بنتلی بنتایگا در ابتدا با یک پیشرانهٔ W12 بنزینی معرفی شد و سپس چندی بعد موتورهای V8 بنزینی و دیزلی هم برای آن ارائه شد. حال در نمایشگاه ژنو امسال، بنتلی قوای محرکهٔ دیگری را برای اسیووی لوکس خود ارائه کرده که این بار از نوع هیبریدی است. بنتایگا هیبریدی که اولین خودروی لوکس هیبریدی دنیا محسوب میشود به یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی متشکل از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توربو، یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری مجهز شده است.
متأسفانه بنتلی فعلاً هیچ جزئیات و مشخصاتی از این قوای محرکهٔ هیبریدی را ارائه نکرده و بنابراین هیچ اطلاعاتی از قدرت، گشتاور، ظرفیت باطری و تأثیر پکیج باطریها روی فضای داخلی خودرو در دست نیست؛ اما بااینوجود سازندهٔ بریتانیایی تأیید کرده است که بنتایگا هیبریدی میتواند تا ۵۰ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند درحالیکه در هر کیلومتر نیز تنها ۷۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. شارژ باطریهای خودرو هم با شارژرهای سرعتبالا ۲.۵ ساعت طول میکشد درحالیکه در صورت استفاده از شارژرهای استاندارد خانگی این زمان به ۷.۵ ساعت میرسد.
بنتایگا هیبریدی در ظاهر تفاوت چندانی با نسخههای درونسوز خود ندارد تا جایی که واضحترین تفاوت آن، تعبیهٔ قسمتی برای پورت شارژ خودرو در طرف مخالف درب باک سوخت است. علاوه بر این، رینگهای متفاوت و نشان Hybrid نیز این اسیووی سبز را از دیگر مدلها متمایز کرده است درحالیکه برای تمایز بیشتر، لوگوی بنتلی نیز به رنگ مسی درآمده است.
اما استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی در بنتایگا موجب ایجاد تغییراتی جزئی در داخل آنهم شده است بهگونهای که در سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تجدیدنظر شده و حالا اطلاعاتی در مورد وضعیت قوای محرکهٔ هیبریدی خودرو را نشان میدهد. همچنین در صفحه آمپر نیز نشانگر وضعیت باطریها جایگزین آمپر آب شده است. علاوه بر این، سوئیچ سیستم توقف/حرکت خودرو هم با یک انتخابگر قوای محرکه جایگزین شده که شامل حالات Hybrid، EV Drive و Hold میشود.
خریداران بنتایگا هیبریدی همچنین میتوانند از ویژگیهای جدید و مفید خدمات اتصالی بنتلی بهرهمند شوند. بهعنوانمثال با استفاده از این سیستم مالکین میتوانند فرایند شارژ خودرو را از راه دور کنترل کنند. علاوه بر این، از طریق این سیستم میتوان پیش از ورود به خودرو، کابین را گرم یا خنک کرد. همچنین خریداران میتوانند برای بنتایگا هیبریدی شارژر ویژهٔ Power Dock را سفارش دهند که توسط طراح مشهوری بنام «فیلیپ استارک» طراحی شده است. این شارژر که روی دیوار نصب میشود، دارای حلقهای مسیرنگ است که با تریم مسی بنتایگا هیبریدی هماهنگ است.
برای به حداکثر رساندن بُرد و کارایی قوای محرکهٔ هیبریدی بنتایگا، این ماشین به سیستم ناوبری ماهوارهای پیشرفته مجهز شده است. با وارد کردن مقصد، این سیستم بهطور خودکار بهترین حالت استفاده از نیروی برق یا بنزین را محاسبه میکند. هدف این سیستم این است که در ترددهای شهری تا حد امکان از حالت الکتریکی استفاده شود و درعینحال مصرف باطریها نیز به حداقل برسد. بنتلی بنتایگا هیبریدی از نیمهٔ دوم سال جاری در بازارهایی خاص که فعلاً مشخص نشده است عرضه خواهد شد.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…
Amirferrari
۱۷ اسفند ۱۳۹۶بنتایگا با موتور ۱۲ سیلندر یه جیز دیگست اونم شتاب ۳.۵ ثانیه ای ! چه زود رقیبای قدر پیدا کرد،لامبورگینی اوورس و جیپ تراک هاوک هر کدوم یه جور باهاش رقابت دارن،جیپ با قیمت تقریبا یک سوم ،واسه کسایی که دنبال سریع ترین شاسی بلندن و لامبورگینی هم تکیه بر برند و طراحی بی نظیر و موتور قلدر،رقابت نزدیک دارن باهاش،
نظرسنجی: بنتایگا لایک? اوورس دیسلایک?
emad1990
۱۸ اسفند ۱۳۹۶تو اینجور تیزرای تبلیغاتی چرا اینقدر همه الکی خوشحالن و همه چی ارومه
اینجور تبلیغا خیلی مصنوعیه و به دل نمیشینه