در درگ جدید کارواو خودروهای بسیار متفاوتی حضور دارند که بهاحتمالزیاد هرگز آنها را در پیست درگ نخواهید دید. البته هردوی این ماشینها مطمئناً در خط مستقیم از شتاب و سرعتی استثنایی برخوردارند. در یک سمت میدان، پورشه ۹۱۱ GT3 قرار گرفته که برای بلعیدن پیچها طراحی شده است و در سمت دیگر، بنتلی کانتیننتال GT خودنمایی میکند که بهعنوان یک سوئیت لوکس و پرسرعت برای خارج کردن سرنشینان از دنیای بیرون طراحی شده است.
اما بااینحال دو خودرو شباهتهایی هم دارند زیرا مثلاً هردو از لحاظ فنی خودروهای GT دودر هستند هرچند که ۹۱۱ آنهم در نسخهٔ GT3 که حتی صندلی عقب هم ندارد را هرگز نمیتوان یک کروزر جادهای مسافت طولانی دانست. البته در خانوادهٔ ۹۱۱ این وظیفه بر عهدهٔ مدلهای کاررا یا توربو گذاشته شده است درحالیکه مأموریت GT3 چابکی در پیستها و ارائهٔ نهایت لذت رانندگی است. به همین دلیل، این نسخه تنها ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه بنتلی با کابین مجلل و پُر از عایقهای صدا و همینطور سامانهٔ چهارچرخ محرک، با ۲۲۴۴ کیلوگرم وزن، بسیار سنگینتر است.
از سوی دیگر اما بنتلی قدرت بسیار بیشتری هم دارد زیرا در سینهٔ آن یک نیروگاه ۶ لیتری W12 توئین توربو قرار گرفته که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و گشتاوری کافی برای کشیدن یک ناو هواپیمابر تولید میکند. این در حالی است که پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۹۱۱ تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که آنرا به چرخهای عقب انتقال میدهد.
در این ویدئو چهار مسابقهٔ مختلف برگزار میشود که نتیجهٔ همهٔ آنها بسیار جالب است. رقابت با مسابقهٔ درگ ایستاده شروع میشود و سپس با دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت ادامه پیدا میکند. در رولینگ اول، خودروها در حالت رانندگی پیشفرض خود قرار دارند اما در رولینگ دوم هردو ماشین در حالت رانندگی اسپرت قرار میگیرند که این تغییر تأثیر قابلتوجهی در نتیجه دارد. سرانجام این رویارویی میان ساختههای کاملاً متفاوت پورشه و بنتلی با آزمایش ترمز به پایان میرسد.
مشخصات فنی
بنتلی کانتیننتال GT | پورشه ۹۱۱ GT3 | |
پیشرانه | ۶ لیتری W12 توئین توربو | ۴ لیتری H6 |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۹۰۰ نیوتن متر | ۴۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۲۲۴۴ کیلوگرم | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۳ هزار پوند | ۱۰۰ هزار پوند |
MAHDI
۱۶ آبان ۱۳۹۹تقریبا 800 کیلوگرم وزن بنتلی بیشتز از 911GT3 هستش در این رقابت ?
درگ جذابی بود?
MAHDI
۱۶ آبان ۱۳۹۹مجله SPORT AUTO با بنتلی کنتیننتال GT در پیست هوکنهایم GP باهاش زمان گیری کرده تو این هفته که زمان 1:59.40 رو ثبت کرد.
ممد ژانگولر
۱۶ آبان ۱۳۹۹پورشه با قدرت کمتر و قیمت کمتر
خیلی بیشتر بنتلی رو یک لقمه بزرگ کرد ?
این پورشه چی ساخته که هر ماشینی باهاش کل میکنه شاخش میشکنه
به نظرم پورشه بهترین برند جهانه ?
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۶ آبان ۱۳۹۹ممد یه چند وقتیه جواب مارو نمیدی
به ما بی محلی می کنی
سلبریتی شدی رفت؟؟
Audi s8
۱۶ آبان ۱۳۹۹من بنتلی را بیشتر دوست دارم ولی پورشه ۹۱۱ از لحاظ سرعت بهتره
مهدی موتورز
۱۶ آبان ۱۳۹۹پورشه قدبمی ه که
بنظرم منو باید بزاره جای طراحاش
Mf1
۱۶ آبان ۱۳۹۹بهترین درگ چند وقت اخیر بود هرچند بازم با تاخیر
سامورایی از قله فوجی
۱۶ آبان ۱۳۹۹اینقدر صدای 911 قشنگ بود که نفهمیدم چی شد ?
OMID
۱۶ آبان ۱۳۹۹از اولش تا آخرش فقط محو صدای gt3rs بودم
فوقالعاده س انجینش
فقط نتیجه تست ترمز خیلی عجیب بود
این ینی تکنیک خاصی داره یا مت پاش مشکل داره :/
Malt hill
۱۶ آبان ۱۳۹۹GT3RS نیست
GT3 خالیه
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹نخیر دقیقا gt3rs هست
Ahmadreza
۱۶ آبان ۱۳۹۹انتخاب من بدون شک بنتلی
ارش
۱۶ آبان ۱۳۹۹مطمئنا زمان پورشه خیلی بهتر از 11.5 هست.
- A M I R -
۱۶ آبان ۱۳۹۹تقریبا مطمئنم همه ما نتیجه رو اشتباه حدس زدیم :) هرچند که خیلی نمیشه به تست های carwow استناد کرد.
و چقدر صدا، واکنش لحظه ای و ردلاین ۹ هزار rpm این انجین تنفس طبیعی دیوانه کنندست. واسه همین به نظر من gt3 از gt2 میتونه جذاب باشه.
مهدی موتورز
۱۶ آبان ۱۳۹۹سلام مبشه موتور های w شکل رو واسم بگین میل لنگ و غیره اش کجا قرار میگیره
حسین دهمرد
۱۸ آبان ۱۳۹۹سلام. مثه V شکله فقط تفاوتش اینه که سیلندر های هر ردیف به صورت زیگزاگی قرار میگیرن. عکساشو تو نت سرچ کنی دستت میاد .شنیدن کی بود مانند دیدن.
mahdi-abdi
۱۶ آبان ۱۳۹۹درگ جالبی بود. ولی ار اس بود قضیه یکم فرق میگرد
ارشیاsvj
۱۶ آبان ۱۳۹۹نتیجه درگ کاملا مشخص بود.
no4
۱۶ آبان ۱۳۹۹به نظرم نا عادلانه بود ولی جذاب
Alireza
۱۶ آبان ۱۳۹۹چرا تو رولینگ آخر دور موتور پورشه بالا پایین میشد؟!!
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹دیوانه صدای انجین gr3rs شدم یعنی جوری که دو سه بار اول نمیتونستم حواسم رو رو درگ بزارم
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹هی فک میزنن نمیزارن صدای ماشینارو بشنویم
ارشیاsvj
۱۷ آبان ۱۳۹۹گمونم تنها مدل تو این نسل ۹۱۱ باشه که تنفس طبیعیه.