بنتلی

تجربه رانندگی با بنتلی بنتایگا هیبرید 2019

این بنتایگا هیبریدی جدید است، اولین بنتلی بنزینی/الکتریکی تاریخ که راه را برای تحقق برنامه‌ی الکتریکی سازی تمامی محصولات بریتانیایی‌ها تا سال ۲۰۲۳ هموار می‌کند.

بنتلی بنتایگا هیبرید
این اولین نسخه‌ی کم‌مصرف از بنتایگا نیست. بنتلی در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی دیزلی این قدبلند لوکس را نیز عرضه کرده بود. به این ترتیب سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا شما در بازار شاسی بلندهای کاملاً لوکس نسخه‌ای هیبریدی را ترجیح خواهید داد؟

بنتلی بنتایگا هیبرید
سیستم هیبریدی جدید بنتایگا باعث می‌شود این خودرو مصرف کمتری داشته باشد. نیرو محرکه اصلی خودرو از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی تأمین می‌شود. این پیشرانه قدرت ۳۳۵ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری داشته و البته یک پیشرانه الکتریکی با ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون متر گشتاور از آن حمایت می‌کند. قدرت کل این مجموعه به ۴۴۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد. این را در نظر داشته باشید که بنتایگا هیبریدی هنوز ۹۹ اسب بخار قدرت و ۷۰ نیوتون متر گشتاور کمتری در مقایسه با نسخه بنزینی ۸ سیلندر دارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
با قرار دادن باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی در زیر کف صندوق، این شاسی‌بلند ۲.۶ تنی چند صد کیلویی سنگین‌تر شده است. بدتر شدن نسبت قدرت به وزن باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۵ ثانیه‌ای شده که باعث می‌شود بنتایگا هیبریدی یک ثانیه کندتر از مدل بنزینی و هفت‌دهم ثانیه کندتر از مدل دیزلی باشد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
خب پس با یک بنتایگای کندتر و سنگین‌تر روبرو هستیم؛ اما آیا قوای محرکه هیبریدی با خود بنتایگا همخوانی دارد؟ در جنبه‌های مختلفی پاسخ به این سؤال مثبت است. با اشاره به دکمه استارت شاهد صدای سکوت خواهید بود و چیزی غیر از اشرافیت را نخواهید دید. با انتخاب حالت درایو گیربکس خودرو با اتکا به نیروی الکتریکی شروع به حرکت می‌کند. خودرو از پشت فرمان کاملاً لوکس حس می‌شود و هماهنگی بسیار خوب گاز و ترمز نیز باعث می‌شوند سواری خودرو راحت باشد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
یک قدرت سنج نیز در پشت آمپرها قرار گرفته و فشار قوی روی پدال گاز باعث می‌شود پیشرانه درون‌سوز خودنمایی کند. البته وارد شدن پیشرانه درون‌سوز به مدار خیلی حس نمی‌شود چراکه این پیشرانه در دورهای پایین صدای چندانی ندارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
بنتایگا هیبریدی کند نیست اما فاقد شتاب گیری جذاب دیگر نسخه‌ها می‌باشد. همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تأخیر قابل‌توجهی بین تخت گاز رفتن و عکس‌العمل پیشرانه وجود دارد و این امر باعث مکث کوتاهی پیش از شتاب گیری کامل خودرو می‌شود.

بنتلی بنتایگا هیبرید
با انتخاب حالت اسپورت رانندگی می‌توان تا حدی از این موضوع پیشگیری کرد. اینجاست که پیشرانه درون‌سوز اصلاً خاموش نمی‌شود و می‌توان با آن رانندگی هیجان‌انگیزتری داشت. همانند دیگر مدل‌های بنتایگا، این خودرو با حالت‌های کامفورت، سفارشی و حالت‌های توصیه‌ای بنتلی عرضه می‌شود اما تنظیمات هیبریدی نیز سه سطح مدیریت باتری را به همراه دارد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
حالت الکتریکی تا زمان خالی شدن باتری از پیشرانه الکتریکی برای حرکت خودرو استفاده می‌کند. در حالت هیبریدی خودرو به‌صورت خودکار مسیر را محاسبه کرده و بهترین ترکیب از پیشرانه‌های درون‌سوز و الکتریکی را انتخاب خواهد کرد.

بنتلی بنتایگا هیبرید
این خودرو مشابه دیگر خودروهای پلاگین هیبریدی شارژ می‌شود. با استفاده از شارژر ۷ کیلوواتی حدود ۲.۵ ساعت طول خواهد کشید تا باتری شارژ شود. این زمان در خانه به حدود ۸ ساعت می‌رسد. بنتلی ادعا می‌کند برد الکتریکی خودرو حدود ۳۸ کیلومتر است که کمتر از دیگر شاسی بلندهای پلاگین هیبریدی همچون ب ام و X5 می‌باشد.

زیر پوست قدبلند جدید بنتلی همان پلتفرم آئودی Q7 و لامبورگینی اوروس قرار دارد. خودروی حاضر در تست به لاستیک‌های زمستانی مجهز بود. این لاستیک‌ها قطعاً روی سواری و هندلینگ تأثیر دارند اما تست‌های قبلی نشان داده‌اند که بنتایگا کمی اسپورت تر از رنجروور حس شده و وزن خود را به خوبی پنهان می‌کند. البته سواری آن به اندازه مدل دیزلی احساس‌برانگیز نیست. بنتایگا هیبریدی نه سریع حس شده و نه صدای هیجان‌انگیزی دارد. در حقیقت این خودرو فقط مختص افرادی است که روی مصرف سوخت کم حساسیت دارند.

بنتلی بنتایگا هیبرید


بی‌شک بنتلی یکی از بهترین کابین‌ها را در دنیای خودرو داشته و بنتایگا هیبریدی هم از این قضیه مستثنا نیست. دوخت های روی سطوح مختلف عالی بوده و توجه به جزئیات شگفت‌انگیز است. کابین فضای پای زیادی داشته و فضای ۴۸۴ لیتری بار نیز نسبت به مدل‌های استاندارد تغییری نکرده است.

بنتلی بنتایگا هیبرید
یکی دیگر از فاکتورهای مهم قیمت است. اینکه خودروی هیبریدی پیچیده‌تر ارزان‌ترین عضو یک خانواده باشد عجیب به نظر می‌رسد اما خب بنتایگا هیبرید با بهای پایه ۱۳۳۱۰۰ پوندی حدود ۶ هزار پوند ارزان‌تر از نسخه بنزینی ۸ سیلندر می‌باشد.


البته می‌توان رنجروور هیبرید را نیز با بهای کمتر از ۹۰ هزار پوند خریداری کرد. این خودرو کندتر از بنتلی بوده ولی کابین لوکسی دارد هرچند از این نظر نمی‌تواند با بنتلی رقابت کند.

از نظر نرمی و رفاه در سرعت‌های پایین، سیستم هیبریدی بنتایگا کاملاً تحسین‌برانگیز عمل می‌کند. در کاربری‌های روزمره این سیستم رانندگی بدون آلایندگی را ارائه می‌کند. البته این خودرو به عنوان یک شاسی‌بلند پرفورمنس حرف چندانی برای گفتن در برابر نسخه‌های دیزلی و بنزینی نخواهد داشت.

مشخصات بنتلی بنتایگا هیبرید

  • قیمت: 133100 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری پلاگین هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: 443 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 255 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چون مصرفش پایینه و نمی خوام پول بنزین بدم می خرمش.???

  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    میدونم بنتلیه
    میدونم جز به جز طراحیش ظریفکاری داره
    میدونم نمای داخلیش پُر از چرم چوب آلومینیومه
    میدونم از لحاظ فنی کارش خیلی درسته
    وهزاران میدونم دیگه
    اما نمای ظاهریش تو کَتَم نمیره ، یجوریه نچسب ، هم از نزدیک دیدم و هم سوارش شدم ، ولی تو رقیباش از همه زشت تره .
    بشخصه بنزAMG GLS رو به همشون ترجیح میدم .

  3. FLANKER

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    واقعا که به این خوشگلی
    بروبچ من سرعتم دانلودم ۲ یا ۳ مگ بود الان شده ۵۰کیلو بایت یه آهنگم نمیشه دانلود کرد چی کار کنم سایت های ایرانی به زور باز میشن

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      جناب وزیر ارتباطات (( آذری جهرمی ))گفته برای پنجشنبه سورپرایز دارند ، احتمالاً دارند خودشونو برای سورپرایز پنجشنبه آماده میکنند ?? ، برای همین اینترنت رو پکوندند .
      به امید سورپرایز آقای وزیر کمی تحمل کنید تا پنجشبه ایشالاه از زندگی راحتمون کنند واس همیشه .

  4. Amir evolution

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست
    مخصوصا عکس 4 رم
    اتاقشم ک حرفی واسه گفتن نمیزاره

  5. مهراد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (876 ديدگاه)

    تمام ماشینای بنتلی از جمله ماشین این مطلب بسیار زیبا و دلنشین هستن و در تمام زمینه ها همه چی تموم هستن / اگر امکانش باشه و روزی ثروتمند بشم حتما بنتلی میخرم اونم نسخه 12 سیلندر

  6. محمد

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (798 ديدگاه)

    ((همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تأخیر قابل‌توجهی بین تخت گاز رفتن و عکس‌العمل پیشرانه وجود دارد و این امر باعث مکث کوتاهی پیش از شتاب گیری کامل خودرو می‌شود.)) ،?
    اتفاقا هیبرید ها به دلیل ارایه گشتاور آنی شتاب بهتری دارن

  7. مانی

    ۲۰ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    این مقاله رو یک مجله انگلیسی‌ کار کرده
    یعنی‌ اگه آلمانیها همچنان میباخ میساختن
    و موتور ۶ سیلندر مینداختن روش این مجله
    اینقدر ایراد میگرفت،مسخره میکرد و میخندید که نهایت نداشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا