بنتلی فلاینگ اسپور اسپید و رولزرویس گوست II بلک بج که هردو بهتازگی مورد بهروزرسانی قرار گرفتهاند، تجمل را با حال و هوای اسپرت ارائه میکنند.
هرچند بازار سدانهای فوق لوکس خیلی شلوغ نیست ولی بااینحال، در این بخش رقابت با بنتلی و رولزرویس بهنوعی غیرممکن است و حالا تقریباً همزمان، این دو برند اصیل بریتانیایی نسخهٔ جدید سدانهای مجلل خود را معرفی کردهاند. ازاینرو، قصد داریم در ادامه بنتلی فلاینگ اسپور اسپید و رولزرویس گوست II بلک بج را باهم مقایسه کنیم که هردو تجمل را با سرعت و حال و هوای اسپرتی ترکیب کردهاند.
طراحی
بنتلی فلاینگ اسپور اسپید و رولزرویس گوست II بلک بج نسخههای اسپرت و پرفورمنس از این سدانهای لوکس هستند و درنتیجه، هردو از تغییرات بیرونی جزئی بهره میبرند تا شخصیت اسپرت آنها را نشان دهد. در بنتلی، شاهد جلوپنجرهای منحصربهفرد با رنگ تیره هستیم که همین رنگ در چراغهای جلو و عقب، ورودی هوای روی سپر جلو و دیگر تزئینات کرومی خودرو هم دیده میشود تا نمای اسپرتتری به فلاینگ اسپور ببخشد. اسپید همچنین با رینگهای اختصاصی ارائه میشود که از رینگهای فلاینگ اسپور معمولی اسپرتتر هستند. رولزرویس هم در نسخهٔ بلک بج با تیره کردن تزئینات کرومی ازجمله مجسمه روح خلسهٔ روی کاپوت و دستگیرهٔ درها، رویکردی مشابه بنتلی را دنبال کرده است.
پیشرانه
برخلاف ویژگیهای بیرونی، در قسمت پیشرانه دو شرکت در مسیرهای متفاوتی حرکت کردهاند. بنتلی در نسخهٔ جدید فلاینگ اسپور اسپید، پیشرانهٔ W12 نمادین خود را کنار گذاشته و بجای آن یک قوای محرکهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی را ارائه کرده است که مجموعاً ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین به لطف نیروی کمکی الکتریکی، این قوای محرکه ۸۰۰ نیوتن متر از گشتاور خود را در دور تنها هزار rpm تولید میکند و درنتیجه، فلاینگ اسپور اسپید جدید ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. از سوی دیگر، رولزرویس همچنان به همان پیشرانهٔ ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو وفادار مانده است که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این پیشرانه بسیار قدرتمند است ولی بااینحال، توان رقابت با خروجی عظیم موتور بنتلی که از طریق سیستم هیبریدی حاصل میشود را ندارد. البته گوست هم مثل فلاینگ اسپور به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و از بابت کشش مشکلی نخواهد داشت.
رانندگی
ازآنجاییکه هردوی این سدانها برای ارائهٔ لذت رانندگی بیشتر از نسخههای معمولی خود طراحی شدهاند، از ویژگیهای خاصی بهره میبرند. فلاینگ اسپور اسپید به سیستم فرمان گیری چرخهای عقب مجهز است که چابکی بیشتری را در پیچها به دنبال خواهد داشت. علاوه بر این، سیستم تعلیق پویا هنگام رانندگیهای تهاجمی، واکنش خودرو را سریعتر میکند و سیستم کنترل گشتاور بُرداری هم همیشه چسبندگی بهینه را برای هر چرخ فراهم خواهد کرد. در رولزرویس هم دکمهای بنام Low تعبیه شده که در اصل حالت اسپرت است. این حالت، سرعت تعویض دندهها را تا ۵۰ درصد افزایش میدهد و صدای اگزوز را بیشتر میکند. از لحاظ مصرف سوخت اما همانطور که انتظار میرود برتری با بنتلی است زیرا مصرف فلاینگ اسپور اسپید به لطف پیشرانهٔ V8 هیبریدی به ۹ لیتر در هر صد کیلومتر رسیده است درحالیکه موتور V12 گوست بلک بج در هر صد کیلومتر ۱۶.۸ لیتر بنزین نوش جان میکند.
داخل
در هردو خودرو تلاش شده با ویژگیهایی مثل تزئینات تیره، حال و هوای اسپرت به داخل کابین هم تزریق شود. در بنتلی، گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو فونت اسپرتتری دارد و نوشتهٔ Speed هم روی صندلیها دوخته شده است. علاوه بر این، خریداران میتوانند تمام تزئینات کرومی داخلی را به شکل تیره سفارش دهند. تکمیلکنندهٔ ویژگیهای داخلی این ماشین هم پدالهای اسپرت و طراحی متفاوت دوخت صندلیها است. رولزرویس نیز تمام کرومهای داخلی گوست بلک بج را تیره کرده تا فضای اسپرتتری را ایجاد کند.
قیمت
ازآنجاییکه بنتلی و رولزرویس لوکسترین خودروهای جهان را میسازند، قطعاً فلاینگ اسپور و گوست هرگز ارزان نخواهند بود. بااینحال، فلاینگ اسپور اسپید با قیمت ۲۸۰ هزار دلار، بسیار از گوست بلک بج با قیمت ۴۴۰ هزار دلاری ارزانتر است. بهطورکلی، هرچند برای هر عشق ماشینی نادیده گرفتن رولزرویس دشوار است و ظاهر نمادین و میراث طولانی ساختههای این برند رقابت با آنها را برای هر خودرویی بسیار سخت خواهد کرد ولی در قیاس این نسخهها که برای تمرکز روی پرفورمنس طراحی شدهاند، بنتلی بسیار تأثیرگذارتر و موفقتر عمل کرده است. این ماشین نهتنها بسیار قویتر و سریعتر است بلکه با برخورداری از سیستمهایی مثل کنترل گشتاور بُرداری که در رولزرویس وجود ندارد، چابکی بسیار بیشتری را به نمایش میگذارد. همهٔ اینها در کنار قیمتی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار ارزانتر است، باعث میشود بنتلی فلاینگ اسپور اسپید را بهعنوان برندهٔ این مقایسه انتخاب کنیم.
مقایسهٔ مشخصات فنی
بنتلی فلاینگ اسپور اسپید | رولزرویس گوست II بلک بج | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۷۸۰ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۰۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۳ ثانیه | ۴.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت | ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
قیمت | ۲۸۰ هزار دلار | ۴۴۰ هزار دلار |
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳همون اول موتور ۱۲ سیلندر که نماد لوکس بودنه برگ برنده تمام عیاره رولزرویس محسوب میشه و نیازی نیست به بقیه ویژگی های ظاهری و آپشنی نگاه بندازیم
ممد ژانگولر
۲ آبان ۱۴۰۳من که از رولزرویسم راضیم و تا حالا گوشه خیابون نگهم نداشته .
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳اگه سرویس های دوره ایشو درست انجام بدی هرچه ازش کار بکشی کار میکنه
shahin
۲ آبان ۱۴۰۳عجب با پیکانمم تا الان جایی گیر نکردم ماشین فقط پیکان و بس مثل پیکان نیومده نیست 😂
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۳پیکانه که تا الان دوم آورده با کم ترین هزینه نگهداری فقط بنزین بریز یادت رفت روغن و آب بریزی هم مشکل نداره بنزبن داشته باشه برات کار می کنه اما حالا اگه یک کره ایی یا رولزرویس باشه کافیه هزار کیلومتر دیرتر فیلتر روغنشو عوض کنی هزارتا چراغ چک روشن میشه ماشین از جاش تکون نمی خوره
هانتر هیلمن واقعا اسطوره است
علی Shelby
۳ آبان ۱۴۰۳علی جردن پیکان از پراید خیلی بهتره
وزنش ۹۹۰ کیلو
قدرتش ۷۱ اسب
حجم موتورش هم ۱.۶
علی Shelby
۲ آبان ۱۴۰۳ادم میمونه کدومو انتخاب کنه
البته کسی که پول رولزرویس رو داره حتما پول بنتلی هم داره و دوتاشو میخره
ولی کسی که هم لوکس بودن رو میخواد و هم اسپرت
بودن ماشین و لذت رانندگی باید بنتلی بخره
ولی کسی که معیارش فقط لوکس بودنه رولزرویس رو میخره
علی جردن
۲ آبان ۱۴۰۳اگر دوست داری گنگت بالا باشه رولزرویس بخر
علی Shelby
۴ آبان ۱۴۰۳اون که درسته علی
رولز گنگش بالا تر از بنتلیه
ولی هر دو جذابن
net
۲ آبان ۱۴۰۳علی shelby
هر دو ماشین در دسته (لوکس اشرافی) قرار دارند
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۳درسته هردوتا توی دستهی لوکس اشرافیه اما رولزرویس متعلق به یه سیاره دیگست
علی Shelby
۳ آبان ۱۴۰۳میدونم
من یادم نبود بنویسم فوق لوکس یا لوکس اشرافی
Mr wrong
۳ آبان ۱۴۰۳بنظرم جفتش رو بخر ضرر نمیکنی ،سرمایهگذاری هم کردی یجورایی
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۳بنظرم اگه رولزرویس فنی تمام تولیدات رولزرویس بخر که جمعا چندتا بیشتر نیستن مثلا گوست فانتوم کالینان و … یا اگه بنتلی فنی همه تولیداتشو بخر مثل فلاینگ اسچور مولسان بنتایگا
چون کل تولیدات هریک از اینا کمتر از انگشتای یک دسته جمعا چند مدل بیشتر تولید نمی کنن می تونی همشو بخری مثل بنز و بی امو سبد محصولاتشون گسترده نیست صدتا مدل داشته باشن
MehdiTurbo
۳ آبان ۱۴۰۳امیدوارم حداقل طراحی بنتلی و رولزرویس همیشه به همین زیبایی و جذابی بمونه و به مسیر بنز بی ام و دچار نشه و مسیر جهانی در اصل
چقدر این طراحی از طراحی های ترند شده که یه مانیتور بزرگ زیباتر شما همان کابین مزدای جدیدی که معرفی شد با کابین های قبلی مزدا مقایسه کن درسته تو یه این ترند زیبا دراورده و هارمونی با رنگ شتری زیباش کرده ولی تهش همون فقط یه مانیتور بزرگ اون وسط و چقدر کابین های نسل قبلش فوق العاده بودند
یا بنز بی ام و لامبورگینی جدید با کابین خلبانی نسل قبل
همین الان این کابین بنتلی اگه مال ده نسل پیشم بود زیبا بود تا کابین جدید بنز بی ام و الان کابین های هیوندا کیا نیسان هوندا و دو سه تا تک توک برندی که هنوز مثل قبل طراحی میکنند زیباتر بنز بی ام و لامبو و … است
کلا پنج شیش تا برند موندند دیگه که قید سود بیشتر زدند و روی به ترند مانیتوری جدید نیوردند
استون پورش نیسان هیوندا کیا هوندا تا حدودی ائودی و لکسوس همین بنتلی رولزرویس و بهترین کابین ها هم مال اینها بود از دید من
علی جردن
۳ آبان ۱۴۰۳بنظر من طراحی کابین از طراحی بدنه بیشتر اهمیت داره چون ۹۰درصد وقت راننده در داخل کابین سپری میشه بقول شما اگه کابین زیبا باشه راننده حس بهتری میگره با اعتماد بنفس و اطمینان بالاترط رانندگی می کنه طراحی کابین واقعا مهمه
علی
۵ آبان ۱۴۰۳درسته شخصیت ماشین به کیفیت و زیبایی کابین وابسته هست
علی حاتمی
۳ آبان ۱۴۰۳به 12 سیلندر بودنش نناز توی همه آیتم ها از بنتلی پایین تره.
Sahand
۲ آبان ۱۴۰۳نظر من: اگه طرف راننده داره رولز رویس بهتره و اگه میخواد خودش رانندگی کنه بنتلی انتخاب مناسب تریه
amirkhanzadeh
۳ آبان ۱۴۰۳حرفت جالب بود
ولی من اگر راننده داشتم هم بهش این ها رو نمی دادم
خودم پشتشون می نشستم حتی با اینکه این خلاف طراحی vip رولزرویس
جرمی کلارکسون
۲ آبان ۱۴۰۳کسی که راننده شخصی و آرامش میخاد گوست انتخاب بهتریه
کسی که خودش هم میخاد رانندگی کنه و لذت از صدا رو ببره بنتلی
hosen
۲ آبان ۱۴۰۳انتخابم بنتلی
ولی اینکه رولز رویس هنوز از انجین v12 استفاده میکنه واقعا جذابیتش رو دوچندان کرده
Cehx
۲ آبان ۱۴۰۳مصرف سوخت رولز رویز زیاده نمی صرفه صد در صد بنتلی
آدولف هیتلر
۲ آبان ۱۴۰۳طرف پول داده رولز رویس خریده، پول بنزین براش چیزی نیست.
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/Bentley-Rolls-Royce-8.jpg
حاجی واقعا این شبیه داشبورد تیباعه.
Kiarash
۲ آبان ۱۴۰۳نکن داداش فردا قیمت تیبا اندازه قیمت رولزرویس گوست میشه بخاطر یه کامنت 😂
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳راست میگی 😂
جرمی کلارکسون
۳ آبان ۱۴۰۳😂😂😂😂😂
امین
۲ آبان ۱۴۰۳چقدر رولزرویس زیباست
𝐀𝐥𝐢
۲ آبان ۱۴۰۳فلایینگ اسپور
مهردادکمال
۲ آبان ۱۴۰۳اینا رو با پیشرانه تمام الکتریکی تصور کنین! خیلی بد تو ذوق میزنه قبول دارین؟
C4
۲ آبان ۱۴۰۳اتفاقا سکوت و آرامش کابین میتونه برای پولدارا جذاب باشه . مثلا صاحب ماشین بعد از یه معامله چند میلیون دلاری میاد میشینه صندلی عقب . در یک عصر بارانی و سرد روی صندلی نرم و گرم و مساژور دار خودش لم میده و در سکوت کامل ریلکس میکنه . سمت چپ هم یه خانم با کمالات و با شخصیت رو استخدام کرده که وظیفه خطیر نگهداری لیوان معجون رو برعهده داره که یه قطره معجون بیرون نریزه . هر چند دقه یکبار لیوان رو میگیره یه قلپ میخوره و میده خانومه نگهش داره و از طبیعت زیبا و هوای بارانی لذت میبره . به به
نیکان
۲ آبان ۱۴۰۳عجب.
کیه که بدش بیاد و یه سوال این وسط هستش کی پولشو داره بیشتر مردم دنیا فقط میتونن رویاشو داشته باشن اوضاع خرابه خراب
C4
۲ آبان ۱۴۰۳حقیقت اینه که اصلا قرار نیست اکثر مردم صاحب این ماشینا بشن . کلا اساس کالای لوکس بر همینه . فقط یه عده اندک از مردم دنیا میتونن بخرن و برای همونا هم ساخته میشن . مثلا همون فراری جدیده هم که خبرش اومد کلا ۷۹۹ نفر میتونن صاحبش بشن یعنی حتی پولم داشته باشی بازم ممکنه گیرت نیاد . این کلا خاصیت این دنیای فانیه
این رولزرویس هم شاید کل فروشش در سال از چندهزار دستگاه فراتر نره که همون کفایت میکنه . در دنیایی که نصف ثروتش تنها در دست ۲ درصد مردمه ، این چیزا طبیعیه
ایوب
۲ آبان ۱۴۰۳حسن ختام کل کامنتهای بچه ها کسی که تو رده لوکس واشرافی سوار میشه چند دهه از کلکسیون این قوهای زیبا رو داره اگه می خوای بشینی پشت فرمان بنتلی گل سر سبد فولوکس واگن واگه می خوای بشینی عقب گوست از شاهکاره بی ام و با چاشنی اشرافیت انگلیسی،ایام به کام❤
Taha Ayoobi
۲ آبان ۱۴۰۳جا لیوانی داره ها
C4
۲ آبان ۱۴۰۳شما فرض کن لیوان معجون رو از جالیوانی برداری و نوش جان کنی
در حالت دوم فرض کن یک خانوم با کمالات و با شخصیت لیوان رو نگهداره و بهت بده
آیا این دو برابرند ؟ خیر
پولدارا کلا دنبال احساساتِ خوبن . حس خاص بودن ، حس دلخوشی ، حال خوب دوران کودکی و ...
بخاطر همینه خرج های عجیب غریب میکنن . اگر پولی و قابل خریدن بود مطمئن باش پول میدادن و خوشی ها و خنده های مردم دنیا رو هم میخریدن . خلاصه که آره . حسش فرق میکنه فقط رولزرویس سوار میدونه چه حس نابی داره
منم ریا نباشه ، تجربه ش کردم فقط برای اینکه پز ندم و دل مردم نشکنم پشت ماشین آرم کوییک زدم که کسی دلش نخاد
HMRS4896
۲ آبان ۱۴۰۳قطعاً بنتلی فلایینگاسپور.
Kiarash
۲ آبان ۱۴۰۳من رولزرویس رو انتخاب می کنم چون عاشق صدا و موتور ۱۲ سیلندر هستم
بنتلی هم دوست داشتنیه ولی رولزرویس ترجیح میدم از همه لحاظ
فريد
۲ آبان ۱۴۰۳رولزرویس هم مثل کرایسلر داره شورشو در میاره ها. عوض کن این داشبورد لعنتی رو دیگه چیه آخه این همه سال دست نزدی بهش
Kiarash
۲ آبان ۱۴۰۳اتفاقا قشنگ ترین داشبورد رو داره رولزرویس
Gold
۲ آبان ۱۴۰۳با تمام پیشرفتی که در بنتلی دیده میشه و خیلی هم به این برند علاقمندم اما در اینجا، قطعا رولزرویس انتخاب من هستش
در این سگمنت قطعا رولزرویس
چه برای راندن چه برای نشستن در صندلی عقب
علی منصوری
۲ آبان ۱۴۰۳بنتلی …بدون شک
با احترام ب جنتلمن دنیای اتومبیل رولزرویس
ALI.A.NLANSR
۲ آبان ۱۴۰۳وقتی شکوه به اوج خودش میرسه
Reza Rafee
۲ آبان ۱۴۰۳رونالدو بنتلی فلایینگ اسپور داره.من قانع کنندهست ولی تنها چیزی که باعث میشه رولز رویس بگیرم اون لیوانشه🥂🥂
C4
۲ آبان ۱۴۰۳دقیقا . منم یکم بالاتر گفتم همینو . اون لیوان و اون عزیزی که نگهش داره خیلی مهمه . خوشحالم که من ، شما ، رونالدو و بقیه بزرگان به خوبی ارزش لیوان رو میدونیم . بلخره به قول خارجیا
Great minds think alike
Corrola
۲ آبان ۱۴۰۳V12 😈
ارشک
۲ آبان ۱۴۰۳از نظر موتور، طراحی داخلی و قیمت واقعا بنتلی خیلی خوب عمل کرده ولی ظاهر رولزرویس عالیه
Yaghoob
۲ آبان ۱۴۰۳یکی از ملاک های خرید در این کلاس خودرویی این هست که خودرو مورد نظر کمیاب تر باشه
و رولزرویس با توجه به قیمت دوبرابری به نظر من قشر ثروتمند رو بیشتر جذب میکنه
رامتین
۲ آبان ۱۴۰۳از نظر من و بر مبنای ظاهر خودرو، حس لوکس بودن در رولزرویس بیشتر مشهوده.
🥇M🏆Bavaria///👑
۲ آبان ۱۴۰۳همیشه رولزرویس حس و حال متفاوتی داشته تو تک تک اجزا، حالا تو بحث راحتی سواری و عظمت برند و طراحی ظاهری که بماند… 👑😍
M power
۳ آبان ۱۴۰۳قطعن رولزرویس با رنگ بدنه مشکی زغالی
به به چه شود….
حسین دهمرد
۳ آبان ۱۴۰۳بنتلی ظاهر خودمانی تری داره . رولزرویس انگار زیادی اتو کشیده هست و زیادی تو چشمه. حس میکنی اونی که تو رولز رویسه میخواد خودشو نمایش بده. اما حال و هوای بنتلی صمیمی تره
همایون
۳ آبان ۱۴۰۳لعنتی بعد از کنار رفتن موتور w12 بنتلی فلایینگ اسپور هم یه ویژگی جذابشو از دست داده هم دیگه تاپ اسپید ۳۳۰ کیلومتر نداره
Yasin
۳ آبان ۱۴۰۳قطعا بنتلی 🔥 قیمت بهتر شتاب بهتر قدرت بیشتر
علی
۵ آبان ۱۴۰۳کاش میباخ هم رو آورده بودید تا مثلث اشرافی ها کامل بشه
شخصیت ماشین های فوق لوکس به کیفیت ساخت و متریال مورد استفاده توی کابین وابسته هست هرچند ماشین بیرونش زیبا باشه ولی داخل کابین کیفیت خوبی نداشته باشه کسی بهش لقب لوکس نخواد داد
همیشه کیفیت و طراحی کابین بنتلی بهتر بوده. توجه به جزییات توی بنتلی شگفت آوره
اول میباخ
دوم بنتلی
سوم رولزرویس