کانتیننتال سوپراسپرت جدید با ۷۰۰ اسب بخار قدرت، سریعترین و قویترین بنتلی تاریخ است
کانتیننتال سوپراسپرت جدید سریعترین و قویترین خودرویی است که بنتلی تاکنون ساخته است. این خودرو که جای کانتیننتال GT اسپید را در صدر خانوادهٔ کانتیننتال گرفته است، از یک نسخهٔ شدیداً بروز شده از پیشرانهٔ آشنای ۶ لیتری W12 توئین توربو استفاده میکند که ۷۰۰ اسب بخار قدرت داشته و نیروی موردنیاز برای رسیدن به حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر در ساعت را فراهم میکند.
بنتلی میگوید کانتیننتال سوپراسپرت خودرویی محبوبی است و از تقاضای بالایی برخوردار است. نسخهٔ قبلی این خودرو در سال ۲۰۰۹ تنها در ۱۸۰۰ دستگاه به بازار عرضه شد که همگی سریعاً فروخته شدند و خریداران همواره از بنتلی درخواست ساخت نسخهٔ جدید این خودرو را داشتند؛ اما سوپراسپرت جدید تنها در ۷۱۰ دستگاه ساخته خواهد شد که این تعداد مطابق با قدرت آن به واحد متریک یعنی ۷۱۰ PS است. کانتیننتال سوپراسپرت در دو نسخهٔ کوپه و کانورتیبل عرضه خواهد شد.
در کنار افزایش مؤثر قدرت، کانتیننتال سوپراسپرت در بیرون نیز از ظاهری تهاجمیتر و متمایز برخوردار است. در این خودرو از سپرهای جدیدی با اسپلیتر فیبر کربنی جدید در جلو و دیفیوزر در عقب استفاده شده است. منافذ روی کاپوت، زیر رکابیهای جانبی و چراغهای دودی عقب و جلو نیز از دیگر تغییرات ظاهری کانتیننتال سوپراسپرت نسبت به نسخههای معمولی هستند درحالیکه بنتلی بجای استفاده از کروم در تزئینات بیرونی، از تریم مشکیرنگ استفاده کرده است. بااینحال کسانی که خواهان خودرویی حتی متمایزتر از این هستند نیز میتوانند پکیج X Specification را سفارش دهند که شامل ارائۀ تریمهای دورنگ یا سهرنگ داخلی میشود.
شاسی سوپراسپرت نسبت به نمونهٔ اسپید بدون تغییر باقیمانده است که این یعنی ارتفاع آن به میزان ۱۰ میلیمتر کمتر از یک کانتیننتال GT استاندارد بوده و به کمکفنرهای سفتتر و میلهٔ آنتی رول مجهز نیز است. علاوه بر این، در پیشرانهٔ کانتیننتال هم بهشدت تجدیدنظر شده است که یکی از تغییرات آن استفاده از دو توربوشارژر بزرگتر است. این تغییرات موجب شده که کل خروجی این نیروگاه تغییر پیدا کند و برای تطابق با افزایش قدرت، یاتاقانهای اصلی موتور تقویت شدهاند.
با انجام این تغییرات کلی، هماکنون پیشرانهٔ W12 کانتیننتال سوپراسپرت قدرتی برابر با ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور عظیمی معادل ۱۰۱۷ نیوتن متر تولید میکند؛ اما انتقال این قدرت توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF صورت میگیرد که در تمامی مدلهای کانتیننتال GT بکار میرود. این کوپهٔ لوکس و سریع بریتانیایی به لطف استفاده از ترمزهای کربن سرامیکی و اگزوز تیتانیومی بهصورت استاندارد، ۴۰ کیلوگرم سبکتر از کانتیننتال اسپید شده است اما هنوز هم با ۲۲۸۰ کیلوگرم وزن، خودروی بسیار سنگینی محسوب میشود.
بااینحال، کانتیننتال سوپراسپرت با قدرت و گشتاور ویرانگر خود و همچنین سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک میتواند ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و خیابانها را به آتش بکشد. همچنین این خودرو میتواند در فقط ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که ۱.۷ ثانیه سریعتر از کانتیننتال سوپراسپرت قبلی است.
بنابراین تعجبی ندارد که این خودرو در یک خط مستقیم بسیار سریع باشد. به لطف گشتاور عظیم پیشرانه که بین دورهای ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ rpm در دسترس است، خودرو بدون توجه به اینکه در چه دندهای قرار دارد و با چه سرعتی در حال حرکت است، همواره با فشردن پدال گاز راننده را در صندلی فرومیبرد؛ بنابراین میتوان گفت بهندرت پیشرانههایی ساخته شدهاند که بتوانند بیش از دو تن فلز را با چنین سرعت و کششی جابجا کنند.
سواری کانتیننتال سوپراسپرت به راحتی و نرمی یک کانتیننتال GT استاندارد نیست اما هنوز هم بهاندازهٔ کافی نرم، راحت و بیصدا هست که سوپراسپرت را به خودرویی مناسبِ پیمودن مسافتهای طولانی تبدیل کند. این ماشین در جادهها یکی از لذتبخشترین رانندگیها را دارد و چابکی آن نیز تعجبآور است. همچنین فرمان خودرو دقیق بوده و تعادل شاسی آن عالی است که این یعنی خبری از کمفرمانی نخواهد بود.
برخلاف سوپراسپرت قبلی، در مدل جدید همچنان صندلیهای عقب با قابلیت تنظیم در چند جهت بهصورت استاندارد حفظ شدهاند؛ بنابراین میتوان گفت سوپراسپرت جدید بسیار معقولتر از نسخههای قبلی است. خودرویی با قدرتی عظیم که در جاده بسیار سریع، چابک و قدرتمند احساس میشود درحالیکه چهار سر اگزوز آن نیز سمفونی زیبایی مینوازند. کانتیننتال سوپراسپرت جدید با استایل بیمهابا و اغراقآمیز خود، جذابترین کانتیننتالی است که تاکنون تولید شده است.
نتیجه
کانتیننتال سوپراسپرت جدید علاوه بر اینکه بهعنوان سریعترین و قدرتمندترین بنتلی تاریخ شناخته میشود، بهترین کانتیننتال GT دوازده سیلندری است که تاکنون ساخته شده است. پیشرانهٔ توانمند این ماشین عملکرد فوقالعادهای را در یک خط مستقیم برای آن فراهم میکند درحالیکه هندلینگ خودرو نیز بسیار چابک است. علاوه بر این، کانتیننتال سوپراسپرت جدید درعینحال پالایششدهتر و قابلاستفادهتر از سوپراسپرتهای قبلی است. ممکن است این خودرو ۴۳ هزار پوند قیمت بیشتری از یک کانتیننتال GT اسپید داشته باشد، اما با اطمینان میتوان گفت که صاحبان این کوپهٔ فوقالعادهٔ بریتانیایی به ارزش هر پوندی که برای خرید آن پرداخت کردهاند پی خواهند برد.
مشخصات فنی
Bentley Continental Supersports 2017 | |
قیمت | ۲۱۲,۵۰۰ پوند |
پیشرانه | ۶ لیتری W12 توئین توربو |
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۱۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۳۵ کیلومتر در ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر |
وزن | ۲۲۸۰ کیلوگرم |
منبع: AutoExpress
الف.ی
۹ اسفند ۱۳۹۵آخه مگه داریم مگه میشه.7۰۰ اسب بخار روی یه سدان.واقعا آفرین با وزن ۲۳۰۰ کیلویی صفر تا صد ۳.۵ ثانیه.
mehran911
۹ اسفند ۱۳۹۵چرا سدان ؟؟؟؟
.
بر اساس کارایی و ابعاد در کلاس GT قرار میگیره
شاید بهتر بود مینوشتی GT2+2
فقط انگلستان
۹ اسفند ۱۳۹۵بهترین و قدرتمندترین و لوکس ترین خودرو کوپه جهان هستش به نظرم اگه بنتلی قدرت بنتلی فلایینگ اسپور رو هم به ۷۰۰ اسب بخار برسونه خیلی عالی می شه
و اگه کیفیت و امکانات تمام محصولاتش رو به اندازه رولزرویس بالا ببره در کل از رولزرویس کار درست تر می شه
بنتلی فلایینگ اسپور همچنان در صدر خودروهای مورد علاقم هستش ولی خودروهایی مثل پورشه پانامرا اکزکیوتیو یا آستون مارتین ریپید یا بی ام و M6 گرن کوپه و … هم دست کمی از بنتلی فلایینگ اسپور برام ندارن
نظر شخصی.
ASTON MARTIN
۹ اسفند ۱۳۹۵مصرفش کاش کمتر بود بالاس خیلی
آرش
۹ اسفند ۱۳۹۵سلام آیا کسی تا حالا با ماشین های بالای 4 سیلندر رانندگی کرده؟؟ میخوام تجربیات خودشو بگه
shahin
۱۰ اسفند ۱۳۹۵من تجربه آزرا رو دارم.نرم و بی صدا بود.یه مقدار پر خرج بود نسبتا.ولی از لحاظ شتاب و نرمیه راه وفتن راضی بودم.مصرف سوختشم تقریبا یک و نیم برابر مزدا ۳ بود
mohsen
۱۰ اسفند ۱۳۹۵دقیقا در چه عیار و سطحی؟
به نظر من تعداد سیلندر افزایش دادن کار شاخی نیست ولی این وسط وقتی بحث تکنولوژی میاد جذابیتش میره بالا
مثلا با یه حجم موتور و تعداد سیلندر بالا مصرف سوخت خیره کننده مثل 911 باشه واقعا ادم حس میکنه رو این ماشین یه تعداد ادم کار بلد کار کردن
پس الکی به فکر تعداد سیلندر بالا نباشید الان ولوو XC90 با موتور 2لیتر 4سیلندرش واقعا ماشین محشره این روز بازار خودروی داخلیه
فکر نمیکنم با این قیمت تو این رنج ماشینی به راحتی نرمی جذابیت و … این ماشین باشه
u.s army
۹ اسفند ۱۳۹۵707 اسب فقط 60 هزار دلار همشون گرم
سینا
۹ اسفند ۱۳۹۵توی پیست کم میاره
Mahdi DODGE
۱۰ اسفند ۱۳۹۵هر ماشینی رو بهر کاری ساختن
😂😂😂😂😂
کانتیننتال برای پیست نیست برای جادست
mehran911
۹ اسفند ۱۳۹۵چرا سدان ؟؟؟؟
.
بر اساس کارایی و ابعاد در کلاس GT قرار میگیره
شاید بهتر بود مینوشتی GT2+2
حمیدرضا
۹ اسفند ۱۳۹۵به نسبت قیمت و قدرت و زیبایی یه رابطه خیلی معناداری حس کردم البته اگر باروش علمی هم بررسی بشه بعید به نتیجه دیگری برسیم
مهدی 911
۹ اسفند ۱۳۹۵نظر سنجی دو خودروی جدید کانتینتال سوپر اسپرت = لایک پانامرای توربو اس هیبرید = دیس
Tirdad
۹ اسفند ۱۳۹۵پانامرا رو داری مقایسه با این میکنی؟ اصلا قابل قیاسن در یه سطحن؟ پورشه باید با همون بنز و بی ام و مقایسه بشه لقمه گنده تر از دهنش نباید بخوره صد این طرح واسه ۲۰۰۵ ایناس پانامرا از ۲۰۰۹ دوتا قیافه عِوض کرده ولی این ماشین فقط فیس شده بازم خوشگله بازم سرتره بعده ۱۲ سال یه طرح پورشه های ۱۲ سال پیشو نگاه کن
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۰ اسفند ۱۳۹۵جانم چی شد الان ؟؟؟؟؟؟
رفیق مثل اینکه شما نمیدونی اصلا پانامرا چی هست ……….. رقبای بنز و بی ام و شدن لقمه کوچیک و بنتلی شد لقمه بزرگ خخخخخخخخخخ
اصلا پورشه و بنز بی ام و به رقابت با بنتلی فکر هم نمیکنن اخه بنتلی خخخخخخخخخخ
پانامرا توربو نه توربو اس بازم از این غول تن لش بهتره فکر کردی شاهکار کرده بنتلی با 12 سیلندر تازه عملکردش نزدیک به پانامرای 8 سیلندر شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تازه این سریع ترین بنتلی تاریخه که در حد پانامرای پورشه هم نی پورشه با یه فلت 6 توربو کل کمپانی بنتلی رو میخوره ………..
نمیخوام اینجا بحث راه بندازم که خدایی نکرده به رفقای انگلیسی باز این سایت بر بخوره ولی اگه بی احترامی ببینم ساکت وای نمیسم ………….
mehran911
۱۰ اسفند ۱۳۹۵خواستم جوابت رو بدم تعداد دیدگاهاتو دیدم منصرف شدم
.
به هر حال توصیه میکنم بری در مورد اولین نسل از همین کنتیننتال تحقیق کنی و ببینی تحت دستور و مدیریت و پلتفرم چه شرکتی ساخته شد ؛
بعدش برو ببین چند درصد از سهام اون شرکت تحت مالکیت پورشه است
.
پورشه خیییییییییلی بزرگتر از اونیه که فکرشو بکنی
ایلیا
۹ اسفند ۱۳۹۵بینظیره این ماشین اگه فقط سه خودرو توی دنیا باشن که آرزوی داشتنشون رو داشته باشم یکیش همین بنتلی کانتیننتاله… لوکس و زیبا با عملکرد بی نظیر
mehran911
۹ اسفند ۱۳۹۵غیر از اینکه وزن و مصرفش زیاده
در کل چیز خیلی خوبی ساخته بنتلی
از معدود دفعاتی که از یک خودروی انگلیسی خوشم اومد
فقط انگلستان
۹ اسفند ۱۳۹۵مهران محترم و ارجمند خیلی نامردی یعنی از آستون مارتین راپید هم بدت میاد
ولی خوشحالم که از این خوشت اومده امیدوارم به خودرو مورد علاقت برسی.
Jast bentley continental
۹ اسفند ۱۳۹۵داداش پورشه پانامرا توربو اصلا قابل مقایسه با این ماشین نیست کلاسشونم یکی نیست قیمتشونم یکی نیست لطفا می خواین مقایسه کنید درست مقایسه کنید . واقعا ماشین بینظیره با۲۳۰۰ کیلو ۳.۵ ثانیه اگه وزنش ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ باشه به راحتی حتی می تونه زیر ۳ پر کنه.
CNA
۹ اسفند ۱۳۹۵تقریباً میشه گفت
موشک لوکس
Pooya
۹ اسفند ۱۳۹۵فقط میگم معرکه ترین بنتلی کانتیننتال تاریخه.
( مدیر پدال: من تو سایت ثبت نام کردم و ایمیل تایید برام نیومد چرا؟ )
Mahdi DODGE
۱۰ اسفند ۱۳۹۵پویا جان من این مشکلو از چندین هفته پیش دارم و برام تاییده نمیاد
اکانت قبلیم هم ایمیل بازیابی رمزش نیومد و بی خیالش شدم و اینو درست کردم
امیدوارم پدال این مشکلو حل کنه
دوستان ببخشید کامنت نامربوط به مطلب گذاشتم
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۱۰ اسفند ۱۳۹۵از رفقای انگلیسی باز سایت عذ ر میخوام ……… بابت دیدگاه
ولی بعضی مواقع اگه سکوت کنی دیگه همش باید از این کامنت ها ببینی ………..
پهلوان مک لارن
۱۰ اسفند ۱۳۹۵داداش کینگ معذرت خواهی لازم نیست.
به پورشه ی شما توهین کرد جوابشونو گرفت.
هرکسی به علایق هر کسی توهین کنه اگه به علایقش توهین شد نباید ناراحت بشه.حالا میخواد من باشم یا یه انگلیسی بازه دیگه یا …………..
هیچ وقت سکوت نکن.
Kamran
۱۰ اسفند ۱۳۹۵فقط قابل مقایسه با مرسدس s65 Coupe هست
با نهایت احترامی که به کانتیننتال دارم S65 Coupe رو برتر و انتخابی ایده آل تر میدونم
ASA
۱۰ اسفند ۱۳۹۵زبون آدم ناتوانه در برابر این همه مزیت!
این ماشین داره علاقه من رو نسبت به باقی خودروهای مورد علاقم کم میکنه!
گشتاور خیلی زیادی داره و واقعا این ملاک مجنون کردن خیلیا هست! مثل خودم.