مدیرعامل بنتلی آقای آدریان هالمارک اعلام کرده مشتریان این خودروساز روز به روز نگرانیهای بیشتری درباره محیطزیست و تأثیرات خودروها روی آن دارند.
هالمارک در مصاحبه با بلومبرگ گفته است:
جدیداً در تصمیم برای خرید یک خودرو تصمیم دیگری نیز دخیل شده که آنهم ارزشهای اخلاقی است.
او میگوید جنبه دوستدار محیطزیست بودن خودروها در میان خریداران به حدی پررنگ شده که قبلاً برنامهریزی تولید کمپانی برای ۲۰ سال آینده را تحت تأثیر قرار داده است.
اگرچه بنتلی ماه پیش اولین خودروی پلاگین هیبرید خود را معرفی کرده اما محصولات بیشتری در راه بوده و مدیرعامل کمپانی میگوید تمامی خودروهای بنتلی تا سال ۲۰۲۵ دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود. احتمالاً بسیاری از این محصولات با قوای محرکه هیبریدی بنتایگا عرضه خواهند شد. قلب تپنده بنتایگا از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو و یک واحد الکتریکی و باتری تشکیل شده و کراس اوور لوکس بنتلی را قادر میسازند ۵۰ کیلومتر در حالت الکتریکی حرکت کند.
بنتلی از ایده تولید محصولات الکتریکی حمایت کرده و در این رابطه کانسپت EXP 12 Speed 6e را در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است. هالمارک میگوید کمپانی بنتلی شاید نسخه الکتریکی از کانتیننتال GT را در یکی دو سال آینده معرفی نکند اما تأیید کرده نسل بعدی این خودرو با قوای محرکه الکتریکی در دسترس خواهد بود. او گفته است:
ما قبلاً میدانستیم که نسل بعدی این خودرو قوای محرکه الکتریکی خواهد داشت.
هالمارک از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرده اما گفته این خودرو دارای مزیتهای اخلاقی و زیستمحیطی بیشتری خواهد بود. او همچنین به این نکته اشاره کرده که اگر بنتلی محصولات الکتریکی عرضه نکند از نظر مشتریان بالقوه بسیار عقب خواهد ماند.
اگر اخبار منتشر شده صحیح باشند، نسل بعدی کانتیننتال GT الکتریکی تغییر بزرگی برای بنتلی خواهد بود زیرا نسل فعلی این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری با قدرت ۶۳۵ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتون متر استفاده میکند.
F۲۲RAPTOR
۲۵ فروردین ۱۳۹۷دیر یا زود بالاخره باید الکتریکی شد
Daytona 1969
۲۵ فروردین ۱۳۹۷این موتور ۱۲ سیلندربنتلی هم داره زنده به گور میشه ، اول BMW و مرسدس بنز حالا هم بنتلی …
فکر م به زودی فقط لامبورگینی و فراری رو با موتور وی ۱۲ ببیینیم
تغییر موتور کانتیننتال جی تی باید به تدریج انجام بشه نه اینکه ۱۲ سیلندر رو به الکتریکی تبدیل کنند
۸ سیلندر هیبرید یا ۱۰ سیلندر هیبرید انتخاب خیلی بهتری برای نسل بعد بود ، نسل بعد ترش رو میکردن ۶ سیلندر یا ۴ سیلندر هیبرید بعد هم موتور احتراقی رو حذفش میکردن
گروه فولکس هم که از بابت موتور مشکلی نداره همه ی این موتور ها رو از لامبورگینی و آئودی میتونه بگیره
Reza
۲۵ فروردین ۱۳۹۷نه داداش تو یه جا اشتباه کردی
لامبورگینی موتورشم با موتور الکتریکی عوض کنه صداشو حذف نمیکنه.
ستار
۲۵ فروردین ۱۳۹۷رسما به فنا خواهیم رفت
عربستان و کویت و قطر که نفت شونم نخرن اینقد سرمایه و ذخایر تو بانک های مختلف دارن که فرقی براشون نداره
این وسط ایران که نه ذخیره ملی داره نه تولید داخلی
و البته به جاش کلی دشمن خواهیم داشت(سال۲۰۲۵)
خواهیم دید که تبدیل به بیابون بی آب و علفی میشه که فقط گرد و خاک نه نفتی هس نه آبی…
Saeed Boroomand
۲۶ فروردین ۱۳۹۷خب ایران همین الانشم میتونه با دادن وعده انرژی رایگان یا خیلی ارزون به کارخونه ها مکان خوبی برای سرمایه گذاری شه. یا اون حجم بزرگ گازش و نور خورشبد رو میتونه برای شیرین کردن آب توی سواحل و ایجاد شغل استفاده کنه که آب استان های مرکزی رو نخواد مثلا ببرن هرمزگان یا غیره. اما قطعا در آینده اهمیت زیادی نخواهیم داشت. طی کمتر از ده پونزده سال آینده دنیا با بحران ها و انتقلاب های اجتماعی رو برو میشه و در نهایت ماشین ها بیشتر جاها جایگزین آدم ها میشن و طرح حداقل دستمزد عمومی اجرایی میشه اما بعیده ایران توی این معادلات جایی داشته باشه.