بنتلی

گشتی با بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل جدید

نشریه‌ی اتو اکسپرس بریتانیا برای بررسی انحصاری بنتلی کانتیننتال GT کانورتیبل جدید دعوت شده است. در این رویداد آدریان هالمارک هم حضور داشته، کسی که نقش مهمی در تولید کانتیننتال GT اولیه در سال ۲۰۰۳ داشته و البته همین نه ماه پیش به عنوان مدیر اجرایی این برند به بنتلی بازگشته است.


هالمارک به ما گفت:

این خودرو یک کلاس جدید را تأسیس و کمپانی را دگرگون کرد. تولید ما تنها در عرض ۴ سال از ۸۰۰ دستگاه به ۱۰ هزار دستگاه در سال رسید. کانتیننتال GT یک تجارت سودده در کلاسی است که قبلاً وجود نداشت.


هالمارک حداقل در ابتدای کار در برابر وسوسه‌ی فشردن پدال گاز خودرو مقاومت می‌کند و بجای آن روی مسیر خاصی که طی می‌شود تمرکز کرده و از سیستم تعلیق و پایداری این خودرو می‌گوید.


خانه‌ی بنتلی در سال‌های آینده دگرگون خواهد شد اما این جاده همچنان باقی خواهد ماند. هالمارک می‌گوید: “ما به زودی این جاده را خواهیم بست اما سطح آن را تغییر نخواهیم داد چراکه یکی از جاده‌های بد بریتانیاست!”


خودروی جدید این کمپانی از سواری دینامیک بنتلی با سیستم کنترل لغزش ۴۸ ولتی و سیستم تعلیق بادی سود می‌برد که در فنرهای سه حفره‌ای آن ۶۰ درصد باد بیشتری در مقایسه با نرم‌ترین تنظیمات نسل پیشین وجود دارد. این خودرو از حالت‌های رانندگی کامفورت و اسپورت بهره‌مند است که گاهی موارد می‌توان دست اندازهای بزرگ را حس کرد اما در کل سواری نرمی را شاهد هستیم.


اما موضوع چشمگیرتر استحکام ساختاری کانتیننتال GT کانورتیبل است به گونه‌ای که خودرو در هنگام مواجه‌ شدن با بدترین دست‌اندازها نیز پایداری خود را حفظ کرده و آرام و متین پیش می‌رود.


مدیرعامل بنتلی اذعان می‌کند:

این خودرو واقعاً سریع بوده و هندلینگ خوبی مخصوصاً با وجود سیستم کنترل لغزش ۴۸ ولتی دارد. البته کانتیننتال GT یک خودروی اسپورت نیست و هرگز هم نبوده است. مأموریت ما تعریف واژه‌ی GT است. در بازار خودروهای سریع‌تر و راحت‌تری وجود دارند اما بنتلی به ماهیت تطبیقی خودرو توجه دارد.

این موضوع در جاده‌های خارج شهر که هالمارک به خوبی آن‌ها را می‌شناسد ثابت می‌شود. سقف خودرو که با ۷ رنگ متفاوت در دسترس است تنها در عرض ۱۹ ثانیه باز و بسته می‌شود. اسپویلر عقب مدل کوپه نیز جای خود را به لبه‌ای کوچک داده تا درگ کاهش یابد.


زمانی که سقف باز باشد خواهیم توانست صدای لذت‌بخش پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر را در زمان فشردن پدال گاز بشنویم. کانتیننتال GT کانورتیبل در عرض ۳.۷ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۳ کیلومتر در ساعت می‌باشد. ما در جاده‌های خیس و سرد نتوانستیم به این اعداد و ارقام دست یابیم اما قدرت ناب پیشرانه کاملاً هویدا بوده چراکه در زمان فشردن پدال گاز ما کاملاً در داخل صندلی‌های نرم و راحت بنتلی فرو می‌رفتیم. این صندلی‌ها نه تنها از گرم‌کن‌های سنتی سود می‌برند بلکه دارای پشت‌سری‌هایی با گرم‌کن‌های لذت‌بخش هستند که هوای گرم را به اطراف سر و گردن هدایت می‌کند.


سیستم چهار چرخ محرک این خودرو نیز تشخیص می‌دهد کدام چرخ بیشترین نیرو را نیاز دارد. سیستم الکتریکی ۴۸ ولتی نیز همکاری تنگاتنگی با سیستم تعلیق داشته تا خودرو را در سر پیچ‌ها همواره تخت و ثابت نگه دارد.


زمانی که سقف بسته شود بر سکوت و آرامش داخل کابین مهر تأیید دیگری زده می‌شود. هالمارک می‌گوید:

ایزوله‌ی سقف به قدری خوب است که نیازی به حرف زدن با صدای بلند نیست و شما به سختی می‌توانید آن را خودرویی روباز بنامید.

حس اشرافیت این خودرو با استفاده‌ی گسترده از چوب در همه‌جا تشدید شده است. این عناصر چوبی با ویژگی‌هایی همچون صفحه‌نمایش چرخان ۱۲.۳ اینچی، اپل کارپلی و گوگل مپس همراه شده‌اند.


ما حتی از صندلی‌های عقب نیز به خاطر تصویربرداری استفاده کردیم و البته اسباب و لوازم ما نیز به راحتی در صندوق ۲۳۵ لیتری خودرو جای گرفتند.


هالمارک توضیح می‌دهد که مشتریان چگونه مدل کانورتیبل گران‌تر را به کوپه ترجیح خواهند داد. او می‌گوید:

اگر شما خودرویی همچون کانتیننتال GT کانورتیبل را بخرید نه تنها تجربه‌ی راندن یک خودروی لوکس چهار چرخ محرک در زندگی روزمره را خواهید داشت بلکه از آن لذت بیشتری هم خواهید برد. اکثر مردم می‌گویند اگر من به دنبال یک خودروی کانورتیبل باشم حتماً آن را خواهم خرید.


منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. Masoud v12

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام یکی از زیباترین خودروهای دنیاست

    1. ا.سد.مرتضی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      دوستان یه سوال به این ماشینا میگند گرند تور یا چیز دیگه ای ؟؟
      فکر میکنم امثال این و dbs و داون و 812 و اس650 کابریولت و … خلاصه ماشینا این تیپی خیلی کامل باشند و از هر ویژگی 200 گرم داشته باشند هم سرعت خوب و شتاب و لوکس بودن و…
      اینا بلاخره چی صدا میشند ؟؟
      گرند طور یا اسپرت لوکس و…
      پس اون پونی کار که به امثال دیمن و موستانگ میگند چیه ؟ یه وقتایی گرند تور هم میگند بهشون

  2. M

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    دردانه ی محصولات دردانه خودروسازی جهان

  3. ایمان

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    نمونه یک ماشین کامل یعنی همین ??

  4. مهدی

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رولزرویس وبنتلی واقعا دنیایی متفاوت دارن

  5. ایلیا

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    من سال ها پیش با دیدن این شاهکار عاشق دنیای خودرو شدم، وقتی که یه کانتیننتال مشکی تور روزنامه دیدم و وقتی چشمام به اون جفت چراغای گردش افتاد احساس کردم این ماشین با همه ی ماشینایی که قبلا دیدم فرق میکنه.
    کامله و بی نقصه این ماشین، فوق العاده زیبا و لوکس با عملکردی بینظیر

  6. shirko

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    بسیار بسیار لوکس و جذاب ، ولی اس کلاس مایباخ هم چیزی از این کم نداره !!

    1. مهدی

      ۲۲ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      مطمعن باش یه سروگردن ازsکلاس کوپه سرتره. کابین بنتلی فوق العاده لوکس هستش. حتی پرفومنس قوی هم داره

      1. shirko

        ۲۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (499 ديدگاه)

        بله پرستیژ بنتلی از بنز مایباخ بالاتره

    2. Ahmad

      ۲۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      این رو اگه بخوای مقایسه کنی باید با amg s65 کانورتیبل مقایسه کنی چون شباهت زیادی دارن و تو یه سگمنت هستند.قیمتشون هم به هم نزدیکه

  7. Just bentley continental

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    فقط می تونم بگم عشق.

  8. امیر.عارف

    ۲۲ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (876 ديدگاه)

    اینکه میگه ما دنبال تولید خودروی اسپرت نیستیم و روی راحتی و رفاه خودرو کار میکنند یعنی روی هدف مشخصی تمرکز کردند و این بسیار ارزشمنده . شتاب و سرعت خیره کننده را در کنار آرامش و اشرافیت به زیبایی گرد آوری کردند

  9. ساسان

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    طراحیشو خیلی دوست دارم.درکل بنتلی با یک شیب مناسب وکم نوسان پیشرفت میکنه که عالیه.

  10. حمیدرضا

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    بی نهایت اشرافی و شکیل برند دوست داشتنی من
    کاش بتونم به جایی برسم که یکیشو داشته باشم

  11. net

    ۲۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    ۱۲ سیلندر خیلی زیاده و ۸ سیلندر خوبه ،چراغ عقبش جالب نیست

    1. emad1990

      ۲۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (999 ديدگاه)

      net نظرت راجع به پیشرانه های 6سیلندر و 4سیلندر چیه؟
      ایا در اینده خودروسازی جایی دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا