در این درگ شاهد رقابت دو نمونه از لوکسترین و گرانترین شاسیبلندهای جهان خواهیم بود تا نبرد رولزرویس بنتلی در ۴۰۰ متر حلوفصل شود.
رولزرویس را باید لوکسترین برند جهان دانست و خودروهای این برند هرگز برای سرعت و شتاب ساخته نشدهاند ولی مسابقات درگ به معیاری تبدیل شدهاند که همهٔ خودروها با آن سنجیده میشوند. ازاینرو، کارواو رولزرویس کالینان را در برابر اصلیترین رقیب خود یعنی بنتلی بنتایگا قرار داده است. از همین ابتدا بگوییم که در درگ ۴۰۰ متر، برتری با بنتایگا است که البته تعجبی هم ندارد زیرا بنتلی همیشه خودروهای اسپرتتری نسبت به رولزرویس تولید کرده است. بااینوجود، از لحاظ مشخصات فنی کالینان برتری دارد.
زیر کاپوت این شاسیبلند مجلل بریتانیایی پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربوی آشنای رولزرویس قرار گرفته است و ازآنجاییکه کالینان حاضر در این مسابقه از نوع اسپرتتر و قویتر بلک بج است، این موتور ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه کالینان معمولی ۵۸۰ اسب بخار قدرت دارد. از سوی دیگر، قبلاً برای بنتایگا هم موتور ۶ لیتری W12 توئین توربو قابل سفارش بود که در نسخهٔ اسپید ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکرد ولی متأسفانه سال گذشته تولید این پیشرانه خاتمه پیدا کرد و در حال حاضر بنتایگا فقط با موتورهای V6 هیبریدی و V8 تولید میشود.
بااینوجود، بنتایگا برای شکست دادن کالینان نیازی به موتور W12 ندارد و با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد نسخۀ رقیب گرانقیمت خود را میپیچد. دلیل اصلی این موضوع، وزن سبکتر بنتلی است. شاسیبلند این شرکت با ۲۴۱۶ کیلوگرم وزن، ۲۴۴ کیلوگرم از کالینان ۲۶۶۰ کیلوگرمی سبکتر است که اختلاف قابلتوجهی است و میتواند کمبود قدرت بنتلی را جبران کند. این در حالی است که گرانترین نسخهٔ بنتایگا V8 حدود ۲۲۰ هزار دلار از کالینان بلک بج ارزانتر است یعنی مبلغی که میتوان با آن گرانترین نسخهٔ رنجروور را خرید!
مشخصات فنی
رولزرویس کالینان بلک بج | بنتلی بنتایگا | |
پیشرانه | ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۶۶۰ کیلوگرم | ۲۴۱۶ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۷۲,۷۵۰ دلار | ۲۴۵,۱۵۰ دلار |
Parham
۱ فروردین ۱۴۰۴انگار دوتا بیزینس من کت شلواری باهم مسابقه دو گذاشتن
net
۱ فروردین ۱۴۰۴این دو ماشین فقط کراس اور اشرافی یا فوق لوکس هستند
مازیار
۱ فروردین ۱۴۰۴رولزرویس تو مدل برقی عمدا شتابش رو کم کرده اونوقت اینا براش درگ میزارن
404
۱ فروردین ۱۴۰۴کاملا بی معنا و مفهوم. صرفا برای ویو گرفتن همچین چیزی برگزار کرده که تعدادشونم کم نیست. بنظر شخصی خودم بطور کلی درگها دیگه مثل قبل ارزش ندارن و کمتر درگ اصولی بینشون دیده میشه.
من جای پدال بودم بجای درگ های این چنینی، مطالب تست و بررسی خودرو، یا پست های قدیمی و جذاب رو کار میکردم. مثلا پست های ۲۰ سال پیش به قبل وقتی خودروهای خاص رونمایی شدند یا اتفاقات خاص در موتوراسپرت رقم خورد. هم جالب تره هم منبع و اطلاعات براش فراوونه.
net
۱ فروردین ۱۴۰۴منم به درگ ها علاقه ندارم و جالب نیست پستشون در پدال
حسین دهمرد
۱ فروردین ۱۴۰۴کاش بنتلی تو نسل جدید از مولسان الهام بگیره. یه نمه مکعبی تر و تشریفاتی تر میشد
Titanium
۲ فروردین ۱۴۰۴برای تشریفاتی ها فقط سدان ها و لیموزین هارو اینطوری میکنن برای شاسی بلند که فایده نداره:(
حسین دهمرد
۲ فروردین ۱۴۰۴نه دیگه نگرفتی چی شد. نگفتم تشریفاتی ، گفتم یه نمه. اونم فقط قیافه ی جلوی مولسان حالت چراغا و جلو پنجره ای عمودی تر. حتی میتونه یه شاسی بلند جدید تر و ایضا تشریفاتی تر بعنوان پرچمدار معرفی کنه قیمتشم صد هزارتا گرونتر از بنتایگا بزاره. فقط کافیه قیافه ی مولسان رو بزاره روش و یه پسوند مولینری چیزی بچسبونه روش.
ضمنا کی گفته واسه شاسی بلند فایده نداره؟ همین کالینان بالا چیه؟ مکعبیه دیگه. شسته رفته و اتو کشیده
M power
۲ فروردین ۱۴۰۴دوتا جنتلمن واقعی