بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان رقبای سنتی خود در کلاس شاسی بلندهای فوق لوکس هستند. قیمت هر دو قدبلند لوکس و خوش استیل بریتانیایی از ارقام ۶ رقمی شروع میشود. Carfection شانس این را داشته که هر دو خودروی چهار چرخ محرک و لوکس را تست کند بنابراین آنها این فرصت را غنیمت شمرده و چند مسابقه درگ را برگزار کردهاند.
این بنتایگا دارای پیشرانهی ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۴۲ اسب بخار و گشتاور ۷۷۰ نیوتون متر است. کولینان نیز در حال حاضر تنها با پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۷۵ لیتری توئین توربویی عرضه میشود که خروجی و گشتاور آن به ترتیب برابر با ۵۶۳ اسب بخار و ۸۵۰ نیوتون متر میباشد.
حداقل روی کاغذ به نظر میرسد که این شاسی بلندها رقبای نزدیکی هستند. اینگونه به نظر میرسد که رولزرویس بر حریف هموطن خود برتری نسبی دارد چراکه از قدرت و گشتاور بیشتر، ۴ سیلندر اضافی و حجم پیشرانهی بزرگتر سود میبرد.
بدون اشاره به نتیجهی درگ ها، میتوان گفت کولینان یک بار برنده شده و بنتایگا هم برنده میشود؛ اما برای اطلاع از نتایج اصلی و کامل تماشای ویدئو را از دست ندهید. جالب اینکه این ویدئو تنها لحظاتی روی سایت اصلی باقی مانده و سپس از کلیه منابع روی وب حذف شده و اکنون تنها در پدال میتوانید آن را ملاحظه نمایید!
moein
۲۹ آذر ۱۳۹۷جفتشون فوق العاده ان
ولی لامصب رولزرویس رو که میبینم فکم میفته?
مزدا
۲۹ آذر ۱۳۹۷در هر دو برند اون زیبایی و ابهتی که تو سدانشون هست تو شاسی بلندش کم هست.
من که سدان و کوپه هر دو برند رو دوست دارم
Amir
۲۹ آذر ۱۳۹۷بنتلی رو بیشتر دوست دارم چون بر خلاف کولینان فقط سدانی که کمی بلند تر شده نیست به علاوه جثه و ابعادش هم مناسب تره.به نظرم البته بنتایگا نیاز به یک فیس لیفت داره چون طراحی داخلیش به اندازه بعضی رقباش مدرن نیست.
مهدی
۲۹ آذر ۱۳۹۷همین کولیان حتی توانایی قوی در آفرود داره.پیشنهاد میکنم اولین تستش رو مطالعه کنی که پدال مطلبش رو گذاشت.فراتر از تمامSUVهاست
Amir
۲۹ آذر ۱۳۹۷درسته مطلبش رو خوندم.منظورم از باب طراحی بود که کولینان خیلی شبیه فانتومه در بحث آفرود هم الان اکثر شاسی بلند های امروزی توانایی مناسبی دارن.بنتلی رو به خاطر طراحیش و دینامیک بهتر رانندگیش بیشتر دوست دارم.
sina7
۳۰ آذر ۱۳۹۷اینکه میگی فراتر از suv هاس به خاطر اینه که اوروس ssuv حساب میشه?
امیر
۳۰ آذر ۱۳۹۷حس اسپرت بودن بنتلی در کنار لوکس بودن
اشرافیت خالص و ارامش کامل رولزرویس
اما برام سواله چرا موتور رولزرویس با وجود 12سیلندر بودنش و اون حجم بالا و تویین توربو بودنش اونقد بازدهش کمه(البته مهندسی خودروسازی و مخصوصا انجین سازی فراتر از امار روی کاغذه ولی بازم جای سواله برام)
OMID
۳۰ آذر ۱۳۹۷به خاطر سرو صدا و نرمی موتوره
M
۳۰ آذر ۱۳۹۷استهلاکش سر وصداش لرزشش و … رولز رویث تو جهان تکه حتی برتر از هاچ بک های برقی !!!
سیاست تامین نیرو تو این کلاس اینجوریه که اول شرکت میاد میگه خب ما یه ماشین داریم که X کیلو گرم وزن داره و ما میخوایم شتاب مثلا Y رو بدست بیاریم در نتیجه ما به Z اسب بخار قدرت نیاز داریم
بعد میگن که ما چه طوری میتونیم Z اسب بخار قدرت بدست بیاریم ؟ مثلامیگن که ما میتونیم این قدرت رو از یه موتور 8 سیلندر توربو فشار بیاریم تا انجینی با استاندارد های جهانی داشته باشیم ولی لرزش و سر و صدا و استهلاک در حد استاندارد جهانی اصلا مقصود رولز رویث نیست رولز رویث میخواد اینارو چند پله بالاتر از استاندارد جهانی داشته باشه بنا براین باید چند پله کمتر از استاندارد جهانی به موتور فشار بیاره پس برای این که بتونه همون قدرت Z رو تامین کنه به موتور بزرگ تری نیاز داره
لازم به ذکره که بگم موتورای رولز رویث توسط بی ام دابلیو طراحی و ساخته میشن