بنتلی

خداحافظی با بنتلی مولسان با خروج آخرین نمونه‌ها از خط تولید

پس از تولید حدود ۳۷۰۰ دستگاه در طول پیش از یک دهه، سرانجام بنتلی مولسان با خط تولید خداحافظی کرد. به‌منظور گرامیداشت این نقطهٔ عطف، کارکنان بنتلی برای گرفتن چند عکس با مولسان‌های پایانی، دورهم جمع شده‌اند. یکی از آخرین نمونه‌های این سدان فوق لوکس، مدل ۶.۷۵ Edition Mulliner است با رنگ تنگستنی و رز طلایی است که به ایالات‌متحده خواهد رفت. همچنین یک مدل ویژهٔ دیگر هم از مولسان‌های پایانی وجود دارد که هنوز آماده نشده و بنتلی مقصد نهایی آن‌را اعلام نکرده است.

رئیس و مدیرعامل بنتلی «آدریان هالمارک» در مورد مولسان می‌گوید:

مولسان اوج همهٔ چیزهایی است که ما در بنتلی در طول صد سال تولید بهترین خودروهای لوکس جهان آموخته‌ایم. مولسان به‌عنوان پرچم‌دار ما به مدت بیش از یک دهه، جایگاه خود را در تاریخ بنتلی محکم‌تر کرده و چیزی جز یک نماد واقعی نیست. من به صدها طراح، مهندس و صنعتگر که در طول ۱۰ سال گذشته به مولسان زندگی بخشیدند بسیار افتخار می‌کنم. اکنون که ما سفر بنتلی را شروع می‌کنیم تا آیندهٔ حمل‌ونقل لوکس پایدار را از طریق استراتژی فرای صد (Beyond100) خود تعریف کنیم، نقش پرچم‌دار بنتلی به فلاینگ اسپار جدید منتقل می‌شود

در ساخت هر دستگاه مولسان حدود ۴۲ میلیون نقطه‌جوش ایجاد می‌شود و بیش از یک ‌میلیون ساعت فقط به کابین چرمی آن اختصاص داده می‌شود درحالی‌که ۹۰ هزار ساعت هم صرف پولیش‌کاری خودرو می‌شود. نسخهٔ پایانی مولسان که ۶.۷۵ Edition Mulliner نام دارد، نسخهٔ ویژه‌ای است که تنها ۳۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و ادای احترامی است به پیشرانهٔ افسانه‌ای ۶.۷۵ لیتری V8 بنتلی که پس از ۶۰ سال سرانجام امسال تولید آن پایان یافت. این نسخه در بیرون با عناصر تیره‌رنگی مثل لوگوی B پرنده، جلوپنجره و سر اگزوزها از نمونه‌های معمولی متمایز شده درحالی‌که رینگ‌های ۲۱ اینچی پنج پرهٔ آن‌هم طرح رنگی منحصربه‌فردی دارد. در پیشرانهٔ این نسخه نیز منیفولد هوا بجای نقره‌ای، مشکی‌رنگ است و پلاک شماره موتور آن امضای آدریان هالمارک را دارد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ♤ANGUS_812♤

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    خداحافظ اسطوره
    خداحافظ تنها رقیب رقیب فانتوم??
    هر چقدرم فلاینگ اسپور خوب و عالی باشه مولسان یه چیزی دیگه بود

    1. محمد

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      هیچ وقت نتونست رقیب خوبی برای فانتوم باشه
      هیچ خودرو سازی هنوز نتونسته رقیبی برای فانتوم بسازه
      بنز با مایباخ سعی کرد ۸سال پیش متوجه اشتباهش شد .فولکس با بنتلی مولسان الان متوجه اشتباهش شد

  2. AMIR-REZA

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    همون لوگوی روی کاپوتش میرزه به کل صنعت خودروسازی (فرغون سازی)ایران….
    خداحافظ

  3. ایلیاا

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    عظمت…

  4. آرمان

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بنظرم بنتلی مولسان در مقابل رولز رویس فانتوم این جنگو باخت و اینقدر خوب نبود که بتونه با اون رقابت کنه

    1. MAHDI

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این اتفاق قبلا برای میباخ هم افتاد.یادمه اون موقع هم تو یه مجله خوندم که دلیل شکست و تعطیل شدن میباخ رولزرویس هستش!!!
      البته ممکنه مولسان هم روزی باز برگرده.
      یه نکته ای که هست اینه که بنتلی فلاینگ اسپور جدید واقعا یه سطح نسبت به نسل قبل بالاتر اومده،اینو از سبک طراحیش میشه حس کرد اما بازم حس غول پیکر بودن مولسان رو نداره!!!!
      خوب بنتلی حتما برنامه ای داره، ممکنه نسخه لوکس تری از SUV لوکس خودش یعنی بنتایگا قراره تولید کنه!!!!!

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      آرمان جان
      بعضی وقت‌ها توضیح دادن مسئله‌ای سخته و مقایسه کردن محصولی با رقباش مشکله ، اشتباهه و واقعاً نمیشه گفت این بده یا خوبه چون بنتلی و رولزرویس فقط یک خودروساز نیستند ، یه نماد ثروت در بین ثروتمندان جهان محسوب میشن که بیشتر جنبه هنری صنعتی دارند تا ماشینی زیر پا برای انسان‌ها .

      اون پاراگرافی که گفته‌های آقای آدریان هالمارک را نوشته را دوباره بخوان ، البته این بار با دقت ، چی میبینید ، در این نوشته ها احساس نهفته هست که گویی کارمندان و کارگران شرکت را خانواده خونی خود میبینه چون بنتلی یا رولزرویس یه شرکتی مثل تویوتا هیوندای شورولت یا حتی بنز و bmw نیست که روی خط تولید هزاران و میلیون‌ها خودرو رَد بشه برسه دست خریدار .

      بنتلی و رولزرویس خودروسازانی هستند که براشون عشق مهمه ، شما در طول دوران تاسیس این دو شرکت نمیتوانید محصولی را پیدا کنید که متریال مورد استفادتشون از جنس معمولی یا اصلاً درجه یک بوده باشه ، بلکه معمولی‌ترین متریال‌ها هم از مرغوبترینهِِِ مرغوبترین جنس‌ها بود ، که مثلاً چوب به کار رفته یه قسمتی از کابین برای کشتی غرق شده ۱۰۰ سال پیش بوده که از دریا پیداش کردن و با ظرافت تبدیلش کردن به قطعه‌‌ای از رو دری یا داشبورد یا فرمان و….. (( البته مثلاً گفتم )) .
      یا چرم مثلاً گاو نر نژاد اسرائیلی از کوه‌های آلپ ، چون تغذیه گاو مهم بوده یا چون آب‌وهوای منطقه آقا گاوه پاک و خالص بوده که باعث میشده روی پوستش که الان شده چرم فلان ماشین رولزرویس یا بنتلی تاثیر گذار بوده باشه .

      عشق در تولید کالایی همچون خودرو ، یعنی کاری ندارن که من چی میخوام تو چی میخوای ، بلکه اینقدر اعلاء میسازند با جزئیات فراوان که چشم بسته جایی که نشستیم تا اسم بنتلی یا رولزرویس میاد ، یاد اَشرافیت ، انگلستان ، چرم ، چوب ، هنر دست ، قدرت و …. میوفتیم (( تازه فکر کن همیشه خودروهای این دو شرکت شخصی ساز بوده با اینکه همین‌طوریش هم کامله کامله )) .

      بنتلی و رولزرویس حُرمت دارند که نمیشه گفت این از اون یکی بهتره و فقط دِلی میشه انتخابشون کرد .

      اما به شخصه محصولات بنتلی را قلدرتر و مردانه‌تر میبینم .

      1. محمد

        ۷ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        دوست عزیز آقای نوید
        فقط کیفیت متریال داخل کابین نیست . تمام افرادی که تجربه نشستن توی فانتوم رو داشتن گفتن راحت ترین و بی صدا ترین جای دنیایست حتی بنز هم با میباخ s600 پولمن وسیستم تعلیق فعالش نتونسته به همچین سطحی از آرامش کابین برسه وتکنولوژیه که فانتوم رو بی رقیب کرده

        1. NAVID۰۰۹۸

          ۷ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          اول کامنتم گفتم ، سخته توضیح دادنش .
          رولزرویس یا بنتلی ماشینهایی میزنند که برای توصیح دادنشون و شرح دادنشون چند صفحه هم کمه ، چه برسه به کامنت گذاشتن .

          با شما موافقم آقا محمد .

        2. روزبه

          ۸ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (63 ديدگاه)

          تکنولوژی bmw البته

  5. ممد ژانگولر

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4148 ديدگاه)

    حیف شد تموم شد
    مولسان یعنی هنر مجسمه سازی

    ولی چه میشه کرد به قول مدیران فولکس پیش بینی کردن که پایان خودروهای لوکس در راه است
    حتما یک چیزی میدونن ?

    1. روزبه

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (63 ديدگاه)

      پایانش نیست . نقششو دادن به فلایینگ اسپور جدید که به نظر من مولسان کنارش دیده نشه

    2. محمد

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مدیران فولکس در اشتباهن پس چرا رولزرویس بنتلی و.. هر روز فروششون بیشتر میشه

    3. محمد

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      مولسان اوج همهٔ چیزهایی است که ما در بنتلی در طول صد سال تولید بهترین خودروهای لوکس جهان آموخته‌ایم
      اینجا نشون میده آموخته هاشون بی ارزش بوده نسبت به پول پرداختی واسه همین فروش نداشته درصورتی که فانتوم با قیمت بیشتر فروش خوبیو تجربه کرده
      پس حیف نشده

  6. مهرداد كمال

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    در ساخت هر دستگاه مولسان حدود ۴۲ میلیون نقطه‌جوش ایجاد می‌شود و بیش از یک ‌میلیون ساعت فقط به کابین چرمی آن اختصاص داده می‌شود درحالی‌که ۹۰ هزار ساعت هم صرف پولیش‌کاری خودرو می‌شود.
    من که باور نمیکنم دروغ که کنتور نمیندازه

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      مهرداد کمال

      فیلممون کردی
      این چیزارو از کجا در آوردی
      اشتباه متوجه شدی و یه بار دیگه به مقاله رجوع کن .

  7. روزبه

    ۷ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (63 ديدگاه)

    بیش از 1 میلیون ساعت برای هر کابین چرمی ؟
    یعنی تقریباً 115 سال برای هر کابین مولسان وقت صرف شده …
    در حالی که 90 هزار ساعت صرف پولیش کاری شده ؟
    ینی 11 سال فقط پولیش مالیدن رو بدنه و با پنبه ساییدنش …

    دااااااااااااااااااااااااش یا موتوری تو عوض کن یا کلا برو یه پارک دیگه . ساقیت خیلی آدم حلال حروم بخوری نیست !

    1. امین

      ۷ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      من فکر کنم منظورشون از اون اول بوده که گاوه بدنیا میاد غذا میخوره تا موقعی که چرمش کارخونه بنتلی رو ترک میکنه ????????
      از بین مولسان و فانتوم انتخاب من فانتوم
      البته از کالینان به واسطه غیافه بسیار زشتش متنفرم و بنتایگا رو دوس دارم
      بین ریث و کانتیننتال جی تی نمی تونم انتخاب کنم عاشق هردو هستم

  8. Hadi

    ۸ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی حیف شد…
    خداحافظ قصر متحرک…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا