بنتلی

بررسی بنتلی کانتیننتال GT3-R مدل ۲۰۱۵

از بیرون که بنتلی کانتیننتال GT3-R را نگاه کنیم، این خودرو چندان خودروی دوست‌داشتنی به نظر نمی‌آید. این مدل حدود ۱۵۰ هزار دلار گران‌تر از مدل پایه کانتیننتال GT V-8 است. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که با اینکه این مدل به عنوان یک خودروی با عملکرد بالا شناخته می‌شود، ولی قدرت آن به اندازه ۳۴ اسب‌بخار کمتر از مدل «اسپید» با پیشرانه W-12 است. همچنین این نسخه «سبک‌وزن» محسوب می‌شود، ولی وزن کلی آن ۲۲۳۹ کیلوگرم است.

2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
ولی در زیر پوست GT3-R عناصر دوست‌داشتنی به چشم می‌آیند. در این مدل، موتور دو توربورشارژر ۴ لیتری V-8 که مدل پایه کانتیننتال GT قدرتی به اندازه ۵۰۰ اسب‌بخار تولید می‌کند، ۹۲ اسب‌بخار به خروجی خود اضافه کرده است. خروجی اسمی این موتور ۵۷۲ اسب‌بخار و ۶۹۹/۶ نیوتن‌متر است، ولی وقتی برای رسیدن به سرعت ۱۳۵ مایل یا ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت عجله داشته باشید، در عرض ۱۵ ثانیه می‌توانید قدرتی به اندازه ۵۹۲ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۷۴۹/۷ نیوتن‌متر برای شما تولید کند. حتی اگر محدودیت زمانی استفاده از این خروجی را به عنوان یک نقطه ضعف تلقی کنیم، قدرت ۱۴۸ اسب‌بخار برای هر لیتر واقعاً شگفت‌انگیز است. در همین حال، هیچ‌گونه تأخیر قابل‌توجهی در توربوشارژر احساس نمی‌شود و موتور برای رسیدن به خط قرمز بین دورهای ۶۰۰۰ و ۶۸۰۰ دور بر دقیقه بی‌تابی می‌کند. همچنین توربوشارژرها در سرعت‌های بالا همچنان به دمیدن خود ادامه می‌دهند.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
شتاب برآیند خودرو حالتی انفجاری دارد. روند شتاب‌گیری و افزایش سرعت در یک GT3-R به گونه‌ای است که اگر در حالت شیفت دستی قرار داشته باشید، در دنده نخست پس از رسیدن به دور موتور ۵۰۰۰ باید سریعاً پدل‌شیفتر برای رفتن به دنده بالاتر فشار دهید. وزن خودرو به‌خوبی تقسیم شده و سیستم فرمان نیز وقتی GT3-R در مدت ۳/۴ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حالت نرم‌تری به خود می‌گیرد. رسیدن به انتهای مسیر یک‌چهارم مایل تنها ۱۱/۶ ثانیه زمان لازم دارد و سرعت خود در انتهای این مسیر برابر ۱۹۶/۳۴ کیلومتر بر ساعت است. شروع به حرکت خودرو، جدالی موفقیت‌آمیز بین سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک با وزن کلی است، ولی حتی در سرعت‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز بنتلی همانند یک دوج وایپر SRT با قدرت ۶۴۰ اسب‌بخار گام برمی‌دارد؛ مدلی که نزدیک به ۷۲۵ کیلوگرم از آن سبک‌تر است. شتاب‌گیری نیز جدالی موفقیت‌آمیز با تعویض دنده‌ها محسوب می‌شود؛ جایی که در این بازه زمانی (۳/۴ ثانیه) دو شیفت دنده رخ می‌دهد. گیربکس ۸ سرعته ZF برای شیفت سریعتر در این خودرو برنامه‌ریزی شده است و در عمل نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
البته هنوز به طراحی داخلی فیبر کربنی با طرح چرم سبز سوسماری اشاره نکرده‌ایم. ایده سبک‌‌تر کردن چیزی که بیشتر از ۲۲۶۰ کیلوگرم وزن دارد، ممکن است اندکی خنده‌دار باشد و در همین حال، بسیار غیرممکن به نظر می‌رسد. ولی بنتلی نه تنها موفق شده که بیش از ۹۰ کیلوگرک از وزن کانتیننتال V-8 کم کند، بلکه صندلی‌های عقب را نیز کنار گذاشته است و شما را از حمل وزنی حدود ۱۰۰ کیلوگرم یا بیشتر معاف کرده است. پنل‌های درها نیز به شکلی جالب به رنگ مشکی با طرح‌هایی از مخمل سبز رنگ کار شده‌اند. این رنگ سبز همان رنگی است که برای صندلی‌ها، داشبورد و کنسول میانی نیز استفاده شده است. در همین حال، نشان GT3-R بر روی گل‌گیر، عقب بدنه، پایین پنجره‌ها، کف‌پوش‌ها، تکیه‌گاه سرها و داشبورد، همیشه به شما یادآوری می‌کند که یک کانتیننتال گران‌قیمت سوار شده‌اید.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
یکی از واقعیت‌های تعجب‌برانگیز در مورد این مدل، جادویی است که تیم طراحی شاسی بنتلی بر روی یک خودرو با وزن نزدیک به ۲/۵ تُن به کار برده است. چابکی آن بر حجم و وزن آن می‌چربد و تعادل و واکنش بسیار خوبی را به نسبت خودرویی با این شرایط شاهد هستیم. ولی در همین حال با توجه به استفاده از تایرهای ۲۷۵/35ZR-21 پیرلی P Zero، اندکی بدفرمانی را می‌توان مشاهده کرد. بنتلی در حال حاضر موفقیتی نسبی با مدل GT3 مسابقه‌ای در آسیا، اروپا و امریکای شمالی کسب کرده است. این در حالی است که واردات GT3-R را به بازار امریکا، به تعداد ۹۹ دستگاه محدود کرده است. مشخصات:
  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در کوپه.
  • قیمت مدل تست: ۳۴۱۰۲۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۴۱۰۲۵ دلار).
  • نوع موتور: DOHC با ۳۲ سوپاپ V-8، توربوشارژر و خنک‌کننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
  • گنجایش: ۳۹۹۳ سی‌سی.
  • قدرت: ۵۹۲ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۷۴۹/۷۶ نیوتن‌متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک ZF با حالت شیفت دستی.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
ابعاد:
  • فاصله محوری: ۲/۷۴۶ متر.
  • طول ماشین: ۴/۸۰۶ متر.
  • عرض: ۱/۹۴۳ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۰۵ متر.
  • وزن کلی: ۲۲۳۹ کیلوگرم.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
تست‌های سرعت:
  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۴ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۷/۷ ثانیه.
  • صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۳ ثانیه.
  • صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۱۸/۵ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۲ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۱/۶ ثانیه با سرعت نهایی ۱۹۶/۳۴ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت دراگ، تخمین خودروساز): ۳۰۴/۱۶ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
  • چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 89g.
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
2015 Bentley Continental GT3-R
۲۰۱۵ Bentley Continental GT3-R
مصرف سوخت:
  • تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۸/۱ لیتر در شهر و ۱۰/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
  • مصرف سوخت در تست: ۱۸/۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. مسعود

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    چقد ارزونه :)
    مفته اصلا

  2. کیارش

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    واقعا این ماشین شاهکاره

    1. ماسل کار

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      برای اولین بار باهات موافقم

  3. mostafa

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اووووووففففف هیچی نمیشه گفت

  4. Lord Cezar

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خیلی هم عالی

  5. بهنام

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (79 ديدگاه)

    یکیشو برا من نگه دار
    میبرم.

  6. نوید جهرمی

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    نسبت قدرت ب وزنش با این شتاب خیلی عجیبه.
    به نظرم قدرت موتورش بیشتر از این حرفاس و کم تر اعلام میشه .
    اما هر چی باشه ماشین معرکه ایه. باید از فلکس واگن تشکر کرد که بنتلی ورشکسته رو ب دوران اوجش برگردوند.

  7. RETOLEX

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    Gtr یه چیز دیگس

  8. Ferrari

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1955 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی قیمت بالایی داره. با سفارش چند تا آپشن قیمتش تا 360 هزارتا هم بالا میره. با این پول ماشین های اسپورت بهتری میشه خرید. انتخاب من فراری f12 هستش

    1. kaveh

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (91 ديدگاه)

      داداش با اون اختلاف قیمتش با مدل پایه هم میشه ماشین خوب خرید
      ۱۵۰۰۰۰ دلار<<؟؟؟؟
      یا ابو الفضل

  9. رضا

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    من کاملا با این نسخه از بنتلی مخالفم
    دلایلم اینکه اگه شما یه بنتلی میخرید تنها دلیلش اینه که یه کوپه لوکس و با شخصیت میخوایید که در عین حال شتاب و سرعت خوبی رو ارائه میده درحالی که اگه یه اتو مبیل عملکرد بالا و مسابقه ای میخوایید عاقلانست که یه سوپراسپرت بخرید که خیلی خیلی بیشتر بهتون حال میده
    بعد اینکه بنتلی اومده بخاطر 90 اسب ناقابل اضافه تر و حذف یه جفت صندلی!! 150 هزارتا ازتون اضافه میگیره که اصلا قابل توجیه نیست… چون شما میتونید بجای اینکار یه بنتلی کانتیننتال بگرید و با 150 هزارتای دیگه یه نیسان gtr و یا حتی یه 911 بگیرید که هردو محشرن
    داخلشم با اون رنگ سبز خیلی مسخره شده چون به هیچی نمیاد.

    1. « شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (137 ديدگاه)

      باشه انتقاداتتونو بهشون منتقل میکنم |:

    2. ALL CARS

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (467 ديدگاه)

      رنگ سبز داخلش اصلا بدلم نمیشینه
      اما فکر میکنم وقتی کسی میخوادکوپه ای گنده وهم لوکس وهم باشخصیت بخره که شتاب و سرعت خوبی رو هم ارائه بده ، (بدش نمیاد) که (متفاوت تر) از همهء کوپه های گنده ولوکس و باشخصیت و… را سوار بشه
      بازم برمیگرده به علایق و سلیقه والبته به اینکه طرف میخواد به هر قیمتی متفاوت باشه ویا اینکه دوست داره یک سوپر اسپرت داشته باشه که در اینصورت نظر شماآقا رضای عزیز کاملا درسته و اینطور افراد میرن سراغ خودروهای همچون 911 و gtr و…

      سپاس ازمسعود انیس حسینی

  10. farzad

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    ین هر چی بخوای این ماشین داره شتاب و سرعت لوکس بودن اصالت جذاب بودن راحتی دیگه از یه ماشین چی میخوای که این نداره

  11. RAYAN

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    چرا همش از 911 ایراد میگیرن این کارشناسا؟ یه نگاه به کانتیننتال بندازین ببینین از کی قیافش همین شکلیه!! لاقل یه فکری برا وزنش بکنین چه معنی داره یه ماشین GT هم وزن لندکروز باشه آخه؟؟؟!!!

    1. سجاد

      ۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (199 ديدگاه)

      کدوم کارشناس از 911ایراد گرفته؟

  12. AHMADREZA

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بدک نیست

  13. kasra fj cruiser

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (48 ديدگاه)

    نیسان gtrباقیمتی ارزونترعملکردی بهتردراختبارراننده میزاره..

    1. ghost

      ۴ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (193 ديدگاه)

      دوست عزیز شما اصلا رو چه حساب اینو با نیسان ( نمیگن نیسان بده ولی در حد بنتلی بالا نیس) که میانگین قیمت ماشیناش بیشتر از ۴۰۰۰۰ دلار نمیشه با این مقایسه میکنی؟(از لحاظ برند نه عمل کرد)
      اینو ماشینیه که تو لوکس و اپشن در حد s class coupe و عملکردی نزدیک به سوپر اسپرتا داره
      ولی هیچی s class coupe نمیشه

  14. احسان

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (164 ديدگاه)

    آدم اگه با این پول بخواد یه ماشین اسپورت بخره میتونه لامبورگینی هوراکان کوروت استینگری z06 استون مارتین ونتیج وخیلی ماشین اسپورت دیگه بخره همه بنتلی رو به خاطر لوکس بودن دوست دارن

  15. fluid

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (505 ديدگاه)

    بنتلی=لات

    عزیزان یه سوال چرا بنز نام cl حذف کرد و از اسم اس کوپه تو فیس لیف جد ید این ماشین استفاده کرد؟؟؟ درسته ازاولش باید بهش میگفت اس کوپه ولی الان دیگه دیر نبود واسه عوض کردن اسم؟؟؟
    بعدم یه نظر سنجی
    1.بنز سی ال 500 لایک
    2.بی ام و 650 دیس لایک

  16. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

    ۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (810 ديدگاه)

    این نظر شخصی بنده است.اصلا از مدل های بنتلی خوشم نمیاد ولی خب تو امکانات لاکچری حرفی واسه گفتن نمیذاره.
    پشتش از جلوش بیشتر به دلم میشینه اما شخصاً این قدر پول بابت این خودرو نمیدادم(اگه داشتم)
    به هر حال مبارک صاحبش باشه!!!! :D

  17. mohsen

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    از هر چی ماشین انگلیسیه بدم میاد

  18. اوراکان(سلطان هندلینگ)

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اخه کی فراری 488 رو با ۶۶۱ اسب بخار(یعنی ۶۰ اسب بیشتر از بنتلی) و نزدیک ۱۰۰ هزار دلار ارزانتر ول میکنه میاد اینو بخره. غیر از اینکه هم از لحاظ فنی و قیافه از بنتلی خیلییییی سرتره فراریههه

  19. ارمان

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    واقعا سخت یه غول 2تنی رو زیر 4ثانیه به 100km./h برسونی

  20. فردین بهادری نژاد

    ۵ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    از بیرون که بنتلی کانتیننتال GT3-R را نگاه کنیم، این خودرو چندان خودروی دوست‌داشتنی به نظر نمی‌آید. :|
    من که کاملا مخالفم
    خیلیم دوست داشتنیه

  21. Alireza

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عجب هیولایی!
    دوستان ابهت و پرستیژی که برند بنتلی داره قابل قیاس با برند فراری نیست!
    مثل تفاوت اپل با سامسونگ تو دنیای موبایل!

  22. اول انگلیس بعد المان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    اگر می توانید فقط یک خودرو کوپه المانی یا امریکایی یا ایتالیایی یا زاپنی یا کره ای وفرانسه ای که ازهمه لحاظ ازاین سرترباشه قیمتشم بیشتر باشه رو برام نام ببرید اصلا نمی توانید بی دلیل نیست انگلیس توخودروسازی حرف اولو می زنه -سوپر اسپورت مثل لامبورگینی یافراری نه کوپه سوپر لوکس بهتر از هر لحاظ ازاین رونام ببرید

  23. ابوالفضل

    ۷ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال رو لات کردن مثل این میمونه که یه مردی که کت و شلوار پوشیده رو لباساشو در بیاری و تیشرت و شلوار جین پاش کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا