کانتیننتال GT یکی مهمترین محصولات کمپانی بریتانیایی بنتلی محسوب میشود. شاید اکثر افراد این خودرو را با نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتریاش شناخته باشند و نسخههای سریعتری نیز بر پایهی همین مدل پرچمدار ساخته شده باشد اما زمانی که بحث دینامیک سواری باشد مدل ۸ سیلندر گزینهی بهتری خواهد بود. این نسخه از کانتیننتال GT سبکتر بوده و با وجود وزن کمتری به اکسل جلو تحمیل شده توازن بهتری خواهد داشت.
هماکنون و با معرفی سومین نسل کانتیننتال GT مجهز به پیشرانهی ۱۲ سیلندر در سال گذشته، نوبت به خودنمایی مدل ۸ سیلندر رسیده است. آیا این نسل از کانتیننتال GT هنوز هم خودرویی فوقالعاده برای راننده است؟
این خودرو از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی آشنایی استفاده میکند که قدرت ۵۴۲ اسب بخاری و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متری دارد. اگرچه قدرت این نسخه در مقایسه با خروجی ۶۳۱ اسب بخاری کانتیننتال GT مجهز به پیشرانه ۱۲ سیلندر کمتر است اما هنوز هم باعث دستیابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای میشود. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۱۹ کیلومتر در ساعت میباشد. هنوز مصرف سوخت رسمی کانتیننتال GT مجهز به نیروگاه ۸ سیلندر اعلام نشده اما بنتلی میگوید رسیدن به محدوده حرکتی بالاتر از ۸۰۰ کیلومتر با استفاده از باک ۹۰ لیتری میسر میباشد.
مدل ۸ سیلندر ۵۰ کیلوگرم سبکتر از مدل ۱۲ سیلندر بوده اما باید به این نکته اشاره کرد که این یک گرندتورر بزرگ است که هنوز هم وزن بالای ۲ تنی دارد. بخش اعظم کاهش وزن این خودرو به پیشرانهی کوچکتری مربوط میشود که روی اکسل جلو نشسته و قول داده که دینامیک سواری بهتری را به ارمغان بیاورد.
جدای از آن تغییرات زیادی را نمیبینیم. برخی بازنگریهای کوچک در سیستم تعلیق صورت گرفته تا هماهنگی مناسب با وزن کمتر خودرو ایجاد شود. همچنین برخی تجهیزات از لیست آپشن ها حذف شده که از جملهی آنها میتوان به میلههای ضد لغزشی اشاره کرد که بنتلی آن را سواری دینامیک خودش مینامد.
با نشستن داخل کابین کانتیننتال GT فضایی رؤیایی را خواهید دید. متریال باکیفیت و چرم زیاد محیط رانندگی استثنایی را ایجاد کردهاند. به نظر میرسد انتهایی از نظر شخصیسازی این خودرو وجود نداشته باشد.
فشار دکمهی استارتر پیشرانهی ۸ سیلندر را با غرشی عمیق از خواب بیدار میکند اما به زودی کارکرد آرامی را شاهد خواهید بود. چهار حالت رانندگی کامفورت، بنتلی، اسپورت و سفارشی وجود دارد که حالت بنتلی همان تنظیمات روزمره است. این خودرو خواهان کمترین میزان دخالت در امر رانندگی بوده و سواری بسیار راحتی دارد. قطعاً کابین خودرو فضای ریلکس تری نسبت به استون مارتین DB11 دارد.
زمانی که جاده پیچهای بیشتری داشته باشد زمان امتحان کردن حالت اسپورت فرا میرسد و در این حالت پاسخ پدال گاز تیزتر شده، سیستم تعلیق سفت تر شده و گشتاور بیشتری به چرخ های عقب منتقل میشود. از آنجایی که خودروی حاضر در تست به میلههای ضد لغزش فعال مجهز بوده بنابراین سفتی خودرو بیشتر شده و این حالت سریعاً قابلمشاهده است. حالت اسپورت باعث طنین بیشتر اگزوز هم میشود.
اما بزرگترین تفاوت کانتیننتال GT مجهز به پیشرانههای ۸ و ۱۲ سیلندر در پیچها پدیدار میشود جایی که مدل ۸ سیلندر علاقهی بیشتری به تغییر جهتها داشته و فرمان نیز بسیار دقیق بوده و توازن وزنی خوبی دارد. این خودرو هرگز به محصولی اسپورت تبدیل نمیشود اما قطعاً تواناییهای بالایی دارد.
با قیمت ۱۴۸۸۰۰ پوندی، بنتلی GT V8 شانهبهشانهی استون مارتین DB11 مجهز به پیشرانهی ۸ سیلندر حرکت میکند؛ اما این دو خودرو شخصیت جداگانهای دارند ولی خب استون مارتین در عین اینکه تواناییهای زیادی دارد ولی نمیتواند با بنتلی برابری نماید.
یکی دیگر از گزینهها مرسدس-ای ام جی S 63 کوپه است که قیمت ۱۲۹۳۳۰ پوندی دارد. اگر هم مدل اسپورت تری بخواهید میتوانید AMG GT چهار درب کوپه را بخرید. هر دو خودرو کاملاً گیرا هستند اما کاریزما و شخصیت خاص بنتلی را ندارند. یک خودروی دیگر هم پورشه پانامرا توربو است که بیشک سواری اسپورت تری دارد اما بازهم هویت خاص بنتلی را ندارد.
یکبار دیگر باید گفت بنتلی کانتیننتال GT V8 بهترین انتخاب در این خانواده است و پرفورمنس آن تقریباً به خوبی مدل پرچمدار ۱۲ سیلندر است. البته سومین نسل این خودرو بهترین GT حاضر در بازار بوده و ویژگیهای اسپورت یک خودروی لوکس را با اشرافیت یک گرندتورر سطح بالا ترکیب کرده است.
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT V8
- قیمت: 148800 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 319 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: اعلام نشده
منبع: autoexpress
Amir.ferrari
۱۱ مرداد ۱۳۹۸الماس دنیای خودروسازی…اوج تجمل رو میشه تو کابینش دید…بی شک بهترین گرندتور حال حاضر دنیاست…
Meysam
۱۱ مرداد ۱۳۹۸همیشه برام سوال هست که چجوری میتونن این حجم از زیبایی و وقار رو توی این حجم از سادگی جلوه بدن!!
#سید بشیر حسینی
ali a
۱۱ مرداد ۱۳۹۸خیلی دلبری میکنه…
حمید فورد
۱۱ مرداد ۱۳۹۸چاق بی خاصیت
joojoo
۱۲ مرداد ۱۳۹۸اونوقت یه عده به من میگن فقط 4 تا عکس ماشین دیدی و فک کردی ماشین بازی
ایلیا
۱۱ مرداد ۱۳۹۸با این ماشین عاشق دنیای خودرو شدم
از دیدنش سیر نمیشم
همه چیزش در اوجه حتی اسمش
MAHDI
۱۱ مرداد ۱۳۹۸فوق العاده زیباو با شکوهه!!!!
بنتلی کنتیننتال GT در زمان گیری های مجله SPORT CAR دور پیست توسط یک راننده از تمام رقباش سریع تر بوده البته بجز M850که زمان هاشون اینطور شده.
بنتلی کنتیننتال GT ثبت زمان؛ 1:38.65
استون مارتین سوپر لگرا ثبت زمان؛ 1:39.04
مرسدس بنز S63 کوپه ثبت زمان؛ 1:40.45
لکسوس LC500 ثبت زمان؛ 1:41.06
(((ب ام و M850 هم زمانش؛ 1:35.09)))
((( امسال هم کابین بنتلی کنتیننتال GT و ب ام وM850 بعنوان زیباترین کابین ها در سال 2019 انتخاب شدن)))
ارش
۱۱ مرداد ۱۳۹۸یه خط زشت تو این ماشین دیده نمیشه.?
ساسان
۱۱ مرداد ۱۳۹۸اینترو داخلیش آدمو دیوانه میکنه.لذت گرفتن اون قربلیک فرمون خوشگلش و هدایت کردنش قطعا” باعث افزاریش طول عمر ونشاط میشه..ازدید من بهترین درکلاس خودشه
مانی
۱۲ مرداد ۱۳۹۸اینترو داخلی چی هست؟
ساسان
۱۲ مرداد ۱۳۹۸interio car…نما و دیزاین داخلی خودرو.
M
۱۲ مرداد ۱۳۹۸Interior !
Amir evolution
۱۱ مرداد ۱۳۹۸فقط بخش دندش?
Nتا دکمه و آپشن داره… چقدر زیباست
Behi
۱۲ مرداد ۱۳۹۸چقد بد!!!
چطور اینهمه زیبایی و وقار و اصالت و عملکرد فنی در یکجا جمع شده، لامصب روح آدمی رو سیقل میده
Behi
۱۲ مرداد ۱۳۹۸دل آدم از اینهمه زیبایی و وقار و اصالت و تکنولوژی زده میشه!!!
روح آدمی رو سیقل میده لامصب
doubt
۱۲ مرداد ۱۳۹۸پرفکته لامصب. فقط ایکاش عقبش دوتا بزرگسال نرمالو میتونست تو خودش جا بده. s63 تو این مورد بهتره.
Sajjad
۱۲ مرداد ۱۳۹۸عجب رنگی داره لعنتی
مهردادكمال
۱۲ مرداد ۱۳۹۸فراموش نکنین همه چیش مال فولکس واگنه
قبلا یه ماشین گنده و زمخت رو با علامت بی نتشون میدادین اصلا توجهش جلب نمیشد همین کانتینتال نسل اول شاسیش از فیتونه
شما بنتلی های دهه ۹۰ به قبل رو ببینین بیخاصیت و پرمصرف
المان پرچم بالاس
L-H-P-TT
۱۳ مرداد ۱۳۹۸یه کانتیننتال 12 سیلندر و جاده …………..