بنتلی

بنتلی برناتو در آستانه دریافت چراغ سبز تولید

بنتلی آماده است تا یک خودروی اسپرت جدید را به‌جای یک شاسی‌بلند کوچک وارد بازار کند، ولی مذاکرات برگزیت بریتانیا ممکن است این امر را به تأخیر بیندازد، چراکه بنتلی برای انجام این کار باید سرمایه‌گذاری موردنیاز در پروژه را از سوی گروه فولکس‌واگن دریافت کند.

 Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
شرکت بنتلی پس از عرضه و فروش موفق بنتایگا مدت زیادی است که به فکر اضافه کردن یک خودروی جدید به مجموعه مدل‌های خود است. دو پروژه‌ای که مقامات این کمپانی در دست بررسی دارند گفته می‌شود یک شاسی‌بلند کوچک‌تر از بنتایگا است که بر پایه پلت‌فرم آئودی Q۵ ساخته خواهد شد و دیگری یک خودروی اسپرت جدید می‌باشد که در واقع نسخه نهایی از کانسپت EXP ۱۰ Speed ۶ رونمایی شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۵ است.
Bentley EXP 10 Speed 6 concept Interior
Bentley EXP 10 Speed 6 concept Interior
اکنون ولفگانگ دورهایمر مدیرعامل بنتلی در مصاحبه‌ای به‌وضوح اشاره کرده که آن‌ها بی‌خیال شاسی‌بلند شده و خودروی اسپرت مذکور را به‌عنوان پروژه نهایی خود انتخاب کرده‌اند. او در گفت‌وگو با اتواکسپرس می‌گوید: “ما می‌دانیم که محصول بعدی‌مان چه چیزی خواهد بود، این خودرو قرار است مشتریان جدیدی برای بنتلی به ارمغان بیاورد، مشتریانی جوان‌تر و پرانرژی‌تر.

مشکل یک شاسی‌بلند کوچک‌تر این است که درنهایت باید آن خودرو باید با برندهایی معمولی رقابت کند، نه با لوکس‌ها! درحالی‌که با ایده محصول جدیدی که در حال بررسی آن هستیم، ما با رقبای لوکس زیادی باید رقابت کنیم؛ این ترجیح من است.”

زمانی که از او سؤال شد آیا یکی از این رقبایی که می‌گویید آستون‌مارتین خواهد بود، دورهایمر پاسخ داد: “آن‌ها یک نمونه خوب هستند.”

Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
این مدل اسپرت جدید، که به‌احتمال‌زیاد برناتو نامیده خواهد شد، می‌تواند یک رقیب قوی برای آستون‌مارتین ونتیج محسوب شود. قیمت آن از حول‌وحوش ۱۳۰ هزار پوند یا به‌عبارتی‌دیگر اندکی پایین‌تر از مدل پایه کانتیننتال GT آغاز خواهد شد، این موضوع در مقایسه با خودروهایی مانند پورشه ۹۱۱ یک نقطه قوت برای برناتو محسوب می‌شود.
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
دورهایمر در ادامه مصاحبه خود گفته که انتظار دارد کار تأمین بودجه برای این مدل جدید در تابستان ۲۰۱۷ نهایی شود، اگرچه هم‌اکنون پروژه استارت خورده و در مرحله طراحی می‌باشد. وی همچنین اعتراف کرده است که تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا کار او را برای راضی کردن فولکس‌واگن به‌منظور سرمایه‌گذاری در این پروژه بسیار سخت‌تر کرده است. وی دراین‌باره می‌گوید: “من نمی‌گویم که برگزیت یک ریسک برای این پروژه می‌باشد، ولی در انجام آن مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.”

بنتلی برناتو: معنی نام آن چیست؟
نام برناتو از مدیرعامل اسبق و قهرمان سه دوره مسابقات لومان وولف برناتو گرفته شده است، کسی که در سه دوره این رقابت بین سال‌های ۱۹۲۸، ۱۹۲۸ و ۱۹۳۰ شرکت و عنوان نخست را به خود اختصاص داده بود. از برناتو همواره به‌عنوان یکی از “پسران بنتلی” یاد می‌شود و یکی از معدود رانندگانی است که در تمامی مسابقاتی که شرکت کرده توانسته مقام نخست را کسب کند. پس‌زمینه مسابقه‌ای مرتبط با این اسم به نظر می‌رسد برای خودرویی اسپرت مانند کانسپت EXP ۱۰ گزینه مناسبی باشد.

Bentley EXP 10 Speed 6 concept
Bentley EXP 10 Speed 6 concept
ولفگانگ دورهایمر قبلاً در مصاحبه‌ای اشاره کرده بود که یک نسخه کاملاً الکتریکی از کانسپت EXP ۱۰ نیز به‌احتمال‌زیاد تولید خواهد شد که در این صورت بنتلی صاحب یک رقیب جدی برای تسلا مدل اس می‌شود. اگر این پروژه تأیید شود به‌احتمال‌زیاد کار طراحی و توسعه آن در کنار خودروی Mission E پورشه انجام خواهد شد که قرار است قبل از سال ۲۰۲۰ وارد بازار شود. دورهایمر در مصاحبه‌ای با اتواکسپرس در سال ۲۰۱۵ گفته بود: “بازخوردهایی که از مشتریانمان در مورد EXP ۱۰ Speed ۶ دریافت کرده‌ایم فوق‌العاده بوده‌اند، ازاین‌رو ما می‌خواهیم مبتنی بر این خودرو چند محصول تولید کرده و آن را به واقعیت تبدیل نماییم.

ما بیش از هر زمان دیگر سرمایه‌گذاری خواهیم کرد، بیش از ۸۴۰ میلیون یورو طی سه سال. نیروی انسانی و محصولات ما کلید موفقیتمان در آینده خواهند بود.” برناتو و مدل آینده شاسی‌بلند کوپه بنتایگا نقشی کلیدی در افزایش دوبرابری میزان فروش بنتلی به ۲۰ هزار دستگاه تا سال ۲۰۲۰ بازی خواهند کرد.

رشد فروش فوق‌العاده بنتایگا
از سویی دیگر، میزان فروش بنتایگا در سال ۲۰۱۶ که نخستین سال کامل تولید این خودرو بود بسیار بیشتر از حد انتظار بوده است. در برنامه‌ریزی‌های بنتلی تعداد شمار بنتایگا برای سال ۲۰۱۶ حدوداً ۳۶۰۰ دستگاه تعیین شده بود، ولی از ابتدای سال تا پایان ماه جاری حدوداً ۵۵۰۰ دستگاه از این خودرو از خط تولید خارج شده و خواهند شد. دورهایمر همچنین تأیید کرده که یک نسخه کوپه از این خودرو نیز در دست طراحی است. وی همین‌طور به این موضوع نیز اشاره نموده است که با توجه به میزان تقاضای بالا از سوی چین، کمپانی ممکن است ارائه یک نسخه با طول بین دو محور طولانی‌تر را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

Bentley Bentayga
در همین حال، بنتلی طراحی چند نمونه موتور جدید را نیز در برنامه دارد تا در کنار موتور V۸ دیزلی جدید آن، نیروی موردنیاز بنتایگا را تأمین کنند. دورهایمر اخیراً در مصاحبه‌ای تأیید کرده که به‌احتمال‌زیاد یک موتور V۶ برای مدل جدید کانتیننتال، هم به‌عنوان یک موتور تک و هم به‌عنوان بخشی از یک سیستم پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد برنامه‌های آتی بنتلی چیست؟ آن‌ها را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید…

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    بسیار زیبا و اشرافی هست! چراغ های جلوش مثل ظروف کریستالی تراش خورده می مونه، سبک جالبیه!

  2. سینا

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    بنتایگا چراغاش رو دید چه جوری پاک می کنه؟

  3. reza-a

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (455 ديدگاه)

    بنتلی Bentley EXP 10 Speed 6 concept خوشگله فروش بنتایگا زیاد بوده
    موفقیت بنتلی بخاطر فولکس واگن هست

    1. احسان آرسنالی

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      فولکس واگن کارخانه معظمی هست ولی بنتلی هم برند شناخته شده ای هست. درسته فولکس با اشتراک گذاری قطعات کار بنتلی رو آسون کرده ولی بنتلی با فولکس و بی فولکس موفق میشد نمونه اش مکلارن

      1. Mohammadreza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        “در دهه‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی اوضاع این شرکت، بسیار نابسامان بود و شرکت بنتلی دوران پرفراز و نشیبی را تجربه کرد. در این دوران، شرکت مادر؛ یعنی رولزرویس به خاطر بعضی مشکلات و هزینه‌های توسعه، بازسازی کارخانجات و تفکیک، با مشکلاتی مواجه شد و در حال ورشکستگی بود.”

        “در سال ۱۹۹۸ شرکت بنتلی توسط گروه فولکس‌واگن به مبلغ ۴۳۰ میلیون پوند خریداری گردید. در دوره مالکیت گروه فولکس واگن یک سری قضایا بین گروه فولکس‌واگن و ب ام و پیش آمد فرصت‌های جدیدی برای این شرکت انگلیسی مهیا شد و مالکیت آلمانی آن، با مدیریت و مهندسی دقیق همواره سعی در پیشرفت بنتلی داشت.”

        بنتلی بدون فولکس به تاریخ می‌پیوست.
        شرکت های خودروسازی لوکس وقتی ورشکسته میشن دیگه کار هر کسی نیست که بتونه احیاش کنه چون کاری بسیار بسیار پر هزینه، وقت گیر و بسیار دشوار هستش برای همین خیلی از شرکت های خودروسازی لوکس پس از ورشکستگی دیگه نتونستن سرپا بشن از جمله: پکارد، دلاهیه، پنتر وست‌ویندز، Duesenbergو …
        همونطور که ناجی رولزرویس، بی ام و جگوار و لندرور، تاتاموتور بود ناجی بنتلی هم فولکس بود
        کلا نمیدونم چرا خودروسازی بریتانیا ۹۰٪ به فنا رفته

        1. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          محمدرضا جان واقعا حرفتون خنده داره در چند بخش.
          اولا که برای مثال مک لارن که یک سوپر اسپرت ساز تولید انبوه هستش چرا به فنا نرفته؟؟؟
          تازه از این به بعد محصولات مک لارن رو با 12 سال گارانتی خواهیم دید.(بزودی میام و میگم مک لارن محصولاتی که میسازه بسیار با دوامه……..)
          کدوم شرکت سوپراسپرت ساز حاضره همچین گارانتی برای محصولاتش بده؟
          پورشه؟
          فراری؟
          لامبورگینی؟
          اینم بگو که تمام سوپر اسپرت سازان به فنا رفتن و هرکدوم رفتن زیرمجموعه یه شرکت بزرگتر.
          لامبور گینی-پورشه-فراری و…….
          فقط مک لارن مونده.
          لوکس سازی هم همینطوریه.اگه مثلا بنتلی رو یه شرکتی مثله تاتا میخرید همینقدر یا شاید بیشتر پیشرفت میکرد.
          این جملت خیلی باحال بود(مالکیت آلمانی آن، با مدیریت و مهندسی دقیق همواره سعی در پیشرفت بنتلی داشت.??”)
          یعنی مثلا میخوای بگی مهندسی و مدیریت آلمانی بهتر از انگلیسیه؟
          الان استون هایپرکارشو داره میده بیرون(البته دارن رویه یه سوپر اسپرت کار میکنن که به وقتش میام میگم).با مدیریت پالمر انگلیسی و مهندسی انگلیسی.دارن خیلی خوب پیشرفت میکنن.
          در حالی که ب ام و هنوز نتونسته با سرمایه بیشتر و مدیریت و مهندسی آلمانی همچین کاریو رو بکنه.(سوپر اسپرت بسازه)
          دیگه عزیزم خوده ب ام و مک لارن رو بهترین دونسته تو رده خودش.(حتی بهتر از تویوتا)
          پس این حرفتون درست نیست.
          اون فولکس هم که دلش خوشه به بوگاتی که گیربکسش ماله یه کشوره سیستم ترمزش ماله یه کشوره و…….
          مرسدس هم که هنوز معلوم نیست دارن چی کار میکنن.(در رابطه با هایپرکارشون)
          فقط تنها شاه ماهیه آلمانیا پورشه س.که اونم زیرمجموعه فولکسه.
          جمله خیلی خیلی عجیبی بود(کلا نمیدونم چرا خودروسازی بریتانیا ۹۰٪ به فنا رفته!!!!!!???)
          جالبه خودورسازیه به فنا رفته که خیلی از خودروسازها دارن تو ماشیناشون از قطعه یا مهندسی انگلیسی استفاده میکنن.??
          جز اینه که فولکس رو ایوان هرست بریتیش(خسته شدم بس که گفتم) بعد از جنگ جهانی کارخونشون رو دوباره بازسازی کردن و نام فولکس رو جهانی کرد.(خوده فولکس میگه ما مدیون هرست هستیم)
          جز اینه که پورشه تا این حد خوب چندین بار به مرزه ورشکستگی رسید و آخرشم فولکس خریدش.
          جز اینه که بورگوارد آلمانی ورشکست شد و چینی ها خریدنش؟
          و……….
          بعضی ها فقط گیر میدن به خودروسازیه انگلیس.در حالی کشوره خودروسازه خودشون کلی مشکل داشته تا حالا.

        2. (پهلوان مک لارن)new great britain

          ۲۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          جز اینه که اوپل آلمانی الان زیر مجموعه جنرال موتورز هستش.
          جز اینه که بورگوارد آلمانی ورشکسته رو چینی ها خریدن.
          بهتره بدون تعصب به قضیه نگاه کرد.

    2. mehran911

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2114 ديدگاه)

      رضا جان در این مورد به هییییییچ وجه شک نکن
      .
      .
      من در مورد تاریخ خودرهای انگلیسی خوندم و با ضرس قاطع میگم که اگر فولکس نبود الان معلوم نبود بنتلی کجا بود
      فولکس مالک همه چیز بنتلی است و تمام تولیدات این شرکت تحت مجوز فولکس هستش

      1. Mohammadreza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره مهران جان

      2. (پهلوان مک لارن)new great britain

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        مهران جان کاملا مشخصه هیچ اطلاعی در مورده خودروسازیه انگلیس ندارین.
        بعید میدونم حتی در مورده خودروسازیه آلمان هم اطلاع کافی داشته باشین.
        من جواب این دوستمون رو به طور کامل و دقیق دادم.
        ولی متاستفانه در تاییدیه نرفت(شاید مشکل فنی یا؟)
        به هر حال با این تعصب بی جا نه شما و نه هیچ کس دیگه نمیتونید علاقه ی من و دوستان انگلیسی باز من رو ذره ای تاکید میکنم ذره ای خدشه دار کنید.
        باور کن روز به روز علاقم به خودرو سازیه انگلیس بیشتر میشه.
        شما هم بهتره به فکره رسوایی هایه شرکت فولکس باشین.?
        مطمئن هم باشید اگه فولکس مالکه همه چی بنتلی بود و تولیدات که گفتید.
        احتمالا بنتلی هم در منجلاب رسوایی های فولکس قرار میگرفت.

        1. mehran911

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          دلایل قوی باید و معنوی
          نه رگ های گردن به حجت قوی
          ( سعدی)
          نه برای من ونه برای هیچ کس دیگه ای هییییییییچ اهمیتی نداره که شما به چه خودرویی علاقه دارید و سعی هم نمیکنم نظر کسی رو عوض کنم
          .
          اما مهم گفتن حقیقته
          معذرت می خواهم که اینو میگم ولی من از شما تو این سایت کم دروغ ندیدم
          .
          پس سعی کنید حرفی که میزنید در ابتدا منطقی باشه و صد البته حقیقت داشته باشه

        2. matador

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          عجب شعری بود مهران.

          NGB فهمیده نظر منو نمیتونه عوض کنه.

          خوشحالم هیچ کس برای قانع کردن من تلاش نمیکنه.

          بحث های طولانی واقعا وقت تلف کن هستن.

          مشخصه حق با ماست. همه و همه میدونن.

        3. mehran911

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          قربونت مجید جان
          .
          راستش مجید جان
          من بار ها با ngb و بنتلی در مورد تاریخ اسف بار خودرو های انگلیسی بحث کردم
          .
          من از ورشکستگی هاشون تا تعداد خودروهای تولیدی شون در گذشته
          سود و درآمدشون
          وابستگی هاشون به خودرو ساز های آلمانی و آمریکایی بحث کردم
          .
          و در کل در مورد تک تک برند های انگلیسی بحث کردم اماهیییچ وقت جواب قانع کننده ای وجود نداشت !!!
          .
          .
          خدا شاهده من برای اطمینان با افراد کاربلد در حوزه ی خودرو در مورد خودرو های انگلیسی بحث کردم
          من با آقای صباغ ( گزارشگر فرمول ۱ ) در مورد حرفهای ngb صحبت کردم و ایشون جوابهایی دادن که بسیاری از حرف های طرفداران انگلیسی رو کاملا نقض میکرد .
          بخدا این افراد متعصب هستند و بس
          این افراد هیچ چیز جز حرف خودشون رو قبول ندارن

        4. بنتلی

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          مهران جون از قدیم گفتن کسی ک خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی ک خودشو ب خواب زده رو نمیشه…این کااملا درمورد شما و چن نفر دیگه صدق میکنه…وقتی میگی متعصب هستیم فقط یه لبخند میزنم…جدای اینکه نظر شما درمورد من هییچ ارزشی برام نداره با این حرف متعصب بودن خودتو ثابت میکنه…تو بحثای قبلی هم همیشه حرف خودتو میزدی و اصلا ب حرفام گوش نمیدادی…

  4. Saied

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    این ماشین باید ۳ سال پیش تولید میشد.
    با این طراحی خوب فروشه خوبی رو باید داشته باشه.

  5. امپراتور لامبورگینی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    درود فولکس واگن آلمان ????

  6. بنتلی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    محمدرضا جون .داداش گلم.تلاشتو تحسین میکنم…دیگه خستم کردی…بهتره بدونی اگه بنتلی و رولزرویس اگه ب یه شرکت هندی هم فروخته میشدن مثه جگوار لندرور فقط با حمایت مالی مشکلشون حل میشد و پیشرفت میکردن…هیییچ خریداری برا پلتفرم پورشه و یا انجین فولکس(ک البته الان بنتلی درحال طراحی و ساخت انجین مخصوص خودشه) سمت بنتلی نمیرن…ب خاطر بنتلی بودنش سمتش میرن…و همچنین کیفیت بالا و تجهیزات فراوون و خاص و دس ساز بودن ک این هییچ ربطی ب فولکس نداره…موفقیت بنتلی ربطی ب مدیریت آلمانی نداره…همونطور ک مایباخ با مدیریت مرسدس و قیمت گرونتراز رولزرویس نتونس موفق بشه و با فروش کم دوباره ورشکسته شد.

    1. Mercede kaviani

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (551 ديدگاه)

      با درود به دوست عزیز بنتلی
      کاملا حق با شما است من هم کاملا موافق در ضمن سویر اتوموبیل استومارتین از سوپر خازن گرافینی استقاده می کنند که برخلاف باتری که عمری 5 ساله دارنند عمرشان به اندازه عمر اتوموبیل است یا داریای دوام مادلعمر هستنند و با همکاری دانشگاه کرانفیلد ساخته شده است
      راستی بنتلی 10 الکتریکی قیمت اش بین 150.000- 200.000 دلار خواهد بود ؟
      با سپاس از پاسخ و راهنمایی شما
      دوستدار شما
      مرسده کاویانی

    2. Mohammadreza

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      اینهمه تعصب از کجا اومده؟ من خودم صنعت گرم و خانوادمم صنعتگر بودن و بنابراین یه چیزایی سرم میشه از صنعت. همیشه صنعت بریتانیا جزو بهترین ها بوده در دنیا اما خودرو سازیش دیگه مسأله ایه واسه خودش و اصلا مدیریت ندارن برای خودرو برای همین ۹۰٪ به فنا رفتن
      مالک رولزرویس ( انگلیسی) BMW (آلمانی) هستش و اینم بگم که موتورش هم ساخته آلمانه و همچنین شاسی اونم همه میدونن واسه سری هفته :))
      مالک بنتلی (انگلیسی) VW (آلمانی) هست
      مالک جگوار(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
      مالک روور(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
      مالک MG ( انگلیسی) سایک موتور (چین) هست
      مالک مینی ( انگلیسی) BMW (آلمانی) هست
      مالک لندرور(انگلیسی) تاتا موتورز (هندی) هست
      مالک لوتوس(انگلیسی) پروتون (مالزی) هست
      مالک واکسهال ( انگلیسی) Opel (آلمانی) هست
      و مالکان استون مارتین ( انگلیسی) Prestige Motor Holdings (39%) Asmar (19%) Primewagon (Jersey) Ltd (19%) Adeem Investments (11%) Daimler (5%) DAR Capital (5%) Sthewaz Automotive (2%) Other Minor Shareholders (10%) (آلمانی) هستن
      مابقی شرکت ها اکثرا ورشکست وتعطیل شدن مثل لیلاند و تعداد کمی سرپا هستن مثل مک لارن که واقعا خدایی هست واسه خودش شرکت هایی هم مثل مورگان که اصلا به حساب نمیان چون فوق العاده محدود هست تولیدش
      اینم از انگلیس اما آلمان یه اوپل خیلی تو چشم هست که واسه جنرال موتوره که اونم از مارس ۱۹۲۹ کلا اوپل با کمک GM خودرو ساز درست حسابی شد و یجواری GM مادر اوپل محسوب میشه

      1. Mohammadreza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        و در ضمن مطالبتون هم اینو نکته رو ذکر کنم مشکل بنتلی RR یا لندرور تنها مالی نبود
        RR موتور و شاسیش bmw سری ۶ هست و همه میدونن اینو ( این الان مشکل مالیه؟ مشکل فنی هست و البته علم و مدیریت آلمانی منتها در گود وود که جالبه اونجارو هم بیمر ساخته واسشون. البته منکر تولیدات خوب RR انگلیسی نیستم اما اون ماله گذشته بود و همینطور در حاضر با موتور های هواپیمای خوبش که هیچ ربطی به خودروسازیش نداره.)
        بنتلی هم رو پلتفرم آئودی هست و بهترین موتوری روی اون (W12) برای فولکس هست (یعنی مدیریت و علم آلمانی)
        در کل RR و بنتلی دهه هشتاد و نود واقعا از مابقی لوکس ساز ها (چه آلمانی چه آمریکایی و ایتالیایی و …) عقب بودن مخصوصا بحث طراحی و فنی که آلمان ها به دادشون رسیدن.
        در آخر این نکته هم یاد آور بشم بنده هیچ گونه هیچ گونه تعصب روی برند و کشور خاصی ندارم اما کاملا واقع بین هستم نه متعصب

        1. بنتلی

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1626 ديدگاه)

          محمدرضا جون فقط برا کاهش هزینه تولید برا شرکت مادر قطعات ب اشتراک گذاشته شده…رولزرویس و بنتلی مرکزمهندسی و طراحی خودشونو دارن…پلتفرم جدید رولزرویس توسط خودش طراحی شده و بنتلی هم در حال ساخت انجین ساخت خودشه…این فقط دو موردشه…جااالبه از مشکل فنی رولزرویس و بنتلی حرف میزنی و نمیدونی انجین فوق العاده با گشتاور عظیم مولسان یه انجین تقریبا 50ساله ساخت رولزرویسه!…شما حتی انقد اطلاعات نداری ک بدونی سایک حق امتباز ام جی رو همراه با روور خریده و چون حق استفاده از اسمشو برا ساخته های بی کیفیت چینیش نداشته اسم رووی رو خودروهاش گذاشته…نمیدونی ک ک مینی یه مدل محبوب و پرفروش آستین بود و بی ام و حق تولیدشو از آستین خره…و اینو هم نمیدونی ک شرکتی مثه مورگان درتاریخ بیش از صد سالش چ افتخارات فراوونی رو با همون خودرو های ساده بدست آورده…بنتلی و رولزرویس تنها با حمایت مالی هم موفق میشدن و این ربطی ب فولکس و بی ام و و مدیریت آلمانی نداره…میباخ هم نمونه ای از مدیریت آلمانی بود ک دوباره برشکست شد و فقط یه اسم ازش مونده…

    3. reza-a

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (455 ديدگاه)

      در مورد بنتلی واقعا مدریت فولکس واگن باعث پیشرفتش شد جگوار لند رور هم به اندازه این پیشرفت نداشتن
      میباخ هم فروش کم نسبت به رولز رویس معروف بودن اسم رولز رویس و تاریخ برند بود

      1. Mohammadreza

        ۲۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (223 ديدگاه)

        دقیقا همینطوره که شما میگی رضا جان

        1. فقط انگلستان

          ۲۲ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          بنتلی جان از من می شنوی باهاشون بحث نکن.

    4. Mercede kaviani

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (551 ديدگاه)

      با درود به دوست عزیز بنتلی
      کاملا حق با شما است من هم کاملا موافق در ضمن سویر اتوموبیل استومارتین از سوپر خازن گرافینی استقاده می کنند که برخلاف باتری که عمری 5 ساله دارنند عمرشان به اندازه عمر اتوموبیل است یا داریای دوام مادلعمر هستنند و با همکاری دانشگاه کرانفیلد ساخته شده است
      راستی بنتلی 10 الکتریکی قیمت اش بین 150.000- 200.000 دلار خواهد بود ؟
      با سپاس از پاسخ و راهنمایی شما
      دوستدار شما
      مرسده کاویانی

      1. بنتلی

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        لطف داری بهم عزیز دل… قیمت نسخه الکتریکیش ب خاطر هزینه تولید بیشتر احتمالا در همون محدوده ای ک گفتی هس …نسخه بنزینیش هم احتمالا قیمت حدود 100هزار دلاری داره چون هدف تولید این مدل رقابت با ونتیج هس…

  7. بنتلی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    مجید جون تو هم با این حرفای الکی خودتو خسته نکن…

  8. بنتلی

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    …در ضمن محمدرضا جون “نمیدونم چرا خودرو سازی بریتانیا ۹۰درصد ب فنا رفته”یکی از خنده دار ترین جمله هایی هس ک تاحالا خوندم…

    1. Mohammadreza

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (223 ديدگاه)

      همیشه سعی کنیم واقع بینانه بنگریم

      1. بنتلی

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        دقیقا…واقع بین هستم و ب این نتیجه رسیدم ک چن نفر با کامنت نامربوط میخوان اعصاب مارو خورد کنن و جو رو بهم بریزن…و تهش برچسب تعصب بهمون بزنن!…

  9. ASA

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    وای خدای من
    چرا خدای من
    این ماشین منو روانی کرد
    چراغهای عقبش عشقه

  10. continental

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    کلا هر وقت اسم بنتلی می یاد فقط فولکس فولکس المان بابا این قدر تعصبم خوب نیست .
    یه ماشین فوق العاده دیگه از بنتلی بی صبرانه منتظر نسل جدید کانتیننتال و برناتو هستم

    1. AK_007

      ۲۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      کنتیننتال رقیب فانتوم میشه?
      یا گوث و ریث?

      1. بنتلی

        ۲۲ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (1626 ديدگاه)

        رقیب ریث حساب میشه دوست عزیز…

  11. ali

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (776 ديدگاه)

    دقیقا همینطوره اگه مدیریت آلمانی ها نبود معلوم نبود بنتلی کجایی بازار قرار داشت ! مثل رولزرویس که چندیدن ساله بی ام و سرو سامون بهش داده… آلمانی ها کارشون درسته مخصوصا تو خودرو سازی…

  12. حسين

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    بازهم زیر یک پست معمولی صاحبان برندهای خودرو سازی دنیا و طراحان و مهندسان تراز اول جهان به جان هم افتادند !
    این ماشین از نظر فنی و طراحی یک شاهکار واقعیه ، مهم نیست کی ساخته !
    اینهمه جنگ و جدل …

  13. Nima

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    این هیولا چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا