این بنتایگا هیبریدی جدید است، اولین بنتلی بنزینی/الکتریکی تاریخ که راه را برای تحقق برنامهی الکتریکی سازی تمامی محصولات بریتانیاییها تا سال ۲۰۲۳ هموار میکند.
این اولین نسخهی کممصرف از بنتایگا نیست. بنتلی در سال ۲۰۱۸ نسخهی دیزلی این قدبلند لوکس را نیز عرضه کرده بود. به این ترتیب سؤالی که پیش میآید این است: آیا شما در بازار شاسی بلندهای کاملاً لوکس نسخهای هیبریدی را ترجیح خواهید داد؟
سیستم هیبریدی جدید بنتایگا باعث میشود این خودرو مصرف کمتری داشته باشد. نیرو محرکه اصلی خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی تأمین میشود. این پیشرانه قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری داشته و البته یک پیشرانه الکتریکی با ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور از آن حمایت میکند. قدرت کل این مجموعه به ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتون متر میرسد. این را در نظر داشته باشید که بنتایگا هیبریدی هنوز ۹۹ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتون متر گشتاور کمتری در مقایسه با نسخه بنزینی ۸ سیلندر دارد.
با قرار دادن باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی در زیر کف صندوق، این شاسیبلند ۲.۶ تنی چند صد کیلویی سنگینتر شده است. بدتر شدن نسبت قدرت به وزن باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیهای شده که باعث میشود بنتایگا هیبریدی یک ثانیه کندتر از مدل بنزینی و هفتدهم ثانیه کندتر از مدل دیزلی باشد.
خب پس با یک بنتایگای کندتر و سنگینتر روبرو هستیم؛ اما آیا قوای محرکه هیبریدی با خود بنتایگا همخوانی دارد؟ در جنبههای مختلفی پاسخ به این سؤال مثبت است. با اشاره به دکمه استارت شاهد صدای سکوت خواهید بود و چیزی غیر از اشرافیت را نخواهید دید. با انتخاب حالت درایو گیربکس خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی شروع به حرکت میکند. خودرو از پشت فرمان کاملاً لوکس حس میشود و هماهنگی بسیار خوب گاز و ترمز نیز باعث میشوند سواری خودرو راحت باشد.
یک قدرت سنج نیز در پشت آمپرها قرار گرفته و فشار قوی روی پدال گاز باعث میشود پیشرانه درونسوز خودنمایی کند. البته وارد شدن پیشرانه درونسوز به مدار خیلی حس نمیشود چراکه این پیشرانه در دورهای پایین صدای چندانی ندارد.
بنتایگا هیبریدی کند نیست اما فاقد شتاب گیری جذاب دیگر نسخهها میباشد. همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تأخیر قابلتوجهی بین تخت گاز رفتن و عکسالعمل پیشرانه وجود دارد و این امر باعث مکث کوتاهی پیش از شتاب گیری کامل خودرو میشود.
با انتخاب حالت اسپورت رانندگی میتوان تا حدی از این موضوع پیشگیری کرد. اینجاست که پیشرانه درونسوز اصلاً خاموش نمیشود و میتوان با آن رانندگی هیجانانگیزتری داشت. همانند دیگر مدلهای بنتایگا، این خودرو با حالتهای کامفورت، سفارشی و حالتهای توصیهای بنتلی عرضه میشود اما تنظیمات هیبریدی نیز سه سطح مدیریت باتری را به همراه دارد.
حالت الکتریکی تا زمان خالی شدن باتری از پیشرانه الکتریکی برای حرکت خودرو استفاده میکند. در حالت هیبریدی خودرو بهصورت خودکار مسیر را محاسبه کرده و بهترین ترکیب از پیشرانههای درونسوز و الکتریکی را انتخاب خواهد کرد.
این خودرو مشابه دیگر خودروهای پلاگین هیبریدی شارژ میشود. با استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی حدود ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید تا باتری شارژ شود. این زمان در خانه به حدود ۸ ساعت میرسد. بنتلی ادعا میکند برد الکتریکی خودرو حدود ۳۸ کیلومتر است که کمتر از دیگر شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی همچون ب ام و X5 میباشد.
بیشک بنتلی یکی از بهترین کابینها را در دنیای خودرو داشته و بنتایگا هیبریدی هم از این قضیه مستثنا نیست. دوخت های روی سطوح مختلف عالی بوده و توجه به جزئیات شگفتانگیز است. کابین فضای پای زیادی داشته و فضای ۴۸۴ لیتری بار نیز نسبت به مدلهای استاندارد تغییری نکرده است.
یکی دیگر از فاکتورهای مهم قیمت است. اینکه خودروی هیبریدی پیچیدهتر ارزانترین عضو یک خانواده باشد عجیب به نظر میرسد اما خب بنتایگا هیبرید با بهای پایه ۱۳۳۱۰۰ پوندی حدود ۶ هزار پوند ارزانتر از نسخه بنزینی ۸ سیلندر میباشد.
البته میتوان رنجروور هیبرید را نیز با بهای کمتر از ۹۰ هزار پوند خریداری کرد. این خودرو کندتر از بنتلی بوده ولی کابین لوکسی دارد هرچند از این نظر نمیتواند با بنتلی رقابت کند.
مشخصات بنتلی بنتایگا هیبرید
- قیمت: 133100 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری پلاگین هیبریدی
- قدرت/گشتاور: 443 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 255 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
میلاد
۱۹ آذر ۱۳۹۸چون مصرفش پایینه و نمی خوام پول بنزین بدم می خرمش.???
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۸میدونم بنتلیه
میدونم جز به جز طراحیش ظریفکاری داره
میدونم نمای داخلیش پُر از چرم چوب آلومینیومه
میدونم از لحاظ فنی کارش خیلی درسته
وهزاران میدونم دیگه
اما نمای ظاهریش تو کَتَم نمیره ، یجوریه نچسب ، هم از نزدیک دیدم و هم سوارش شدم ، ولی تو رقیباش از همه زشت تره .
بشخصه بنزAMG GLS رو به همشون ترجیح میدم .
FLANKER
۱۹ آذر ۱۳۹۸واقعا که به این خوشگلی
بروبچ من سرعتم دانلودم ۲ یا ۳ مگ بود الان شده ۵۰کیلو بایت یه آهنگم نمیشه دانلود کرد چی کار کنم سایت های ایرانی به زور باز میشن
NAVID۰۰۹۸
۱۹ آذر ۱۳۹۸جناب وزیر ارتباطات (( آذری جهرمی ))گفته برای پنجشنبه سورپرایز دارند ، احتمالاً دارند خودشونو برای سورپرایز پنجشنبه آماده میکنند ?? ، برای همین اینترنت رو پکوندند .
به امید سورپرایز آقای وزیر کمی تحمل کنید تا پنجشبه ایشالاه از زندگی راحتمون کنند واس همیشه .
Amir evolution
۱۹ آذر ۱۳۹۸فوق العاده زیباست
مخصوصا عکس 4 رم
اتاقشم ک حرفی واسه گفتن نمیزاره
مهراد
۱۹ آذر ۱۳۹۸تمام ماشینای بنتلی از جمله ماشین این مطلب بسیار زیبا و دلنشین هستن و در تمام زمینه ها همه چی تموم هستن / اگر امکانش باشه و روزی ثروتمند بشم حتما بنتلی میخرم اونم نسخه 12 سیلندر
محمد
۱۹ آذر ۱۳۹۸((همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تأخیر قابلتوجهی بین تخت گاز رفتن و عکسالعمل پیشرانه وجود دارد و این امر باعث مکث کوتاهی پیش از شتاب گیری کامل خودرو میشود.)) ،?
اتفاقا هیبرید ها به دلیل ارایه گشتاور آنی شتاب بهتری دارن
مانی
۲۰ آذر ۱۳۹۸این مقاله رو یک مجله انگلیسی کار کرده
یعنی اگه آلمانیها همچنان میباخ میساختن
و موتور ۶ سیلندر مینداختن روش این مجله
اینقدر ایراد میگرفت،مسخره میکرد و میخندید که نهایت نداشت