مرحلهٔ نهایی، گروه سیوپنجم، شاسیبلندهای فوق لوکس
بنتلی بنتایگا
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵
نسل کنونی: اول
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۵۴۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۲۱۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱,۱۵۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا:؟ دستگاه
گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: فوقالعاده قدرتمند و سریع، کیفیت ساخت درجهیک، هندلینگ عالی
نقاط منفی: قیمت گران
مرسدس بنز G کلاس
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸
نسل کنونی: دوم
پلتفرم: –
امتیاز از کاربایر: ۳.۵ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۵,۴۵۷ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶,۰۷۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۱۸۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۹۷۰ دستگاه
گارانتی: چهار سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود عالی، کابین بسیار جادار، عملکرد فوقالعاده، بهبود شدید سواری نسبت به نسل قبل
نقاط منفی: صدای آزاردهندهٔ باد در سرعتهای بالا، هزینههای نگهداری بالا، هنوز هم با پیچها مشکل دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
بنتلی بنتایگا | مرسدس G63 AMG | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 | ۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۲۶۰ گرم/کیلومتر | ۳۰۰ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
وزن | ۲۴۶۶ کیلوگرم | ۲۵۸۵ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۴ متر | ۴.۸۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۹ متر | ۲.۸۹ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۶۶۷ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۱۳۹,۰۹۰ پوند | ۸۶,۵۰۴ پوند |
قیمت موردبررسی | ۱۳۹,۰۹۰ پوند | ۱۳۴,۹۳۹ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۶۷,۷۲۵ دلار | ۱۲۵,۴۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۱۶۷,۷۲۵ دلار | ۱۴۸,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10326997]
amin
۳ خرداد ۱۳۹۸بنتلی حرفی برای گفتن باقی نمیزاره
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۸گرچه بنتلی رو خودروی روزمرهتر و روتینتری میدونم نسبت به G کلاس،
اما ترجیح میدادم اینجا توی دوئل، رولزرویس کولینان حضور میداشت
چون رقیب مستقیم بنتلی، RR کولینان هست
محمد
۳ خرداد ۱۳۹۸و اینکه اگه اشتباه نکنم، فردا با دوئل گروه خودروهای سبز،
فینال دوئلها هم تمومه
.
واسه همین هم دوست دارم بعد از “حدود ۲ سال” از روز اول برگزاری دوئلها،
اول یه تبریک به تیم پدال بگم
هم بخاطر ایده جذاب برگزاری دوئلهای خودرویی
هم بخاطر تلاششون واسه برگزاری با کیفیت دوئلها
وتا جای ممکن اطلاعات موثق
و همینطور کارهای گرافیکی
…
بعد هم واسه تحمل نقدهای پر جنب و جوش همراهان سایت در طول برگزاری دوئلها
و پاسخگویی با صبر و شکیبایی به نظرات و انتقادات دوستان
.
.
در نهایت هم به سهم خودم پیشنهاداتی بدم که فکر کنم بعضی رو خود دوستان پدال هم میخوان مد نظر قرار بدن:
یکی در مورد زمان برگزاری دوئلها که بهتره با توجه به پیشرفت صنعت خودرو، بجای ۲ سال در حد ۹ تا ۱۰ ماهه برگزار بشه و سالییه خروجی از دوئلها داشته باشیم
.
یکی درمورد برگزاری منظمتر دوئلها که فاصله برگزاری دورهای جدید دوئل مشخص نبود و کمی سردرگمی ایجاد میکرد و کمی حس بی نظمی میداد درحالی که بهتر بود منسجمتر باشه با فاصله مشخص واسه دورهای جدید و حتی برگزاری ۲ دوئل همزمان در دورهای مقدماتی واسه رسیدن به نتایج سالیانه بجای ۲ ساله
.
یکی هم با توجه به گسترش خودروهای سبز، بنظر نیازه که چندتا تفکیک هم توی اون حوزه انجام بشه
و یه شاسی بلند لوکس با یه هاچبک ساده رقابت نابرابری نداشته باشن
و احتمالا هم جذابتره قیاس رتبه خودروسازان در کلاسهای خودرویی خودروهای درون سوز و خودروهای سبز
که مثلا تویوتا توی شاسی بلندها کجا وایساده و توی شاسی بلندهای سبز چه رتبه ای داره
.
دوستان دیگه هم نظری واسه سریهای بعدی دوئلها دارن خوبه که نظرشون رو به تیم پدال بیان کنن
در انتها بازم ممنونم از تلاش همه عزیزان
ارادتمند
مهمان
۳ خرداد ۱۳۹۸واقعا تیم پدال خیلی خوبن ، ممنون به خاطر همه چیز…
مهراد
۳ خرداد ۱۳۹۸دوست من در نظر داشته باش برخلاف گفته های نویسنده بنتلی از لحاظ قیمت یه پله گرونتر از مرسدسه ، برید سرچ کنید متوجه میشید ، در ضمن با سفارش چندتا آپشن قیمتش براحتی از ۲۰۰ هزار دلار عبور میکنه
MOHAMMAD.DEMON
۳ خرداد ۱۳۹۸برند فوق لوکس بنتلی
برند بنتلی کافی هست برای این سگمنت
منوچهر
۳ خرداد ۱۳۹۸اره بنتلی چون از المان نفرت داری چون خودتم میدونی جی کلاس سرور و سالار این کلاسه و با اختلاف بهترینه چون از جهت کامله اتحاد ضد آلمانی هرجا ماشین آلمانی باشه اگر رقیبش پرایدم باشه به مخالفش رای میده
MOHAMMAD.DEMON
۳ خرداد ۱۳۹۸خیر اقای منوچهر
شما عنوان سگمنت رو بخون ( شاسی بلند های فوق لوکس )
چی باعث میشه یه ماشین فوق لوکس بشه ؟
برند سازنده باعث میشه
کدوم برند فوق لوکس هست ؟
بدون شک بنتلی چرا ؟ چون ارزون ترین ماشین بنتلی بر چسب قیمت 6 رقمی داره ( به دلار )
ولی بنز چی
OMID
۳ خرداد ۱۳۹۸موتور و شاسیه همه مدلیای بنتلی ماله فولکسه که آلمانی میکننش
تاریخچش چه اهمیتی داره ؟ الانش مهمه
موتورا و شاسیای همه مدلیای مرسدسم ماله چینه احیانا که چینی حسابش کنیم؟
OMID
۳ خرداد ۱۳۹۸مرسدس جی کلاس نبود اسمت احیانا؟
بنتایگا هم آلمانیه مگه ماله فولکس نیست!؟
MOHAMMAD.DEMON
۳ خرداد ۱۳۹۸اقای امید چه ربطی داره
زبان طراحی بنتلی هم المانیه ؟
تاریخچه بنتلی هم المانیه ؟
اصلا کمپانی بنتلی در المان هستش ؟
با این نوع حساب شما بنز چینی هستش
ولوو چینی هستش
Seyed.AMG
۳ خرداد ۱۳۹۸آقا محمد دیمون این حرف رو به دوستای آمریکایی باز خودت بزن که زیر هر پست مربوط به بنز میان میگن بنز چینیه و … مسخره میکنن .
حالا خوبه فولکس شرکت مادر بنتلی هست و کلی تکنولوژی آلمانی بهش منتقل میکنه اما شما واکنش نشون دادی ، ولی جیلی فقط چند درصد سهام بنز رو خریده دوستات ما رو کچل کردن …
Seyed.AMG
۳ خرداد ۱۳۹۸اصلا به کامنت این دوستان هیچ واکنش نشون نده ، چون ارزش نداره ، فک کنم با مرسدس پدر کشتگی دارن …
بزار چند نکته کامنت این دوستان رو بگم :
۱_ اگه مرسدس تو مقایسه ای مشخصات فنی برتری داشته باشه ولی فروش کمتر ، اینا فقط رو قیمت مانور میدن .
۲_ اگه هم مشخصات فنی بهتر و هم فروش بیشتری داشته باشه ، محبوبیت تو اینستاگرام رو مطرح میکنن
۳_ اگه کلا بهتر باشه میان میگن این مدل تو اون مسابقه به فلان ماشین باخت پس کلا داغون
۴_ بعضی ها میگن این بررسی ها اهمیتی نداره و بحث فروش مهمتره ، بعضی جاها برای این که حرف خودشون رو به کرسی بنشونن به همین تست ها متوسل میشن
کلا اگه یه مدل مرسدس هزار نکته مثبت داشته باشه و یک نکته منفی ، اینا دست میزارن رو همون منفیه.
اقا شما وقتی یه بچه ۳ ساله یه حرف بد بزنه میری میزنیش ؟؟ هیچی بهش نمیگی چون میدونی بچه ست و چیزی حالیش نیست ….
به این دوستان هم کاری نداشته باشه
hossin
۳ خرداد ۱۳۹۸من میخواستم به جی کلاس رای بدم ولی هر زمان یاد اون مسابقه 2018 موتور ترند میوفتم که از رانگلر 35 هزار دلاری شکست خورد نظرم رو عوض میکنه
بنتلی انتخاب من
sina7
۳ خرداد ۱۳۹۸تو بررسی مطلب قبل نوشته بود شتاب موتور ۸ سیلندر بنتلی ۴.۱ ثانیس که دو دهم ضعیف تر از بنزه
حالا چجوری شد که اینجا سه دهم قوی تره؟؟
منوچهر
۳ خرداد ۱۳۹۸چون از آلمانی ها خوششون نمیاد نمیدونم چرا واقعا احتمالا چون یه سری از کشور امریکا خوششون نمیاد چون بهترینه اینجام چون ماشین های آلمانی بهترینن ازشون خوششون نمیاد
رنو 5 زرد قناری
۳ خرداد ۱۳۹۸واقعاً از مرسدس نمیشه گذشت بنز یه چیز دیگست اون دوستانی هم که به خاطر نفرت از آلمانیا به بنتلی رأی دادن بدونن که بنتلی هم طراحی و ساختش توسط مهندسین گروه فولکس واگن انجام شده پس به نوعی هر دو آلمانی هستن .
امیر دهقان
۳ خرداد ۱۳۹۸سلام
مرجع ما برا مشخصات ماشینها در دوئلها سایت کارانددرایور هست
در این سایت شتاب بنتایگا با موتور هشت سیلندر 3.6 ثانیه اعلام شده
در مقایسه قبلی اما اتو اکسپرس عدد 4.1 ثانیه رو اعلام کرده بود
ارش
۳ خرداد ۱۳۹۸واقعیت این هست که دوئلها و توضیحات شما کمی مشکوکه همون قدر که جیپ رانگلر و لندرور دیفندر و رنجرور در کلاس خودشون اسطوره ان بنز جی کلاس هم اسطوره ست اما چون قیمتش گرانه و ماشین پیچیده ایست ودر نقطه مقابل جیپ ماشین ساده تر و ارزان تری است خوب مشخصا انتخاب کارشناسان و مردم عادی جیپ هست اما در مقابل بنالی رو داریم که هرچقدر هم زیبا و سریع باشه بازهم انتخاب من جیپ یا اندروز و بنز هست.
امیر
۳ خرداد ۱۳۹۸بین این دو هیچ توضیحی باقی نمیمونه چون هرکدوم مزایایی نسبت به دیگری دارن ک در نوع خودش بی نظیره
نمیخواستم رای بدم ولی با دیدن دو رای کمتر جی کلاس نسبت به بنتلی مجبور شدم به جی کلاس رای بدم ک مساوات برقرار بشه چون جفتشون عالین
Amir
۳ خرداد ۱۳۹۸سلطان بی چون وچرای این کلاس قطعا جی کلاس هستش
Amir
۳ خرداد ۱۳۹۸چون قابلیتای افرودی که این ماشین داره ماشینای پر زرق و برق انگلیسی نداره
منوچهر
۳ خرداد ۱۳۹۸اگر شما بنتلی رو برنده نکردید شما دو روز قبل یه مقایسه گذاشتید بین همین دوتا امروزم دوءلشو گذاشتید خب از همین الان برندش کنید پایینترین مدل جی رو با بالاترین مدل بنتلی گذاشتید اینجام همینطور
OMID
۳ خرداد ۱۳۹۸این پایین آرین مدل بنتایگا هست
بالاترین مدلش موتور دوازده سیلندر داره که اینو قورت میده
منوچهر
۳ خرداد ۱۳۹۸اره قورت میده !!!!!!نمیدونم با آلمانی ها چه پدر کشتگی دارید واقعا چقدر یه رسانه درپیت آماتور ماهواره ای شاید رویه شماها تاثیر بذاره اونقدر که روشنایی روز و تاریکی مطلق میبینید با شماها اصلا نباید بحث کرد
