بنتلی

بنتلی و سد محکم قوانین آلایندگی جدید!

آدریان هالمارک مدیرعامل شرکت خودروسازی بنتلی اذعان کرده این لوکس ساز بریتانیایی از نظر آماده شدن برای مواجه شدن با قوانین آلایندگی جدید WLTP که جایگزین قوانین قبلی NEDC شده است بسیار کند عمل می‌کند.


بنا به گزارش اتوموتیونیوز اروپا، بنتلی در نه ماهه اول سال جاری ۱۵۵ میلیون دلار از دست داده درحالی‌که در مدت مشابه سال پیش سوددهی داشته است. فروش این شرکت نیز در همان مدت و در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال پیش افت ۱۱ درصدی داشته است. در این زمان ۶۶۴۳ دستگاه از محصولات بنتلی به دست مشتریان رسیده است.


هالمارک گفته است:

متأسفانه ما برای اولویت‌بندی برخی از کارهای خود در داخل شرکت و همچنین بهبود فرایندها به اندازه‌ی کافی سریع نیستیم.

این مدیر بلندپایه اضافه کرده محصولات بنتلی در یک صف گیر افتاده‌اند چراکه خودروسازان آماده‌ی روبرو شدن با ضرب‌الاجل اول سپتامبر می‌شوند.


این عقب‌افتادگی بنتلی را مجبور کرده تا معرفی نسخه‌ی پلاگین هیبریدی شاسی‌بلند بنتایگا را به تعویق بیندازد و بجای آن تمرکز خود را روی محصولات محبوب‌تر بگذارد. این شاسی‌بلند هیبریدی از ماه مارس سال آینده وارد بازار خواهد شد.


در کل تعویق‌های یاد شده باعث می‌شوند هزینه‌ی زیادی روی دست بنتلی بماند. هالمارک با اشاره به این نکته گفته است:

ظرفیت کافی در اروپا برای تست تمامی خودروها وجود ندارد بنابراین ما مجبوریم در اولویت‌های خود تجدیدنظر کنیم.

WLTP همچنین یکی از دلایل تعویق عرضه‌ی پرفروش‌ترین محصول این شرکت پیش از معرفی بنتایگا یعنی کانتیننتال GT کوپه‌ی جدید بوده است.


بنتلی که در تملک فولکس‌واگن آلمان است در جدیدترین گزارش مالی خود آورده بود تعویق عرضه‌ی کانتیننتال GT به همراه مشکلات ناشی از نوسانات ارزی بزرگ‌ترین دلایل ضرر این خودروساز تا به اینجای سال بوده‌اند. بنتلی اکثر قطعات خود را از اروپا تأمین می‌کند بنابراین زمانی که پوند ضعیف شود هزینه‌ های این شرکت افزایش خواهد یافت.

هالمارک در خاتمه اظهار داشته است:

وضعیت امسال متفاوت بوده و سال آینده رشد قابل‌توجه و بازگشت به سوددهی را در بنتلی خواهید دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Mopar or No Car

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    به نظر من قوانین آلایندگی سختگیرانه باید در مورد ماشینهای تولید انبوه اعمال بشه.
    و از ماشینهای تولید محدود لوکس یا سوپر اسپرت عوارض آلایندگی دریافت بشه. ماشینهایی که تعدادشون کمتر از چند هزارتا تو کل دنیاست تاثیر زیادی در آلایندگی هوا ندارن.

    1. منصور

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوشبختانه اونا کشور کفر هستن و همه مردم براشون یکی ان. ثروتمندو فقیرم نداره

      این چیزا رو به غربیا یاد ندین

      1. Mopar or No Car

        ۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        کسی نگفت تبعیض قائل بشن. با دریافت مبالغ مناسب بابت عوارض آلایندگی و صرف آن بابت پروژه های زیست محیطی مانند ایجاد فضای سبز و کاشتن درخت، اون چند درصد تفاوت میزان آلایندگی خودروها پوشش داده خواهد شد.

    2. مزدا

      ۳ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      داداش برای دولت های اورپای بحث عوارض و پول و خالی کردن جیب مردم نیست.لندن خودش یه زمانی از الوده ترین شهر های دنیا بود اگه این سختگیری ها نبود الان این نسل فعلیش نمیتونستم نفس بکشن پس برا اونا اینده مهمه.
      به ایران نگاه نکن حتی بنزینش کیفیت نداره چه برسه ماشین های دود زاش

      1. Mopar or No Car

        ۳ آذر ۱۳۹۷
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        دوست عزیز اونجا ایران نیست که هدفشون از گرفتن مالیات و عوارض خالی کردن جیب مردم باشه. اونجا تا قرون آخر باید حساب پس بدن که درآمدهای دولت در محل پیش بینی شده خرج شده باشه.
        از طرف دیگه میشینن حساب میکنن برای هر کیلوگرم دی اکسید کربن چه تعداد درخت یا مساحت جنگل لازمه تا جبران بشه و آلودگی رو پالایش کنه.
        ضمن اینکه کسی که ماشین تولید محدود و لوکس میخره معمولا بیشتر گوشه پارکینگ خوابیده تا کف خیابون ولی با عوارض آلایندگیش تعدادی درخت کاشته شده که سالهای سال عمر میکنن.

  2. emad1990

    ۳ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    بابا از پورشه و اعودی موتور بگیرین بزنین تنگش
    چرا بیخودی ادای نگرانا رو درمیارین!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا