شاید ۲۰ هزار دستگاه برای تولید خودرو خیلی رقم زیادی به نظر نرسد اما این عدد برای شرکتهایی مثل بنتلی بسیار بزرگ است و این شرکت بهتازگی بیست هزارمین دستگاه از بنتایگا را تولید کرده است. این تعداد از زمان معرفی بنتایگا در سال ۲۰۱۶ تاکنون تولید شده است. این ماشین اولین شاسیبلند فوق لوکسی بود که وارد بازار شد و به نیاز ثروتمندانی که شاسیبلندی حتی لوکستر از رنجروور میخواستند پاسخ داد. از آن زمان برندهای دیگری مثل لامبورگینی با اوروس، رولزرویس با کولینان و آستونمارتین با DBX هم به این بخش وارد شدهاند.
ساخت هر دستگاه بنتایگا در یک خط تولید اختصاصی بیش از صد ساعت طول میکشد و تیمی متشکل از ۲۵۰ نفر هر خودرو را با دست مونتاژ میکنند. بنتایگا اولین خودرویی بود که تکنولوژی کنترل فعال بادیرول ۴۸ ولت را ارائه کرد. این سیستم بدن قربانی کردن راحتی، بادیرول را کاهش میدهد تا هندلینگ بهبود پیدا کند. بنتلی هماکنون چهار پیشرانهٔ مختلف را برای این خودرو ارائه میکند که یکی از آنها از نوع پلاگینهیبریدی بوده و از یک پیشرانهٔ V6 بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی قدرتمند تشکیل شده است. بنتایگا اولین محصول بنتلی محسوب میشود که در نسخهٔ پلاگینهیبریدی ارائه شده است.
دیگر پیشرانههای این شاسیبلند لوکس شامل ۴ لیتری V8 دیزلی با ۴۳۵ اسب بخار، ۴ لیتری V8 بنزینی با ۵۵۰ اسب بخار و ۶ لیتری W12 با ۶۰۸ اسب بخار قدرت میشود؛ اما در صدر خانوادهٔ این ماشین مدل اسپید قرار دارد که از همان موتور W12 توئین توربو اما با ۶۳۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند و با حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت، سریعترین شاسیبلند دنیا محسوب میشود. بنتلی هماکنون در حال آمادهسازی نسخهٔ فیسلیفت بنتایگا است که انتظار میرود علاوه بر کابین بروز شده با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید، در ظاهر هم تغییراتی جزئی را تجربه کند تا به محصولات جدیدتر این شرکت شبیه شود.
آریا ماشین
۱۷ خرداد ۱۳۹۹از آخر سریع ترین شاسی بلند دنیا کیه؟ اوروس یا بنتایگا اسپید یا rsq8؟ همشون هم حداکثر سرعت ۳۰۵ دارن
امین
۱۷ خرداد ۱۳۹۹کیا مثل من با رینگ های نقره ای حال نمیکنن؟
JOJO
۱۷ خرداد ۱۳۹۹تولید ۲۰ هزار دستگاه پراید ظرف تنها چهار ساعت ?
♤Angus_812♤
۱۷ خرداد ۱۳۹۹بله که چهار سال طول میکشه
اثر هنری که یک شبه ساخته نمیشه
به قول یه نفر انگار رفتی تو موزه آثار هنری
هیچ عیبی توی ماشین نمیبینی
XLE
۱۷ خرداد ۱۳۹۹رینگاش زشتن?
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹باتوجه به قیمت پایه ۱۶۷ هزار دلاری و فوق لوکس بودنش و شاسی بلند بودنش کار عجیبی نکرده
محمد
۱۷ خرداد ۱۳۹۹اخه واقعا کار عجیبی نیست gls میباخم به راحتی همین قدر میفروشه یا نسخه های ۲۰۰ هزاردلاری x7 یا g class سالی ۵۰۰۰ تا ماشین ۲۰۰ هزار دلاری فروختن کاری نداره برتی شرکتای با سابقه
ولی بازم دم فولکس گرم که این برندو احیا کرد وگرنه سرنوشتش مثا آستون مارتین میشد
NAVID۰۰۹۸
۱۷ خرداد ۱۳۹۹نمیدونم چرا ، هنوز که هنوزه نتوانستم با طراحی ظاهریش ارتباط برقرار کنم ولی طراحی داخلیش مثل همه بنتلیها عالی و سوپر لوکسه .
از نزدیک دیدمش ، اما بنز G یه روحی داره که این نداره .