بنتلی و رولزرویس لوکسترین برندهای خودروسازی جهان محسوب میشوند ولی کدامیک از این دو برند بریتانیایی را میتوان پادشاه سگمنت فوق لوکس دانست؟
وقتی حرف از خودروهای فوق لوکس و مجلل میشود، اولین نامهایی که به ذهن میآید رولزرویس و بنتلی است. این دو برند بیش از یک قرن است که رقبای مستقیم یکدیگر محسوب میشوند بهجز دورانی که رولزرویس مالک بنتلی بود. در ادامه قصد داریم این دو برند فوق لوکس بریتانیایی را باهم مقایسه تا یکبار برای همیشه ببینیم کدامیک در این سگمنت برتری دارد.
معرفی کلی
درحالیکه برندهایی مثل مرسدس و بامو لوکس محسوب میشوند، بنتلی و رولزرویس با عرضه سدانها، کوپهها و شاسیبلندهای دستساز، تجمل را به سطح بالاتری ارتقاء دادهاند. سواری فوقالعاده راحت با سیستم تعلیق نرم، کابین مجلل با گزینههای سفارشیسازی بیپایان و ابهت مجذوبکننده در جادهها از ویژگیهای اصلی ساختههای این دو برند هستند.
رولزرویس
۱۲۰ سال پیش، دو مرد بنامهای هنری رویس و چارلز رولز باهم برندی را ایجاد کردند که مرزهای تجمل در خودرو را جابجا کرد. رولزرویس با بهرهگیری از جدیدترین پیشرفتهای تکنولوژیک و کمیابترین و گرانترین متریال، خودروهایی تولید میکند که میتوان به آنها لقب اثر هنری داد. محصولات حال حاضر این برند شامل چهار مدل گوست، فانتوم، کالینان و اسپکتر میشود.
بنتلی
پیشینه بنتلی به سال ۱۹۱۹ بازمیگردد و در طول تاریخ طولانی خود فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده است. این شرکت در طول دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی موفقیتهای زیادی در مسابقات و بهویژه مسابقات ۲۴ ساعته لمان کسب کرد. این موفقیتها باعث جلب توجهات به خودروهای بنتلی شد و درنتیجه بجای خودروهای مسابقهای قدرتمند سراغ ساخت خودروهای تولیدی لوکس رفت. محصولات حال حاضر این برند شامل سه مدل کانتیننتال، فلاینگ اسپور و بنتایگا میشود.
مقایسه شاسیبلندهای کالینان و بنتایگا
هرچند بنتلی و رولزرویس هردو در طول تاریخ خود به خاطر ساخت سدانها و کوپههای مجلل شهرت دارند ولی با افزایش محبوبیت شاسیبلندها، هردوی این برندها اقدام به عرضه شاسیبلند کردند. مقایسه بنتایگا و کالینان اما آسان نخواهد بود زیرا این دو شاسیبلند مجلل تفاوتهای بزرگی باهم دارند. یکی از بزرگترین تفاوتها بین این دو در قیمت است. البته تعیین قیمت واقعی یک خودروی فوق لوکس دستساز تقریباً غیرممکن است زیرا قیمت این خودروها بسته به سفارشات خریداران بسیار متفاوت خواهد بود ولی بهطورکلی، قیمت پایه بنتایگا بیش از ۱۱۰ هزار دلار ارزانتر است.
در بخش پیشرانه نیز تفاوتهایی وجود دارد. درحالیکه بنتایگا قبلاً با پیشرانه W12 هم قابل خریداری بود، در حال حاضر قویترین موتور آن یک نمونه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت است. از سوی دیگر، کالینان همچنان با یک پیشرانه ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو عرضه میشود که در نسخه معمولی ۲۰ اسب بخار و در نسخه بلک بج ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به بنتایگا دارد. بااینوجود، در شتاب صفرتاصد، بنتایگا سریعتر است و مصرف سوخت کمتری هم دارد. البته برای تعیین شاسیبلند لوکس برتر از بین این دو، اعداد مذکور اصلاً ملاک نیستند.
داخل
طبیعتاً محصولات بنتلی و رولزرویس لوکسترین کابینها را ارائه میکنند که راحتی و آرامش سرنشینان را در اولویت دارد. فقط کافی است یکبار داخل رولزرویس یا بنتلی بنشینید تا متوجه شوید که چرا خودروهای این برندها اینقدر گران هستند.
رولزرویس فانتوم EWB
فانتوم لوکسترین و مجللترین محصول رولزرویس محسوب میشود و این شرکت بهترین و نفیسترین ویژگیهای خود را در این سدان مجلل ارائه میکند. فانتوم در نسخه کشیده هم ارائه میشود که با نام اکستندد یا EWB شناخته میشود و با بیش از ۱۳۰ سانتیمتر فضای پا در عقب، یکی از جادارترین صندلیهای عقب در بین همه خودروهای جهان را دارد. فانتوم همچنین قابلیت شخصیسازی بینهایتی دارد و خریداران میتوانند خودرو را دقیقاً مطابق با سلیقه خود سفارشیسازی کنند. در داخل این خودرو همهچیز از سقف ستارهای گرفته تا پانل شیشهای روی داشبورد که میتواند آثار هنری را در خود جای دهد ارائه میشود.
بنتلی بنتایگا EWB
هرچند در سبد محصولات بنتلی، سدان فلاینگ اسپور رقیب نزدیکتری برای رولزرویس محسوب میشود ولی این خودرو در جدیدترین نسخه خود بیشتر روی جذابیت رانندگی تمرکز کرده تا سواری مجلل و آرام. بااینحال، شاسیبلند بنتایگا خصوصاً در نسخه کشیده EWB، هنوز مثل یک لیموزین لوکس رفتار میکند و به همین دلیل، در اینجا به بررسی کابین این مدل میپردازیم. داخل این شاسیبلند مجلل با چرم ارگانیک همراه تریم چوبی واقعی و پانلهای آلومینیومی تزئین شده است. حتی برای کفپوشهای بنتایگا هم امکان سفارش پشم خالص بره وجود خواهد داشت. در داخل این شاسیبلند گرانقیمت هیچ سطح و قسمتی نیست که فراموش شده باشد.
آمار فروش
داشتن یک بنتلی یا رولزرویس به نماد وضعیت و جایگاه اجتماعی تبدیل شده است و هردوی این برندها امروز زیر چتر فولکسواگن و بامو، فروش و محبوبیت بالایی کسب کردهاند. رولزرویس در سال ۲۰۲۳ موفقترین سال خود از لحاظ فروش را تجربه کرد و موفق به فروش ۶,۰۳۲ دستگاه خودرو در ۵۰ کشور مختلف جهان شد. بنتلی اما به لطف قیمت پایینتر محصولات خود، فروش بیشتری دارد و در سال ۲۰۲۳ مجموعاً ۱۳,۵۶۰ دستگاه خودرو به فروش رساند که از این تعداد، ۴۴ درصد فقط به شاسیبلند بنتایگا اختصاص داشته است. هردوی این برندها همچنین در سال ۲۰۲۳ با استقبال بالا از مدلهای سفارشی و شخصیسازیشده مواجه شدند که نشان میدهد ثروتمندان جهان هنوز هم حاضرند مبالغ بیشتری را برای خرید خودرو پرداخت کنند.
برنده
اگر صرفاً از روی آمار فروش قضاوت کنیم، بنتلی محبوبتر از رولزرویس است ولی برای اینکه بخواهیم بنتلی را برند لوکستری بدانیم، این کافی نیست و درواقع شرایط برعکس است زیرا یک خودروی فوق لوکس واقعی در دسترس همه نیست و فقط افراد خاصی توان خرید آن را خواهند داشت؛ بنابراین، با توجه به قیمت گرانتر، پیشرانه V12 منحصربهفرد، کابین مجللتر و تیراژ تولید پایینتر، باید گفت از بین این دو برند، رولزرویس لوکستر است. البته این به معنای ضعیف یا سطح پایین بودن محصولات بنتلی نیست و مسیری که این برند با عرضه خودروهای متمرکز بر راننده مثل کانتیننتال اسپید در آن گام گذاشته بسیار جذاب است ولی بااینحال، آگه خواهان حد نهایی تجمل در خودرو باشیم، در جایی جز رولزرویس پیدا نخواهیم کرد.
مازیار
۷ دی ۱۴۰۳قطعا رولزرویس بالاتره البته اگه بتونیم چشم به روی خصوصیات حرکتی ببندیم دستکم برای کلاس فوق لوکس
اما اینکه بنتلی ۱۹۱۹ تاسیس شد و ده سال بعدش پنج بار لمان برد واقعا شگفتانگیزه
پیام
۷ دی ۱۴۰۳میباخ رو به هر دو ترجیح میدم
BMZ
۷ دی ۱۴۰۳از نظر برندینگ و لاکچری بودن
1.رولزرویس
2.بنتلی
3.مایباخ
XYZ
۷ دی ۱۴۰۳اشتباه
۱. رولزرویس
۲. بنتلی
۳. کادیلاک
۴. مایباخ
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳آفرین XYZ
کادیلاک از همه شون بالاتره ولی وجهه رولزرویس و بنتلی بالاتره به خاطر مسائل برندینگ و اینا.
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳دیس لایک بدید درحالی که خودتونم میدونید
Samuel
۷ دی ۱۴۰۳اشتباه
۱رولز رویس
۲بنتلی
۳کادیلاک
۴آلپینا
۵ مایباخ
B
۷ دی ۱۴۰۳عجب جوکایی میگین کادیلاک تهش در حد اس کلاس هست البته منهای سلستیک که تو رده سوپر لوکس هاست
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳اشتباه
۱رولز رویس
۲بنتلی
۳کادیلاک
۴آلپینا
۵ ری را
۶ مایباخ
net
۷ دی ۱۴۰۳XYZ
رولز رویس و بنتلی و میباخ در دسته فوق لوکس یا لوکس اشرافی قرار دارد ولی کادیلاک در دسته لوکس طبقه بندی می شود حتی میشه بگی میباخ مثل رولز رویس و بنتلی فوق لوکس یا لوکس اشرافی نیست چون ماشین بنز رو تیون میکنه
کیارش
۸ دی ۱۴۰۳اشتباه رولزرویس بنتلی کادیلاک ژیان مهاری سه پاچه بعدم مایباخ
net
۷ دی ۱۴۰۳میباخ مثل رولز رویس و بنتلی ماشین فوق لوکس یا لوکس اشرافی تولید نمی کند و نباید در دسته فوق لوکس یا لوکس اشرافی قرار گیرد . میباخ فقط ماشین های بنز رو تیون فوق لوکس میکنه
Cehx
۷ دی ۱۴۰۳مصرف سوختش زیاده پراید بهتره
رولزرویس لوکس تر از بنتلیه ولی راننده بنتلی خودتی ولی راننده ی رولزرویس خودت نیستی
vahid
۷ دی ۱۴۰۳تو سری جدید که بنتلی زده و چراغ های تکی که خطی داخلش هست واقعا یک طراحی کلی خیل خوب میدونم و خودم شخصا تو ماشین لوکس بنتلی رو بیشتر دوست دارم صرفا بخاطر سلیقه
۷ دی ۱۴۰۳صد درصد رولزرویس بهتره
فريد
۷ دی ۱۴۰۳اصلا با کابین رولز رویس حال نمیکنم. نمیخوان تغییرش بدن؟
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳برای هر شخصی سفارشی هست عزیز. اون مدلی که شما میبینید طراحی پایه هست.
فريد
۸ دی ۱۴۰۳کنسول رو برنمیدارن عوض کنن عزیزم 😂
سهیل
۸ دی ۱۴۰۳خب اونی که شما میخوای دیگه رولزرویس نیست. میشه پراید.😂
این لوکس ترین طراحی ممکن توسط حرفه ای ترین طراحان دنیاست. دیدگاهت رو باید عوض کنی
IMAN
۷ دی ۱۴۰۳به نظرم رولزرویس نماد برند لوکس در جهانه و همیشه عالی بوده
نمی گم عالی ترین چون در طول زمان ماشین هایی مثل بنز پولمن(کدوم نسل رو یادم رفت) یا کادیلاک الدورادو بروگهام ۱۹۵۷ در مقطعی از زمان لوکس تر بودن ولی هر دو تاشون متاسفانه افول کردن
با این حال رولزرویس همیشه جایگاه خودشو داشته
از نظر من لوکس ترین برند ها به ترتیب(بدون حساب کردن برند هایی مثل لامبورگینی فراری بوگاتی و…..)
۱ رولزرویس
۲ بنتلی
۳ بی ام و و مرسدس بنز
۴ لکسوس و جنسیس
Amirshayan
۷ دی ۱۴۰۳واکنش پورش و آئودی: مارو دور ننداز
XYZ
۷ دی ۱۴۰۳کادیلاک از لکسوس و جنسیس صد در صد لوکس تره و با مرسدس برابری میکنه
درست طبقه بندی کن
اول رولزرویس و بنتلی
دوم مرسدس بنز و کادیلاک
سوم اون ژاپنیا و کره ای ها
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳ایمان جان 50 درصد اشتباه گفتی.
رولزرویس نماد شده به خاطر بحث برندینگ و این داستانا و واقعا خوب عمل کرده،
ولی رولزرویسی که الان میگیم شده رولزرویس، بعد از 2000 به این ور اینجوری شد و گرنه توی سال های قبل در برابر بقیه اصلا حساب نمیشد.
و این جایگاهی که الان به دست آورده هم به خاطر فولکس و بی ام و اس(البته زمانی که دست فولکس بود رو دقیق نمیدونم) و اگر رولزرویس مستقل میموند الان چیزی به اسم رولزرویس نبود چون زیر بحران ها و ورشکتگی های متعدد لِه میشد.
اگر به تاریخ نگاه کنیم، کادیلاک 40 هیچ از همه دنیا جلوتره، میزان لوکسی که محصولات کادیلاک با اختراعاتش توی اون زمان داشت قابل تصور نیست اصلا.
ولی کادیلاک الان با اون دوران فاصله داره ولی اگر برگرده از رو همه رد میشه.
راجب اون شماره گذاری هایی که کردید هم،
درستش میشه این
1-رولزرویس و بنتلی
2-کادیلاک و مرسدس
3-لکسوس
اینا از لحاظ برندینگ بود ولی خیلی دلم میخواد لکسوس رو هم بیارم بالا ولی نمیشه.
نویدی
۷ دی ۱۴۰۳کادیلاک فقط توی آمریکا لوکس محسوب میشه…در اروپا جایگاهش از bmw و مرسدس پایینتره.
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳بی ام و که اصلا تو لوکس ساز ها بچه بازی حساب میشه
سهیل
۷ دی ۱۴۰۳خطاب به طاها
جسارتا بی ام و پرفروشترین برند لوکس ۲۰۲۳ بود و احتمالا ۲۰۲۴
Taha Ayoobi
۹ دی ۱۴۰۳لوکس ربطی به پر فروش بودن نداره، الان بی ام و پرفروش تره بوده یعنی از بنتلی بالاتره؟
امین
۸ دی ۱۴۰۳Taha
احتمالا متولد ۲۰۰۵ به بعد هستی
Taha Ayoobi
۹ دی ۱۴۰۳به چه دلیل
مهدی
۷ دی ۱۴۰۳هردوشون غولن اما من شخصا سواری هاشون رو به شاسی بلنداشون ترجیح میدم
به نظرم شاسی بلنداشون به زیبایی سواریهاشون نیستن
OM.01
۷ دی ۱۴۰۳اگر خواستید بدونید نهایت آرامش و امنیت و رفاه به کجا میرسه حتما سوار رولزرویس بشید… اینجاست که متوجه میشی بینهایت هم انتهایی داره!
اگر میگید نمیشه در زندگی روزانه کلی کار انجام داد و موفق شد حتما سوار بنتلی بشید…
اینجا هست که میفهمید هم میشه سنگین وزن بود و سریع. میشه هم لوکس بود و دینامیک رانندگی بالا داشت، اینجا هست که میفهمید هرکاری شدنی هست!
Carbonado Aventador
۷ دی ۱۴۰۳در تکمیل حرف شما اینو بگم
به طور کل
بنتلی برای پولدارایی طراحی شده که عاشق رانندگی هستن
و رولز رویس برای پولدارایی طراحی شده که دوست دارن راننده شخصی داشته باشن و از صندلی پشت لذت ببرن
این فلسفه طراحی کامل در هر دو خودرو مشهوده!!
froG-driVer
۷ دی ۱۴۰۳به طرز تعصبی و شدید،رولزرویس و تمام.
JaMsHiD-B
۷ دی ۱۴۰۳اگر نهایت مجلل و لاکچری بودن رو میخواید ، رولز رویس بخرید
اگر نهایت مجلل و لاکچری بودن رو در حالی که خودتون رانندگی میکنید میخواید ، فقط کافیه بنتلی بخرید
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳بنتلی مولسان یا رولز رویس فانتوم مسئله این است
Titanium
۷ دی ۱۴۰۳رولزرویس فقط از لحاظ لوکس بودن میتونه از بنتلی جلو بزنه اما از لحاظ های دیگه بنتلی اوله
Siyavash
۷ دی ۱۴۰۳خیلی خیلی انتخاب بین این دو سخت هست..
R
۷ دی ۱۴۰۳رولز رویس با فرم جعبه ای حالت اشرافی داره و راننده شخصی لازمه استخدام کنی خودت پشت بشینی بری شرکت اما بنتلی رو میتونی خودت برونی از رانندگی لذت ببری
hosen
۷ دی ۱۴۰۳انتخابم بنتلی
همایون
۷ دی ۱۴۰۳همیشه به نظرم نسخه دوازده سیلندر بنتایگا یا فلایینگ اسپور کاملترین وسیله نقلیه بوده چون در حد یه رولزرویس لوکس هستن و به هنگام نیاز مثل یه بنز amgیا بیمرmاسپرت سریع و وحشی میشن ولی دوتا مشکل بزرگ دارند یکی اینکه افت قیمت وحشتناکی بعد از چندماه رانندگی دارند و دیگری اینکه مخصوصا بنتایکا نیاز به بروزرسانی داره اما امروز تو این نظرسنجی رولزرویس رو دوست داشتم مخصوصا گوست
Yasin
۷ دی ۱۴۰۳بنتلی انتخابم 🔥❤
BlackWing
۷ دی ۱۴۰۳جا داره یادی کنیم از فانتوم ۱۶ سیلندر و ۹ لیتری روآن اتکینسون ( مستر بین ) که رولز رویس به صورت تک ساخت و سفارشی تولیدش کرد !
froG-driVer
۷ دی ۱۴۰۳فانتوم دراپ هد کوپه🫠
amirmohammadja79
۷ دی ۱۴۰۳انتخابم کانتیننتال تا ابد، یه کوپه فوق لوکس و جذاب به همراه قدرت و سرعت زیاد واقعا هرچی از یک ماشین میخوام رو داره
هم راحتی و هم سرعت
Sina
۷ دی ۱۴۰۳یه چیزی واسم خیلی عجیبه
بنتلی چحوری از سال ۲۰۱۸ به بعد طراحی هاش همزمان لوکستر و اسپرتتر و جذابتر شد؟
همهی اینا با هم خیلی سخته
نویدی
۷ دی ۱۴۰۳جادوی bmw
مهردادکمال
۷ دی ۱۴۰۳یه برند قدیمی روسی هم هست که خیلی وقته محصولی نداده آخرین محصولش سال ۲۰۰۴ با موتور میباخ در تیراژ ۳-۴ تایی ساخت
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russo-Balt
روسو بالتیک
آرین
۷ دی ۱۴۰۳گشتم اینو پیدا کردم
منظورتون این بود؟
https://www.ultimatecarpage.com/images/car/2778/Russo-Baltique-Impression-Concept-21114.jpg
M power
۷ دی ۱۴۰۳قوی ترین لوکس سازان جهان ب ترتیب
۱.رولزرویس
۲.بنتلی
۳.کادیلاک
۴.میباخ
۵.مرسدس و بیمر
۶.لکسوس وجنسیس
Taha Ayoobi
۷ دی ۱۴۰۳به نظرم لکسوس از جنسیس بالاتره و بی ام و از بنز پایین تر
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳خنده داره واقعا
طرف اومده لکسوس رو که تو دنیا نماد اعتماد و اطمینان هست و یکی از اصلی ترین رقبای بنز و بیمر هست، گذاشته کنار جنسیس😂
واکنش لکسوس: مشکل داری ما داریم زحمت میکشیم
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳چطور تونستی لکسوس رو کنار جنسیس بزاری
لکسوس رو همه جای دنیا بپرسی میگن رقیب بیمر و مرسدس هست
به هرحال کامنتت رو اصلاح میکنم جناب ام پاور:
۵. بیمر و لکسوس و مرسدس
۶. جنسیس و اینفینیتی و اکورا
محمد مسیح زاده
۷ دی ۱۴۰۳این مثل انتخاب(مقایسه) بین بارسلونا و رئال مادرید میمونه
وهرکدام یک سری خصوصیات خاص خودشون رو دارند ولی من همیشه ظاهر بنتلی رو بیشتر میپسندیدم کاش موتور وی ۱۲ رو همچنان حفظ میکرد
ماشینی که ۱۱۲۰ وات RMS قدرت سیستم صوتی هست دیگه بقیه خصوصیات راحتی و آپشن هاش رو به همین نسبت حساب کن
اردلان
۷ دی ۱۴۰۳شاید واقعا لوکس باشند اما شبیه یه کالای لوکس هستند به عنوان خودرو لوکس که واقعا بشه از سواری اون لذت برد مایباخ واقعا بی نظیره
samurai
۷ دی ۱۴۰۳واسه من سنچوری اندازه رولزرویس لوکس هست
1. سنچوری رولزرویس
2 مایباخ
3 بنتلی کادیلاک …….
nima.jdm
۷ دی ۱۴۰۳سنچوری که صد در صد رقیب خوبی برای میباخه فقط قرار شده که صادر هم بکنن و فقط برای بازار ژاپن نباشه
اینطوری عالیه
رامتین
۷ دی ۱۴۰۳بیشک رولزرویس چیز دیگریه. قشنگ خودشو در تاریخ ثبت کرده.
فرزاد
۷ دی ۱۴۰۳سهم ایرانی بدبخت ماشین چینی مارا چه به این حرفا
راوی
۸ دی ۱۴۰۳ویدئوهای یوتیوب رو اگر دیده باشید بخصوص ویدئو تست سرعت راننده هلندی در آلمان
بنتلی فلایینگ اسپور W12 سریع ترین سدان لوکس دنیاست با سرعت 340 کیلومتر بر ساعت در اتوبان های آلمان
محصولات بنتلی تنها سدان دنیا که محدودیت سرعت روی انجین هاش نداره
Ahmad
۸ دی ۱۴۰۳از وقتی بنتلی تولید مولسان رو متوقف کرد دیگه هیچکدوم از محصولاتش به چشم نمیان و دیگه سدان رقیبی برای رولزرویس نداره و مجبورن بنتایگا رو بیارن جلو فانتوم
ابوالفضل
۸ دی ۱۴۰۳انتخاب سخته
از نظر لوکس بودن رولزرویس به نظرم یکم برتری داره
اما افرادی که میخرن واسه خودشون راننده دارن
وقتی میتونی تو بنتلی لوکس بودن و عملکرد فنی مشابه ماشین های اسپورت داشته باشی و خودت هم پشت فرمون بشینی انتخابم بنتلی
آرین
۸ دی ۱۴۰۳سلام . واااااای من رفتم رولزرویس فانتوم خریدم واقعا عالیه خیلی ازش راضی بودم. فقط ایرادش این بود که نخش کوتاه بود مجبور شدم بدمش به پسرم
nima.jdm
۱۱ دی ۱۴۰۳😐