رانندگی با یک بنتلی همیشه شرایطی خاص دارد؛ حتی اگر مدلی که در زیر پایتان است، عضوی از خانواده کانتیننتال باشد. برای بررسی، یک بنتلی کانیننتال V-8 S با رنگ کوارتزیت انتخاب شد که شاید بهترین رنگ در میان طیف رنگی بزرگ بنتلی باشد. این رنگ در ترکیب با طرح مشکی جلوپنجره، احساس بینظیری در نمای ظاهری خودرو ایجاد کرده است. هر تریم S دارای طرح پوشش مشکی بلوگا در کابین، چرخهای ویژه ۲۰ اینچی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ است. همچنین در مدل پایه V-8 S، سیستم گیربکس ۸ دنده اتوماتیک، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک و موتور ۴ لیتری V8 با دو توربوشارژ به کار رفتهاند. موتور تریم S، دارای ۲۱ اسببخار بیشتر است و در مجموع ۵۲۱ اسببخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز ۶۸۰ نیوتنمتر است.
V-8 S نسبت به کانتیننتال GT W-12 چهل و شش اسببخار و ۱۹ نیوتنمتر از لحاظ پیشرانه عقبتر است، ولی در همین حال ۴۶ کیلوگرم نسبت به آن سبکتر و این موضوع باعث میشود که با یک خودروی سریعتر روبرو باشیم. V-8 S به سرعت نهایی ۳۰۲/۵ کیلومتر میرسد که اندکی کمتر از حد نهایی کانتیننتالهای ۱۲ سیلندر است. امّا در شتابگیری وضعیت به شکل دیگری است. این خودرو در ۳/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که نیم ثانیه نسبت به مدل GT W-12 جلوتر است. این موضوع احتمالاً به خاطر دو دنده بیشتر داشتن گیربکس V-8 S است. در تمام تستهای شتاب GT V-8 S شباهتهای زیادی با کانتیننتال اسپورت مدل ۲۰۱۰ دارد. فارغ از شتابگیری، عملکرد V-8 S در کاهش سرعت نیز، به لطف ترمزهای پرقدرت بینظیرش، بسیار چشمگیر است. تنها ۴۷/۵۵ متر فاصله لازم است تا این خودرو از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت به طور کامل متوقف گردد. کنترل کانتیننتال بسیار مناسب و تجربه رانندگی با آن لذتبخش است. البته مشابه کانتیننتال GT W-12، مدل GT V-8 S نیز با وجود طبیعت سریع و چابکش، کمتر میتواند یک خودروی اسپرت به حساب آید. در همین حال، سیستم فرمان هیدرولیک، برخلاف انتظاری که از آن میرود، سریع و دقیق عمل میکند. البته از کسی پوشیده نیست که این خودرو با وزنی بیش از ۲۳۰۰ کیلوگرم، با اندکی مشکل فرمان در حین پیچیدن مواجه میشود.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۲۳۱۴۷۰ دلار (قیمت پایه: ۱۹۹۲۲۵ دلار)
- نوع موتور: DOHC 32-valve V-8 با دو توربوشارژر و خنککننده داخلی ، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۳۹۹۳ سیسی.
- قدرت: ۵۲۱ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۸۰ نیوتنمتر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۲/۷۵ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۱ متر.
- عرض: ۱/۹۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۴ متر.
- وزن کلی: ۲۳۴۱ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۹ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۲ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۶/۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۲/۵۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۵۵ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Ehsan
۱ خرداد ۱۳۹۳اگر اولین بار باشه که اینو میبینی و از جلو شروع کنی و به عقب بری ، اولش میگی چه شیک بعد از نمای بغل که رد شدی میگی چه بهتر شد ولی وقتی به عقبش میرسی میگی این چیه دیگه ، اه چه زشت
ولی در مورد موتور و نمای داخلی و عملکرد و امکانات خوبه مخصوصا با این وزن
یه پسل باهوش
۱ خرداد ۱۳۹۳البته درسته طراحی عقبش واقعا خنثی و خسته اس
اما با کلیت ماشین یه جورایی هماهنگ
فرض کنین اون عقب از چراغ های بزرگ با فرم های عجق وجق استفاده بشه
دیگه با سادگی جلو ماشین هماهنگ نیست
ولی واقعا عقبش بیخوده
چاپلو
۱ خرداد ۱۳۹۳به نظر من که جلو عقب همه جاش زیباست
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳به قوا جرمی بنتلی ماشین فوتبالیست هاست
حسین
۳ دی ۱۳۹۳اگه از نزدیگ ببینیش این حرفو نمیزنی،همه جاش زیباست
momo
۱ خرداد ۱۳۹۳بررسی خوبی بود متقاعد شدم یکی بگیرم! باو اینا چیه میزارید بررسی پراید و تیبا از اینجور چیزا بزارید که حداقل به دردمون بخوره آخه بنتلی مگه داریم تو ایران؟؟
یه پسل باهوش
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا پدال اگه یکم به خودرو های داخلی هم بپردازی جای دوری نمی ره
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳مثلا یه مثال بزنید به کدوم خودروی داخلی بپردازه؟؟؟
چاپلو
۱ خرداد ۱۳۹۳خاوری عزیز.
منم تا حدی با دوستان موافقم درسته که اشغالای داخلی در حد بوقققققق هم نیستن. و ارزش نقد و بررسی ندارن.
اما خب بد نیس ما بدبخت بیچاره ها که دستمون به این خوشگلا نمیرسه یکمی راجع به پراید و پژو و تیبا و امثالهم که زندگی روزمره مون رو بااونها سپری میکنیم بپردازیم.
با تشکر.
رضا
۱ خرداد ۱۳۹۳مثلا میتونیم درمورد درصد بالای آشغال بودن ماشینای داخلی بحث کنیم
آخه مگه داخلی ها چی دارن که دربارشون بحث کنیم یا وقت بزاریم؟
مصطفی
۱ خرداد ۱۳۹۳اخه عزیز مگه ماشین ایرانی هم بررسی میخواد اخهههه چی بگن.کیفیت که همه میدونن بعد در مورد آپشن ها هم باید چی بگه.بررسی پراید تو دو خط میشه نوشت :) شیشه دارد دنده دارد و خیلی امکانات عالیه دیگه :)
علی اقا
۱ خرداد ۱۳۹۳چیه پراید و تیبا رو بررسی کنه؟ اینکه خیلی ماشینای مزخرفی هستن؟ به جاش بنتلی رو که اوج هنر و لاچکری هست رو بررسی می کنه ما هم لذت می بریم. ای جانم ای جانم…
sina
۱۳ اسفند ۱۳۹۳تو اهواز هست
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳آقا بجای اینکه داغمون رو با این ماشینای خارجی لوکس که تو ایران نمیاد ، یه چندتا مطلب از ماشین هایی که تو ایران میان بزارید ، الآن واقعا اگه یه مطلب از کرولا 2014 و امکاناتش برامون بزارین بده؟؟؟ تازه هم اومده شاید 2 نفر بخوان برن این ماشین رو بخرن و اطلاعات بخوان ، جناب سر دبیر ، آقا مسعود ، آقا شاهین و … ما امیدمون به شماست که مطالب جذاب تر و پر جنجال تر بزارین ، الآن مطلب G کلاس که شاهین گذاشت ترکوند ، خب الآن مقایسه ی G کلاس و LX 570 سوپر شارژر بزارید چی میشه مگه؟؟؟؟
ما به امید شما میایم پدال
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
محمد معلومه جی کلاس لکسس و لوله میکنه . :) :) شوخی میکنم .
محمد بهترین مقایسه تو عملکرد هستش . چون رقیب لکسس LX570 بنز GL است .
پس اگر بنا به امکانات و تجهیزات باشه ، باید با بنز جی ال باشه . البته
نمیدونم که بنز جی ال افرودش در چه حدی است ولی میدونم که خوبه .
اما حالا که بحث ما سر افروده باید با بنز G کلاس مقایسه بشه .
درسته متعصب ؟؟ متعصب . متعصب .
شاهین
۱ خرداد ۱۳۹۳محمد جان،مقایسه ی کورولا و سراتو و الانترا رو دارم اماده میکنم.تقدیمش میکنم به شما دوست عزیزم در اینده ی نزدیک.ارادتمندم.
چاپلو
۲ خرداد ۱۳۹۳داش شاهین دمت گرم جدا ایول داری.
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳میلاد میکشمتا :D
مرسی شاهین ♡
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
من اماده ام دادش .
شما امر بفرما .
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳جواب سوالات من رو ندادیا میلاد در مورد G کلاس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
حرفتو قبول ندارم . مثلا مرسدس بنز SL65 AMG ماشینی هست
که میشه باهاش مسابقه داد ، حالا چون اسپویلر و باله ی
عقب نداره ، پس بگیم به درد نمیخوره ؟؟؟
شما قدیم جیپ میخریدی ، بیل و کلنگ و گالن و …
همراه ماشین بود ، حالا چون الان نمیذاره پس به درد
افرود نمیخوره؟؟؟
یعنی قابلیت افرود به وینچ و گارده ؟؟؟
شما باید ببینی از چه شیب هایی ، از چه مسیر هایی و
….. و خیلی ایتم های دیگه چطور عبور میکنه و پس بر
میاد ، این حرف شما محمد جان خنده داره .
این ماشین حتی گارد هم نداره !!!!!!!!!!
یعنی چی این حرف . ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بعدش قدرت ماشینو مسخره میکنی . میگی 540 اسب بخار ،
به چه درد میخوره ؟؟؟
محمد از شما بعیده . هرچی حجم موتور ماشین بیشتر
باشه ، گشتاورش بیشتره . چیزی که یک ماشین افرود
خیلی بهش نیاز داره .
در ضمن اگر شما پول نداری میتونی مرسدس بنز
G350 بلوتک با موتور دیزل رو بخری . اگر هم بنزینی
خواستی ، باز G350 بنزینی موجوده و حدود 306 اسب بخار
قدرت داره . اگر 8 سیلندر خواستی G500 میخری با
قدرت 380 الی 420 اسب بخار . بدون پکیج AMG .
اون ماشین هم چون پکیج AMG داره گرونه .
شما به قیمت نگاه نکن . چون AMG دوتا ورژن داره .
یکیش اینکه فقط ظاهر ماشین به پکیج AMG مجهز میشه و
یکیش اینکه همراه تقویت موتوره .
((( تنها مدلی که در بنز از مدل استاندارش فروش
بیشتر داره همین G کلاسه . ))) جلوی همه ی بچه ها
باهات شرط میبندم .
یعنی G55 AMG فروشش خیلی بیشتر از G500 است .
ان هم با قیمت بیشتر . شرط میبندم باهات . برو تحقیق
کن .
پس الکی ایراد نگیر .
تنها ماشین المانی که در افرود ، رو دستش نیست همین
G کلاسه .
این ماشین قراربود با امدن نسل GL کنار گذاشته شود ،
اما با مخالفت و انتقاد همه مواجه شد . این ماشین
خیلی محبوبه . این نسخه ی 6 چرخش هم از بنز های
6چرخ هیتلر اقتباس و نمونه برداری شده .
بنز ماشین چرت نمیسازه .
ماشین های ارتش المان از MAN و مرسدس بنز های زتروس
و یونیماگ و مرسدس بنز جی کلاسه .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
در ضمن شما هر ماشینی رو که میخری باید خودت تجهیزش کنی .
حتی برای لندکروز . نه اینکه با مدل استانداردش نمیشه
رفت افرود . نه . به خاطر اینکه کارایی ماشین بالاتر بره .
اعم از تویض لاستیک . سپرهای کوتاه . نردبان . وینچ .
و ….
حتی جیپ و رنجروور هم به طور استاندارد ندارن .
زحمت بعضی چیزا به عهده ی خود خریداره .
میدونستی بنز ماشینی قویتر از جی کلاس داره ؟؟؟
اینهارو هیچ کس نمیدونه . بهت قول میدم .
باز هم باهات شرط میبندم که نه اسمشو شنیدی و نه
عکسشو دیدی . من الان درگیر یک امر خیر هستم . به محض
اینکه رها بشم مطالبم را مثل قبل مینویسم .
ولی به پدال میگم که برای بعد از امتحانات خرداد ماه
روی سایت قرار بده تا همه ی کاربرها استفاده کنند .
من بخوام تاریخچه ی بنزو بریزم بیرون ، مخت هنگ
میکنه . بااااور کن . محصولاتی داشته که هیچ کس
نمیدونه . مثلا قراربود من از اول اردیبهشت مطالبم رو
برای پدال بفرستم اما با اون مساله مواجه شدم . اما
قول میدم که براتون بنویسم .
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳هدف از ساختن G کلاس الآن واسه چیه میلاد؟؟؟؟؟ آفرود دیگه درسته ؟؟؟؟ خب پس یعنی ماشینی که فقط واسه آفرود ساخته شده اونم با این قیمت نباید یه وینچ و گارد داشته باشه ؟؟؟
نمیگیم G کلاس بده که ولی میگیم نباید بهش بگی خدای آفرود
راستی میلاد قبل سال 93 کلی تبلیغ کردی که میخوای بترکونی امسال رو ، پست های آتشین …
چی شد پس ؟؟؟؟؟
راستی اینستا گرام یا kik داری؟؟؟؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
محد جان . قربون شکل ماهت .
شما گفتی پرادو و لندکروز و … تو افرود رقیب ندارن .
من گفتم جی کلاس اگر بالاتر نباشه ، پایین تر نیست .
اگر کسی مخالف قابلیت های افرود لندکروز و پرادو و
اف جی کروزر باشه ، باید به عقلش شک کرد .
بعدشم مگه من صاحب کارخونه ی بنز هستم که بدونم چرا
نمیذاره . تا یک حدی اطلاعات دارم . سیاست شرکت رو از
نذاشتن و گارد و وینچ نمیدونم .
باز هم تکرار میکنم ، من نگفتم خدای افرود ، گفتم از
لندکروز چیزی کمتر نداره .
داداش شما بیا به جیمیل من :
MILADOLF.G65AMG@GMIL.COM
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
داداش جیمیلم را گذاشتم ، یذره صب کن تا تایید بشه .
سجاد
۱ خرداد ۱۳۹۳واقعا زیبا و خاصه عاشق طراحی گلگیرهای عقبشم دو نفر راحت میتونن بشینن رو گلگیرا و پاهاشوت رو آویزون کنن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
واقعا زیباست .
هیچ ایرادی نمیشه از این ماشین گرفت ….
یک ماشین کاملا خاص .
با اینکه صندوقدار است ، اما خمه شیشش خیلی زیاده .
Metalhead
۱ خرداد ۱۳۹۳عقبش کپی روزلرویسه
ESI
۱ خرداد ۱۳۹۳اقا مدل 12سیلندر 2014 شو اوردند ابادان . چغدر گندست
فواد
۱ خرداد ۱۳۹۳پدال جان این ماشین بررسی میخواد؟ نه واقعا بررسی میخواد؟؟؟؟؟؟
PEUGEOT
۱ خرداد ۱۳۹۳ظاهر این ماشین خانوادگی و مجلله اصلا از نظر ظاهری شبیه یه ماشین اسپرت نیست به نظرم باید این ماشین 4 درب میبود
ولی موتور قوی داره
از طراحی داخلیش خوشم اومد زیبا بود
چاپلو
۱ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
همه ی مدل های بنتلی زیباست.خاصه.محشره
خدایا.. اصن هیچی
یعقوب
۱ خرداد ۱۳۹۳ابهتی که این بنتلی داره .. فقط به در سوپر میلیارد ها میخوره
مصطفی
۱ خرداد ۱۳۹۳واییییییی دیوونه شم خیلی قشنگه
sadegh
۱ خرداد ۱۳۹۳طراحیِ داخلی و خارجیش رو میبینی، میگی سوپر لوکسه، میای موتورش رو میبینی، میگی اسپرته!! اصن این ماشین چیزی کم داره؟؟!
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳فقط کریستین بیل رو کم داره بشینه پشتش گاز بده
نه صادق جون؟؟
sadegh
۱ خرداد ۱۳۹۳آی گفتی خاوری جون، گل گفتی.
دیگه خودت میدونی چه بازیگر فوق العاده ایه
خاوری مزراتی
۱ خرداد ۱۳۹۳شمایلش تو قطار 3و10دقیقه به یوما جاودانه شد
sadegh
۱ خرداد ۱۳۹۳اووف، خاوری جان به چه فیلمی هم اشاره کردی!!! با بازی راسل کرو و بن فاستر، اون دیگه آخر فیلم بود،
فیلم machinist رو دیدی؟
Neda
۱ خرداد ۱۳۹۳یه نارنجیش آبادان هست
خیلى خوفه
بتونم عکس بگیرم میذارم ببینید
پاصاحبش حدوده ۹۰۰ میلیون آب خورده باپلاک اروند
امید
۱ خرداد ۱۳۹۳ماشین زیبا و راحتیه من یبار یه سفید عبور موقتشو دیدم از پشت خیلی حال کردم
reza
۲ خرداد ۱۳۹۳از مولسان بیشتر قبول دارمش
هم طراحیش بهتره هم اتاقش
مرتضی
۲ خرداد ۱۳۹۳عقبش رو خلاصه کردن وچسبوندن به ماشین اصلا زیبا نیست تازه زشتم هست
bardia
۳ خرداد ۱۳۹۳من موندم بنتلی چیکار میکنه که ماشیناش اینهمه سنگینن؛یکی میتونه جواب بده؟
مگه رولزرویس چه فرقی با اینا داره که اینهمه اختلاف وزن بوجود میاد
بنتلی جدیدا” واقعا” توی طراحیاش خیلی پیشرفت کرده ولی شخصا” مدل های رولزرویس رو به اینا ترجیح میدم
رضا 16000
۵ تیر ۱۳۹۳شاسی و بدنه ی تموم خودرو های بنتلی آلیاژ سنگینی از فولاده که باعث استحکام خیلی زیاد شده ودر ضمن موجب سنگینی خودرو