۶
https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-atXKLvxGh64%2FX3IzK0vP9AI%2FAAAAAAAD5D4%2F4WTn3qxqdzIJcCld4-o2ScBe1PZx44K9wCLcBGAsYHQ%2Fs1600%2F1926-rolls-royce-phantom-1.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.vintag.es%2F2020%2F09%2F1926-rolls-royce-phantom.html&tbnid=PTlk3DFqFjJ_vM&vet=1&docid=IY4OqaGvGVuW0M&w=1200&h=844&hl=fa-IR&source=sh%2Fx%2Fim
imperial
۱۴ تیر ۱۴۰۱بله. رولز رویس همیشه اوج اشرافیت بوده.
بدبختانه مدل های زیادی از امپریال قبل 1940 دیگه تو دنیا نیست خیلی هاشون فراموش شدن برخی شون غیب شدن!😕
این تمیز ترین لبارون 1926 هست که پیدا کردم هرچند آنچنان هم سرحال نیست.
بیرون👇
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0525sm.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0529sm.jpg
داخل👇
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0540sm.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0546sm.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0553sm.jpg
https://www.web.imperialclub.info/Yr/1926/26ImpEbay/IMG_0546sm.jpg
امپریال زمان تاسیسش از سال1926تا1940 نتونست با بنتلی و رولزرویس رقابت کنه چه برسه از اونا بهتر باشه. اما بعد 1940 تا 1972 از نظر من از اونا بهتر بود. سال 1973هم بحران نفتی شد و امپریال هم سقوط آزاد کرد و در 1976ورشکست شد.هرچند 1980 برگشت به عنوان یه مدل خودرو از محصولات کرایسلر اما 1993 کرایسلر منصرف شد و بردتش لای صفحات تاریخ صنعت خودرو…
*امپریال برندی بود که اصلا قابل قیاس با کادیلاک و لینکلن نبود. بسیار رده بالاتر از اونا بود هرچند نتونست به محبوبیت اونا دست پیدا کنه*