بنتلی به مناسبت بیستسالگی کانتیننتال GT، نسخهٔ ویژه و تک ساختی از این کوپهٔ لوکس را در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کنار اولین کانتیننتال تولیدی به نمایش درآورده است.
تاریخ بنتلی به دو بخش قبل و بعد از فولکسواگن تقسیم میشود. اولین مدلی که این برند لوکس بریتانیایی پس از رفتن زیر چتر گروه فولکسواگن تولید کرد، کوپهٔ کانتیننتال GT بود که حالا بیستساله شده است و بنتلی تصمیم گرفته این اتفاق را با معرفی یک خودروی بسیار خاص و منحصربهفرد جشن بگیرد. در گردهمایی موتوراسپرت در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری، بنتلی اولین کانتیننتال GT تولیدی با شماره وین VIN20001 را در کنار نمونهٔ ویژهای از نسل کنونی که با الهام از آن خودرو توسط مولینر (بخش سفارشیسازی داخلی بنتلی) طراحی و ساخته شده به نمایش گذاشته است.
مثل اولین کانتیننتال GT متعلق به سال ۲۰۰۳، نسخهٔ مدرن هم با همان رنگ سبز Cypress و تودوزی چرمی قهوهای با تریم چوب گردو آراسته شده است. این بنتلی تک ساخت همچنین از ویژگیهای خاص دیگری هم بهره میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به دوخت سبزرنگ خاص روی صندلیها و پانل درها اشاره کرد. روی داشبورد سمت سرنشین، پارکابیها و کنسول مرکزی هم نوشتهٔ ۲۰ years of the Continental GT به همراه طرح کلی دو مدل ۲۰۰۳ و ۲۰۲۳ نقش بسته است.
این کانتیننتال تک ساخت در بیرون از پکیجهای بلکلاین، تورینگ و استایلینگ بهره میبرد که شامل تریم مشکی براق به همراه اسپلیتر جلو، رکابهای جانبی، دیفیوزر و اسپویلر کوچک عقب از فیبر کربن میشود. این خودرو روی رینگهای ۲۲ اینچی به رنگ خاکستری تیره مات با لوگوی مرکزی ثابت قرار گرفته است. این کانتیننتال تک ساخت ویژه با قیمت نامشخصی به یک کلکسیوندار در ایالاتمتحده فروخته شده است.
کانتیننتال GT اولین بار در سال ۲۰۰۳ با ظاهری که از R تایپ کانتیننتال ۱۹۵۲ الهام گرفته شده بود به بازار آمد. نسل اول این خودرو به پیشرانهٔ ۶ لیتری W12 توئین توربو با ۵۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز بود. نسل دوم در سال ۲۰۱۰ معرفی و یک سال بعد راهی بازار شد. این نسل در ابتدا با موتور W12 عرضه شد اما بعداً در سال ۲۰۱۲ موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو هم برای آن ارائه شد. نسل کنونی یا سوم هم در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. این نسل همچنان با موتورهای V8 و W12 عرضه میشود اما تصاویر جاسوسی نشان دادهاند که یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم در دست توسعه است.
دکتر
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ابهت ازش میباره!
ARIAN
۳۱ مرداد ۱۴۰۲از نظر من بهترین گرند تور دنیا بنتلی کانتیننتال جی تی هست. چالش: اگر میتونید نظرم رو تغییر بدین.
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۱ مرداد ۱۴۰۲واقعا بهترینه هیچی هم منکرش نیست
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۲هر چقدر آلمانیا تو این چند سال در بخش طراحی گند زدن انگلیسیا جبرانش کردن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۱ مرداد ۱۴۰۲زیباست ولی کی قبول داره نسل قبلی خیلی زیباتره
Taha shahbeiki
۳۱ مرداد ۱۴۰۲واقعا من قبول دارم نسل قبلش سادگیشه که زیبا کرده و یه جوری طراحی شده که انگار یه ماسل کار لوکسه، نسل جدید هم زیباست اما به پای نسل قبلش نمیرسه .
Afshin
۳۱ مرداد ۱۴۰۲تا قبل از دیدن آستون مارتین DB12 هم نظر شما بودم .
JDM سابق
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ببینید چه سوگولی بوده که فولکس گیربکس PDK پورشه و روش نصب کرده.
JDM سابق
۳۱ مرداد ۱۴۰۲سردبیر محترم من میتونم تو سایت عضو بشم و اواتار بسازم جوری که تعداد دیدگاه هام صفر نشن ؟
جواد عقیلی
۳۱ مرداد ۱۴۰۲درود بر شما. باید با همین ایمیلی که کامنت ثبت می کنید، عضو بشین.
JDM سابق
۳۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی ممنون از شما
Enzo Ferrari 2008
۳۱ مرداد ۱۴۰۲تولدش مبارک بنتلی عزیز
سرزمین آفتاب تابان
۳۱ مرداد ۱۴۰۲زیبا مثل بنتلی
بهتر از این نداریم
محمد
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ماشین رویاها.یکی این یکی استون جدیده😍😍😍❤️❤️❤️