OMID
۳ خرداد ۱۳۹۸باو آره من با آلمان پدر کشتگی دارم.نصف سهام بنتلی هم به نام منه .چقد مث بچه دو ساله ها میمونی با استدلال های چرت
خو اون بالا اومدی گفتی بالاترین مدل بنتایگا اینه من گفتم اشتباه میکنی دلیلشم گفتم
بعد چیزی نداشتی بگی اومدی میگی شبکه ماهوارهای و سیاه و سفید و چرت و پرت
اصن جی کلاس خدا اصن شتابش از بوگاتی ویرون بیشتره ،خو چی به تو میرسه ؟بهت یه جی کلاس رایگان میدن؟
ایلیا
۳ خرداد ۱۳۹۸منوچهر یا همون جی کلاس مرسدس سابق، ادبیاتت ازار دهنده ترین ادبیات تاریخ پداله، مثل بچه های نق نقو
Seyed.AMG
۳ خرداد ۱۳۹۸آقا ایلیا این حرفت رو به آقا امید هم بگو …
و یسری از دوستان دیگه
OMID
۳ خرداد ۱۳۹۸من هیچ چیز غیر منطقی ای نگفتم به کسی ام توهین نکردم
هر چیم گفتم با دلیل بوده
Seyed.AMG
۳ خرداد ۱۳۹۸هم این که میگی بنتلی آلمانیه چون موتورش و … واسه آلمان و اینکه بنتلی G کلاس رو قورت میده
یه مثال میزنم ، فک کن قلب یک عراقی رو به یک ایرانی اهدا کنن ، آیا میشه گفت اون فرد دیگه ایرانی نیست ؟؟ ؟
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸آقا منوچرچرا تهمت میزنی دوست عزیز به زحمت کشان سایت پدال!!!!
مگه بچه های پدال خودشون رقابت چندروز پیش رو انجام دادن.مثل اینکه بررسی اتواکسپرس بوده ها.
بعدشم مگه این دوئل ها نشان برتری یک خودروهستش.دوست عزیز در این رقابت ها خودروهایی حذف شدن که ازدید تمام مجلات خودرویی بهترین درکلاس خودشون بودن وهستن.خودروهایی که معیار کلاس خودشون بودن.
این دوئل ها فقط وفقط علاقه دوستان پدال رو به یه ماشین نشون میده. همین وبس
دانیال_Surrey،England
۳ خرداد ۱۳۹۸آقا منوچهر؟؟!!
اگه اون منوچهره منم کارلس گوسنم.
بابا این خسته شده ی خودمونه.((با هزارتا اسمه دیگه هم میاد))
از اول هم کامنتاش همین شکلی بوده،لامصب نمیکنه یه تغییری بده شناسایی نشه.
ایلیا
۳ خرداد ۱۳۹۸من هفت ساله توی سایت پدال هستم از همون اوایل.
اکانت اولم سجاد بود که دو سه سال پیش از دستش دادم و دیگهنتونستم استفاده کنم، توی این مدت خدا شاهده، خدا شاهده حتی یک خط کامنت با اکانتی غیر از ایلیا(اسم داداشم) ننوشتم
خوبی ثابت بودن اسم اینکه مجبورت میکنه شخصیت ثابتی داشته باشی و نظراتت همه جا همگرا باشن نه اینکه هرجا به نفعت نبود نظرت رو با اکانت دیگه عوض کنی.
البته دوستان دیگه مثل سامان دوست تبریزیمون، سینا و… هم این مساله رو رعایت کردن.
ولی دیگران که کنترلی روی رفتار خودشون ندارن هرروز مجبورن اکانتشون رو عوض کنن.
نویدی
۳ خرداد ۱۳۹۸حدس میزنم آیرودینامیک بنتلی خیلی بهتر باشه.
بنز جی کلاس انگار فقط واسه آفرود ساخته شده.
اگر لوکس بودنو بخوایم در نظر بگیریم فقط اسم بنتلی و رولزرویس برای شکست دادن بنز کافیه.
حمیدرضا
۳ خرداد ۱۳۹۸بنتلی به نظر من خیلی با پرستیژ هست هم شکیله هم قدرتمند هم سریع اصلا جایی برای فکر کردن به جی کلاس برای من یکی نزاشت
mohammad FM480
۳ خرداد ۱۳۹۸واقعا چطور میشه جی کلاس رو انتخاب نکرد؟
لوکس بودن در کنار قدرت افرود بی نظیر ، خاص بودن، و…
اینکه بنتایگا هست چه شاسی بلندی یارای مقابله با جی رو داره…
Mahdi911Turbos
۳ خرداد ۱۳۹۸بنتایگا فقط یه استیشن شاسی بلنده ولی بنز یه اسطوره ترکیبی از آفرود و فوق لوکس بودنه
Mercede kaviani
۳ خرداد ۱۳۹۸باسلام
انتخاب مرسدس جی کلاس است یک اس یوی وی واقعی خارج از جاده با طرحی شاسی وبدنه جدا
بنتلی یک شاسی بلند لوکس شهری است
باتشکر مرسده کاویانی
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸بدون هیچ شکی مرسدس Gکلاس خیره کننده است.جذاب.آفرودر قدرتمند. باجذبه.اما اگه انتخاب در کلاس SUV فوق لوکس باشه مرسدس Gکلاس بیشتر بخاطر سبک طراحیش که باعث به وجود اومدن ضعف هایی میشه که در قسمت نقاط ضعف بیان شده.
اما بنتلی بنتایگا که بی نهایت طراحی باشکوهی داره.چه در کابین وچه درطراحی بیرونی.هیچ SUV ازنظرکیفیت وحس تجمل کابین توان رقابت با بنتایگا رو نداره جز رولزرویس کولیان
ودر آخر باانتخاب هرکدوم از این دوماشین هیچکس شمارو بخاطر انتخابتون بازخواست نمیکنه!!!
mohammad FM480
۳ خرداد ۱۳۹۸واقعا هیچ حس تجملی و لوکس بودنی تو طراحی داخلی بنتلی دیده نمیشه طراحی خارجیش هم که شبیه کراس اوور های معمولیه وجه تمایزش فقط برند بنتلیه که باعث میشه اونو لوکس خطاب کنن.
مهدی
۴ خرداد ۱۳۹۸عجب!!!!!
نمیدونم دیگه چی بگم
mazda-MX5
۳ خرداد ۱۳۹۸بنز هم که سهامشو داد به جیلی و بایک
حیفه واقعا جی کلاس هم چینی بشه
fara2001
۳ خرداد ۱۳۹۸متاسفانه برخی کوچک ترین اطلاعاتی از قانون تملک ندارن میان راجب کمپانیهای مادر توضیح میدن . نه رولز رویس ، بنتلی یا مینی آلمانین نه بنز چینیه نه ولو .
کمپانیهای مادر هزینه سرمایه گذاری ، فروش ، خدمات پس از فروش ، طرحها ، برسی بازخورد طرحهای کلان و …. برعهده میگیرن نه اینکه بیان 0 تا 100 یه ماشینی رو تغییر بدن که وجودش به خاطر اصالت منحصر به فردش هست
مهدی
۳ خرداد ۱۳۹۸تبریک به فراری دوستان بخاطردریافت جایزه بهترین پیشرانه سال.
فراری=بهترین پیشرانه ساز
BMW= پرافتخارترین پیشرانه ساز
فرد
۴ خرداد ۱۳۹۸99%مردم ایران پشت فرمان بنز نبودن ولی همه بنز دوست هستند بیشتر مجلات ماشین داخلی مطلب درباره بنز و بی ام و دارند
Genius
۴ خرداد ۱۳۹۸حتما نیاز نیست پشت رل مرسدس بنز بشینی تا یک دل نه بلکه صد دل عاشقش بشی اگه باندازه سرسوزنی از تاریخ و روند تکامل مهندسی خودرو اطلاعات داشته باشی تا ابد بنز کنج قلبت جا خشک خواهد کرد!
Genius
۴ خرداد ۱۳۹۸ما به G.Class ی ارادت خیلی خیلی ویژه داریم چون میدونیم پایه تشکیل این کلاس خودروئی توسط پادشاه فقید ایران ریخته شده!
Farzad
۸ مهر ۱۳۹۸نقاط مثبت بنتلی فقط….
گارانتیش که دیگه ماهه…