ما در فستیوال سرعت گوودوود بر صندلی سرنشین جلوی نسل جدید بنتلی فلایینگ اسپور سوار شدیم…
سواری ما با سومین نسل این خودروی لوکس در حقیقت از خط استارت پیست شروع نشد بلکه زمانی که ما قبل از شروع مسابقه درب این خودرو را باز کرده و روی صندلی شاگرد سوار شدیم حس خوبی را تجربه نمودیم…
شاید فلایینگ اسپور بچهی مشروعتر مولسان باشد اما ما فارغ از شلوغی هیجانانگیز خودروها در گوودوود سریعاً روی صندلی نشستیم. فوراً خواهید فهمید که با یک بنتلی طرف هستید و میدانید که این خودرو ارتباط نزدیکی با کانتیننتال GT هم دارد چراکه کابین خودرو تقریباً از کوپهی بزرگ این برند بریتانیایی گرفته شده است. این چیز بدی نیست زیرا نسل کنونی کانتیننتال GT یکی از ظریفترین گرندتوررهای بازار است.
پشت فرمان این خودرو مدیر بخش دینامیک شاسی بنتلی آقای اندی انسورث نشسته و میگوید او و تیمش به دنبال خلق خودروی کاملاً جدیدی بودهاند. او میگوید:
همهچیز به دست یافتن به توازن بین خودرویی اسپورت که مردم خواهان راندن آن هستند و دستیابی به راحتی سواری قابلکنترل با ایزولهی خوب بین راننده و سرنشینان مربوط میشود.
یک ویژگی جدید فلایینگ اسپور توانایی آن به عبور از پیچهای تنگ مربوط میشود که این کار با راحتی صورت میگیرد. این امر به لطف سیستم فرمان پذیری تمام چرخ ها صورت میگیرد که برای اولین بار در یک بنتلی دیده میشود.
فرمان پذیری اکسل عقب فلایینگ اسپور برای اولین بار در محصولات بنتلی بکار میرود. این امر واقعاً به چابکی خودرو در سرعتهای پایین کمک میکند و البته در سرعتهای بالا هم خودرویی پایدار و ریلکس را شاهد خواهید بود.
این ویژگی برای خریدارانی که معمولاً در شهرها تردد میکنند کاملاً قابلاستفاده است.
نیروبخش خودروی جدید بنتلی پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶ لیتری توربوی ۶۲۶ اسب بخاری است که باعث میشود پرفورمنس قابلتوجهی را تجربه کنید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو به مدد سیستم چهار چرخ محرک و گشتاور زیاد تنها در عرض ۳.۸ ثانیه ثبت میشود. تمامی گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری پیشرانه را میتوان از زمان فشار دادن پدال گاز به دست آورد و برای چنین خودرویی سنگین و بزرگی، فلایینگ اسپور با چابکی جدی خط آغاز را پشت سر میگذارد.
این خودرو در پیست با حالت اسپورت حرکت میکرد که این حالت حداکثر توانایی پیشرانه را تولید میکند؛ اما وجود پیشرانهی ۱۲ سیلندر در جلو بدون استرس باقی مانده و تعویضهای گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز به سرعت و نرمی صورت میگیرد. همچنین در زمان شتاب گیری دماغهی خودرو در کمترین حد ممکن به بالا میرود.
مدیر بنتلی با سرعت مسیر پیست را طی میکند و اگرچه گوودوود طول حدود ۱.۶ کیلومتری دارد اما از برخی ناهمواریها برخوردار است که میتواند خودروهای سنگین را ناراحت کند.
حرکتهای بدنهی فلایینگ اسپور در حالت اسپورت کاملاً کم بوده ولی همانگونه که انسورث توضیح میدهد مهندسان بنتلی مجبور شدهاند به سیستم تعلیق بادی اجازه دهند که در حداکثر محدودیت خود حرکت کند تا به این ترتیب حس طبیعی عبور خودرو از پیچها حفظ شود. او میگوید:
ما از فنرهای بادی سه محفظهای استفاده کردهایم بنابراین شما میتوانید کمترین میزان تکانهای بدنه را شاهد باشید. سیستم تعلیق شتاب حدود ۰.۷ جی را تحمل کرده و سپس کمی تکان را نشان می دهد تا شما بتوانید حداکثر محدودیتش را تشخیص دهید.
منبع: autoexpress
NAVID۰۰۹۸
۲۲ تیر ۱۳۹۸چقدر سخته از بنتلی اِنتِقاد کنیم
اصلاً چیزی هست که اِنتِقاد کنیم
باکلاس بودن یعنی همینی که در مقاله آمده .
تمام محصولات بنتلی باکلاس ، با وقار و با پرستیژ هستند (( البته بنتایگا کمی برای من نَچَسبه ))که خیلی بهتر از محصولات رولزرویس به چشم میایند ، رولزرویس زیادی لوکسه ، یعنی اِنگاری دِلِ آدم را از چرم و چوب زیاد میزنه ، ولی بنتلی لوکس و اسپرته .
کانسپ جشن ۱۰۰ سالگیش که یادتون میاد چند روز پیش رونماییش کرد ، باید گفت اصلاً مگه از یاد هم میره .
بنتلی از اون دسته خودروهائیه که اگر سوارش هم نشی و رانندگی هم نکنی ، میتونی راحتی و لذت راندنش را لَمس کنی .
فلائینگ اسپور ماشینیه که میشه به بنز S ترجیحش داد ، البته اگر بخواهم بعد از S خودروی دیگری داشته باشم ، فلائینگ اسپور انتخابمه .
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۸انتقاد میشه این:
چه جلو پنجره بزرگی؟؟؟
.
اما واقعا دوست داشتنیه
حتی میتونم بگم تا زمانی که نسل جدید مولسان بیاد، از مولسان فعلی دوستتر دارمش
این دوستان لوکس ساز مثل بنتلی و رولزرویس با طراحی داخلی ماشین چیکار میکنن؟؟؟
داخلش یه اور هنریه
یه هتل مجلله ۷ ستارست
یه دنیای دیگست
بیرونش هم که بشدت جذاب
جلوپنجره بزرگ کرومی رو هم دوست دارم چون مجلل بنظر میاد
سینا
۲۲ تیر ۱۳۹۸خدایا این چرا انقدر شاهکاره?? واقعا بنتلی باید مثل این جلوپنجره کرومی عمودی توی همه محصولاتش استفاده کنه….
(نظر شخصص)،بنظرم اگر بنتلی چراغای کوچک رو نداشت شاید جذاب تر بود موافقید؟
MAHDI
۲۲ تیر ۱۳۹۸سری7 وکلاس S وآیودیA8 خیلی خوبن اما!!!! این بنتلی یه حال عجیبی داره که ازدید من فقط آلپیناB7 جدید میتونه باهاش رقابت کنه. چون اونم مثل فلاینگ اسپر طراحی پرجذبه وخاصی داره.فلاینگ اسپر جان منتظر گوست از رولزرویس باش که نسل جدیدش داره میاد.چه چیزایی هستن اینا. باشکوه!!!
مهزیار
۲۲ تیر ۱۳۹۸بیتعصب نگاه کنیم نسل قبلش یه چیز دیگه بود.. خیلی شلوغ کردن اینو
محمد علی فردین
۲۳ تیر ۱۳۹۸بی تعصب چدر خیلی باهات موافق بودن
علیرضا(lexus)
۲۲ تیر ۱۳۹۸شکوه و عظمت فقط عکس 10
Dante
۲۲ تیر ۱۳۹۸فوق العاده زیبا و دوست داشتنی
L-H-P-TT
۲۲ تیر ۱۳۹۸حرفی برای گفتن ندارم در وصف این شاهکار …..
هادی نجفی
۲۲ تیر ۱۳۹۸خستگیم با دیدن عکاسش درومد، واقعا عشقه بنتلی
بهنام
۲۲ تیر ۱۳۹۸بنظر من بنتلی بدلیل اینکه نسل خودروهای خود را خیلی دیر عوض میکنه برای همین برای نسل جدید هر محصول کاملا حساب شده عمل میکنه چون قراره مدت زیادی را در خط تولید بمونه. مثلا کانتینتال نسل قبل نزدیک دو دهه در خط تولید بود و البته بخاطر زیر بندی و استخوان بندی کاملا توانا توانسته ر طول نزدیک به دو دهه با بروزرسانی همچنان در کورس باقی بمونه. فکر میکنم بنتلی فعلا در اوج دوران اقتدار قرار داره و این از نسل های جدیدی که معرفی میکنه کاملا پیداست.
یاس ی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸چقدر تو جذابی آخه لعنتی. زبونم بند اومد بریده شد افکارم
باور کنید نمیدونم چی بنویسم !!!!!!!!!!!!!!