بنتلیفراری

درگ کوپه‌های سنگین‌وزن! فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT

گرند توررها ساخته می‌شوند تا راننده و سرنشینان را در نهایت راحتی و آسایش به مقصد برسانند. مدل‌های زیادی از این قبل خودروها در بازار حضور دارند که دو نمونه از آن‌ها فراری GTC4Lusso و بنتلی کانتیننتال GT هستند. برای کسانی که علاقه به رانندگی در هوای آزاد دارند، دومی در نسخهٔ کانورتیبل هم ارائه می‌شود. البته ناگفته نماند که گرند توررها خودروهای سریعی هم هستند و حتی می‌توانند روی پیست درگ هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند.

به همین دلیل، کارواو در جدیدترین درگ خود، فراری و بنتلی مذکور را در برابر هم قرار داده است. اگر علاقه‌ای به تماشای ویدئوی این رقابت ندارید و فقط می‌خواهید از نتیجه باخبر شوید، باید بگوییم که فراری هم در مسابقهٔ درگ و هم رولینگ کاملاً بنتلی را نابود کرد و اعداد به‌خوبی دلیل این اتفاق را نشان می‌دهند. GTC4Lusso هرچند یک فراری کاربردی است اما زیر کاپوت کشیدهٔ خود یک نیروگاه ۶.۳ لیتری V12 تنفس طبیعی با ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر اما بنتلی از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربویی استفاده می‌کند که تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته به لطف سیستم پرخوران، گشتاور بنتلی بیشتر است اما نباید فراموش کرد فراری وزن سبک‌تری دارد که به میزان قابل‌توجه ۴۱۵ کیلوگرم از کانتیننتال GT کمتر است. به همین دلیل، اسب سرکش مارانلو هیچ فرصتی به شاهزادهٔ بریتانیایی نداد اما اگر در این رقابت نسخهٔ W12 بنتلی حضور می‌داشت شاید شرایط تغییر می‌کرد.

مشخصات فنی

 

فراری GTC4Lusso

بنتلی کانتیننتال GT

پیشرانه ۶.۳ لیتری V12 ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۹۰ اسب بخار ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۶۹۷ نیوتن متر ۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۹۲۰ کیلوگرم ۲۳۳۵ کیلوگرم
قیمت ۳۰۳,۷۵۰ دلار ۲۳۲,۵۲۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ARAZ

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هیچ کدوم فقط استون مارتین DBS سوپرلجرا

    موافقم 8
    مخالفم 24
    1. مهدی موتور

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1232 ديدگاه)

      خداوکیلی dbs با اینکه عاشقشم هیچی نداره به خوشگلی
      بنظرم استون مارتین باید کار فراری رو کنه و یه مدل مثل competizione بزنه

      موافقم 12
  2. Reza Waffen SS

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    انتخابم کانتیننتال GT Convertible

    موافقم 9
    مخالفم 4
  3. M.K karimi

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    داداش اون سوپر لگراست! 😅
    قطعا از نظر زیبایی بصری DBS سوپر لگرا یکی از زیباترین طراحی ها رو داره ولی اگه بخوایم کلی در نظر بگیریم بنظرم بنتلی کانتیننتال ( نه GT ) بخصوص تو این دو سه ساله واقعا یه گرندتورر لوکس قدرتمند و بهرمند از بهترین تناسباته! اللخصوص که اکثریت اگر طراحی کابین سوپر لگرا رو ببینن قطعا ازش منصرف میشن !!!
    به شخصه انتخابم کانتیننتاله

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. حسین دهمرد

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فرم هاچبک عرفا تداعی کننده ی ماشین ارزونه. حالا هر اسم دیگه ای هم داشته باشه تو عکس هاچبک بنظر میرسه.

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. GT

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      من عاشق طراحی شوتینگ بریک هستم ولی موافقم، اگه طول اورهنگ عقب بیشتر بود زیباتر میشد

  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    اگر بحث سوپراسپورتا بود بدون شک انتخابم فراری بود اما حالا که باید یه گرندتورر انتخاب کنم ترجیح میدم یه سفر طولانیو با صندلی های نرم و آپشن های زیاد برم نه با یه شوتینگ بریک مسابقه ای

    موافقم 13
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      البته این در صورتیه که در مورد نسخه ۱۲ سیلندر بنتلی صحبت کنیم در غیر این صورت من غرش سهمگین ۱۲ سیلندر اتمسفریک رو به بنتلی ترجیح میدم حتی با اینکه به اندازه بنتلی لوکس نیست

      موافقم 10
    2. محمد امین

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      داداش gtc 4 lusso شاید به صورت پاییه لوکس تر از بنتلی نباشه ، اما نسخه ی تیلور مید این ماشین ، انقدر لوکس هست که کل بنتلی ها در کنارش گم میشن و دارای تریم های چوب و تیتانیم و فیبر کربن و چرم گاوهای های موناکو هست و همچنین الومنیوم خاصی که از معادن یکی از شهرهای مصر به دست میاد که مرقوب ترین در نوع خودشون هستن و درصد اکسیدشون ناچیزه
      البته باید بگم که حدود نیم ملیون دلار ممکنه در اون صورت قیمتش بشه

      1. محمد امین

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        میتونی توی گوگل سرچ کنی ferrari ff tailor made interior
        البته گفتم ff ، چون عکس های زیادی از gtc4 lusso نیست
        حالا خودت در نظر بگیر که gtc4 قطعا لکس تره از ff

        1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2733 ديدگاه)

          درسته ولی در اون صورت به قول شما قیمتش خیلی میره بالا و دیگه از این سگمنت خارج میشه من منظورم همین نسخشه که با ارفاق در سگمنت بنتلیه

      2. HamiD

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        آقا محمد امین …
        در این صورت دیگه رقیب این خودرو محسوب نمیشه خب!!!
        قیمتش از محصولات رولز رویس هم بالاتر میره خب!

        1. محمد امین

          ۱۲ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          اره ، منم قبول دارم ، اما منظور کلی ا این بود که محصول دست پا بسته ای نیست و میشه خیلی شخصی سازی اش کرد ، مثلا میشه دوخت صندلی ها با الیاف طلا باشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  6. امیر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    من به ماشین های گرند تور علاقه زیادی دارم دوست دارم یدونه داشته باشم که باهاش
    یه مسافت طولانی رو طی کنم. به همین خاطر با جرئت تمام بنتلی رو انتخاب می کنم
    تازه از فراری ارزون تره. اون قدرت بیشتر فراری هم اهمیت نداره.
    ولی یه چیزی که بود این بود که این درگ باز هم پوچ بود و همه از نتیجه با خبر بودن.
    پس این هم اصلا جالب نبود.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  7. GT

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    صد درصد GTC4 لوسو، اگه بنتلی W12 کوپه بود خیلی بهتر میشد

  8. GT

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    لطفا اگه امکانش هست یک مطلب درباره معرفی کامل GTC4 لوسو بزارید چون واقعا ماشین فوق‌العاده ای هست و سیستم چهار چرخ محرکش به‌ شکل سنتی کار نمیکنه و یک نوآوری جالب در اون به‌ کار رفته

  9. محمد امین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    حالا که حرف gtc4 شد ، یه نکته ی خیلی جالب در مورد سیستم دو دیفرانسیل فراری بگم
    با ff شروع میکنم
    فراری وقتی می‌خواست اولین 4wd جاده ای اش رو معرفی کنه ، به این نکته رسید که سیستم های فنی  دو دیفرانسیل  خودرو های موتور جلو ، برای ارتباطات بین گیربکس و دیفرانسیل اکسل جلو ، نیاز هست تا موتور کمی بالا تر نصب بشه ، این موضوع مستقیما تاثیر منفی در هندلینگ و تعادل و توزیع وزن خودرو داشت و این چیزی بود که فراری اصلا نمی‌خواست 
    فراری برای این کار اومد یه سیستم دو دیفرانسیل کاملا جدید و خاص تولید کرد که متفاوت با هرچیزی بود که روی یک ماشین نصب شده ، و جرمی گفت که سیستم های دو دیفرانسیل قهرمان رالی اونسال که معمولا بهترین در بین 4wd های دنیا  هستن، در مقابل این سیستم فراری،  ابتدایی هست
    در واقع سیستم دو دیفرانسیل فراری به این شکل بود که نیرو موتور از طریق گیربکس  و مبدل گشتاور مستقیما به دیفرانسیل عقب می‌رسید  و از سمت جلوی میلنگ موتور به   یه سیستم مبدل گشتاور دوم  و یه گیربکس دوکلاچه ی کوچولو ی  دیگه مستقیما از طریق یه دیفرانسیل الکترونیکی به اکسل جلو نیرو می‌داد،  البته یه ارتباطی بین گیربکس 7 سرعته ی دوکلاچه و گیربکس کوچیکه که به دیفرانسیل جلو نیرو می‌داد بود که از درک خودم خارج هست ، برای همین توضیح راجبش نمیدم
    نکته ی قابل توجه اینجاست که گیربکس دوم به علت کوچیک بودن نمی‌تونست توان زیادی رو به چرخ های جلو بده و به همین دلیل تا دنده ی ۵ گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه کار می‌کرد و نیرو میگرفت و بعد از دنده ۵ ، ارتباط موتور با گیربکس کوچیکه توسط مبدل گشتاور مابینشون قطع می‌شد،  البته یه سازکار ترمزی هم برای شفتی که به سمت گیربکس کوچیک میرفت مابین مبدل گشتاور و گیربکس کوچیک وجود داشت که خودم دلیل اش رو نمیدونم و از خودرو های فورمول یک  عصر v8 گرفته شده بود و توسط فرناندو الوسنو ، راننده ی آنزمان فرمول یکشون تست شده بود
    و در آخر گیربکس کوچیک به علت نزدیکی زیاد به موتور توسط یه سیستم خنک کننده ، خنک می‌شد،  واقعا وحشتناک بود این سیستم دو دیفرانسیل از نظر سطح تکنولوژی و جای بحث خیلی داره 
    مزایای که به ارمغان آورد،  این بود که باعث میشد موتور پایین تر نصب بشه و هندلینگ و توزیع وزن خودرو بهتر بشه و همچنین در سرعت های بالا ، ماشین rwd می‌شد که باعث ثبات بیشتر و اتلاف نیرو در سیستم تعلیق کمتر می شد
    تنها تاثیر منفی این سیستم در برف نمایان می‌شد،  البته به شرطی که قصد داشتید با سرعت بیشتر از ۲۲۰ حرکت کنید  که خیلی کم پیش میاد ، چون در این شرایط ماشین  به‌علت کوچک بودن گیربکس دوم از 4wď تبدیل به rwd می‌شد  و تعادل و چسبندگی کم می‌شد
    البته این نکته که خودرو در سرعت های بالا rwd می‌شد،  باعث کنترل‌ بهتر در پیست و انتقال حس سوپر کار به راننده میشه،  البته سیستم های الکترونیکی زیادی دخیل در عملکرد این سیستم بودن
    حالا فراری توی gtc4 lusso،  نسل دوم این سیستم رو معرفی کرد که صنعت خودرو رو به لرزش آورد،  به غیر از معایبی که برطرف شده بود ، مزایای جدید هم داشت , مثلا اتلاف نیرو در سیستم دو دیفرانسیل به حداقل رسیده بود و تاخیر تغیر انتقال نیرو به هر چرخ حدود نصف یه پورشه ی ۹۱۱ توربو اس بود
    و باعث میشه که عملکرد این ماشین در پیست در سگمنت خودش کم نظیر باشه، کم نظیر که نه ، بی نظیر ، فراری اعلام کرد که gtc4 lusso میتونه در پیست تایم هایی نزدیک به f12 برلینتا ثبت کنه که ۵۰ اسب قوی تر از این خودرو هست و حدود ۳۰۰ کیلوگرم سبک تر ، پس میشه گفت که مزد کارشون رو هم گرفتن و الکی لقمه دور سرشون پر ندادن ، و در این سگمنت با اختلاف بهترین هست
    البته خودم هم هیچوقت نفهمیدم این سیستم چه طور کار می‌کنه،  به قول جرمی ، انقدر پیچیدست که حتی خودشون هم درست نمی‌دونن 😅
    اما حتی تصور اینکه این سیستم سال ۲۰۱۱ معرفی شده باشه هم قضیه رو پیچیده تر میکنه ، یعنی ۱۰ سال پیش زمانی که مردم گوشی دکمه ای دستشون بود

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. GT

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      ممنون واقعا مفید بود

    2. GT

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      سیستم انتقال قدرتی که در این خودرو به‌ کار رفته فوق‌العاده هست این خودرو داری یک گیربکس کوچک در جلو به‌ همراه گیربکس اصلی هست که در قسمت عقب خودرو نصب شده و همونطور که محمد امین جان گفتند باعث توزیع وزن بهتر میشه، همه اینها نبوغ طراحان و مهندسان فراری را نشون میده

    3. عرفان

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      واقعا ممنون اقای محمد امین
      وجود کسانی که مثل شما چنین اطلاعات و سواد تخصصیی دارن باعث افتخار سایته
      واقعا استفاده کردم

    4. MC20

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      محمد امین جایی یه دونه ای بی هیچ حرف و حدیثی و من به شخصه لذت می برم از بودنت اینجا . فقط یه مطلب ، اونم اینکه پسره هلندیه ، مکس از کانال اتو تاپ ان ال ، یه دونه فراری ff تست کرده و یه توضیح مختصری می ده و می گه این ماشین 2 تا گیربوکس داره و جلوییه تا دنده 2 ، نیرو منتقل می کنه و برای بقیه دنده ها می ره گیربوکس پشتی اگر من اشتباه نکنم . با احترام و مرسی که هستی

      1. محمد امین

        ۱۲ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        ممنون
        والا ، طبق چیزهایی که من برسی کردم و شنیدم ، شرح عملکرد این سیستم به همون طوری هست که بالا گفتم
        اما چونکه اطلاعات خیلی محدوده ، و خود فراری هم این تکنولوژی رو انحصاری اعلام کرده، نمیشه دقیقا عملکردش رو توضیح داد
        اما به هر حال ممنون از توجهتون

        1. MC20

          ۱۳ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مخلص

    5. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۲ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      برادر دمت گرم، منم درمورد سیستم چهارچرخ محرک این مدل شنیده بودم تکنولوژیش پیچیده تره که زحمت کشیدی توضیح دادی،دستت درد نکنه استفاده کردیم🙏👌

    6. R@m!n

      ۱۳ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      بسیار عالی 😍😍

  10. محمد امین

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    gtc4 تایم ۱۰.۹ هم زده

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. AMG GT R

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    انتخاب بین دو شاهکار
    اگه برای استفاده روزانه بخوام بنتلی ولی اگه GT بخوام که هم لوکس باشه و هم سوپر اسپرت فراری

  12. محمد مختاری آذر

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    هر دو خوب هستند ولی بنتلی رو انتخاب میکنم با اینکه فراری دوست دارم این خودرو تقریبا مگا هاچبک کشیده شده زیاد به اسم و رسم فراری نمیاد فقط تنها چیز قشنگ اون موتور 12 سیلندر هستش

  13. ٍEngland

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    بنتلی با وزن بیشتر و قدرت کمتر عملکرد بدی نداشت نسبت به فراری

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. Amir Ferrari

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بنتلی کانتیننتال GT به خاطر وزنش همیشه بازندست

  15. amir

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    فقط فراررری❤

  16. مهردادکمال

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    من بی ام و سری ۸رو ترجیح میدم

  17. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    فراری رو بخاطر مهندسی خاصش میپسندم، چون اون پول واقعاً ارزششو داره براش خرج کنی…

  18. آریا ماشین

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    حداقل کانتیننتال w12 رو میاورد چون اینجوری معلوم بود فراری پیروزه
    بین گرند تورر ها از فراری GTC4LUSSO و ماشین های آستون مارتین ( ماشین های با اصالتش یعنی تنفس طبیعی قبل از اینکه توربو بندازن رو ماشیناشون مثل VANQUISH S ) خوشم میاد و عاشقشونم مخصوصا اینکه فراری ۴ در هست کار رو بسیار آسان میکنه از نظر لاکچری و امکانات عالی هست به علاوه سرعت و سیستم چهار چرخ محرک و آوای ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی هیولا😍
    ❤FERRARI GTC4LUSSO❤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا